|
| Secţii desfiinţate | |
|
+35cristi ar ravers75 Czirjak Arpad SULZERUL 0733 Adrian78 Amiralul cont dezactivat . ldh80 Mircea Condilescu Nesebar automotor cata lovekomotive jionutz cortexedge tudor_vl membru inactiv Andrei VeV sorinucu Gabry Gabriel IonutCFR2009 Axwell21 Semafor dan ciprian COSTACHE MIHAIL Ionutz MariusM cristi CFR tudor_toma82 reed bogdan srl vrabieionut loryjonel Vlad 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Secţii desfiinţate Lun 24 Aug 2009, 12:19 | |
| Am facut un topic despre liniile noi care ar fi trebuit sa se construiasca in tara noastra asa ca m-am hotarat sa fac si un topic despre liniile care au existat demult Aici vom trece date despre liniile care nu mai exista...
Ultima editare efectuata de catre Vlad in Mar 08 Oct 2013, 08:47, editata de 2 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Lun 24 Aug 2009, 12:35 | |
| Am sa incep eu cu o linie cu ecartament normal care a "trait" intre anii 1915 - 1939
Linia a fost construita in 1915 intre Prundu Bargaului de pe linia 406 si Dornisoara pe linia 516 pentru a scurta atunci distanta dintre Satu Mare si Suceava Avea 34 km din care aprox 24 urmareau drumulnational 17. Pentru a nu se recurge la cremaliera intrucat linia avea declivitati de 24 la mie cu peste 230 de curbe cu raze de pana la 20m a fost folosit un sistem de tractiune cu un tip de locomotive nmit "benzino-electrice". Un tren era compus din 6 vagoane si o locomotiva, care era de fapt un electrogenerator, greu de 8,4 t avand un motor de 150 cp cuplat direct la dinam. Energia electrica produsa era trimisa rotilor celor 6 vagoane, fiecare roata fiind miscata de un motor de 15cp. Cu acest sistem se sporea aderenta, utilizandu-se greutatea intregului tren. Pe aceasta linie foarte grea austriecii au evacuat din Polonia si nordul Moldovei, pana la sfarsitul primului razboi mondial, 100 de locomotive grele si peste 2000 de vagoane. Dupa razboi linia a fost refacuta si repusa in circulatie la 8 iunie 1922. In anul 1939, dupa deschiderea liniei Ilva Mica - Vatra Dornei aceasta linie a fost desfiintata...
Nu stiu multe despre aceasta linie, ce am scris mai sus e luat dintr-o carte, dar avand in vedere locurile pe unde aceasta a fost construita, imi imaginez ca avea niste peisaje uimitoare...pacat ca au desfiintat-o |
| | | loryjonel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 5512 Data de inscriere : 07/11/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Dum 08 Noi 2009, 21:33 | |
| sunt multe linii care au existat si acum au fost dezafectate daca te uiti pe o harta din anul 1939 si una de acum se vede diferenta |
| | | vrabieionut V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1172 Varsta : 35 Localizare : Bucuresti Reputatie : 7060 Data de inscriere : 06/10/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Sam 14 Noi 2009, 13:27 | |
| |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6201 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Sam 05 Dec 2009, 12:11 | |
| Astfel de linii sunt multe in tara,multe dintre ele desfintate.Un exemplu linia de la Pascani pe care se afla vagoanele depozitate de GFR a fost folosita pentru barajul construit in apropierea localitatii Lunca.Aceasta linie mai exista,insa in alte locuri nu mai exista cum e la Liteni(statie aflata pe M500 intre Dolhasca si Veresti) unde linia a fost scoasa. |
| | | reed
Numarul mesajelor : 5 Reputatie : 5458 Data de inscriere : 21/12/2009
| Subiect: Salut Tuturor Lun 21 Dec 2009, 02:02 | |
| Salut.E primul meu mesaj care il postey pe acest forum si as avea si eu o intrebare ce ma framanta de ceva timp.Este vorba de o ruta ce a inceput sa fie construita inainte de 89 cred dar care este abandonata.ea incepe din gara harlau(iasi) lucrarile la terasament ajung pana undeva in Flamanzi(botosani).Deasemeni este in comuna Maxut un tunel mare sapat.Imi poate da cineva detalii?multumesc :bounce:.daca am sa pot am sa fac poze |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 22 Dec 2009, 11:16 | |
| Este vorba de linia Hirlau - Botosani. |
| | | tudor_toma82
Numarul mesajelor : 35 Reputatie : 5538 Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Linia 303 - cu cele 2 racorduri Dum 10 Ian 2010, 20:54 | |
| Salut,
Ma gandisem initial sa deschid un topic la Magistrala 300 cu privire la Linia 303, dar mai apoi m-am gandit ca nu are rost, dat fiind faptul ca linia e foarte scurta si nu mai e circulata !
Dar, chiar si asa, eram curios daca stie cineva ceva cu privire la cum mai arata respectiva linie / linii si dc mai este exploatata macar pt marfare ! Oricum, banuiesc ca linia a fost infiintata initial mai ales pentru combinatul din Moreni !
Cert este ca, dupa cum am vazut pe Google earth / Harta CFR-ului, linia este intr-adevar foarte scurta ! Sincer, nici nu stiu ce trenuir ai putea introduce, decat eventual automotoare care sa plece din Targoviste sau, mai ales, Ploiesti, dar si asa vor fi distante foarte scurt, poate ceva mai mari decat era Poiana Mare - Golenti !
Daca aveti ceva informatii, le astept cu placere !
See ya... |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Lun 11 Ian 2010, 10:12 | |
| 303 Nu era linia IL Caragiale- Ditesti - Moreni respectiv Ditesti -Filipestii de Padure cu racord intre ele? Trenurile de calatori circulau pina la Filipesti si mai apoi spre Moreni. Dupa ce a fost inchisa pentru calatori a fost folosita de catre Marfa, insa in prezent nu stiu daca mai circula trenuri.
Linia prezentata in poze nu e cumva un racord industrial? Aici cred ca s-a dorit prezentarea unor linii CFR desfiintate:
Huedin-Calatele, Brad-Paulis Lunca, Tandarei--Lunca Ialomitei, Baia Mare -Baia Sprie, Oradea-Cheresig??? |
| | | tudor_toma82
Numarul mesajelor : 35 Reputatie : 5538 Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Lun 11 Ian 2010, 22:52 | |
| - dan tm a scris:
- 303 Nu era linia IL Caragiale- Ditesti - Moreni respectiv Ditesti -Filipestii de Padure cu racord intre ele? Trenurile de calatori circulau pina la Filipesti si mai apoi spre Moreni.
Dupa ce a fost inchisa pentru calatori a fost folosita de catre Marfa, insa in prezent nu stiu daca mai circula trenuri.
Linia prezentata in poze nu e cumva un racord industrial? Aici cred ca s-a dorit prezentarea unor linii CFR desfiintate:
Huedin-Calatele, Brad-Paulis Lunca, Tandarei--Lunca Ialomitei, Baia Mare -Baia Sprie, Oradea-Cheresig??? Pai nu, din cate stiu nu mai circula trenuri deloc pe 303 ! Adica, la cat de scurta e, cred ca nici marfare nu mai circula ! Oricum, e in spiritul nostru sa le lasam de izbeliste ! |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 12 Ian 2010, 18:42 | |
| Care scurta frate ? IL CARAGIALE - DIŢEŞTI - MORENI are 18 Km DIŢEŞTI - GURA PALANGII are 8 km R1 – R2 DIŢEŞTI are 0,632 km Total retea = 26.632 km _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 12 Ian 2010, 18:52 | |
| - cristi CFR a scris:
- Care scurta frate ?
IL CARAGIALE - DIŢEŞTI - MORENI are 18 Km DIŢEŞTI - GURA PALANGII are 8 km R1 – R2 DIŢEŞTI are 0,632 km Total retea = 26.632 km M-am uitat și eu pe Google Maps și sunt sigur că acea linie scurtă N-ARE CUM SĂ FIE 303. Poate doar vreo fostă linie industrială care pornește din Zalhanaua(așa mi se pare mie, judecând după hartă). |
| | | tudor_toma82
Numarul mesajelor : 35 Reputatie : 5538 Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mar 12 Ian 2010, 21:06 | |
| - cristi CFR a scris:
- Care scurta frate ?
IL CARAGIALE - DIŢEŞTI - MORENI are 18 Km DIŢEŞTI - GURA PALANGII are 8 km R1 – R2 DIŢEŞTI are 0,632 km Total retea = 26.632 km Tati, la 26 de km nu este cea mai scurta linie din Romania ! Categoric si sunt de acord ! Ideea era ca, atata timp cat CFR-ul a lasat in paragina NUMEROASE linii mult mai mari decat aceasta, atunci e de inteles de ce pe asta a lasat-o prada nepasarii ! Mai ales ca nici nu cred ca se facea mare trafic de calatori pe aceasta linie, nici macar in perioada ei de "glorie" ! Asta e o parere, vis-a-vis de nr calatorilor ! Nu am date, dar banuiesc ca nu aveau cum sa fie prea multi, atata timp cat numeri pe degete statiile, iar cel mai rasarit loc de acolo e Moreniul, care oricum nu mai e ce era pe vremea lui Raposatu (a se vedea apogeul echipei de fotbal Flacara Moreni pe vremea aceea) ! In rest, desigur ca linia nu este foarte scurta ! Oricum, era destul de interesant modul cum parcurgea trenul acea distanta, prin racordul de Ditesti ! |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mier 13 Ian 2010, 03:16 | |
| Harta liniei 303 în Google Earth. |
| | | tudor_toma82
Numarul mesajelor : 35 Reputatie : 5538 Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate Mier 13 Ian 2010, 13:59 | |
| - MariusM a scris:
Harta liniei 303 în Google Earth. Da, exact liniile acestea le-am gasit si eu pe Google Earth ! Oricum, a propos, am mai gasit si eu pe forum (pe asta sau pe altele, nu mai stiu exact) capatul liniei la Gura Palangii, dar... eu unul de cand ma stiu si de cand constientizez conceptul asta minunat de CFR (adica de prin 86), stiam ca unul din capetele liniei era la Moreni si unul la Filipestii de Padure ! Intrebarea e: pana cand a fost capatul liniei la Gura Palangii si de ce s-a renuntat pt Filipesti, atata timp cat oricum prea multe gari / halte nici nu erau ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Secţii desfiinţate | |
| |
| | | | Secţii desfiinţate | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |