|
| Revista presei (partea I) | |
|
+101eu nenuandrei iDorin bostanesku gigel George33 rich1974 razvan - trenuri orestte 040EC100 buldozer2 Balto andreiutzu traian cardinal laur 133 Mihay Luna Polpot DUAL bondarel popovici Nk11 Marius Semaca VeV cristyadaX DPS AlexD The Legend brandiburu redeme Jhonyla bostanescu gigel Mircea Hirjau ATM TonyGFR Vitosa andrei florin cont inactiv puscasu razwy mihaiuc Ciprian Razvan Tudor marius_catalin84 decward sorinucu ravers75 IonutChircu rares03 user dezactivat... iuli.hard alinx3330 Cobra cont dezactivat . Adrian78 RazvanCFR Costin.H mardaryroby kaan SULZERUL 0733 Codrut1985 mi.tudor halmarius jionutz TVlad mariuskl Boracik frank81 pannonia express Laur 19jimmy84 Razvan DonVILLy didinul mureseanu_976 myster2008 bogdan srl Caravelle_Zg ion1982 alex.alexus.tm ionutz72 stinky cortexedge IonutCFR2009 Lde 2100 Traveller Nesebar didi membru inactiv cristi CFR Vlad Amiralul stegaru MariusM lovekomotive vrabieionut srazvi cristi ar Ionutz COSTACHE MIHAIL 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 15 Iun 2011, 12:58 | |
| O stire interesanta
Austria ar putea privatiza ÖBB
Guvernul austriac ar putea privatiza în viitor compania naţională de căi ferate ÖBB, a afirmat ministrul Finanţelor, doamna Maria Fekter, într-un interviu acordat ziarului „Österreich”. „ÖBB ar putea fi privatizată uşor. … Acest lucru s-ar putea face pe calea unui parteneriat strategic, a unei cooperări sau a unei listări la bursă. Dar eu personal aş prefera un parteneriat strategic”, a precizat Maria Fekter. Ministrul Finanţelor s-a declarat totodată împotriva unei noi injecţii de capital de la bugetul statului în compania feroviară. ÖBB a avut o pierdere de 330 milioane de euro în 2010, în special din cauza filialei de transport marfă RCA.
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=20089&lang=ro
Si se mai auzea ca vor sa vanda si RailCargo care detine si MAVCargo si astia ne tot scot in ochi CFR Marfa. |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5391 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Joi 16 Iun 2011, 09:59 | |
| http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles%7CdisplayArticle/articleID_23094/Eurobarometru-Romanii-sunt-printre-cei-mai-nemultumiti-europeni-fata-de-transportul-feroviar.-Vezi-principale-reprosuri.html Ceva nou? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 17 Iun 2011, 11:30 | |
| Transporturile modernizează gara din Giurgiu, dar calea ferată Bucureşti-Giurgiu este întreruptă de şase ani
http://www.zf.ro/eveniment/transporturile-modernizeaza-gara-din-giurgiu-dar-calea-ferata-bucuresti-giurgiu-este-intrerupta-de-sase-ani-8350252 |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6157 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 17 Iun 2011, 12:07 | |
| - adrian78hd a scris:
- Transporturile modernizează gara din Giurgiu, dar calea ferată Bucureşti-Giurgiu este întreruptă de şase ani
http://www.zf.ro/eveniment/transporturile-modernizeaza-gara-din-giurgiu-dar-calea-ferata-bucuresti-giurgiu-este-intrerupta-de-sase-ani-8350252 ca sa fiu carcotas as spune asa: linia nu merita reparata fiindca transportul de calatori nu este rentabil (prea multi blatisti). Transportul de marfa este deviat prin videle, deci mare paguba nu este. si inca un lucru: linia nu e electrificata! Traiasca transportul auto, macar asa ii obliga pe oameni sa-si plateasca drumul (cu toate ca nu toate veniturile sunt declarate). PS: din moderinizarea caldirii se "sug" muuuuuulti bani |
| | | sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5817 Data de inscriere : 26/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 17 Iun 2011, 17:56 | |
| Cred ca e o gluma. E ca si cum ar renova gara Nisipitu !!! (macar la Giurgiu mai ajung trenuri...) |
| | | brandiburu
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 40 Reputatie : 5019 Data de inscriere : 11/04/2011
| Subiect: Linia CFR Suceava - Cacica va fi dată din nou în folosinţă în luna iulie Sam 18 Iun 2011, 12:23 | |
| Tronsonul de linie ferată Suceava – Cacica – Păltinoasa va fi dat în folosinţă până la mijlocul lunii iulie 2011. Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, care a inspectat în cursul zilei de ieri lucrările de refacere a porţiunilor de cale ferată care au fost distruse în urma inundaţiilor din vara anului trecut. Flutur a amintit că torenţii au distrus linia ferată în două puncte, la Soloneţ şi la Todireşti, Guvernul României alocând o sumă de aproximativ 5,5 milioane de lei (55 de miliarde de lei vechi) pentru lucrările de refacere. „Lucrările sunt realizate de o firmă din Iaşi specializată în construcţii feroviare. Şi sper ca în 15 iulie să dăm drumul la circulaţia trenurilor pe ruta Suceava – Cacica - Păltinoasa. Inundaţiile de anul trecut au făcut pagube mari, iar eu am cerut încă din toamna anului trecut alocarea de resurse pentru lucrările de refacere. Ministerul Transporturilor a dat atunci bani pentru linia ferată Suceava – Putna, pentru lucrările din zona Dărmăneşti, care a fost deja reparată. În acest an s-au apucat de acest tronson care pare părăsit, or locuitorii din zonă aşteaptă să circule trenurile”, a declarat Flutur. El a adăugat că drumul judeţean care trece prin localitatea Todireşti spre Cacica, afectat de inundaţiile de anul trecut, au fost finalizate în totalitate. Gheorghe Flutur a mai precizat că în prezent se mai lucrează la refacerea unor poduri.
Sursa: http://www.monitorulsv.ro/Local/2011-06-18/Linia-CFR-Suceava-Cacica-va-fi-data-din-nou-in-folosinta-in-luna-iulie |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 20 Iun 2011, 13:59 | |
| Vanzarea la fier vechi a 1.500 km de cale ferata poate aduce 51 mil. euro
Cele 176.933,76 tone de otel scoase la vanzare se joaca la ruleta Bursei de Marfuri
O hotarare de guvern valoreaza peste 51 de milioane de euro. Cel putin asa reiese din calculele matematice raportate la inchiderea a aproximativ 1.474,448 kilometri de cale ferata pentru care Executivul a dat deja avizul. Ministerul Transporturilor a refuzat sa prezinte o estimare a pretului pe care statul l-ar putea obtine din vinderea, cel putin la REMAT, a peste 176 de mii de tone de otel rezultate din inchiderea liniilor feroviare excedentare.
Decizia guvernului Boc privind inchiderea unei considerabile portiuni din infrastructura feroviara romaneasca ar putea aduce in vistieria Ministerului Transporturilor 51,33 milioane de euro. Aceasta suma s-ar putea obtine doar printr-o simpla vanzare la REMAT a celor aproximativ 1.500 de kilometri de cale ferata pe care guvernul i-a scos la mezat. Singura politica, partial a strutului, adoptata pana acum de MT se rezuma la „vom vedea”. Mai mult, MT nu are habar nici de numarul exact al kilometrilor de cale ferata ce urmeaza sa fie inchisi.
Sub secret de stat
„Proiectul de hotarare de guvern pentru aprobarea inchiderii unor parti din infrastructura feroviara, 1.104 km (in realitate 1.474,448 km - n.r.), se refera doar la inchiderea unor linii excedentare din statiile feroviare sau linii din triaje pe care nu mai opereaza agentii comerciali, iar din considerente tehnice si comerciale nu se mai justifica mentinerea lor in functiune”, sustin reprezentantii MT. Mai mult, ei au tinut sa arate ca: „Facem precizarea ca partile de infrastructura feroviara neexploatate sunt afectate de cele mai multe ori de furturi si devastari, ceea ce conduce la cheltuieli suplimentare importante pentru completarea infrastructurii cu componentele sustrase sau distruse, iar prin reutilizarea elementelor componente ale partilor de infrastructura feroviara neexploatate si devenite excedentare se pot realiza economii importante”. La capitolul economii importante ce se pot realiza din exploatarea materialului rulant dezafectat, MT se limiteaza doar la: „Conform proiectului inaintat de CFR SA si aflat inca in dezbatere publica pe site-ul MTI, sumele obtinute din vanzarea liniilor excedentare, procedura care se va derula prin Bursa Romana de Marfuri, se constituie ca venituri proprii ale companiei si vor fi folosite doar pentru lucrari de reabilitare sau intretinere a liniilor de cale ferata scadente la reparatii”.
FMI inchide 20% din drumul de otel
Potrivit specialistilor din domeniul feroviar, un metru de sina de cale ferata este echivalentul a 60 de kilograme de otel. O simpla inmultire arata ca raportul distanta/volum duce pentru cei 1.474,448 de kilometri de cale ferata la o cantitate de 176.933,76 tone de otel. In contextul in care REMAT-urile achizitioneaza astfel de produse la un pret de 290 euro/tona, un alt calcul matematic simplu cifreaza potentiale incasari ale MT la 51,33 milioane de euro. Pe de alta parte, daca analizam pretul de productie pentru calea ferata, 400 euro/tona, observam ca, la valoarea actuala de piata, statul a platit pentru cele 176.933,76 tone de otel 70,7 milioane de euro. O pierdere de doar 20 de milioane de euro nu ar insemna prea mult, daca ne gandim ca ani in sir calea ferata a fost exploatata „doar in folosul statului roman”. Cu siguranta insa ca profitul incasat de-a lungul timpului de catre stat, din exploatarea caii ferate, va fi trecut in acelasi raport: „gaura neagra a economiei romanesti”. De altfel, in ultima sedinta a Executivului s-a decis inceperea procedurii de inchidere a unor parti din infrastructura publica feroviara. Guvernul s-a angajat in urma negocierilor cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora. Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009 lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (retea desfasurata), din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.
Operatorii feroviari coboara datoria taxei de drum la 28 mil. lei
Trei operatori feroviari din cei patru carora CFR SA le-a interzis accesul pe infrastructura din cauza datoriilor totale de 36,6 mil. lei si-au reluat activitatea dupa ce au achitat 8,08 milioane de lei, urmand ca restul sumei restante sa fie platit esalonat in maximum trei luni. CFR SA a interzis accesul pe infrastructura feroviara din 8 iunie din cauza debitelor restante la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) pentru companiile Servtrans Invest, Regiotrans, Grup Transport Feroviar si Transferoviar Grup. Cele mai mari datorii, de 18,2 milioane de lei, au fost ale operatorului de marfa Servtrans Invest. In topul platilor restante catre CFR urmau Regiotrans, cu datorii de 7,7 milioane de lei, si Grup Transport Feroviar, cu datorii de 7,2 milioane de lei.
http://www.financiarul.com/articol_62352/vanzarea-la-fier-vechi-a-1-500-km-de-cale-ferata-poate-aduce-51-mil--euro.html |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 20 Iun 2011, 14:44 | |
| Ar fi o masura foarte buna sa valorifice acest fier vechi. Am vazut multe sine ingropate in pamant ,sau peste care s-a afaltat. Deasemena ar trebui valorificate si vagoanele parasite . Din banii obtinuti ar putea sa faca multe investitii, si ar face si curatenie. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 20 Iun 2011, 15:04 | |
| Deci e foarte bine sa taiem sectii cum ar fi Vama - Moldovita si altele, ca deh tra sa traiasca si firma de microbuze , nu ?
Esti foarte naiv daca crezi ca se va face ceva cu banii aceia, eu inca nu am vazut nimic concret cu banii adunati pe chirile obtinute de la operatorii privati care au inchiriat sectii neinteroperabile, ca asa ziceau ca investesc banii in infrastructura interoperabila... Pana acum nu a venit nimeni sa spuna am facut asta cu banii astia obtinuti de aici, oare unde si in ce s-au investit acei bani de 7 ani incoace ?
Dar hai sa taiem toata calea ferata si sa o vindem la fier vechi, ca atunci nu mai au ce fura hotii, si cu banii obtinuti sa reparm drumurile si sa cumparam cai si carute ca si asa e scumpa motorina si benzina si sa revenim la vremurile frumoase din 1800 cand un drum Timisoara - Oradea cu caruta dura 24 de ore... :roll: _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 20 Iun 2011, 16:17 | |
| - cristi CFR a scris:
- Deci e foarte bine sa taiem sectii cum ar fi Vama - Moldovita si altele, ca deh tra sa traiasca si firma de microbuze , nu ?
Esti foarte naiv daca crezi ca se va face ceva cu banii aceia, eu inca nu am vazut nimic concret cu banii adunati pe chirile obtinute de la operatorii privati care au inchiriat sectii neinteroperabile, ca asa ziceau ca investesc banii in infrastructura interoperabila... Pana acum nu a venit nimeni sa spuna am facut asta cu banii astia obtinuti de aici, oare unde si in ce s-au investit acei bani de 7 ani incoace ?
Dar hai sa taiem toata calea ferata si sa o vindem la fier vechi, ca atunci nu mai au ce fura hotii, si cu banii obtinuti sa reparm drumurile si sa cumparam cai si carute ca si asa e scumpa motorina si benzina si sa revenim la vremurile frumoase din 1800 cand un drum Timisoara - Oradea cu caruta dura 24 de ore... :roll: Asta s-a si intamplat. Banii din chiria sectiilor si din TUI s-au dus in reparatii punctuale ale infrastructurii existente. Astea doua surse au fost 99.9% din veniturile CFR infrastructura in 2007 si 2008 (cand CFR SA nici macar nu a avut buget aprobat). Daca nu erau banii astia, in 2007 si 2008 nu s-ar fi circulat DELOC pe reteaua CF din Romania - statul, in afara de cofinantarea pentru M800 (si aia platita cu intarziere, de, la sfarsitul lui 2008 a oprit Astaldi lucrul), nu a platit NIMIC! Nici macar de o traversa sau un macaz. In 2009, 2010 si 2011, CFR a primit ceva alocare bugetara. Insuficienta, sub 20% din necesar, dar macar a primit ceva. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 20 Iun 2011, 20:14 | |
| M-am grabit de nervi, da ai dreptate, tinand cont ca statul nu a miscat nimic in ultimii ani.
Totusi nu pot sa fiu de acord cu modul de abordare al problemei, se putea rezolva si in alt mod, ar trebui intelesi si operatorii privati ca nu pot inchiria toate sectiile deodata si ca trebuie asteptati, ei trebuie sa plateasca si chirie si sa faca si reparatii la liniile inchiriate.
Personal consider ca o parte din chirie ar trebui decontata in contul unor lucrari la sectia inchiriata, deoarece in momentul de fata veniturile nu permit lucrari majore cu utilaje specializate si sunt multe sectii neinteroperabile care necesita astfel de lucrari, asta facand o paralela la faptul ca CNCFR SA are infrastructura concesionata de la Statul Roman fara plata redevenţei, pentru o perioadă de 49 de ani.
In proiectul de hotarare de guvern figureaza mai multe sectii la capitolul dezafectare linie curenta si linii din statii. Ce ma doare cel mai tare este sectia Vama - Moldovita desi se poate circula pana la Vatra Moldovitei CFR Calatori nu vrea sa o utilizeze, era un mod foarte convenabil de a ajunge la obiectivul turistic Manastirea Moldovita.
Sunt de acord cu o astfel de hotarare, dar numai daca s-ar elimina din ea cateva sectii
Cat despre restul liniilor care reprezinta infrastructura excedentara, pentru sinele in stare buna care se pot refolosi se poate merge pe principiul dezafectarii si reutlizarii ei acolo unde este nevoie in loc sa fie valorificata ca fier vechi. Doar ce nu se poate refolosi sa fie valorificat la fier vechi.
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 21 Iun 2011, 09:17 | |
| http://www.adevarul.ro/actualitate/Trenul_spre_litoral_-_si_scump-si_lenes_0_502750346.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 21 Iun 2011, 10:22 | |
| FOTOGALERIE Dezastru în Simeria: opt vagoane din staţia CFR au fost mistuite de flăcări
Fumul negru şi dens a acoperit întreg oraşul Simeria, după ce un incendiu mistuitor a cuprins o parte dintre vagoanele garate în staţia CFR din localitate. Mai multe echipaje de intervenţie ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara s-au deplasat la faţa locului, pentru a opri dezastrul.
Focul a cuprins opt vagoane garate în staţia CFR a localităţii Simeria. Garniturile au fost mistuite de flăcări, iar din ele nu a mai rămas decât partea metalică.
http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/FOTOGALERIE_Dezastru_in_Simeria-_opt_vagoane_din_statia_CFR_au_fost_mistuite_de_flacari_0_502750341.html
E mult mai simplu sa le dezafectezi asa decat sa te apuci sa demontezi interiorul si asa nici nu iei amenda de la garda de mediu presupun ca vagoanele inca mai apartineau de CFR
Ultima editare efectuata de catre adrian78hd in Mar 21 Iun 2011, 12:34, editata de 1 ori |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 21 Iun 2011, 12:20 | |
| Au plecat autospeciale si din Hunedoara Smile).. nu stiam unde draqu merg,am crezut ca au avut ceva interventie in Pestis.Poate primim si noi niste 20-49 pentru personale ) .. ca pe Iasi-Putna am vazut ca se practica |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5701 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 21 Iun 2011, 19:32 | |
| Nu sunt deloc naiv.Eu ma refer la acele linii care pe care nu a mai trecut un tren de ani buni, si la miile de vagoane care zac prin statii si din care nu a mai ramas aproape nimic pt ca tiganii au fost mai harnici si s-au ocupat de descompunerea lor. Referitor la incendiul din Simeria ,mai bine lasau vagoanele alea sa arda de tot.Pagubele produse de scoaterea tensiunii din linia de contact au fost de miliarde .Numai 1822 a avut 3 ore intarziere, deci calatorii acestui tren vor avea acum o mare dezamagire privind calatoria cu trenul, desi ei nu stiu ca a fost un caz de forta majora, ei vor gandi ca asa circula mereu trenurile in Romania. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) | |
| |
| | | | Revista presei (partea I) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |