| Electrificari de linii | |
|
+47romero69 tcm mardaryroby Jhonyla @ndrey cristi_tgv cristi CFR FeroFan97 Teodor Shinkasen Adrian78 donpetru Cont dezactivat Adirmvl lapsanszkitamas Czirjak Arpad mirceamilitaru cont dezactivat . cfr500 popovici Re6/6 Dr2005 Luna Nesebar sorin_ncs nokia2010 razvan - trenuri IonutChircu DUAL riciu TVlad ldh80 buldozer2 membru inactiv sorinucu srazvi acar mariuskl cortexedge zenox4500 pisti91 alex.alexus.tm COSTACHE MIHAIL Ionutz discoid21 tudor_vl Vlad 51 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4462 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Electrificari de linii Lun 15 Iun 2015, 20:18 | |
| Stalpi de catenara pe M300 , asteptand electrificarea care nu se mai face. In judetul Cluj am vazut ca exista treceri la nivel cu calea ferata care dau direct in campuri si sunt dotate cu instalatii luminoase si acustice , iar in Oradea pe linia Oradea Vest-Episcopia Bihor la trecerea pe unde merg tirurile catre vama Bors (loc cu accidente destul de frecvente) este crucea Sf.Andrei. |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mier 17 Iun 2015, 17:55 | |
| Parerea mea este ca daca ai fire mai scurte (gen la 8-10 stalpi, versus la 12-15), contribuie la scaderea sansei ca la viteze mari, pantograful sa agate firele, in sensul ca daca sunt mai lungi firele, tensiunea in fir (nu ma refer la tensiunea electrica) este mai mica, deci posibilitatea ca firul sa se "balangane" la viteze mari e mai mare.
Asta aviz comentariul a unei postari de mai sus. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mier 17 Iun 2015, 21:21 | |
| - riciu a scris:
- Parerea mea este ca daca ai fire mai scurte (gen la 8-10 stalpi, versus la 12-15), contribuie la scaderea sansei ca la viteze mari, pantograful sa agate firele, in sensul ca daca sunt mai lungi firele, tensiunea in fir (nu ma refer la tensiunea electrica) este mai mica, deci posibilitatea ca firul sa se "balangane" la viteze mari e mai mare.
Asta aviz comentariul a unei postari de mai sus. Impropiu spus in curbe stalpii sunt montati si la 20m unu de celalalt si nu se rup pantografe firul de contact are contragreutati pentru ai asigura rigiditatea |
|
| |
romero69
Numarul mesajelor : 10 Varsta : 55 Localizare : Satu Mare Reputatie : 5499 Data de inscriere : 15/11/2009
| Subiect: Electrificare. Mier 16 Noi 2016, 16:00 | |
| Indiferent de pareri pro sau contra electrificarea oricarui tronson de linie este un castig. |
|
| |
strainu
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 4261 Data de inscriere : 29/04/2013
| Subiect: Re: Electrificari de linii Vin 03 Noi 2017, 14:09 | |
| Care este baza legislativă în baza căreia s-a făcut electrificarea la 25kV CA? Normativele recente menționează doar standardul SR EN 50163:2006, dar trebuie să existe și o decizie din anii 1960 și nu reușesc s-o găsesc pe nicăieri. |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 10 Sept 2019, 12:08 | |
| Intrebare tehnica: care e rolul firului rosu desenat de mine (am desenat si "ancorele") in schema de mai jos? Multumesc, " /> Oare cum similar am vazut si la firele aeriene noi de la tramvaie. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24328 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 10 Sept 2019, 12:24 | |
| Sa mentina firul din catenara intins |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 10 Sept 2019, 13:36 | |
| Nu poate fi de asta, pentru acel fir rosu nu e la capatul catenarei. De regula e asa: incepe catenara… urmeaza 6-7 stalpi, apare acel fir rosu, mai urmeaza cativa stalpi, se termina catenera si incepe alta... La inceputul si la sfarsitul catenerei sunt contragreutati ca sa tina firul intins cum spui tu. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 10 Sept 2019, 13:39 | |
| Tot legat de sistemul de electrificare la CFR:
-Firul prins direct de stalpi, pe partea stalpului opusa caii de rulare , este cumva cablul de nul de lucru, care face legatura cu sinele de cale ferata ?
Din partea superioara a stalpilor am vazut ca, coboara pe stalp un conductor metalic, care se leaga la sina! |
|
| |
Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4031 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 31 Aug 2021, 00:35 | |
| - riciu a scris:
- Intrebare tehnica: care e rolul firului rosu desenat de mine (am desenat si "ancorele") in schema de mai jos? Multumesc,
Oare cum similar am vazut si la firele aeriene noi de la tramvaie. Pardon, nu prea vorbesc româneşte... O secţiune de catenară e întins pe ambele capete, deşi trebuie să are un punct fix la mijlocul secţiunii. Cablul roşu e "punctul fix mare" al cablului purtător unui secţiune de catenara, care e întins spre ambele capetele. Cablul roşu fixează numai cablul purtător; firul de contact e fixat pe ambele părţi al "punctului fix mare" la cablul purtător cu suspensiile speciale la "punctele fix mici": http://users.atw.hu/bigtomts2009/kezikonyv/pic/fixp.jpg |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Electrificari de linii Mar 31 Aug 2021, 17:06 | |
| |
|
| |
Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4031 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Schiţe catenara Mar 31 Aug 2021, 19:46 | |
| Altceva. Am început să fac nişte obiecte de infrastructură pentru trenuleţele mele. Semnalele luminoase sunt gata (hai să spunem), dar vreau să-mi fac şi catenară. Am căutat peste tot, dar n-am găsit schiţe de catenară CFR (tipul vechii) cu dimensiunile. Dacă cineva are, vă rog, trimiteţi-mi câteva Primele încercări: (riciu: încă nu pot să-ţi trimit mesaj privat, încă n-am 10 posturi |
|
| |
alex_trs
Numarul mesajelor : 39 Localizare : Oradea Reputatie : 4348 Data de inscriere : 05/02/2013
| Subiect: Re: Electrificari de linii Joi 02 Sept 2021, 13:54 | |
| Am eu niste modele 3d in gmax cu stalpi si console de catenara romaneasca, la scara reala, facute dupa poze reale. Le-ai putea folosi pentru masuratori si ca sa creezi schite. Daca te intereseaza, raspunde-mi si iti voi trimite un link in privat. Btw, sunt foarte curios cum ai creat podul de catenara si prinderile de pe pod. La cat sunt de detaliate, as zice imprimare 3D. |
|
| |
Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4031 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Re: Electrificari de linii Sam 04 Sept 2021, 01:52 | |
| - Domino78 a scris:
- Cablul roşu e "punctul fix mare" al cablului purtător unui secţiune de catenara
Dacă nu mă înşel, numele pe lb. română e "ancoră mediană". |
|
| |
Domino78
Numarul mesajelor : 7 Localizare : Ungaria Reputatie : 4031 Data de inscriere : 17/11/2013
| Subiect: Re: Electrificari de linii Sam 04 Sept 2021, 02:03 | |
| - Citat :
- Btw, sunt foarte curios cum ai creat podul de catenara si prinderile de pe pod. La cat sunt de detaliate, as zice imprimare 3D.
Da, sunt imprimante 3D Primele bucăţi şi eu am făcut după poze găsite la Internet. Mai târziu am făcut şi eu nişte poze la Aiud, folosind fratele meu ca scară, şi acasă am încercat să calculez măsurile. Dar nu sunt sigur, că am calculat bine... Din păcate n-am gmax... de fapt sunt destul de amator la proiectare 3D, folosesc numai "on-line editori" |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Electrificari de linii | |
| |
|
| |
| Electrificari de linii | |
|