Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Secţii desfiinţate

In jos 
+35
cristi ar
ravers75
Czirjak Arpad
SULZERUL 0733
Adrian78
Amiralul
cont dezactivat .
ldh80
Mircea Condilescu
Nesebar
automotor
cata
lovekomotive
jionutz
cortexedge
tudor_vl
membru inactiv
Andrei
VeV
sorinucu
Gabry Gabriel
IonutCFR2009
Axwell21
Semafor
dan ciprian
COSTACHE MIHAIL
Ionutz
MariusM
cristi CFR
tudor_toma82
reed
bogdan srl
vrabieionut
loryjonel
Vlad
39 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeMier 10 Oct 2012, 14:23

Eu cred ca nu putem face o harta completa a liniilor forestiere. Motivul este lesne de inteles, liniile forestiere (asa cum le spune numele) au fost in marea lor majoritate linii construite pentru exploatarea lemnului.
Cum exploatarea s- a terminat la un moment dat, si liniile au fost demontate si si mai apoi montate in alta parte.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeMier 10 Oct 2012, 16:12

Nu toate erau linii transportabile, conform mesajului postat de Bogdan SRL <<Liniile ferate cu şine transportabile

Liniile ferate cu şine transportabile se executau ca prelungiri ale căilor ferate forestiere, de obicei pe terasamentul drumurilor de iarnă, pentru a înlesni apropiatul lemnului din parchete (S. Gîrbu, 1934). De la locul de cuplare cu linia permanentă şi pînă la locul de încărcare, vagoanele goale erau deplasate fie prin tracţiune animală, fie prin împingere cu mîna, iar la vale gravitaţional, fiind dirijate prin frînare. După epuizarea lemnului din parchet se mutau în alt loc.
Avînd o mare mare mobilitate, liniile transportabile puteau fi conduse, în pădurile de cîmpie, pînă la fiecare arbore în parte (E. Guzman, 1923). Primele instalaţii de acest fels-au folosit în pădurile Fondului Bisericesc, la Brodina şi Falcău, iar mai tîrziu s-a extins pe văile Suceviţei, Suhei şi Moldoviţei (I. Opletal, 1913 şi R. Ichim, 1988).>> se foloseau doar in aceasta zona.
Nu avem confirmare scrisa ca s-ar mai fi folosit si in alta parte. Eu nu cred ca aveau lungimi prea mari pentru ca ar fi fost greu de transportat necesitand forta de munca si timp pentru montarea , demontarea si transportul lor la alta locatie.

Un mare val de desfiintari de cai ferate de acest tip a aparut prin anii 60 cand transportul feroviar de lemn s-a inlocuit cu transportul rutier care se efectua in majoritatea cazurilor pe drumuri forestiere amenajate pe vechile terasamente.
Acolo unde exploatarea lemnului s-a incheiat, ele au fost abandonate pentru ca atunci nu exista "foamea" actuala dupa fier vechi si demontarea acestor retele era nerentabila la acea data. Infiintarea unei noi exploatari forestiere cu constructia de linii noi se faceau in cu totul alte zone, departate de cele desfiintate si de cu totul alte IFET-uri din alte regiuni.
De multe ori in excursiile din munti gaseam aceste cai ferate uitate de timp si de lume.
In ultimii 20 de ani tot ce insemna fier si nu era folosit era repede "recoltat" si transformat in bani.

Cred ca am putea, punand cap la cap toate informatiile despre CFF si CFI sa intocmim un fel de harta pe care sa puem mentiona pentru caile ferate prezentate perioada in care au functionat, pentru ca cei care vin dupa noi si sunt pasionati de acest domeniu sa stie unde au existat aceste retele, pentru ca urmele lor dispar din ce in ce mai repede.

Eu cred ca merita macar sa incercam. Very Happy
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeMier 10 Oct 2012, 18:13

A existat CFF si la Baru Mare,ducea spre Barel.
Sus In jos
Balto

Balto


Numarul mesajelor : 1620
Reputatie : 6771
Data de inscriere : 05/12/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeMier 10 Oct 2012, 21:36

@Vlad si @Semafor

Vlad are dreptate, pozele sunt cu linia 515 racordul care pleaca din Gura Putnei pana la Nisipitul, afectata de inundatii in 2008.

Semafor, dumneavoastra vorbiti despre o linie de encartament ingust, cea care incercati sa o aratati pe acea harta. Ei bine, acea linie (de pe harta) CFF este fosta linie Brodina - Izvoarele Sucevei. De asemenea cand Bucovina era condusa de Imperiul Austro Ungar, a mai fost construita o linie in perioada 1911-1913 pana la Seletin (azi in Ucraina), iar in timpul primului razboi mondial, dupa ce austro ungarii au recuperat Bucovina de la rusi, au prelungit linia pana la Izvoarele Sucevei in 1917. Dupa primul razboi mondial, Bucovina a devenit parte a Romaniei, fiind preluata de CFR si abandonata ulterior. In 1940 rusii au intrat in Bucovina ocupand nordul, intr-un final nordul Bucovinei a ramas la URSS (astazi in Ucraina), linia a fost dezafectata, iar CFR a stabilit un nou capat de linie si anume Nisipitu. Linia a fost scurtata de-a lungul timpului si se pare ca in 2008 sa dus de tot... singura bucata din ramificatia 515 ramanand Gura Putnei - Putna.

Uitati si o poza cu traseul acestei linii Brodina - Izvoarele Sucevei:
Secţii desfiinţate - Pagina 9 800px-Brodina-Izvoarele_Sucevei

Sper ca am lamurit discutia ! Wink
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 11 Oct 2012, 11:05

Da discutia s-a lamarit. A fost o neintelegere.
Eu ma refeream la poza cu harta iar Vlad la pozele cu calea ferata.
In textul pus de autorul reportajului, acesta spunea ca a facut stanga inainte de a iesi din Putna si atunci m-am gandit ca a gasit un drum forestier care la un moment intersecta una din cele cateva CFF ramase in zona . De asta am si pus harta.
Daca voi spuneti ca acele fotografii sunt ale liniei ce mergea la Nisipitu asa sa fie, nu vreau sa intru in polemica ( mie mi s-a parut ca dupa forma si vechimea traverselor, ar fi ale unei CF cu ecartament ingust) . Ca sa mergi paralel cu aceasta linie (515) trebuia sa ajunga la Vicovul de Sus si de acolo sa faca stanga pe un drum asfaltat pana la Brodina. Voi sunteti din zona si cunoasteti mai bine.
De aici a aparut neintelegerea.
Eu am parcurs acest drum o singura data cu masina in 2007 de la Pojorata prin Fundu Moldovei, Izvoarele Sucevei si de aici prin cele 2 Brodine am ajuns la asfalt si civilizatie in dreptul indicatorului spre Ulma si Vicov de unde am urmat soseaua paralela cu calea ferata pana la Vicovul de Sus si de aici am ajuns si la Manastirea Putna. Portiunea de drum intre Ulma si Vicovul de sus mi-a placut cel mai mult - peisajul si casele si oamenii- parca erau din alta tara.
Cu stima ,
C.F.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 11 Oct 2012, 17:05

Vlad a scris:
Pe harta pe care o ai tu nu sunt şi liniile înguste din zona Curtea de Argeş - Campulung Muscel?
Am cautat si am gasit.
<< Candesti (650-700 m alt. 15 km de Campulung Muscel)…
Laocalitatea este accesibila si cu trenul forestier din lungul vaii Bratia, cu plecare de la gara Stalpeni, de pe linia ferata Golesti – Campulung. >>
Muntii Iezer – Ion Ionescu -Dunareanu – Editura Sport Turism- Bucuresti 1984

Aici una de la Berevoiesti care se bifurca
Secţii desfiinţate - Pagina 9 Iezer1

Iar aici cea de la Berevoiesti si inca una ce vine de la Candesti

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Iezer
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 13:39

dan tm a scris:
Pe fostul forum railwayfan, pusesem eu niste poze cu portalul Sinaia al tunelului Paduchiosu.
O sa le caut si o sa le pun si aici.Nu am ajuns chiar la el ca ploua si o luasem gresit prin fata hotelului in loc sa ajung direct la tunel.Tunelul e ciupercarie acum. Se intimpla prin 2007.
Restul ca o locomotiva ingropata, ca soldati, ca securitatea, dracu si tata lui nu cred ca trebuie luate in seama.
portalul este in fata hotelului Mara din Sinaia.

http://www.ziarulinfomontan.ro/2008/05/29/misterul-din-inima-bucegilor/

http://incomod-media.ro/ziar/video-misteriosul-tunel-din-bucegi/

http://wikimapia.org/11060261/ro/Tunelul-Izvor-lucrare-%C3%AEnceput%C4%83-%C3%AEn-1914-%C5%9Fi-%C3%AEnc%C4%83-nefinisata

Am gasit si eu articolele aparute in -Jurnalul Feroviar:

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Docu00531

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Docu00541
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6796
Data de inscriere : 21/02/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeDum 14 Oct 2012, 13:42

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Docu00551

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Docu00561

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Docu00571
Sus In jos
Shinkasen

Shinkasen


Numarul mesajelor : 425
Reputatie : 6124
Data de inscriere : 30/04/2009

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeLun 25 Aug 2014, 22:55

De pe linia Reghin - Lapusna, depoul de locomotive Isticeu, transformat intr-o biserica de aproape doua decenii.

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Bfi1408995649a


Pe toata Valea Gurghiului, sunt urme formate de la drumuriile de cale ferata ce odata impanzeau toata valea, acum se pare ca si pe fosta linie principala la Solovastru, au aparut mai multe case.
Sus In jos
liviulav33
V.I.P Member
V.I.P Member
liviulav33


Numarul mesajelor : 1505
Varsta : 50
Localizare : Buzău
Reputatie : 6966
Data de inscriere : 14/03/2010

Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 20 Dec 2018, 18:47

Da,și la Gurghiu se văd urme ale terasamentului.Oare traseul să fi fost costruit de maghiarii sub ocupație (1940-1945) ?Așa spunea cineva din zonă.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Secţii desfiinţate - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Secţii desfiinţate   Secţii desfiinţate - Pagina 9 Icon_minitime

Sus In jos
 
Secţii desfiinţate
Sus 
Pagina 9 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 Subiecte similare
-
» Gari sau HM transformate in hc, h, sau complet desfiintate
» Revista presei
» Informatii Generale Interregional Calatori
» Sectii CF spre inchidere
» Sectii interoperabile si neinteroperabile.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: