@92Dragos
Chiar daca sunt orientative propunerile cat si compunerile totusi sunt cateva neconcordante la cele propuse de tine aici
http://www.forumtrenuri.com/t4426p700-propuneri-pentru-mersul-trenurilor-2015-2016
1. Numarul corect e 1932/1932-1 Oradea-Mangalia si 1931-2/1931 Mangalia-Oradea.
Daca tot insisti cu el prin Baneasa fa-l mai lung din 15 vagoane, cat permite sectia Constanta-Mangalia.
Si totusi cam multe vagoane directe de la Oradea (11, cu bisul) si cam putine atasate din Cluj (3). Care din cele doua orase genereaza mai multi calatori ? Si cred ca te-ai inspirat de la 1741/1742 care circula cu 11 vag intre Cluj si Oradea.
Nu vad in propunerea ta grupa de Brasov (2049.2 + 20-49.2).
Returul, 1931-2/1931, propui tu plecare din Mangalia la ~14.30, pana la Constanta timp de mers sa zicem 1h30min, plecare pe la ~16.15, apoi opririle deja consacrate la Medgidia, Cernavoda Pod, Fetesti, Ciulnita, nu ca vreau eu ci...CFR SA, Bucuresti Baneasa sos ~18.45 (model, mersul lui 1945-2 de vara trecuta dar in cazul de fata cu o ora mai devreme), pai de aici mai departe s-ar suprapune cu mersul lui 1741, 1553, carora nu prea vad sa le modifice CFR SA mersul la vara. In fine, zic si eu asa, ca poate cine stie...
In privinta locomotivei e discutabila problema deoarece daca ajunge si sezonierul asta pe mana ploiestenilor cum s-a intamplat vara trecuta (de la 1 august) cu sat-mareanul s-a rupt filmul...
2. 1944/1944-1 / 1945-2/1945
La plecarea din Deda grupa Targu Mures - Mangalia este dupa locomotiva. Ori tu le-ai schimbat in propunere. Ia zi-ne si noua stii tu ceva si noi nu, se schimba ceva la vara?
Returul, 1945, observ ca l-ai pus mai tarziu, relativ cum ca ar merge pe trasa lui 1631-2/1631, ma refer de la Constanta la Brasov, evident fara rebrusarea din Bucuresti Nord dar totusi la sosirea in Satu Mare s-ar suprapune cu cea a lui 1641/4090. Nici sa le unesti intre Dej Calatori si Satu Mare, aidoma rapidului 41/44 Bucuresti - Satu Mare cu acceleratul Mangalia - Satu Mare 842/441/444 (parca ?), nu poti, zic eu, pentru ca ar rezulta un carnat de tren lung din 17 vagoane, 10 cele propuse de tine plus alte 7 cat are in prezent 1641/4090. Hmm, poate doar daca s-ar dubla tractiunea DA+EGM. Greu de crezut...
Nici la acest tren nu-i vad in propunerea ta grupa Brasov - Mangalia. Apropo de ce le-ai scos ? (inclusiv lui 1932). Le-ai pastrat celui direct Brasov - Constanta ? (1632/1632-1/1633-2/1633)
3. 1952/1952-1 / 1953-2/1953
Nu inteleg de ce CFR SA insista pentru numarul 1953 cand putea sa fie numerotat 1951. Poate doar sa fie o simetrie de numere in directia Suceava 1653, 1953, 1833. In fine, conteaza mai putin aspectul asta pentru calator.
La sezonierul asta sunt multe de spus. Fata de mersul trecut, conform a ce apare in livret, l-au trasat mai tarziu iar dinspre Vatra Dornei i se asigura tren de legatura in Suceava, IR1834. Nu mai esti nevoit sa pleci ca vara trecuta la ora 15 din Vatra Dornei cu personalul (pardon, regio) 5704. La vara va fi alta viata plecarea cu IR1834 la 17.36. Tocmai de aceea nu-i prevad prelungirea lui 1952 de la Vatra Dornei. Pe retur, la fel, i se asigura legatura spre Vatra Dornei din Suceava IR1833.
Si poate anul asta la grupa de Suceava Nord ii pun mai multe cusete ca vara trecuta au fost cerinte si n-au avut vagoane ori personal de insotire, si cu siguranta vor fi cereri si la vara.
Din propunerea ta cu plecarea din Suceava la ~21.30 reiese teoretic ca ar sosi in Mangalia la 7.42 desi in plus mai ai trageri de timp pentru atasare grupe la Veresti respectiv Bacau ceeea ce nu cred ca le-ai inclus si te cam duci cu el in trasa lui 1921, ma refer pe Constanta-Mangalia, ori putin dupa, si dai si in mersul lui 1944-1, ceea ce ar putea insemna prelungirea acestuia si peste 8.35 cat apare in livret. Si spun asta pentru ca reavizarile trenurilor pe sectia Constanta-Mangalia se fac datorita liniei simpla: Eforie Sud - Costinesti dupa ~ 22 min, respectiv Costinesti - Neptun dupa ~ 24 min. Asta daca sunt trenuri de rang IR fara opriri in Tuzla h si Pescarus h iar in celelalte statii opresc ~ 2 min, ca daca are in fata tren de rang Regio si cum acesta opreste peste tot creste si timpul de reavizare si ne uitam la mersul lui RE2801 devenit la 1 august 2015 IR1687 ce avea mersul asa: Constanta sos 6.14 pl 6.31, Agigea Ecluza Hm 6.48, Eforie Nord 6.58 (2' stationare), Eforie Sud 7.05, Tuzla h 7.15, Costinesti 7.27 (2'), Costinesti Tabara hc 7.33 (2'), Pescarus h 7.40, Neptun hc 7.49 (2'), Neptun 7.54, Mangalia 8.02. In fine, si acest aspect conteaza mai putin pentru calator dar totusi conteaza in economia trasei. Doar suntem in secolul 21 si ne dorim sa parcurgem distanta cat mai repede. Ca vorba aia, sa se justifice "pumnul" ala de bani achitati pentru calatorie, ca doar mergem cu trenul si nu cu caruta, altfel ne-am fi luat faiton ca la Botosani
Revin asupra unei probleme mai vechi a acestei sectii si aceea ca ar trebui sa i se ridice viteza la 100 km/h si alta ar fi problema sa parcurgi distanta dintre Constanta si Mangalia, 43 km, in ~ 60 minute si nu ca acum in 80-90-100 de minute!
Back IR1952: grupa aia de Vatra Dornei trebuie sa o aduci cumva la Revizia de Vagoane Suceava, nu neaparat pentru salubrizare, sau sa zicem sa-i puna o stationare mai lunga in Suceava pentru revizie, dar trecem si peste aspectul asta.
Zici tu 2 vag de la Dornesti si doar 1 de la Suceava Nord si ala trecut bis. Cam putin. Si pacat ca CFR Calatori nu da semne de revine spre Radauti, ca altfel s-ar fi justificat grupa de Dornesti propusa de tine.
Grupa de Botosani unde i se ataseaza in Veresti sau in Suceava Nord? Tehnic si vagoanele astea trebuie sa ajunga la Revizia Suceava, deh traim alte vremuri si nu mai exista reviziile de vagoane de altadata.
Grupa de Bicaz sa zicem ca ar fi posibila daca ar suplimenta Revizia de Vagoane Iasi perechea 5453/5454 cu inca doua vagoane, cele propuse de tine, ori ele acum au trei.
4. 1962/1962-1 / 1961-2/1962
Vagonul ala CFM il incetineste. Ar insemna tot drumul cu 100 km/h, deci ar face si mai mult decat in prezent cand merge pe alocuri si cu 140. Daca erau cerinte din partea moldovenilor de peste Prut pentru Litoralul romanesc circula in anii precedenti acel vag WLAB prevazut in trasa lui 411/414 (cel putin asa era numerotarea anul trecut) cu atasare in Buzau la 402/401. Cum n-a circulat e clara problema.
La plecarea din Barbosi in sensul spre Constanta in mod normal ar trebui dupa locomotiva sa fie grupa de Galati, daca va exista la vara, ca doar vine de la Galati cu ele dupa ea, iar vagonul ala CFM in caz ca ar circula si el ar fi in celalalt cap al trenului.
O alta problema la acest sezonier e ca, conform livret, rebruseaza la vara in Faurei, oare de ce? Ori in cazul de fata in Constanta daca vrei sa-l atasezi la IR1921 ar trebui sa evite rebrusarea in Faurei sa nu-l ti mult in gara si pe sibian. Eu ma cam tem ca ce e in livret cam ala e mersul si la vara...
Si acestui sezonier i-ar trebui la vara mai multe cusete.
5. 1921-2/1921 / 1922/1922-1
Cu grupa aia Bucuresti-Constanta am inteles motivul dar nu pot fi de acord cu cele propuse de tine la plecarea din Constanta. Cum faci tu manevra in gara Constanta, vi cu cele 10 vag propuse la IR1962 peste cele 11 propuse lui IR1921 ? Pai are Constanta peron atat de lung cat sa incapa 21 de vagoane ? Ca incap ele intre semnale e alta problema dar in mod normal faci manevra, in cazul de fata, cu cele ale lui 1921 peste cele ale lui 1962-1.
Ceea ce n-am inteles e de ce insisti tu cu numerotarea la IR1962 cu vag 7 apoi 8 apoi 6, 5... observ acelasi lucru de doua ori.
In rest doamne ajuta cu propunerile tale. Macar sa aibe ochi cine trebuie sa vada dar si sa le puna in aplicare.