|
| Secţii desfiinţate | |
|
+35cristi ar ravers75 Czirjak Arpad SULZERUL 0733 Adrian78 Amiralul cont dezactivat . ldh80 Mircea Condilescu Nesebar automotor cata lovekomotive jionutz cortexedge tudor_vl membru inactiv Andrei VeV sorinucu Gabry Gabriel IonutCFR2009 Axwell21 Semafor dan ciprian COSTACHE MIHAIL Ionutz MariusM cristi CFR tudor_toma82 reed bogdan srl vrabieionut loryjonel Vlad 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 07:56 | |
| O cale ferata lasata in paragina (Curtea de Arges) xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 09:03 | |
| Ai reusit sa mergi pana la capat? In ce loc se opreste aceasta linie? |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 10:28 | |
| - COSTACHE MIHAIL a scris:
- Ai reusit sa mergi pana la capat? In ce loc se opreste aceasta linie?
nu am reusit sa merg pana la capat,trecea si printr-un sat din cate am vazut eu |
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5992 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: linii desfiintate Mar 19 Oct 2010, 10:39 | |
| linie industriala ? ionut? |
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6375 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 10:53 | |
| E cea care trece pe langa Manastirea Curtea de Arges nu? imi pare cunoscuta linia, si eu ma intrebam care e treaba cu ea, ce traseu are. |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 11:23 | |
| - Jono a scris:
- linie industriala ? ionut?
nu stiu daca a fost industriala sau de calatori,ma gandesc ca au vrut sa faca CURTEA DE ARGES-VALCEA |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 11:24 | |
| - lovekomotive a scris:
- E cea care trece pe langa Manastirea Curtea de Arges nu? imi pare cunoscuta linia, si eu ma intrebam care e treaba cu ea, ce traseu are.
e departe de manastire,de la manastire pana aici sunt 3-4km,de la gara curtea de arges mai mergi 500 m si ajungi la ea |
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5992 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: linii desfiintate Mar 19 Oct 2010, 11:25 | |
| sau probabil cea mai ramas din curtea de arges - cumpana ... |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 11:38 | |
| ma gandesc ca a fost si industriala xxx xxx xxx |
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6375 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 12:44 | |
| Nu stiu de ce aveam impresia ca trece pe langa Biserica Curtea de Arges, stiu ca atunci cand am vizitat-o am dat si de linia ferata pozata de tine si de acel pod. |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 19 Oct 2010, 14:07 | |
| E o linie industriala (nu a avut niciodata trafic de pasageri) si merge la un agent economic din zona. |
| | | automotor
Numarul mesajelor : 5 Localizare : Iasi Reputatie : 5133 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 09 Noi 2010, 22:08 | |
| Cale ferata in Brodina (pariez ca multi nici nu stiu unde e localitatea aceasta...), undeva mai sus de Putna, foarte aproape de granita (asa de aproape incat pe placuta rutiera de intrare/iesire din localitate, numele este dublat in caractere chirilice). Am fost intr-un concediu la Putna si intr-o zi n-aveam ce sa facem si ne-am suit in masina si hai sa vedem pana unde duce drumul, facand stanga inainte de iesirea din Putna. Astfel ca am mers paralel cu cursul apei si uite ce am gasit: Aceeasi linie, sensul de mers spre Putna (inapoi spre civilizatie): N-am mai mers mai departe sa vad unde duce linia paraginita, se continua inca dar drumul de acces era foarte rau.
Ultima editare efectuata de catre automotor in Mar 09 Noi 2010, 22:39, editata de 1 ori |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 09 Noi 2010, 22:25 | |
| Este linia ce duce la Nisipitu , Brodina e localitate intre Gura Putnei si Nisipitu . Linia a fost inchisa din cauza inundatiilor ce au fost acum 2 sau 3 ani de atunci nu s-a facut nimic si nici nu cred ca va mai fi reparata , pacat . |
| | | Mircea Condilescu
Numarul mesajelor : 64 Varsta : 71 Reputatie : 5240 Data de inscriere : 25/09/2010
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mier 10 Noi 2010, 23:32 | |
| - tudor_vl a scris:
- sorinucu a scris:
Mai exista linia M201 - Ocnita Valcea ? Dupa ceva vreme vin sa dau cateva informatii. Aici este vorba despre linia Raureni - Ocnele Mari - Ocnita. Pe vremea lui Ceausescu circulau trenuri de calatori. Dupa 1989 linia a mai fost folosita numai pana la salina Ocnele Mari pentru transportul de marfa, in scopul aprovizionarii cu sare a combinatului chimic Oltchim. Linia inca mai exista dar din cate stiu este inchisa. Exista o trecere la nivel pe DN 67 unde linia este destul de lucioasa dar eu niciodata nu am vazut trenul trecand pe acolo. Am vizitat imprejurimile salinei in iunie 2010 - linia fusese folosita cu cateva zile mai inainte iar in curtea salinei erau cateva vagoane de marfa. Langa intrare erau cateva traverse de lemn pentru macaz. https://2img.net/r/ihimizer/img32/4584/p1140360resize.jpg |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linii desfiintate Dum 14 Noi 2010, 14:54 | |
| O lista cu toate liniile de ecartament normal, desfiintate sau inchise pentru traficul de calatori. Liniile inchise pentru traficul de calatori= cele care nu apar in "Mersul trenurilor" valabil pe anul 2010.
1.Regionala IASI
-linia Gura Putnei- Nisipitu HM Este impracticabila, unele portiuni fiind distruse de inundatii (inclusiv terasamentul), iar in unele zone s-au furat chiar sinele. "Mersul trenurilor" din 2009 este ultimul in care mai sunt trecute trenuri de calatori pe aceasta sectie. Linia a fost inaugurata in 1889, avea 25 km si statiile: Straja h., Falcau, Brodina h., si Nisipitu HM.
-linia Dornesti- Siret, care mai exista in teren, intr-o stare relativ buna.Ultimul tren de calatori a ajuns la Siret in 2008. Astazi gara Siret este pensiune turistica. Inaugurata in 1986, avea 16 km si statiile: Manastioara HM, Vascauti h., si Siret.
-linia Cacica- Paltinoasa (culmea, si electrificata!) unde circulatia s-a oprit din cauza unei alunecari de teren in zona statiei Varfu Dealului. In 2006 circulatia trenurilor de calatori este oprita pe aceasta sectie. Are 13 km. Exista un proiect de refacere a liniei.
-Dangeni-Saveni. Constructia ei a inceput inainte de 1989 (facea parte dintr-un proiect mai amplu- urma ca linia sa fie prelungita pana la Darabani. Din cauza politicii de "economie" a sfarsitului anilor 80', s-a preferat un traseu mai scurt prin Vlasinesti, in locul unuia mai lung dar mai stabil prin Hanesti). Linia este inaugurata la 5 iulie 1991 (gara Saveni urma sa fie cea mai moderna din judetul Botosani). Insa, in 1998, ca urmare a unor alunecari de teren din zona haltei Vlasinesti, circulatie este intrerupta. Astazi, unele portiuni din linie au fost furate, la fel si macazele de intrare in gara Saveni, iar cladirea garii Saveni este "locuinta sociala" si arata jalnic. Avea 16 km si statiile: Vlasinesti h., Saveni.
-Bicaz- Bicaz Chei. Mai este folosita pentru traficul de marfa, de catre "HOLCIM". Lungimea este de cca 21 km, si la inceput era linie ingusta. In 1952 se construieste actuala linie normala. Statiile ar fi: Tasca, Tepeseni, Bicaz-Chei.
-Comanesti- Moinesti. Ultimile trenuri de calatori la Moinesti au ajuns in 1997. In prezent linia ar mai fi folosita pentru vagoanele-cisterna. Linia are 8 km, fiind inaugurata in 1898. Statiile era: Vlasinesti h., Moinesti. -Valea Uzului Gara- Rafo Darmanesti. A fost inchisa o data cu rafinaria Darmanesti. Linie construita in anii 50'.
-Pojorata-Fundu Moldovei. Linie construita in perioada 1887-1914. In martie 2008 a circulat ultimul tren de marfa pe ea.
-Dornisoara- Prundu Bargaului HM. Linie construita in 1915, in interes militar, si desfiintata in iarna 1939/1940. Avea 58,44 km.
-Nisipitu HM- Rusca- Seletin- Sipotele Sucevei- Izvoarele Sucevei. Linie construita pana in 1917. In 1918 se renunta la tronsonul Izvoarele Sucevei- Sipotele Sucevei. In 1940 si 1944, cand partea de nord a Bucovinei este ocupata de catre URSS, linia este desfiintata.
-Vadu Siretului- Ferma Starcea- Tereblece- Siret- Ramificatie- Sinauti Apare pe harta CFR din 1921, deci probabil a fost construita inainte de 1918. Dupa 1944, tronsonul Vadu Siretului- Siret este transformat in linie larga, iar tronsonul Siret-Sinauti este desfiintat. In 1986, cu ocazia realizarii liniei normale Siret- Dornesti, linia larga Siret- Vadu Siretului este desfiintata.
-Harlau- Botosani Lucrarile la linie incep in anii 80'. S-a reusit realizarea: pasajului de la Maxut, a tunelului de la Flamanzi, si a terasamentului pana la Flamanzi.
2.Regionala Galati
-Focsani- Odobesti. Ultimul tren de calatori a circulat pe aceasta sectie in 1995 sau 1996. Ulterior, au mai circulat trenuri de marfa. Linia mai exista in teren, dar semnalizarea statiei Odobesti este dezafectata. Avea 11 km, si statiile: Unirea h., Odobesti. A fost inaugurata in 1893.
-Barbosi-Catusa-Malina-Barbosi Triaj (15 km). Construita dupa 1960, in interiorul CSG.
-Lacu Sarat- platforma Chiscani.
3.Regionala Constanta
-Tandarei- Giurgeni Lunga de 19 km, construita in 1943, avea 3 statii: Chirana, Gura Ialomitii, Lunca Dunarii+ Giurgeni). A fost complet demontata din teren in anii 2000-2001.
-Saligny Grupa Est- Cernavoda Oras Ultimul tren de calatori a trecut 2000. Linia mai exista in teren, dar intr-o stare destul de proasta. Avea 5 km. Statiile erau: Saligny grupa Vest, KM 1+300 h., KM 2+600 h., Cernavoda Oras.
-Dorobanu- Lumina- Capu Midia si Constanta RAM.1- Lumina. In 1996 au circulat trenuri automotoare. In prezent linia este in administrarea "ROMPETROL", fiind folosita pentru traficul de marfa. Tronsonul Post 2 Capu Midia- Sitorman a fost demontat din teren. Linie construita in anii 1949-1954, cu ocazia inceperii constructiei Canalului Dunare- Marea Neagra. Are 60 km si statiile: Constanta Marfuri, Canton 4 h., Siutghiol, Lumina Post 1, Lumina Post 2, Navodari, KM 27+300 h., Post 1 Capu Midia, Capu Midia; Post 2 Capu Midia, Sitorman; Dorobantu, Nisipari HM, Nazarcea, Canal HM, Lumina. -Eforie Nord- Techirghiol Linia exista in teren, dar este impracticabila (arbusti crescuti pe linie, etc). Linie inaugurata in 1927.
-Dorobantu-Betonaj-Constanta Obor
-Constanta-Mamaia Linie construita la inceputul secolului 20.
4.Regionala Bucuresti
-Caciulati- Snagov Plaje Ultimul tren de calatori a circulat in 2006. In prezent linia mai exista in teren, intr-o stare relativ buna. Linia are 16 km, si statiile: Caciulati-Sat h., Ghermanesti h., Snagov-Sat hc., Snagov Plaja HM. A existat si un proiect de legare a ei la magistrala Bucuresti-Ploiesti (la statia Peris) dar nu s-a mai realizat.
-I.L.Caragiale- Moreni/Filipestii de Padure- Gura Palangii Ultimul tren de calatori la Moreni si Filipestii de Padure a ajuns in 1999-2000. In prezent linia ar mai fi folosita pentru un trafic redus de marfa.
-Campina- Teleaga. Inaugurata in 1882. Tronsonul Campina- Campinita mai este folosita pentru traficul de marfa, iar intre Campinita- Teleaga (si ramificatia spre Brebu) linia a fost partial demontata.
-Giurgiu-Smarda Inaugurata in 1870. Dupa 1960, gara Smarda ("Giurgiu-Sud") deserveste: portul, santierul naval, combinatul chimic.
-Bucuresti Nord- Dealul Spirii. Inaugurata in decembrie 1872, este desfiintata in 1966. Pana in 1987, cand s-a realizat sistematizarea Dmbovitei, mergea pana la CET-Grozavesti. Dupa 1990, cand s-a realizat "Carrefour Orhideea", liniile industriale care deserveau fabrica de paine Plevna, fabrica de bere Grivita sunt desfiintate.
-Bucuresti Obor- Titan Sud HM. Desfiintata in 1969. Un timp, de la Titan Sud HM pana in zona Morarilor a mai fost folosita ca linie industriala.
-Bucuresti Baneasa- Herastrau- Bucuresti Obor Inaugurata in 1904, este complet desfiintata in anii 1985-1987.
-Ploiesti Crang- Ploiesti Nord.
5. Regionala Craiova
-Campulung- Argesel Ultimul tren de calatori a circulat in 2003. In prezent linia ar mai fi folosita de "HOLCIM". Construita intre 1964-1966, are 14 km si statiile: Olga Bancic ("Parc Kretulescu") h., UM-Muscel Post Ajutor Miscare, Pravat h., Leresti h., Argesel.
-celebra Valcele- Ramnicu Valcea, cu o adevarata "poveste"
-Turnu Magurele- Turnu Magurele Port Pana in 1998-1999 circulau si trenuri de calatori.
-Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile. Linia, construita in 1982, facea parte dintr-un proiect mai amplu, vizand realizarea unei legaturi feroviare mai scurte dintre Bucuresti si zona Olteniei (Bucuresti- Titu- Golesti- Pitesti- Valcele- Bujoreni Valcea- Babeni- Alunu- Seciurile- Albeni- Targu Carbunesti- Targu JIU). Din acest vast proiect s-a reusit constructia partiala a liniei Valcele- Bujoreni Valcea, constructia completa a liniei Alunu-Babeni, si un tunel care urma sa lege statiile Alunu si Seciurile, mai ramand de construit un viaduct. In perioada 1990-1996 linia Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile incepe chiar sa fie electrificata, si pana prin 1996 circuland si trenuri de calatori. Ulterior insa, trenurile de calatori sunt suspendate, iar, ca urmare a unor alunecari de teren portiunea Albeni- Seciurile este inchisa, dupa care este grav afectata si de furturi. Are 23 km si statiile: Albeni, Calnic-Gorj h., Seciurile.
-Amaradia- Barsesti. Era folosita pentru platforma industriala Barsesti. -Turceni-Dragotesti, linie electrificata. Ultimul tren de calatori a circulat in 2002 sau 2003, dupa care linia este inchiriata catre "Complexul Energetic Turceni", fiind folosita la transportul carbunilor. De la Dragotesti o linie industriala continua pana la mina Matasari. Construita in 1967 si electrificata dupa 1990, are 28 km si statiile: Borascu HM, Ohaba-Jiu h., Siacu h., Dragotesti.
-Raureni- Ocnita Valcea. Linie construita inainte de 1914, folosita la transportul de sare.
-Lotru-Brezoi. Linie construita inainte de 1914. In prezent este partial demontata din teren.
-Golenti- Poiana Mare. In 2009 a circulat ultimul tren de calatori. Are 7 km.
6.Regionala Timisoara
-Buzias- Buzias Bai Pana in 1974, era folosita si pentru calatori. Apoi este folosita ca linie industriala (si scurtat traseul) de catre Fabrica de Imbuteliere a Apelor minerale, pana in anii 2000-2001. In prezent ar mai exista pe teren. A fost inaugurata in 1908, si avea 4 km.
-Boutari- Sarmisegetusa A fostl singura linie cu cremaliera din Romania . In 1978 este inchisa circulatiei, sub motivul construirii unui nou traseu, mai putin abrupt. Insa nu s-a mai reusit acest lucru, dupa 1990 inregistrandu-se furturi repetate, alunecari de teren, linia fiind astazi aproape complet distrusa. Avea 19 km si statiile: Bucova, Portile de Fier HM, Zaicani.
-Sarmisegetusa- Hateg- Subcetate Pana prin 1996 au mai circulat trenuri de calatori la Sarmisegetusa, iar pana in 1999 la Hateg. Intre Sarmisegetusa- Hateg linia a fost demontata, iar intre Hateg- Subcetate mai exista pe teren. Avea 21 km si statiile: Sarmisegetusa HM, Pestenita h., Carnesti-Retezat HM, Paclisa h., si Hateg. Intreaga linie Caransebes-Subcetate a fost inaugurata in 1908.
-Mintia- Paulis Lunca Grupa T- Brad A fost o linie extrem de dificil de construit. In 1997, din cauza unor alunecari de teren in zona haltei Pestenita, care puteau fi usor remediate, circulatia trenurilor se intrerupe intre Paulis Lunca Grupa T si Brad. Un timp au mai circulat trenuri de calatori de la Deva la Paulis Lunca. In anul 2007 prin diverse "afaceri" dubioase, linia Paulis Lunca- Brad ajunge in proprietatea unei firme private, care demonteaza traversele si sinele, dupa ce podurile metalice si alte componente "disparusera" deja. Astazi, mai exista doar segmentul Mintia-Paulis Lunca, intr-o stare de degradare.
-Lupeni-Uricani-Valea de Brazi.
-Iam-Jasenovo si Bela Crkva- Socol- Bazias. Au fost primele linii de cale ferata, construite pe actualul teritoriu al Romaniei. In 1952 sunt desfiintate. Astazi, doar turnul de apa al fostei statii Bazias mai aminteste de aceasta linie.
7.Regionala Cluj
-Huedin- Calatele Ultimul tren a circulat pe aici in 1997, iar, zece ani mai tarziu, linia este complet demontata, chiar de catre CFR-Infrastructura. Construita in perioada interbelica, avea 14 km si statiile: Zamu Bihorului hc., Calata h., Calatele HM.
-Oradea Vest- Cheresig Ultimul tren de calatori a circulat in 1996-1997. Linia mai exista in teren, intr-un stadiul avansat de degradare.
-Abrami-Popesti -Oradea Est- Baile Felix- Rogoz- Holod In 1994 s-a produs o alunecare de teren, in urma careia segmentul Baile Felix- Rogoz- holod este inchis circulatiei. Un timp au mai circulat trenuri automotoare pana la Baile Felix. In prezent, linia exista in teren, dar dincolo de Baile Felix este impracticabila.
-Rontau HM- Baile 1 Mai. Linie desfiintata.
-Rogoz- Dobresti Si aceasta linie a ajuns, prin "afaceri" dubioase, in proprietatea unei firme private, care in primele zile ale anului 2009 a demontat-o. -Ulmeni salaj- Cehu Silvaniei HM Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1996-1997.
-Criseni- Zalau, linie desfiintata dupa 1960, cand s-a construit noua gara Zalau Nord.
-Viseul de Jos- Viseul de Sus- Borsa Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1996-1997. In prezent, linia este grav afectata de alunecarile de teren, fiind impracticabila pe unele portiuni.
-Baia Mare- Baia Mare Sud Linia mai exista pe teren, fiind insa degradata si putin utilizata.
-Baia Mare Sud- Baia Sprie, desfiintata la 14 iulie 1988
-Baia Mare Sud- Ferneziu, in lungime de 19 km, furata bucata cu bucata.
8.Regionala Brasov -Campia Turzii- Turda Linia mai este folosita pentru traficul de marfa.
-Sebes Alba- Petresti -Sibiu Grupa Selimbar- Cisnadie In 1996 a circulat un tren de calatori. In prezent, linia mai exista pe teren.
-Chileni-Voslabeni
-Augustin- Capeni
-Ucea- Victoria Linia este inchiriata catre "Viromet", fiind utilizata pentru traficul de marfa. In fine, mai exista celebra linie normala suburbana din Brasov (Bartolomeu-Satulung), construita la sfarsitul secolului 19 si aproape complet demontata in 1960. O mica sectiune din actuala linie industriala dintre "Roman" si "Metrom" facea parte din aceasta linie.
La acestea se adauga cele 3 poduri, nici pana azi reparate, care au determinat inchiderea a 3 sectoare importante de cale ferata: Bucuresti-Gradistea (august 2005), Arpas-Porumbacu (in 2009) si Poiana Slanic- Slanic Prahova.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate | |
| |
| | | | Secţii desfiinţate | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |