|
| Despre metrouri | |
|
+34Cipri Andrei Neculai Mihai Nicolae marius664 Adirmvl Katalyn Vale_ntin Ciprian Luna ldh80 ciprian71 ets2oltromânia adrian rosca cardinal Bogdaniss TVlad IonutCFR2009 spiderpc mariushal Luca tgv LanceR riciu Nesebar DUAL Vitosa sp59 Jhonyla florin.lifticariu dan tm Adrian78 Dr2005 mielutu zburator NicuS nsw Andrey_tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12458 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 13 Sept 2019, 17:17 | |
| Casa Poporului - obiectiv strategic, deci nu se va realiza niciun tunel rutier prin preajma, daca pune vreun terorist bombe vrei sa zdruncine Casa Alesilor ? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11196 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 13 Sept 2019, 21:42 | |
| @Dr2005 esti afon in fotbal. Tu compari oameni care au venit sa vada România-Spania cu famili cu copii cu bătrâni cu derbedei care se bat in Liga lui Mitica cand joaca FCSB in campionat? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 13 Sept 2019, 22:00 | |
| - ldh80 a scris:
- Acest propus viitor tunel rutier subteran ar trece aproximativ pe sub spatiul verde dintre "Casa Poporului" si "Catedrala Mantuirii Neamului"- deci cele doua cladiri nu ar incurca realizarea acestui proiect.
Eşti tu sigur că nu e nimic în pământ acolo? Există inclusiv o intrare în subteranul Casei Poporului dinspre strada Izvor, fix printre catedrală şi ce a mai rămas din Stadionul Republicii. Şi nu m-aş mira să existe şi vreun tunel între Casa Poporului şi sediul MApN pe sub Str. Izvor. Şi chiar dacă nu există, toată zona Uranus a fost rasă cu buldozerul şi atât, unde nu s-a săpat pentru altceva încă se mai găsesc diverse beciuri sau canalizări rămase de la vechiul cartier. De altfel, prin toate zonele rase nu s-a intervenit în subteran, aşa că au mai fost cazuri când unele străzi s-au surpat şi nu se ştia ce e dedesubt (pe Şos. Panduri şi în zona capătului liniei 32 de la Unirii au fost mai multe astfel de surpări, la fel şi în zona Izvor). Astaldi a reuşit performanţa să rupă un canal de 2m diametru şi aproape să dărmâne nişte case pe Bd. Eroilor (plus 2 surpări în Piaţa Eroilor + una lângă Academie + una la Orizont), acolo unde se ştia exact situaţia reţelelor edilitare şi a clădirilor. - ldh80 a scris:
- In plus , in timp, vibratiile care ar aparea la trecerea garniturilor de metrou pe sub cladirea Garii de Nord sa nu afecteze rezistenta cladirii.
Tu ai fost vreodată în Bucureşti? Ai mers vreodată cu metroul? Ştii unde e staţia de metrou Gara de Nord 2? Nu clădirea Gării de Nord va fi problema acolo, ci subtraversarea M1... la cum e staţia GdN2, linia nu are cum să continue decât prin Cal. Griviţei şi apoi să cotească pe sub Buzeşti, ceea ce clar va însemna demolarea a tot ce a mai rămas din zona Matache, cel puţin pe dreapta Str. Buzeşti (sensul spre Berzei). Altfel nu au cum, dacă trag linia spre dreapta nu au cum să treacă pe lângă Palatul CFR care are fundaţia inclusiv sub Bd. Dinicu Golescu, plus că are nişte subterane în jurul cărora sunt la fel de multe legende ca în jurul celor de la fostul Comitet Central. - IonutCFR2009 a scris:
- obiectiv strategic, deci nu se va realiza niciun tunel rutier prin preajma, daca pune vreun terorist bombe vrei sa zdruncine Casa Alesilor
Sunt multe spaţii subterane în zonă despre care publicul nu ştie mare lucru, iar un tunel de metrou (sau rutier sau de altă natură) le-ar cam încurca. Apropo de obiective strategice, când se va face metroul spre Otopeni (în viitoarea sută de ani), vor fi nişte zone fără staţii, pentru că Armata a cerut explicit să nu existe acolo, aşa că de la Privighetorilor, următoarea staţie va fi după McDonald's-ul de la Otopeni (poate s-or înţelege pentru o staţie înainte de pod la Centură, dar puţin probabil). MApN a zis clar că nu vrea staţie lângă UM de la intrarea în Otopeni, iar mai înainte, de la Privighetorilor la benzinăria MOL, cam tot ce e pe stânga DN1 e obiectiv militar sau vilă de protocol. _________________ :TTT:
|
| | | sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5137 Data de inscriere : 13/03/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 13 Sept 2019, 22:06 | |
| Casa Poporului are 7 niveluri in subteran pana pe la cota -91... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 13 Sept 2019, 23:13 | |
| -Daca este marcata corect pe wikimapia, si asa stiam si eu, statia de metrou Gara de Nord 2 este amplasata aproximativ sub liniile CFR 14, 13, 12 si 11 din statia CFR Bucuresti Nord Grupa A (Gara de Nord)!
De asta ziceam ca atunci cand se va prelungi M4 spre sud, dupa statia Gara-de-Nord-2, magistrala de metrou logic ar fi sa continuie pe sub cladirea Garii de Nord si apoi pe sub Strada Garii de Nord, apoi pe sub strada Berzei, etc! In aceasta varianta, dupa statia Gara-de-Nord-2, M4 prelungita spre sud evident ca nu ar mai aveea treaba cu M1, trecand la o distanta destul de mare de M1.
Insa, pe de alta parte, spuneti ca prelungirea M4 spre sud pe sub Strada Garii de Nord si implicit pe langa cladirea "Palatului CFR", s-ar impiedica de fundatie "Palatului CFR" si de ce o mai fi in subteran in aceea zona!
Despre diverse "tuneluri secrete" si alte -sa le spunem "legende urbane"- am auzit si am citit ca ar fi in special in zona "Casei Poporului", Palatului Cotroceni si sediului fostului CC si sediul MAPn, dar in zona "Palatului CFR" nu am auzit/citit de astfel de constructii subterane sau tuneluri "secrete"!
Acuma sunt multe "legende" despre asemenea "amenajari secrete" subterane din Bucuresti- cica ar fi existat si un "metrou secret a lui Ceausescu" (complet separat fata de reteaua Metrorex), de un "tunel secret" care ar lega sediul fostului CC de aeroportul Otopeni, de "tuneluri secrete" care leaga statiile de metrou Piata-Unirii sau Izvor de "Casa Poporului" sau statia de metrou Politehnica de palatul Cotroceni, etc!
Ar fi foarte interesant daca cineva care ar aveea cunostiinte/pile in randul personalului Metrorex care se ocupa noaptea cu verificare/intretinerea liniilor de metrou ar putea merge prin tunelurile de metrou din zona Gara de Nord- Basarab, evident insotit de un muncitor Metrorex de la intretinere linii! Ar fi cred multe de vazut si de fotografiat in aceea zona! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 14 Sept 2019, 01:03 | |
| Primul bloc de pe Str. Gării de Nord e cu bulină roşie. Puţin probabil să rişte cineva să sape pe lângă el. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 08:01 | |
| Pe ste-ul Tramclub exista un link cu raportul AFER/AGIFER privind cauzele accidentului petrecut la 26 ianuarie 2019, cand a deraiat si a depasit opritorul fix de la capatul liniei acel tren de metrou in depoul Berceni (IMGB).
Din acel raport citez partea cea mai relevanta- cauzele accidentului si declaratiile mecanicilor trenului deraiat si a mecanicului locomotive LDH care impinge trenul de metrou pe linia de garare din depou:
Cauzele accidentului:
Cauza directă a incidentului o constituie creșterea necomandată a vitezei vehiculului TEM nr.1322-2322, generată de aplicarea unui efort electric de tracțiune pe electromotoarele trenului, fapt care a avut ca efect imposibilitatea adaptării vitezei convoiului la spațiul rezervat manevrei.
Factorul care a contribuit la producerea incidentului a fost prelucrarea inadecvată în logica software a următoarelor informații:
− utilizarea ca referință doar a sensului impus de cabina activă R2 a TEM. Logica software-ului prin care referința cabinei active a fost prioritară sensului citit de la senzorii boghiurilor a condus la interpretarea în mod fals a sensului real de deplasarea al TEM.
− funcționarea eronată a dispozitivului om mort în regim de remorcare, prin lipsa emiterii unei avertizări sonore anterioare producerii frânării de urgență, mod care nu corespunde schemei logice de funcționare prezentată în Manualul Mecanicului la capitolul 4.4.6 Operarea Dispozitivului de Supraveghere a Mecanicului;
− menținerea activă a frânei electrodinamice în condiţiile în care a frâna de serviciu a fost izolată din panou TCMS. Odată cu izolarea de pe TCMS de către operatorul uman a frânei de serviciu (compusă din frâna pneumatică și electrodinamică), nu s-a realizat și izolarea frânării electrodinamice.
Declaratia mecanicilor trenului de metrou:
Personalul care s-a aflat pe TEM nr.1322-2322:
La data de 26.01.2019, în jurul orei 09.00 mecanicul de locomotiva R1 a fost trimis de șeful de tură pentru a activa trenul nr.1322-2322, punere la tensiune și pregătirea pentru efectuarea manevrei. Mecanicul de locomotiva R1 a activat TEM nr.1322-2322 din cabina R2. Între timp a sosit la postul de conducere și mecanicul de locomotiva R2.
După luarea la cunoștiință a planului de manevră, TEM 1322-2322 a fost pus în mișcare, în baza semnalelor transmise de către revizorul de locomotivă, de la linia 8 în direcţia Dimitrie Leonida, fiind oprit în faţa semnalului X8H în vederea cuplării cu locomotiva LDH. Manevra urma să fie executată prin remorcare cu o locomotivă LDH şi TEM având bateriile activate.
După preluarea postului de conducere de către mecanicul de locomotiva R2, revizorul a comunicat că pentru operativitate trenul va rămâne configurat din cabina R2. După legarea locomotivei LHD la tren s-a efectuat proba cuplării prin tragere de către locomotiva LDH și a fost confirmată de către revizor.
S-a izolat frâna de serviciu și de parcare, din meniul monitorului TCMS al cabinei active R2, au fost coborâte pantografele și a acționat comutatorul ATP în poziția de izolare. Mecanicul de locomotiva R2 a preluat postul de conducere activ (cabina R2), iar mecanicul de locomotiva R1 a ocupat postul opus (cabina R1), comunicarea între cei doi efectuându-se prin instalația radio.
În timpul deplasării de la semnalul X8H la stația Dimitie Leonida, convoiul a fost oprit de mai multe ori, mecanicii de locomotivă realizând că oprirea se datorează frânării electromagnetice, fapt pentru care a fost manipulat comutatorul IZOLARE TRACȚIUNE-FRÂNĂ în poziția izolat (ON). După sosirea convoiului în stația Dimitrie Leonida și schimbarea sensului de mers, mecanicul de locomotiva R1 s-a ridicat în picioare si s-a postat in spatele scaunului mecanicului pentru putea umării mai bine parcursul.
După ce a fost depășită zona macazelor, s-a simțit o creștere bruscă a vitezei convoiului, fapt pentru care, mecanicii de locomotiva au solicitat personalului de pe LDH să frâneze locomotiva, considerând că, această creștere a vitezei se datorează locomotivei LDH. Mecanicul de pe LDH solicitat la rândul său frânarea trenului de către personalul aflat pe TEM.
În momentul în care trenul a intrat în tangaj, mecanicul de locomotivă R2 a fost dezechilibrat și aruncat în ușa din stânga după care în ușa de la salon, iar mecanicul de locomotivă R1 a căzut în spatele scaunului și s-a lovit la cap de panoul din dreapta cabinei. Văzând că nu mai există soluție pentru a opri trenul mecanicul de locomotiva R1 a fugit în direcția postului opus, iar când se afla în zona burdufului, din cauza tangajului, a căzut și s-a agățat cu mâinile și picioarele de o bară verticală de susținere de pe centrul vagonului, moment în care s-a produs impactul.
Pe toată durata accelerării TEM 1322-2322, nici un mecanic nu a acționat butonul frânei de siguranță.
După oprirea convoiului, mecanicii au ieșit din TEM 1322-2322 iar mecanicul de locomotiva R1 a acuzat durere în zona inghinală și instabilitate pe picioare fapt pentru care a fost preluat și transportat la spital.
Personalul care a condus locomotiva LDH care a impins trenul de metrou pe linia de garare:
La dispoziția șefului de tură s-au deplasat cu locomotiva LDH și au cuplat cu TEM 1322-2322 la linia 8 în hala de parcare. După cuplare și verificarea cuplării au avizat pe IDM din Hala de Parcare că sunt gata pentru, manevrarea acestuia în DsB. În baza semnalului de ieșire din Hala de parcare, de la linia 8 și a ordinului de circulație dat de către IDM prin stația de radio au pus în mișcare convoiul până în fața semnalului de ieșire X5. După primirea ordinului de circulație, pentru depășirea acestui semnal precum și a semnalului de intrare, convoiul s-a deplasat la stația Dimitrie Leonida.
După prinirea ordinului de circulație de la IDM Berceni, convoiul a fost pus în mișcare de la stația Dimitrie Leonida spre DsB, cu viteză de cel mult 13 km/h, iar după parcurgerea a circa 50 metri au constatat creșterea vitezei la aproximativ 30 km/h. A procedat la frânarea convoiului cu frâna directă (Fd1) și frâna automată (KD2), totodată avizând prin stația de radio mecanicii de pe TEM că nu poate să frâneze convoiul. Viteza trenului a crescut progresiv până la aproximativ 60 km/h în condițiile în care LDH a frânat la maxim cu frâna directă (Fd1), frâna automată (KD2) și frâna de mână.
După impact au luat legătura cu operatorul de circulație pentru avizarea pompierilor și a salvării.
Si o intrebare: daca pantograful era coborat, nu era sina a treia pe portiunea respectiva, comutatorul IZOLARE TRACȚIUNE-FRÂNĂ era în poziția izolat (ON), atunci din ce sursa si cum au putut fi alimentate (au putut primi curent) motoarele electrice de tractiune a trenului de metrou ?!
Poate doar de la bateriile de acumulatori a trenului, dar aceste baterii pot actiona motoarele electrice de tractiune ? Mai ales ca se stie- motoarele electrice de tractiune a trenurilor de metrou de tipul celui implicat in accident merg cu curent alternativ, iar bateriile de acumulatori produc current continuu!
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 15:00 | |
| Ia vezi ce zice userul misterr (Mie, 29 Ian 2020, 21.26) https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=23&t=2104&start=2926 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 15:40 | |
| Pai un lucru nu inteleg: daca pantograful era coborat, daca pe acolo nu era sina a treia, de unde a primit curent acel tren de metrou , ca sa treaca singur in modul de tractiune ?! Indiferent ce ar fi facut mecanicii, indiferent ce comanda gresita ar fi dat softul trenului, daca trenul nu era conectat in nici un fel la reteaua electrica de alimentare, logic ca nu aveau cum sa fie alimentate cu curent motoarele electrice de tractiune a trenului! Poate sa fi primit curent de la bateriile trenului- dar au capacitatea acele baterii (ele singure) sa puna in miscare trenul ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 16:22 | |
| A accelerat pe o porţiune pe care era şina a treia. Când s-a terminat şina a 3a, nu a mai accelerat, dar LDH-ul nu a avut forţă să îl mai oprească. Documentul spune că trenul are ,,colectoarele de curent de la șina a treiaamplasate câte unul pe fiecare parte a boghiului fiind proiectate pentru o viteză maximă a vehiculului de 90km/h. Această componentă are un mecanism de zăvorâre ce are ca scop fixarea permanentă și sigură a brațului oscilant al colectorului de curent în poziția ”fără contact” cu cea de-a treia șină".
Nicăieri în raport nu se spune în ce poziţie au fost găsite aceste colectoare. E clar că se încearcă mascarea unei erori umane grave (chiar dacă nu e în manual, nu te apuci să manevrezi trenul cu captatoarele ridicate, e ca şi când ai pune un LDH peste un EA, dar ai lăsa pantografele ridicate la EA; apoi, mecanicii când au văzut că creşte viteza, au stat să admire peisajul în loc să frâneze) şi aruncarea vinei pe soft şi pe proceduri. Însă CAF s-ar putea să nu înghită asta când i se vor imputa costurile şi să conteste investigaţia... şi să vedeţi atunci distracţie. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 19:20 | |
| Fugi tu de aci cu filozofiile tale numai bălării spui. Ba chiar softul e buba lor. Se cunoaște treaba asta și sînt nume politice 'grele' implicate în achiziția lor, de aceea e discreție maximă. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 22:19 | |
| Eu tot nu inteleg cum pot fi nevinovati mecanicii din metrou daca nu au incercat macar sa franeze. Ca au soft problematic inteleg si a franat degeaba, dar cand au vazut ca viteza e mult prea mare tot trebuiau sa incerce o frana de urgenta. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 31 Ian 2020, 23:59 | |
| Părerologi, peste tot numai părerologi ! Când nu ai cabina activată prin intermediul cheii de contact pusă în ON iar TEM este remorcat cu LDH-ul poți să apeși și mama ciupercii (frana de siguranță) că aceasta nu intră în acțiune ! În acțiune intră doar când trenul este remorcat cu alt tren, prin intermediul calculatoarelor trenului activ !
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 01 Feb 2020, 00:57 | |
| - Vitosa a scris:
- Fugi tu de aci cu filozofiile tale numai bălării spui. Ba chiar softul e buba lor. Se cunoaște treaba asta și sînt nume politice 'grele' implicate în achiziția lor, de aceea e discreție maximă.
Poate explici tu de ce captatoarele de curent nu erau coborâte... Nu ai comandă multiplă pe CAF, degeaba remorci cu alt tren, pentru că cele 2 trenuri nu au cum să se recunoască unul pe altul. Sigur, e mai uşor să dai vina pe soft, că doar e făcut de străinii ăia care ne fură ţara... _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 01 Feb 2020, 13:32 | |
| Bine ca esti tu "destept" habar nu ai dar te dai atata expert in tot si in toate dar tu nu stii sa mergi la tine pe strada corect, vezi de prostiile tale mai bine si nu te mai tot baga unde nu iti fierbe tie oala doar de dragul de a te da interesant ca nu tine vrajeala ieftina si umplerea forumului cu toate balariile din mintea ta.
Sunt oameni competenti sa ancheteze fiecare caz in parte, nu e nevoie de atatea pareri de 2 bani cu zecile pe margine ca la comentat si spus balarii suntem pe locul 1 dar ceva bun nu suntem in stare. Rade ciob de oala sparta, asta e la noi. Si iti dai seama ce "distractie" o sa fie, ce mare distractie? E problema lor cum elucideaza cazul, nu e problema omului de rand, in fond acest eveniment nu intereseaza pe nimeni care merge cu metroul, omul simplu, calatorul obisnuit e interesat sa ajunga din A in B, mai departe ce se mai intampla prin acele tunele e fix problema companiei si a angajatilor implicati in eveniment nu a lui Ion si Gheorghe care comenteaza ei pe margine ca nu au altceva de facut! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Despre metrouri | |
| |
| | | | Despre metrouri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |