Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei (partea I)

In jos 
+101
eu
nenuandrei
iDorin
bostanesku gigel
George33
rich1974
razvan - trenuri
orestte
040EC100
buldozer2
Balto
andreiutzu
traian
cardinal
laur 133
Mihay
Luna
Polpot
DUAL
bondarel
popovici
Nk11
Marius
Semaca
VeV
cristyadaX
DPS
AlexD
The Legend
brandiburu
redeme
Jhonyla
bostanescu gigel
Mircea Hirjau
ATM
TonyGFR
Vitosa
andrei florin
cont inactiv
puscasu
razwy
mihaiuc
Ciprian
Razvan Tudor
marius_catalin84
decward
sorinucu
ravers75
IonutChircu
rares03
user dezactivat...
iuli.hard
alinx3330
Cobra
cont dezactivat .
Adrian78
RazvanCFR
Costin.H
mardaryroby
kaan
SULZERUL 0733
Codrut1985
mi.tudor
halmarius
jionutz
TVlad
mariuskl
Boracik
frank81
pannonia express
Laur
19jimmy84
Razvan
DonVILLy
didinul
mureseanu_976
myster2008
bogdan srl
Caravelle_Zg
ion1982
alex.alexus.tm
ionutz72
stinky
cortexedge
IonutCFR2009
Lde 2100
Traveller
Nesebar
didi
membru inactiv
cristi CFR
Vlad
Amiralul
stegaru
MariusM
lovekomotive
vrabieionut
srazvi
cristi ar
Ionutz
COSTACHE MIHAIL
105 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 51 ... 66  Urmatorul
AutorMesaj
redeme
V.I.P Member
V.I.P Member
redeme


Numarul mesajelor : 1081
Localizare : Iasi
Reputatie : 6119
Data de inscriere : 06/03/2011

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 17:10

Și apoi vezi GFR-uri și nu numai parcate în depouri de călători... sau în alte locuri asemănătoare.
Sus In jos
Costin.H

Costin.H


Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 6158
Data de inscriere : 15/12/2009

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 17:12

mihaiuc ai si tu partea ta de adevar!

poate privatii lucreaza mai operativ si intr-adevar CFR Marfa e un mastodont ce trebuie restructurat si are nevoie de un management eficient si de o politica de marketing mai buna (desigur si o guvernare corecta, impartiala), dar nu trebuie calcat in picioare si eliminat de pe piata pur si simplu.

Am si eu o dilema: operatorii privati de ce nu se implica mai mult in refacerea infrastructurii? Fiindca e foarte scump??? Ca ma indoiesc ca din impozitul platit de ei se acopera refacerea infrastructurii. Fiindca tu poate vezi numai problema liniilor, dar pe langa asta mai sunt: instalatii de centralizare ce trebuiesc refacute complet, intretinerea semnalelor, furturile de la calea ferata si multe altele...


Mi s-ar parea logica aceasta scrisoare in momentul in care este privata si infrastructura si este eliminat si transportul de calatori Smile
Sus In jos
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6525
Data de inscriere : 12/06/2009

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 17:44

De ce ar trebui sa se implice orice operator feroviar in repararea infrastructurii proprietate a statului cind ii platesc acestuia pentru folosirea ei?
Oare banii platiti pentru folosirea acesteia se regasesc in lucrarile de intretinere efectuate?
Daca tu statul esti p r o s t administrator al proprietatii tale,de ce sint eu operator feroviar vinovat?


Ultima editare efectuata de catre Amiralul in Lun 30 Mai 2011, 17:47, editata de 2 ori
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5520
Data de inscriere : 14/07/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 17:46

adrian78hd a scris:

Si de ce nu te intrebi ca poate voit se vrea ca transportul la marfa sa faca 3 saptamani si sa te duci tu la GFR sa nu mai zic de GFR de trenurile lor care au prioritate si in fata personalelor iar cele de la Marfa stau cate 3-4 prin gari..Dar pana la urma nu putem sa da vina pe personalul de
la CFR Marfa vina ei a ministrilor manageriilor liderilor de sindicat care numai au profitat de pe societatile de stat si ajung fier la fier vechi fier date pe sume de nimic la firme straine..Pana la urma trebuie separata si la Marfa divizia de transport respectiv miscare de restul activitatilor depouri triaje ..Daca ajunge la OBB sau DB ce rentabila devine pentru ca la straini nu le trebuie personal Tesa si atatea depouri remize triaje doar personal si ceva material rulant

Problema mea a inceput din secunda in care centralista CFR Marfa mi-a raspuns la telefon, explicandu-le ce vroiam si cerandu-le o oferta. Tratament rau de la cap pana la coada, crescand in intensitate in momentul in care le-am spus ca nu doresc decat un transport ocazional - simteam cum pur si simplu nu ii interesa, si ar fi preferat sa nu auda de mine, si sa nu se streseze cu mine. Exact mentalitatea pre-1989 'ziua trece, leafa merge...' pe care o mai intalnesti in Romania (si in tarile ex-socialiste), din fericire in din ce in ce mai putine locuri. Persoanele cu care am vorbit nu erau sefi ci personal de executie, oameni pentru care nu conteaza ce face liderul de sindicat sau directorul mare. Cu chiu cu vai (si asta doar pentru ca aveam obligatia sa contactam liderul de piata in cererea de oferta), am primit un document incomplet, de o pagina jumatate, din care nu am inteles prea mare lucru, si care era oferta. Era semnat, din nou, de o persoana de executie, care, din pacate, se vede ca nu prea stia cu ce se mananca transporturile feroviare (un inginer care lucra undeva la comercial). A trebuit sa insist, am ajuns la un sef (un director comercial), care a fost mult mai impaciuitor, si in 48 de ore mi-a dat o oferta completa. Culmea, directorul mi s-a parut mult mai profesionist (desi aveam impresia ca sefimea este politica) decat personalul respectiv de executie.

Nu poti avea o companie de servicii in care personalul sa nu aiba idee cum sa te serveasca! La GFR, in 2 ore dupa primul telefon, am primit o oferta completa, o trasa preliminara, un pre-contract de transport si o lista de optiuni suplimentare. La 2 zile, am primit prin DHL o mapa a companiei, cu oferta completa in Romania si Bulgaria. Tratament similar am primit de la Servtrans si TTS/TIS/CTV. Oferta CFR Marfa nu era cea mai scumpa (in ambele dati CTV au avut pretul cel mai mare).

P.S. Chestia cu prioritatea ar trebui sa fie simpla ca buna-ziua. Ai restante 1-15 zile la plata TUI, trenurile tale sunt puse ca ultima prioritate. Ai restante mai mari de 15 zile, trasa iti este anulata si scoasa pe disponibil. Asa se intampla in orice tara cu apa calda. Dar asta inseamna ca CFR Calatori si CFR Marfa sa stea exclusiv in depou...

P.P.S. (ca acum mi-am amintit). La unul din transporturi, pentru a putea obtine o clasificare eco (svanen), ne trebuia un consum al locomotivelor pe trasa data, si o declaratie a surselor de curent in functie de provenienta (nuclear, termo etc.). La CFR Marfa nici macar nu au stiut ca exista asa ceva. La GFR, desi initial nu au avut idee de chestia asta, pana in ziua transportului, mi-au oferit lista exacta.

Citat :
Am si eu o dilema: operatorii privati de ce nu se implica mai mult in refacerea infrastructurii? Fiindca e foarte scump??? Ca ma indoiesc ca din impozitul platit de ei se acopera refacerea infrastructurii.

Operatorii privati platesc TUI (ca si CFR Marfa si CFR Calatori si ceilalti OTF). Adica inchiriaza de la proprietar infrastructura pe care o folosesc. Este una din sursele principale de finantare a infrastructurii feroviare (in 2007 a insemnat 99% din banii CFR SA minus cofinantarile UE, azi inseamna vreo 60% din cate stiu). In plus, contribuie la bugetul de stat, din care CFR SA primeste bani.
Nu stiu situatia actuala, dar intre 2005 si 2008 nu a existat o luna in care CFR Calatori si CFR Marfa sa-si fi platit TUI-ul la timp.


Ultima editare efectuata de catre mihaiuc in Lun 30 Mai 2011, 18:15, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 18:00

Mihaiuc daca banii incasati din bilete s-ar intoarce macar jumate la CFR s-ar mai misca ceva..De ce nu te intrebi de ce banii pentru modernizare de vagoane de locomotive contracte cu firme de salubrizare modernizari de gari exista ca de acolo se fura jumate si pentru reparatia infrastructurii nu se gasesc si 5 miliarde de euro stau de la UE nefolositi ..Nu ai inteles de 20 de ani ca de la stat trebuie sa castige numai niste firma care lucreaza cu societatile statului si unele sunt mentinute in viata cat sa mai suga unii altii "capusele"niste bani
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5520
Data de inscriere : 14/07/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 18:43

adrian78hd a scris:
Mihaiuc daca banii incasati din bilete s-ar intoarce macar jumate la CFR s-ar mai misca ceva..De ce nu te intrebi de ce banii pentru modernizare de vagoane de locomotive contracte cu firme de salubrizare modernizari de gari exista ca de acolo se fura jumate si pentru reparatia infrastructurii nu se gasesc si 5 miliarde de euro stau de la UE nefolositi ..Nu ai inteles de 20 de ani ca de la stat trebuie sa castige numai niste firma care lucreaza cu societatile statului si unele sunt mentinute in viata cat sa mai suga unii altii "capusele"niste bani

Banii din bilete, din nefericire, nu acopera in multe cazuri, nici macar costul direct al calatoriei pentru CFR calatori. Sunt destule trenuri care, din bilete, nu-si scot nici macar TUI-ul, daramite motorina/curentul, intretinerea vagoanelor, salariul personalului de tren si mecanicului, costurile de capital etc. De altfel, daca nu ma insel, se acopera undeva la 25-40% din costul real mediu al calatoriei.

Aici intervine statul, care pompeaza subventii peste subventii ca sa mentina aiuritorul sistem de tarifare al CFR calatori, pana cand nu mai ajung banii si pentru infrastructura (CFR SA).

In plus, in RO, mai functioneaza si o subventie incrucisata - trenurile de lung parcurs subventioneaza personalele (peste tot, inclusiv in BG, HU si UA este exact pe dos), facand biletele pe distante lungi mult prea scumpe (si dezavantajand calatoria pe CF in favoarea masinii, autobuzului sauc chiar avionului), pentru a scadea 1-2 lei din biletele de personal. Asa ca, oamenii nu merg cu trenurile de lung parcurs ca sunt scumpe, si refuza sa mearga cu cele de scurt parcurs, ca sunt vechi, rablagite, pline de oameni necivilizati, si pentru ca, in orice conditii, nu aduc decat paguba, si nu se justifica modernizarea lor.

Cum crezi, ca, de exemplu, se pot, chiar si cu un tren de 10 vagoane pline pana la refuz (1100-1200 pasageri) pe un personal Bucuresti-Ploiesti, acoperi cheltuielile cu respectivul tren, cand toti banii ce s-ar scoate, in fericitul caz in care toti si-ar plati biletul, ar fi vreo 7000 de lei, adica vreo 2000 EUR? Nu mai vorbim ca mai bine de jumatate din calatori merg, in realitate, cu legitimatii, cupoane, avize, permise si nas.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeLun 30 Mai 2011, 19:50

CFR se pregăteşte pentru sezonul estival: Câte trenuri suplimentează şi ce oferte are pentru călători

http://www.mediafax.ro/social/cfr-se-pregateste-pentru-sezonul-estival-cate-trenuri-suplimenteaza-si-ce-oferte-are-pentru-calatori-8295963
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeVin 03 Iun 2011, 23:26

De ce nu merge trenul mai repede pe ruta Bucureşti – Sinaia. Un reportaj cu ministrul Anca Boagiu pe şantierul "marea bulibăşeală"

http://www.gandul.info/news/de-ce-nu-merge-trenul-mai-repede-pe-ruta-bucuresti-sinaia-un-reportaj-cu-ministrul-anca-boagiu-pe-santierul-marea-bulibaseala-8311615
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: REVISTA PRESEI   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 16:21

Interesant reportajul de pe realitatea tv la stirile de la ora 16, in legatura cu incidentul de ieri cand d-na ministresa a calatorit la munte cu un automotor desiro ramas fara frane in apropiere de comarnic, iar ,,specialistii,, l-au reparat pe loc cu o creanga din copac si o sarma, auzi cata incompetenta avea cu 300.000 km parcursi depasiti peste termenul de reparatii, il trimit la munte unde panta spre Predeal o stim cu totii si vine acest individ Pescarasu si spune pe post ca viata celor din tren nu a fost pusa in pericol, AFARA CU INCOMPETENTII DIN STRUCTURILE CFR
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 16:43

maryus74 a scris:
Interesant reportajul de pe realitatea tv la stirile de la ora 16, in legatura cu incidentul de ieri cand d-na ministresa a calatorit la munte cu un automotor desiro ramas fara frane in apropiere de comarnic, iar ,,specialistii,, l-au reparat pe loc cu o creanga din copac si o sarma, auzi cata incompetenta avea cu 300.000 km parcursi depasiti peste termenul de reparatii, il trimit la munte unde panta spre Predeal o stim cu totii si vine acest individ Pescarasu si spune pe post ca viata celor din tren nu a fost pusa in pericol, AFARA CU INCOMPETENTII DIN STRUCTURILE CFR

Da ma uit si eu dar ma cam enerveaza si cei din studio care sunt in afara subiectului tehnic feroviar si incep cu interpretarile in loc sa ia in serios realitatea dezastruoasa a caii ferate.De ce doamna ministresa a avut tren special nu putea calatori cu un tren obisnuit de pe ruta aia?S-au au vrut s-o impresioneze ca sageata face 1h30min de la Sinaia pana la Bucuresti fara opriri Very Happy Sad
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member
lovekomotive


Numarul mesajelor : 751
Varsta : 36
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 6376
Data de inscriere : 20/08/2009

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 17:04

Acum fara suparare, dar daca a ramas automotorul fara frane, tot ministrul e de vina, asa le place unora sa manance .... Stim cu totii ce fac astia la TV cand apare un incident de genul, manelizeaza subiectul. Ala de la Railway Insider nu prea e credibil pt mine, cica a pus creanga aia ca sa pacaleasca un senzor, senzor care nu se afla pe furtunul respectiv. Plus ca automotorul mai are si alte 2 tipuri de frana daca nu ma insel, deci toata chestia nu a fost chiar asa de grava. O fi fost viata oamenilor pusa in pericol avand in vedere gradul pantelor din zona respectiva, dar trebuia punctat altceva, automotoare ca acela sau garnituri de tren care au probleme cu franele sau au reviziile expirate mai sunt si circula nestingherite, si trebuie rezolvata problema asta, aici e vina ministerului, si companiei care au ca prioritate treburile astea.
Sus In jos
brandiburu




Numarul mesajelor : 45
Varsta : 40
Reputatie : 5020
Data de inscriere : 11/04/2011

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 19:07

Linie de contact furata de hoti intre Branesti si Fundulea: http://www.antena3.ro/romania/cale-ferata-furata-de-hoti-intre-statiile-branesti-si-fundulea-mai-multe-trenuri-sunt-afectate-127210.html

Linia de contact între staţiile Brăneşti şi Fundulea a fost furată, sâmbătă dimineaţă, de mai multe persoane neidentificate încă, mai multe trenuri fiind afectate, informează CFR Călători.

Până la remedierea în totalitate a defecţiunii şi repunerea liniei de contact sub tensiune, traficul feroviar se realizează cu tracţiune diesel pe un singur fir, între staţiile Brăneşti - Fundulea.

Primul tren care şi-a reluat circulaţia a fost R 681 Bucureşti Nord - Constanţa, la ora 10.26, urmând ca şi alte patru trenuri care au fost oprite în staţiile adiacente şă-şi reia traficul pe rând, cu tracţiune diesel. Cele patru trenuri sunt P 8031 care circulă pe relaţia Bucureşti Obor - Feteşti, P 8022 care circulă pe relaţia Călăraşi Sud - Bucureşti Obor, P 8034 care circulă pe relaţia Feteşti - Bucureşti Obor şi R 682 care circulă pe relaţia Constanţa - Bucureşti Nord.

Echipele speciale de intervenţie acţionează în continuare pentru remedierea defecţiunii la linia de contact, astfel încât în scurt timp trenurile să poată circula în zona respectivă în condiţii normale.
Sus In jos
brandiburu




Numarul mesajelor : 45
Varsta : 40
Reputatie : 5020
Data de inscriere : 11/04/2011

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 19:11

UPDATE 12:30. Traficul feroviar între Moldova şi Transilvania, blocat, sâmbătă dimineaţă, după ce o betonieră s-a răsturnat pe calea ferată, în judeţul Suceava, a fost reluat, în jurul orei 12.00, informează Mediafax.

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava, circulaţia feroviară a fost reluată la ora 12.00, după ce betoniera a fost ridicată de pe calea ferată.

Traficul feroviar între Moldova şi Transilvania a fost blocat, sâmbătă, începând cu ora 9.30, după ce o autobetonieră s-a răsturnat pe calea ferată între staţiile Suceava şi Suceava Vest.

Potrivit unui comunicat al CFR, echipele speciale de intervenţie feroviară au oprit alimentarea linei de contact cu energie electrică astfel încât reprezentanţii Inspectoratului Judeşean pentru Situaţii de Urgenţă să poată interveni.

Două trenuri de călători, respectiv acceleratul 1859, care circulă între Iaşi şi Vatra Dornei şi personalul 5702, care circulă între Ilva Mică şi Suceava, au fost oprite în gările Suceava, respectiv Ciprian Porumbescu până când linia ferată a fost deblocată.


Circulaţia trenurilor între Suceava şi Vatra Dornei este blocată după ce o betonieră s-a răsturnat pe calea ferată.

Trenul accelerat Iaşi-Vatra Dornei a fost oprit în gara Burduşeşti.

Pompierii încearcă să ridice betoniera de pe şine.

http://www.antena3.ro/romania/traficul-feroviar-intre-suceava-si-vatra-dornei-a-fost-reluat-dupa-ce-a-fost-intrerupt-de-o-betoniera-rasturnata-127199.html

Asadar, 2 evenimente neplacute, in mai putin de 1 zi.
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6049
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 20:40

adrian78hd a scris:
De ce nu merge trenul mai repede pe ruta Bucureşti – Sinaia. Un reportaj cu ministrul Anca Boagiu pe şantierul "marea bulibăşeală"

http://www.gandul.info/news/de-ce-nu-merge-trenul-mai-repede-pe-ruta-bucuresti-sinaia-un-reportaj-cu-ministrul-anca-boagiu-pe-santierul-marea-bulibaseala-8311615
Foarte slab reportajul , nu se intelege clar ce se termina si cat va dura, greselile sunt cat se poate de elocvente, se vorbeste de un timp de 2h pe tronsonul Bucuresti-Sinaia ???!!! dupa finalizare.
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
myster2008
Administrator
Administrator
myster2008


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 42
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 7076
Data de inscriere : 15/08/2008

Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitimeDum 05 Iun 2011, 11:06

http://www.realitatea.net/cum-pune-in-pericol-boagiu-viata-oamenilor-un-tren-a-fost-reparat-cu-un-bat-sarma-si-scotch-video_841381.html
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Continut sponsorizat





Revista presei (partea I) - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea I)   Revista presei (partea I) - Pagina 37 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei (partea I)
Sus 
Pagina 37 din 66Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 51 ... 66  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea II)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: