|
| M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II | |
|
+66IonutFanRailway Laurentiu Ciobanu Bebe TVlad Adrian78 nebunudupatrenuri DUAL MariusM Re6/6 DAS 2011 riciu NIKU24 get. marius664 kristi kkk Cipri Andrei Neculai AeroX aris86 Capsuneanu marius_catalin84 cristi ar rayldegm Andrei Andras ciprian71 Andrey_tm Katalin4653 Ionutz Vice30 billy752-istu StefanD_ IonutChircu alex_trs ravers75 baiazid Nk11 neluadi TonyGFR Norbi tcm Davee91 alex.alexus.tm NicuS mielutu zburator alex1987 COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 brutusel DPS alliens razvan - trenuri Luca tgv 92Dragos Luna dan tm Vitosa AndiCFR TudorVD vatmanul ldh80 mureseanu_976 Adirmvl Katalyn Dr2005 cristy79 mihaitzateo Nesebar 70 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 20 Oct 2022, 17:21 | |
| Ce scrie într-un articol mai vechi
Lucrările propuse la Decea constau în realizarea dispozitivului de linii din incinta terminalului, rezolvarea interferenţelor cu conducta magistrală de gaze şi realizarea împrejmuirii. Pentru deservirea feroviară a zonei industriale se realizează o legătură la infrastructura feroviară publică în Staţia CF Unirea, prin intermediul unei linii de cale ferată de racord amplasată pe partea stângă a magistralei feroviare 300 Teiuş – Războieni. Linia de cale ferată are o lungime de circa 1,6 km şi după intrarea în incinta industrială se leagă la dispozitivul de linii de cale ferată al terminalului logistic. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8391 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 20 Oct 2022, 17:27 | |
| L-am citit si eu si de asta zic ca e o contradictie: 1,6km de la iesirea din terminal ne duc pina la un punct aflat la inca 1km de cel mai apropiat macaz al statiei Unirea. Or fi tastat gresit. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 20 Oct 2022, 17:35 | |
| - TVlad a scris:
- L-am citit si eu si de asta zic ca e o contradictie: 1,6km de la iesirea din terminal ne duc pina la un punct aflat la inca 1km de cel mai apropiat macaz al statiei Unirea. Or fi tastat gresit.
Probabil.linie.induatriala e considerată probabil doar după racordul din statia Unirea |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4439 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 10 Noi 2022, 12:14 | |
| Dupa mai bine de 30 de ani , a fost semnat contractul de finantare pentru moderizarea si electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Sunt curios cati 30 de ani va mai dura pana va fi terminata lucrarea. - Bihoreanul a scris:
- Investiție de 9 miliarde de lei! A fost semnat contractul de finanțare pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea
Șeful CFR, Ion Simu Alexandru, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, o investiție masivă în valoare totală de 9,36 de miliarde de lei.
Este vorba în total de 166,7 kilometri de cale ferată, conform unui comunicat publicat în aceeași zi de reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR SA).
Investiția este structurată pe patru loturi: 1 Cluj Napoca - Aghireș, 2 Aghireș - Poieni, 3 Poieni - Aleșd, 4 Aleșd - frontieră (n.r. - frontiera cu Ungaria, din Episcopia Bihor). Lucrările au fost atribuite, în urma unor licitații, mai multor firme.
Conform CFR, după realizarea investiției, pe traseul modernizat trenurile vor putea atinge viteze de circulație de 160 km / h. În proiect este inclusă modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea stațiilor, precum și construcția unor clădiri noi pentru călători în câteva stații, inclusiv în Oradea.
În aceeași informare se arată că linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor „beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR”. https://www.ebihoreanul.ro/stiri/investitie-de-9-miliarde-de-lei-a-fost-semnat-contractul-de-finantare-pentru-electrificarea-liniei-de-cale-ferata-cluj-napoca-oradea-174843.html De asemena , azi a fost semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 , Poieni-Alesd. - Oradea in direct a scris:
A fost semnat primul contract pentru electrificarea feroviară din Bihor/ Când va fi gata lotul Aleșd-Poieni?
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 MILIARDE lei, pentru LOTUL 3 POIENI – ALEȘD, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, șiAsocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN, lot 3 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat joi, 10 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea POIENI – ALEȘD (LOTUL 3), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎCluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km),pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI – ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca – Oradea -Episcopia Bihor, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaPOIENI – ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri -Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiPOIENI – ALEȘDsunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd; ► clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea; ► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km; ►clădire de mentenanță nou – proiectată în Hm Ciucea; ►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului; ►substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.
Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson; ►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare) ►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; ►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; ►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; ►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; ►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); ►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; ►maximizarea capacității de tranzit; ►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare ►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); ►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030 https://oradeaindirect.ro/a-fost-semnat-primul-contract-pentru-electrificarea-feroviara-din-bihor-cand-va-fi-gata-lotul-alesd-poieni/?fbclid=IwAR1nTCHNLzw3m-2km_Y3FtqxDq0ukqPK4b9OSwsGWZqhpuKc4nEcxIfb0w8 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Vin 18 Noi 2022, 11:09 | |
| |
| | | nebunudupatrenuri
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 848 Data de inscriere : 09/08/2022
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Lun 28 Noi 2022, 22:37 | |
| Bine ca se renoveaza aceasta linie.Fiind student la cluj,deseori fac naveta si se observa cu usurinta uzura mai ales pe portiunea oradea -cluj napoca. Intrebare nu stiti compunerile trenurilor de la noul mers pe ruta oradea cluj,asa din '' surse''? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14457 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Lun 12 Dec 2022, 20:55 | |
| https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-da-vina-pe-navetisti-pentru-deconectarea-orasului-oradea-de-transportul-feroviar-national-vezi-care-este-starea-liniilor-4158732/
Vrăjeli de buftea. Intenționat se fac pierdute legăturile astea. Dar cel mai grav e că ultima persoană care își pune semnătura pe noul mers al trenurilor nu observă aceste anomalii și nu e tras la răspundere dacă el nu e în stare să își urecheze subalternii ca să nu se mai repete de la un mers la altul aceste anomalii. Ce starea liniilor ce atâtea scuze, pune-l dracu mai devreme cu 20 minute să îl prindă pe celălalt, sau pune-l pe cel de legătură să plece după ce vine cel de la Oradea. Ce avea dacă IC 532 pleca din Cluj după ce sosește tren IR-N 405 ? Avea scame în sânge dacă sosea în București după tren 1634 ? Dar nu, de ce să se facă așa ? Lasă-le să se urmărească unul pe altul, 532 pe 1634 până la Sinaia, apoi 1634 pe 532 de la Sinaia la București. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22371 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Vin 23 Dec 2022, 01:42 | |
| Am mai spus de x ori, oamenii capabili au iesit la pensie, au aparut tot felul de latosi care se cred mari "specialisti" dar ei habar nu au sa treaca strada dar sa aibe habar de mersul trenurilor, de nevoile cetatenilor si multe altele, bine ca sunt latele lungi! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Mier 04 Ian 2023, 16:07 | |
| Biz Brasov
1 miliard de lei pentru a dubla viteza cu care circulă trenurile între Brașov și Predeal: 91,34 km/h pentru trenurile de marfă și de 93,35 km/h pentru garniturile de călători
1 miliard de lei pentru a dubla viteza cu care circulă trenurile între Brașov și Predeal: 91,34 km/h pentru trenurile de marfă și de 93,35 km/h pentru garniturile de călători Modernizarea liniei de tren dintre Predeal și Brașov va permite trenurilor de călători dublarea vitezei de circulație, de la maximum 50 km/h., în prezent la aproape 100 de km/h. arată raportul oficial pe care l-a publicat Compania CFR Infrastructură privind analiza cost/beneficiu pentru această investiție estimată la cel puțin un miliard de Euro. Pe traseul nemodernizat dintre Predeal, Timișu de Sus și Brașov, la peste 1000 de metri altitudine, viteza maximă a trenurilor de călători este de 50 km/h, din cauza profilului greu de munte, cu declivitate maximă de 25 ‰, o rază de curbură de 275 metri și tuneluri construite între 1876 și 1878.
Cea mai bună variantă, cea cu tunel de 10 km
Varianta cu tunel de 10 kilometri între Azuga, Predeal și Timișu de Sus a avut cel mai bun raport cost-beneficiu precum și cea mai bună rată internă de rentabilitate economică, arată Compania : ,,În data de 22.12.2022 a avut loc evenimentul de prezentare a variantei optime selectate din punct de vedere tehnico-economic. În cadrul studiului de fezabilitate au fost identificate și analizate 6 opțiuni, fiind selectată opțiunea A3 care include construirea unui tunel cu lungime de 9,80 km proiectat între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus, cea mai realistă și mai echilibrată din punct de vedere al costurilor, beneficiilor și riscurilor de implementare: -cel mai bun raport cost-beneficii (3.53) -cea mai bună rată internă de rentabilitate economică (15.65%) -riscuri de investiție/implementare mai mici în raport cu celelalte opțiuni noi de traseu (lucrări de consolidări, hidrotehnice, mediu, drumuri, exproprieri etc) -asigură capacitatea de circulație similar cu restul opțiunilor declivitate maximă 18.50 ‰ care permite cel mai mare tonaj maxim admis pe aparat de tracțiune de 30 tone (1345 tone, cu 74% mai mult decât in situația existentă) -viteza efectivă pentru trenurile de marfă de 91,34 km/h și de 93,35 km/h pentru trenurile de călători -costul minim estimat al investiției este de 963 mil euro”- Raport CFR Infrastructură.
Studiul de fezabilitate va fi gata în iunie Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru modernizarea secțiunii Predeal-Brașov urmează să fie predat în iunie 2023, întârzierea fiind cauzată de alegerea traseului și a variantei de tunel după cum Economedia a explicat aici. Finanțarea lucrărilor de modernizarea va fi asigurată prin POT 2021-2027. Între Predeal și Timișu de Sus, Magistrala CFR București-Brașov nu urmează traseul paralel cu DN 1, ci face o buclă la dreapta (Clăbucetele Predealului -Depresiunea Timișului).
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8391 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Joi 05 Ian 2023, 14:34 | |
| Mai discutam despre asta peste 25 de ani Subiectul e foarte vechi. Acum 20 de ani am cumparat o carte despre tunele scrisa de ing. Teodor Iftimie si, daca tin bine minte, avea o lucrare stiintifica exact legata de acest proiect. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14457 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Dum 22 Ian 2023, 12:53 | |
| Până atunci, cîrpește, pardon modernizează CFR Infrastructură traseul vechi și mai scade timpul de mers
https://www.economica.net/trenul-ar-putea-ajunge-de-la-bucuresti-la-brasov-in-mai-putin-de-doua-ore-dupa-modernizarea-sectiunii-predeal-brasov_642020.html |
| | | brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5176 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 25 Mar 2023, 12:15 | |
| am vazut un videoclip din 1969 cand se faceau testari cu 140 km/h pe tronsonu bucuresti campina. cica bucuresti brasov sa facea in 2h & 13 minute.
pentru epoca aia 140 mi se pare o viteza buna.
teoretic trebuia macar sa se circule cu 160 pe m300 in ziua de azi dar na. din pacate nu se vrea. multumim conducatorilor romaniei.
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 25 Mar 2023, 12:29 | |
| Trebuia cu 200-200 km/h sa se circule lejer și marfa spre Galați trebuia mutată pe M700 care trebuia electrificată iar de.la.Brazi Ploiesti Est la fel.marfa mutată pe.M701 Până la.Sinaia se circulă.bine 100 km/h intro oră problema.este de la Predeal.spre Brasov |
| | | brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5176 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 25 Mar 2023, 12:36 | |
| pai nastase promisese 160 bucuresti campina dar a iesit un mare rahat.
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14457 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II Sam 25 Mar 2023, 12:46 | |
| Și rareș bogdan (de la pnl) promitea eliminarea pensiilor speciale...și a mâncat rahat. Deci grijă mare ce votați la următoarele alegeri. Din partea mea cuie psd cuie pnl. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II | |
| |
| | | | M 300 : Bucuresti Nord - Brasov - Cluj Napoca - Episcopia Bihor II | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |