|
| Electrificari de linii | |
|
+47romero69 tcm mardaryroby Jhonyla @ndrey cristi_tgv cristi CFR FeroFan97 Teodor Shinkasen Adrian78 donpetru Cont dezactivat Adirmvl lapsanszkitamas Czirjak Arpad mirceamilitaru cont dezactivat . cfr500 popovici Re6/6 Dr2005 Luna Nesebar sorin_ncs nokia2010 razvan - trenuri IonutChircu DUAL riciu TVlad ldh80 buldozer2 membru inactiv sorinucu srazvi acar mariuskl cortexedge zenox4500 pisti91 alex.alexus.tm COSTACHE MIHAIL Ionutz discoid21 tudor_vl Vlad 51 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Electrificari de linii Dum 10 Mai 2009, 16:30 | |
| O lista cu liniile electrificate pana in 1980:
1. Brasov - Bucuresti 16.02.1969 2. Craiova - Caransebes - Resita 10.09.1971 3. Targu Jiu - Amaradia 27.05.1972 4. Iscroni - Livezeni 30.11.1973 5. Strehaia - Insuratei 30.12.1973 6. Filiasi - Simeria - Mintia 31.12.1973 7. Adjud - Siculeni 31.05.1974 8. Siculeni - Deda 06.01.1975 9. Caransebes - Timisoara - Curtici 30.09.1975 10. Brasov - Siculeni 01.10.1976 11. Ploiesti - Buzau - Adjud 25.05.1978 12. Bucuresti - Constanta 27.05.1978 13. Deda - Dej 03.06.1978 14. Saratel - Bistrita 03.06.1978 15. Bucuresti - Craiova 01.11.1979 16. Adjud - Bacau 27.05.1980
Daca are cineva datele la care s-a dat in exploatare celelalte tronsoane electrificate sa le posteze aici. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 10 Mai 2009, 17:12 | |
| Alte linii electrificate pana in 1980:
- Buzau - Faurei - Galati; - Brasov- Ciceu - Deda - Beclean pe Somes - Dej.
Linii electrificate intre 1985 - 1992:
- Pascani - Iasi - Socola; - Pascani - Tg. Neamt; - Ciulnita - Calarasi; - Suceava Nord - Vatra Dornei - Ilva Mica - Beclean. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 10 Mai 2009, 17:32 | |
| Proiecte electrificare linii:
- Cluj Napoca - Episcopia Bihor; - Bucuresti - Aeroporul Otopeni (pe langa constructia liniei se are in vedere si electrificarea ei); - Tecuci - Barbosi (Galati)
Cam astea l-am gasit. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 12 Mai 2009, 20:30 | |
| Am gasit un articol despre electrificarea liniilor din Romania de pe vremea comunistilor (anii 80) in care se spunea ca pana in 2005 trebuia electrificata 100% din reteaua de cai ferate din tara... :shock:
Va dati seama ce frumos ar fi fost sa avem toate liniile electrificate... |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 26 Mai 2009, 16:17 | |
| Chiar asa. Ar fi fost foarte frumos. Am fi intrat clar in randul statelor care pun accent pe protectia mediului si atunci poate investeam si noi mai mult in calea ferata. Cred ca am fi fost una din putinele state din lume care sa aiba o retea feroviara 100% electrificata. Totusi, chiar daca actualmente unele linii sunt electrificate, circula pe ele rame Desiro, care sunt Diesel. Risipa de combustibil. Din pacate, nu numai ca nu s-a electrificat intreaga retea feroviara, dar dupa Revolutie nu prea au mai fost electrificati multi kilometri. Nici macar Cluj Napoca - Episcopia Bihor, care este o magistrala importanta, nu a fost electrificata pana acum. |
| | | discoid21
Numarul mesajelor : 250 Localizare : Oradea Reputatie : 5905 Data de inscriere : 14/07/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 14:06 | |
| Da, linia Cluj-Napoca - Oradea a rămas tot neelectrificată. Electrificarea acestei linii, pe lângă avantajul ecologic, ar mai avea şi alte avantaje: locomotivele electrice sunt mai puternice ca cele diesel-electrice, iar pe acest tronson, cum e prin munţi, ar fi nevoie de locomotive mai puternice. Din câte am auzit, linia Cluj-Oradea, în actuala stare nu poate fi electrificată; pentru electrificarea ei, trebuie modificată infrastructura. Poate cei care cunoaşteţi mai bine problema, ne puteţi povesti mai detaliat. În orice caz, aştept să se electrifice odată şi acest tronson |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7935 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 14:15 | |
| Da, cu toti asteptam acest moment...Acest tronson a fost luat in discutie despre electrificare si dupa 1989, spre deosebire de alte linii, ultima data prin 2002 daca nu ma insel..si se spunea ca in 2005 va fi gata... Este foarte adevarat si aspectul cu infrastructura...se circula cam incet pe portiuni bune din acest tronson...dar electrificarea tot ar trebui sa se faca..macar pentru ecologizare, fiindca este flux mare de trafic.Lasa..bine ca au re-electrificat linia Buc-Constanta...cica se va merge cu 160 la ora..si se merge cu max 120...ca in anii 90...Ceea ce ma indispune este faptul ca noile linii, fiind sudate complet nu mai suna nicicum..s-a pierdut acel glas al rotilor de tren din unele curbe sau de la macaze...nu mai simti nimic...voi ce ziceti?nu acela are un farmec aparte in mersul cu trenul? macar daca ar merge cu viteze demne de asemenea linii... > 140 km/h... |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 21:02 | |
| Ai dreptate Ionutz. Sinele sudate nu mai au farmecul de altadata. Si nici vagoanele modernizate care sunt antifonate, iar in ele nu se mai aude acel zgomot care se aude la vagoanele vechi. Este adevarat ca multi isi doresc confort, cat mai mult confort, cat mai multa viteza, cat mai putin zgomot, insa mie imi plac liniile vechi, precum si vagoanele vechi.De aceea mie imi plac dimitroavele, dar mai ales automotoarele din seria 77 si 78, si chiar cele din seria 97, (purcelusi), au un zgomot deosebit de placut, si faptul ca au cate o osie la fiecare capat, te zdruncina si da un farmec specific feroviar. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7104 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 21:24 | |
| - COSTACHE MIHAIL a scris:
- dar mai ales automotoarele din seria 77 si 78, si chiar cele din seria 97, (purcelusi), au un zgomot deosebit de placut, si faptul ca au cate o osie la fiecare capat, te zdruncina si da un farmec specific feroviar.
``Purcelusii`` sunt seria 79 Seria 97 sunt automotoarele frantuzesti folosite de Regiotrans si ViaTerraSpedition. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 22:07 | |
| Imi cer scuze pentru confuzie. Asa este . Seria 79 am vrut sa spun. Deci seriile 77, 78, 79. La rand. |
| | | discoid21
Numarul mesajelor : 250 Localizare : Oradea Reputatie : 5905 Data de inscriere : 14/07/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Dum 19 Iul 2009, 22:52 | |
| Încet încet va dispărea "muzica trenului", adică sunetul specific. Parcă îmi imaginez că peste vreo 20 de ani, această "muzică" va fi o amintire din trecut, aşa cum sunt acuma locomotivele cu aburi. Tot atunci se vor pune în funcţiune diverse trenuri de epocă în care vei avea plăcerea să asculţi "muzica trenului". Dar şi o călătorie cu un tren de epocă va cam costa... Dar până atunci ne vom mai putea bucura încă mulţi ani de "farmecul feroviar", la preţ de bilet normal |
| | | pisti91
Numarul mesajelor : 334 Varsta : 33 Localizare : Oradea Reputatie : 6329 Data de inscriere : 17/08/2008
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 20 Iul 2009, 10:02 | |
| Eu cred ca electrificarea liniei Oradea - Cluj nu e necesara. - Ionutz a scris:
- Este foarte adevarat si aspectul cu infrastructura...se circula cam incet pe portiuni bune din acest tronson...dar electrificarea tot ar trebui sa se faca..macar pentru ecologizare
Si crezi ca daca in apropierea statiei Stana, unde viteza e de 60-80 la ora, dupa electrificare viteza va fi 90-100 sau chiar 120 la ora? Viteza nu consta in faptul daca linia respectiva e electrificata sau nu. Am vazut n linii cu multe restrictii, desigur din cauza sinelor slabite, a caldurii, etc... Electrificarea zonei ar necesita foarte multi bani, cum ati zis si voi, ar trebui ca tot infrastructura sa fie reconstruita, dar atunci se vor pierde multi bani si fara rost, ca la CFR aproape nimic nu merge in profit. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 20 Iul 2009, 13:49 | |
| - discoid21 a scris:
- Încet încet va dispărea "muzica trenului", adică sunetul specific. Parcă îmi imaginez că peste vreo 20 de ani, această "muzică" va fi o amintire din trecut, aşa cum sunt acuma locomotivele cu aburi. Tot atunci se vor pune în funcţiune diverse trenuri de epocă în care vei avea plăcerea să asculţi "muzica trenului". Dar şi o călătorie cu un tren de epocă va cam costa...
Dar până atunci ne vom mai putea bucura încă mulţi ani de "farmecul feroviar", la preţ de bilet normal Ai dreptate. Poate ca acele schimbari de care zici tu, ne va afecta si pe noi, prin faptul ca pasiunea pentru trenuri va dispare. Sau poate vom trai din amintiri. Si totul o sa coste, asa cum costa si acum sa te plimbi cu un tren de epoca. Chiar acum 2 zile am vazut la Stirile Kanal D, ca o plimbare cu trenul regal de la Bucuresti la Snagov, costa 7.500 $. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 20 Iul 2009, 14:32 | |
| Dar sint pasionati care sa aiba atitia bani? intre noi astia care ne spunem pasionati. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 20 Iul 2009, 20:14 | |
| Trenul Regal se poate inchiria si pe distante mai lungi. Iata cateva informatii despre el: http://www.descopera.ro/editorial/2685960-o-garnitura-pretioasa-trenul-regal |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Electrificari de linii | |
| |
| | | | Electrificari de linii | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |