|
| Electrificari de linii | |
|
+47romero69 tcm mardaryroby Jhonyla @ndrey cristi_tgv cristi CFR FeroFan97 Teodor Shinkasen Adrian78 donpetru Cont dezactivat Adirmvl lapsanszkitamas Czirjak Arpad mirceamilitaru cont dezactivat . cfr500 popovici Re6/6 Dr2005 Luna Nesebar sorin_ncs nokia2010 razvan - trenuri IonutChircu DUAL riciu TVlad ldh80 buldozer2 membru inactiv sorinucu srazvi acar mariuskl cortexedge zenox4500 pisti91 alex.alexus.tm COSTACHE MIHAIL Ionutz discoid21 tudor_vl Vlad 51 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6222 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Joi 02 Iun 2011, 11:03 | |
| |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6222 Data de inscriere : 05/05/2010
| | | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Stiti ca? Dum 25 Sept 2011, 22:28 | |
| ELECTRIFICARE SA compania car se si ocupa de electrificare va avea management privat ca si CFR SA, CFR CALATORI, CFR MARFA si am speranta ca dupa 2013 sa fie mai multe magistrale si linii electificate. Managementul privat va stii cum sa electrifice caile ferate importante cu costuri reduse. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5545 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 26 Sept 2011, 02:43 | |
| - riciu a scris:
- Este posibil (nu zic ca e cea mai buna explicatie) ca logica sa fie urmatoarea: daca exista o problema la un stalp (accident etc si stalpul se darama) atunci va fi afectat un fir, iar daca 2 stalpi sustin 5 fire sa zicem, atunci vor fi afectate toate. O alta explicatie (in cazul in care am 2 stalpi care sa zicem sustin x fire, si firele sunt "legate" intre ele -adica exista doua cabluri de la un stalp la altul care sustin toate firele si NU in cazul in care firele NU sunt sustinute de doua cabluri de la un stalp la altul, ci sunt legate doar de "grinda" care e sustinuta de cei doi stalpi) este ca la circulatia trenului exista un usor balans care ar putea antrena si celelalte fire, mai ales la viteze mari).
Nu sunt sigur ca astea sunt motivele, dar asta ar fi logica mea.
Scuzati exprimarea "profana" de nespecialist, deoarece nu stiu sa explic prea clar stilul de legare al catenarei. Sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun. https://2img.net/h/i241.photobucket.com/albums/ff4/tozlovanuvlad/Divers/consola.jpg
Văd că vor să termine vechii stâlpi Îmi vine să fac multe referiri la moneda naţională a Botswanei. |
| | | sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4726 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 16:47 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- ELECTRIFICARE SA compania car se si ocupa de electrificare va avea management privat ca si CFR SA, CFR CALATORI, CFR MARFA si am speranta ca dupa 2013 sa fie mai multe magistrale si linii electificate.
Managementul privat va stii cum sa electrifice caile ferate importante cu costuri reduse.
Iar eu unul sper sa nu! Sper sa fie cit mai putine. Nu vad cum unui pasionat feroviar ii pot placea caile ferate electrificate. Unii de pe aici vad ca pling dupa "glasul rotilor de tren" care nu se mai aude pe liniile magistrale unde au fost sudate sinele, dar dupa peisajul COMPLET DISTRUS de mataraia de sirme si stilpi, dupa vremurile cind te puteai eventual si urca pe tren fara frica de pericolul de electrocutare, sau dupa imaginea vazuta pe geamul trenului care sa nu fie intrerupta ritmic de stilpii de sustinere a catenarei nu plinge nimeni. Nu vad cum unui pasionat feroviar ii pot placea locomotivele electrice sau caile ferate electrificate. Trebuie sa luam in calcul si faptul ca tari mult mai avansate ca noi au ales sa nu isi electrifice reteaua feroviara (SUA) pentru simplul motiv ca pur si simplu nu renteaza. Dar am facut mai demult un pariu cu un alt user pe un forum auto...se intimpla prin 2008. Lansase atunci cineva un zvon cum ca din 2011 nu ne vor mai da voie sa circulam cu masini cu motoare NON-EURO...si toti se dadeau de ceasul mortii ca ce se vor face aia cu dacii..etc. La care unul raspunde ca spera ca pina in 2011 sa nu mai vada roata de dacie pe strada...La care eu am indraznit sa pun un pariu cu el cum ca va mai vedea destule dacii si dupa 2015. Se pare ca cel putin pina acum eu am avut dreptate. Asa ca si de data asta spun...cred ca nu prea vom mai vedea electrificari de cai ferate de azi inainte iar eu unul asa imi si doresc. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 17:27 | |
| Electrificarea liniilor inseamna modernizare , inseamna un pas spre ceva nou si mult mai bun , pentru ca x si y plang vremurile cand se mergea cu aburoasa asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa ramana in loc sau ca se plange acel glas de tren care acum nu se mai aude pe liniile noi , da dar nu compari mersul lin si fara zgomot de pe liniile noi cu cel groaznic de pe liniile vechi . Lumea toata evolueaza , se fac linii noi se electrifica cat mai mult pentru ca tractiunea electrica nu se compara cu tractiunea diesel si asa mai departe , nu sta nimeni in loc ca x si y este nostalgic . Totul trebuie sa se modernizeze cat mai mult , se va face culoarul 4 , se vor moderniza garile si se vor electrifica si liniile Cluj-Oradea , nu acum da in 20-30 de ani tot se vor electrifica e ceva normal mai ales ca se tot vorbeste de criza petrolului ca se cam termina , tare as vrea sa prind ziua aia cand nu mai exista benzina si motorina pentru toata lumea sa vad atunci cum se orienteaza toata lumea spre un transport la comun electric (tramvai ; troleibuz si trenuri tractate electric ) atunci vor nu vor se vor electrifica liniile de urgenta . |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 17:46 | |
| Sau spre o loco care mere pe hidrogen lichid. |
| | | sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4726 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 18:03 | |
| Unu la mina: Lumea nu evolueaza ci decade. Toata treaba cu evolutia este o minciuna cap-coada. Cu atit mai putin vad EVOLUTIE in trecerea de la linii neelectrificate la linii electrificate cind stim prea bine ca de fapt locomotiva diesel este inventie mai NOUA decit cea electrica. Paradoxal dar si in lumea automobilului este la fel...pe la 1910 era plin de masini ELECTRICE. Abia apoi s-au impus cele pe benzina. Criza petrolului este o minciuna! Petrolul nu este pe terminate. In schimb este foarte rentabil sa spui ca este pe terminate pentru a-i putea ridica pretul la valori astronomice. As indrazni sa fac acest pariu cu tine...noi doi NU vom prinde vremurile in care nu va mai exista petrol! De asta poti fi sigur. Pentru simplul motiv ca intreaga masinatiune cu acesta criza a petrolului este o minciuna. Chiar nu mi se pare cu nimic mai buna o cale ferata electrificata. Iar un pas cu adevarat pe calea progresului umanitatii in domeniul transporturilor ar fi de fapt trecerea de la AUTOMOBILUL PERSONAL la ELICOPTERUL PERSONAL. Trecerea de la automobilul personal la mijloace de trensport in comun nu este nici un pas inainte...este pas inapoi. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 18:18 | |
| Problema in 1910 e la fel ca si acum ,autonomia motorului.Dar curentul este mai eficient ca randament si deaia se numeste progres. Eu sper sa decurga toate bine la HyNor,si atunci se va vedea un mod eficient de-a calatorii.Si curentul electric are problemele sale,Nu e deloc progres ,daca arzi carbuni sau pacura sa obtii curent electric. De aceea progresul trebuie facut indiferent ca mai avem sau nu petron,Pamantul nu o sa mai arate cum il stim noi,daca continuam cu emisiile de CO2 |
| | | sorin_ncs
Numarul mesajelor : 107 Reputatie : 4726 Data de inscriere : 11/04/2012
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 19:38 | |
| Hm...deci nu ai auzit inca de faptul ca incalzirea globala este o alta minciuna si emisiile de CO2 nu dauneaza "planetei". Dar hai sa o luam sistematic. Nu stiu ce virsta ai dar daca ai una apropiata de a mea in mod sigur ai invatat in scoala ca toate animalele si chiar si omul in procesul re respiratie INSPIRA oxigen si EXPIRA dioxid de carbon. Deci din moment ce il expira toate animalele vii nu are cum sa fie toxic si nici nu are cum sa dauneze "planetei". Intervin plantele care in procesul lor de fotosinteza folosesc dioxidul de corbon si reproduc inapoi oxigenul. In felul acesta se pastreaza echilibrul acestor gaze pe planeta. Daca ai o virsta apropiata de a mea ai invatat asa ceva in scoala. NU stiu in schimb ce mai invata pustimea azi prin scoli de aceea nu ma pot pronunta. Tind sa cred, desi nu vreau sa jignesc pe nimeni ca la ora actuala nu se mai invata nimic in scoli. Si de aceea pustimea ce invata de la TV? Poluare, poluare, taxe si impozite pe poluare, programe de innoire a parcurilor auto, incalzire globala si distrugerea planetei prin efectul de sera. Ca Dioxidul de carbon nu este nici poluant si nici nu contribuie la incalzirea globala nu trebuie sa ma crezi pe mine pe cuvint..e plin internetul de resurse pe acesta tema.
http://www.globalwarminglies.com/
http://www.iceagenow.com/Top_Scientists_say_global_warming_is_a_lie.htm
Deci acum ne-am lamurit ca petrolul nu e pe terminate iar arderea combustibililor fosili nu produce daune "planetei". Imi pare rau dar cu totii am fost indoctrinati sa credem asa ceva. Pina la urma sintem in permanenta indoctrinati sa nu poluam, sa nu conducem ci sa ne inghesuim in mijloace de transport in comun, sa nu consumam electricitate, sa nu respiram ca eliminam CO2 pentru simplu motiv ca cineva acolo sus (si nu vorbesc de D-zeu) vrea ca noi sa traim in saracie, sa traim saracacios, pentru a putea ei trai avind de toate din belsug. Ba chiar mai mult se doreste ca oamenii de rind sa fie fericiti ca traiesc saracacios deoarece au fost determinati sa creada ca in acest fel fac un bine "planetei" pe care o lasa mostenire nepotilor..etc. Deci eu unul nu sint fan Captain Planet (asta ca sa vedeti de la ce virste fragede incepe indoctrinarea) iar Clarkson, prezentatorul de la top gear are niste denumiri specifice pentru acesti fani Captain Planet. Li se spune "green people" desigur la modul peiorativ sau treehuggers.
Apoi ar mai fi faptul ca motorul electric are eficienta mai mare decit cel diesel. Asa este! In timp ce motorul diesel are un randament de vreo 45% cel electric are un randament de 90%. Este suta la suta adevarat acest lucru. Este in acest caz un PROGRES REAL faptul ca se trece la un motor mai eficient? Sa analizam si alte situatii in care cel putin aparent progres inseamna trecerea la chestii MAI PUTIN eficiente. Mai tine minte cineva calculatoarele romanesti HC? Sau chiar un PC 286....Cita memorie aveau acelea? 64KB HC-ul romanesc...sau citeva sute de KB un 286...oricum nu avea 1MB. Si totusi pe vremea aceea programatorii erau PROGRAMATORI adevarati, adevarati vrajitori ai tastaturii care stiau sa faca programe deosebit de complexe care sa incapa intr-o cantiate atit de mica de memorie. Mai stie vreun programator in ziua de azi sa foloseasca sistemul cu MAXIMUM de eficienta ca in acele vremuri? Evident ca nu. Dar de ce ar mai fi nevoie sa stie sa foloseasca sistemul cu maximum de eficienta cind oricind se mai poate adauga RAM, sau un hard mai mare sau un procesor mai puternic. Intreaga industrie IT se bazeaza pe INEFICIENTA. Daca nu ar trebui tot la doi ani schimbat calculatorul, laptopul cu unul mai puternic, mai performant cu mai multa memorie, etc, etc, s-ar duce industria IT pe apa simbetei. Si atunci unde e eficienta? Pentru producerea componenteleor de calculator din ce in ce mai performante se CONSUMA resurse, se POLUEAZA, asta in ideea ca poluarea chiar ar fi reala. Oare nu cumva PROGRES, EVOLUTIE inseamna de fapt ca avem pretentii din ce in ce mai mari de la masini (nu automobile ci masini in general...tehnologie) in timp ce noi ca oameni sintem in stare sa facem din ce in ce mai putin? Adica de ce sa incerci sa fii eficient daca exista din belsug? Vad ca aici se practica acesta mentalitate. Dar in transporturi nu e voie. Concluzia este urmatoarea. Ne-au bagat in cap vrajeala cum ca automobilul polueaza pentru a putea sa ne jecmaneasca in liniste (poluatorul plateste). In plus de asta doar pentru ca motorul electric in sine este mai eficient decit cel diesel nu rezolva prea mult din ecuatie. Mai trebuie sa ne gindim si cu ce eficienta producem energia electrica.
Revenind la adeptii Captain Planet in confruntare cu nostalgicii aburoaselor ar trebui sa remarcam ca desi motorul cu abur are eficienta cea mai redusa (aproximativ 10% cu mult sub diesel sau electric) totusi poluarea unui motor cu abur este mult mai redusa decit cea a unui motor diesel. Asta din nou, in cazul in care presupunem ca poluarea este reala.
Pe vremea cind eram copil eram fascinat de locomotivele cu abur. Apoi m-am maturizat si au inceput sa imi placa dieselele. Electrice...sper sa nu ma spurc niciodata cu ele. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 20:13 | |
| Hei, respirati putin! La tractiunea Diesel sigur nu se va renunta prea curind, chiar daca prin absurd, am presupune ca s-ar electrifica toate caiile ferate. De ce? Probabil va aduceti aminte ce s-a intimplat in februarie, cum se rupea linia de contact pe M800. Va fi intotdeauna nevoie de locomotive de rezerva, cu surse proprii, practic "autonome". Acum, subiectiv, pe mine nu ma deranjeaza foarte tare stilpii si catenara insa prefer totusi liniile ne-electrificate, parca respiri mai usor fara mataraia de deasupra Si pozele ies mai bine... Spunea cineva pe forum referitor la eficienta economica a locomotivelor cu abur comparata cu Diesel-ul ca principala problema a tractiunii cu abur nu era neaparat randamentul redus sau efortul de intretinere ci sistemul complicat de aprovizionare cu carbuni. Era nevoie sa se transporte carbune in cantitati mari in toate statiile prevazute cu puncte de alimentare. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 21:22 | |
| E,nu e vorba de varsta,e vorba de stiinta,dar pusti nu mai sunt de ceva vreme. Teoria ta are un defect.Plantele produc si CO2,si problema majora e ca noi produce mai mult CO2 decat respira plantele alea(aia-i buba) Incalzirea globala nu-i un mit e un fact,si se vede prin nivelul marii,si iti garantez ca orice tehnologii am avea noi ,mama natura tot e mai puternica ca noi,in 2 cuvinte ce se intampla:ne tranteste o era glaciara(suficient 10~20 de ani,nu mii cum vorbesc aia pe la TV),dispar anumite parti din lanturile trofice,si o sa incepeme sa murim de foame.O sa supravietuisca cateva mii,maxim 1,2 milioane,si se reia ciclul de la 0. Cat despre IT,iti spun eu ca nu e ineficienta,fa doar un simplu test,filmeaza 15 minute video la calitate HD,si apoi randeaza-le(pune-le cap la cap) fara scrisuri sau alte brizbrizuri.Sa vedem cat timp iti ia.Exista super computere care calculeaza modele si predictii,aveam unu la facultate si crede-ma ii lua 2 zile pentru calculele dinamice pe care le facea.Sa nu mai vorbesc ca eu folosesc ETABS ul pentru structuri si mi ia minim 5 minute pentru cateva grinzi si stalpi acolo la un bloc cu 4 etaje(adica basic basic).Dar structura mea e mult mai complexa de atat.
Cat despre subiect eu prefer o d`asta. http://www.google.ro/imgres?um=1&hl=ro&sa=N&biw=1024&bih=552&tbm=isch&tbnid=4WmQ2YDYhYp14M:&imgrefurl=http://cjonline.com/news/2009-06-29/new_locomotive_unveiled&docid=5vWn0yGroETByM&imgurl=http://cjonline.com/sites /default/files/imagecache/superphoto/editorial/images/200906/new063009hydrogen.jpg&w=600&h=398&ei=8KeRT4LxHc7BtAaA5qzdBA&zoom=1&iact=rc&dur=294&sig=112226812882197673425&page=1&tbnh=89&tbnw=134&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:1,s:0,i:65&tx=58&ty=34
Pentru ca la astea problema e autonomia,de aia sunt inca hybride |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9362 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 20 Apr 2012, 23:02 | |
| O sa mai curga ceva apa pe Dunare pana o sa devenim independenti de combustibilii fosili. Mie mi-ar placea ca toate vehiculele sa fie electrice. Pe langa faptul ca sunt ecologice, sunt silentioase si ai cuplu la ax chiar si la 1 rpm.
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Electrificari de linii Sam 21 Apr 2012, 00:03 | |
| Eu sunt varsator si imi place sa traiesc in tara bogata si moderna dar cu oamenii seriosi, cumpatati. Daca acum erau multe linii electrificate erau mai multi calatori pe trenuri (transportul auto a furat pasageri tocmai de pe rutele unde trenurile circula incet). Mie imi place sa ma uit pe geam din tren asa cum am facut-o pana la modernizarea vagoanelor, dar vagoanele silentioase imi fac calatoria mai placuta.
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Electrificari de linii Sam 21 Apr 2012, 00:28 | |
| Numarul de calatori nu cred ca se schimba datorita prezentei electrificarii pe o sectie, pe calator il intereseaza pretul, conditiile, viteza de circulatie, etc. nu ce fel de locomotiva se foloseste. Iar viteza de circulatie nu depinde nici ea de combustibilul folosit.
Nota: Si eu sunt pro-electrificare pentru orice sectie cat de cat circulata iar pe viitor pe toate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Electrificari de linii | |
| |
| | | | Electrificari de linii | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |