|
| 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
+90Cipri Andrei Neculai Theijs jabels rizelgeorgel2004 Vale_ntin kristi kkk AeroX crystynyca Dionis alliens ciprian71 mielutu zburator vvmm cerculdestele Costin.B marius664 alex.barac.5 gabrielcr Silviu Sintea dan tm mihaitzateo cfr500 Parazitii DUAL baiazid MetalRider Vitosa Semafor Traveller vanchorusebulgaria ecou Shinkasen spiderpc bogdan.perejuc roseanu AlexandruC AMX 97-0548-4 Czirjak Arpad cstefan Adirmvl elm popovici Dr2005 M.I.C.I. tacc400 rich1974 Goanga Amiralul galbenpal iDorin IonutChircu Desiro256 didinul dan_dinca razvan - trenuri sorinucu MariusM Jhonyla ldh80 Teodor George33 David Marius Adrian78 mihaiuc Nk11 cont dezactivat . ATM TVlad Codrut1985 cont inactiv Nesebar Lde 2100 jionutz stegaru didi antitren ferriviarius bogdan srl dan ciprian cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz srazvi KQQ IonutCFR2009 mardaryroby cortexedge cristi ar tudor_vl Vlad 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8345 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Iun 16, 2014 12:50 am | |
| - ecou a scris:
- Observam hartile cailor ferate din 1891, 1906, 1913, 1916 (ultimele 3 pot fi vazute aici: https://sites.google.com/site/cenaferwebsite/istorie-feroviara/fototeca/harti , iar prima in muzeul CFR Bucuresti ).
Traseul initial a fost proiectat pe ruta Curtea de Arges -Jiblea (pana acum auzisem doar zvonuri, dar cu harta in fata e altceva). Deci, nemtii stiau ceva...
" /> Iar începutul de linie mai sus de Curtea de Argeș reprezintă linia forestieră Curtea de Argeș - Corbeni(azi dispărută). "Pentru realizarea unei linii ferate între valea Argeșului și valea Oltului, primele studii de teren au fost executate încă din ultimul deceniu al secolului al XIXlea, de către inginerul Mihail Romniceanu, odată cu executarea liniei Rîmnicu Vîlcea - Rîul Vadului(1898-1901). Se studiaseră atunci două variante: Curtea de Argeș - Jiblea și Curtea de Argeș - Cîineni, pe valea Topologului. " |
| | | Parazitii
Numarul mesajelor : 25 Reputatie : 3838 Data de inscriere : 20/06/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin Iun 20, 2014 4:35 pm | |
| Observ ca se zbat discutii !! Dar eu ma intreb de ce naiba au scos sinele de cale ferata si echipamantele ce ereau???!!! Vrun demnitar cred ca a urmarit si a avut ceva afaceri cu ele ! Eu inteleg , ca nu au fost fonduri sa o termine si altele probleme , dar nu inteleg de ce au luat sinele ... Ciudata situatie |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8418 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin Iun 20, 2014 8:26 pm | |
| Pe vremea lui Nastase cica s-au reapucat de lucru. Prima etapa, demontarea sinelor...Au fost stivuite in diverse locuri, munca - evident - a fost oprita din diverse motive si cu timpul au fost, se pare, transportate de acolo de catre CFR Infra pentru a fi refolosite la alte lucrari. |
| | | Parazitii
Numarul mesajelor : 25 Reputatie : 3838 Data de inscriere : 20/06/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin Iun 20, 2014 10:53 pm | |
| - TVlad a scris:
- Pe vremea lui Nastase cica s-au reapucat de lucru. Prima etapa, demontarea sinelor...Au fost stivuite in diverse locuri, munca - evident - a fost oprita din diverse motive si cu timpul au fost, se pare, transportate de acolo de catre CFR Infra pentru a fi refolosite la alte lucrari.
''Pe vremea lui Nastase s-au apucat de lucru '', am vazut ca pe vremea lui s-au apucat de lucru serios, in scoaterea sinelor de pe tronson, adevarul e ca a fost greu sa le scoata , dar au reusit in final!!! |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8447 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam Iun 21, 2014 12:10 pm | |
| Pai daca tot suntem pusi pe corecturi, hai sa-ti arat si eu cateva. - Parazitii a scris:
- Automotoarele de pe linia 200 Piatra Olt-Podul Olt ..sunt adevaratele comori ale Cfr , am avut ocazia si nenorocul sa prin un automotor de la Dragasani la Valcea , iar cand mam dat jos din faimosul automotor , deja incremenisem , nu imi mai simteam picioarele , am simtit toate macazurile si toata infrastructura de pe sine pe traseu asupra corpului,la fiecare macaz iti venea cate un imbold si o zdrucitura directa , sa numai zic de scaune ..pe tot traseul trepidau , incat am simtit fiecare miscare a paleleor motorului in corp. Ma intreb cine la proiectat !!!!?
|
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7376 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam Iun 21, 2014 11:31 pm | |
| - ecou a scris:
- Observam hartile cailor ferate din 1891, 1906, 1913, 1916 (ultimele 3 pot fi vazute aici: https://sites.google.com/site/cenaferwebsite/istorie-feroviara/fototeca/harti , iar prima in muzeul CFR Bucuresti ).
Traseul initial a fost proiectat pe ruta Curtea de Arges -Jiblea (pana acum auzisem doar zvonuri, dar cu harta in fata e altceva). Deci, nemtii stiau ceva...
" /> La legenda hartilor ce inseamana poduri bascule? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8418 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum Iun 22, 2014 12:26 am | |
| Trebuie sa fie placi turnante, pentru intors locomotivele cu abur. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4831 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Dum Iun 22, 2014 6:07 pm | |
| Ce s-ar întâmpla, dacă s-ar reface calea ferată aşa cum era iniţial? O fi oare adevărat ce zic unii experţi mai pesimişti, cum că s-ar produce alunecări de teren exact pe porţiunile deja alunecate? Am văzut şi eu acele fotografii – bine că podul Argeş şi Olt au rămas intacte, la fel şi viaductele şi tunelele de pe traseu, care au rămas la centimetru aşa cum s-a construit iniţial! Dacă acest fapt al alunecărilor de teren era cunoscut de experţi, atunci cum de a fost posibil să se realizeze totuşi acest proiect? O fi oare adevărat că Uniunea Europeană tocmai datorită acestei probleme să tot ezite finanţarea reconstrucţiei? Alunecările acelea s-au produs acum... peste zece ani... şi riscuri există peste tot în lume în cazul construcţiilor impozante! Alunecări de teren s-au produs şi în alte zone ale ţării, cu cale ferată cu tot, alunecări nici mai mari, nici mai mici (cel mai dur era recent cazul podului de la Cârţa – cum a trecut un Desiro cu viteza redusă, plin cu călători peste ea, un pilon a şi cedat imediat) şi tot s-a refăcut calea ferată, şi tot s-a reluat circulaţia, fără probleme... E un proiect realmente impozant, recunosc, mai ales viaductul Topolog – un record în ţara noastră, dublat, cu 120 km/o. Chiar o fi atât de riscant cum se zice? Impozant e, dar de riscant, oare? „Imposibil de realizat!” – s-a crezut nu demult şi despre calea ferată de pe valea Jiului, şi tot s-a făcut, şi tot se circulă şi azi pe-acolo! Mi se pare şi azi incredibil, poate doar japonezii, chinezii, francezii mai sunt azi în stare de aşa ceva... Chiar o fi atât de slăbit construcţia (fără să fi trecut nici măcar un tren peste ea), ca doar în primul an să cedeze cel puţin un pilon? Dacă da, atunci cum de a fost posibil construcţia acestuia? Eu mi-aş dori totuşi reconstrucţia acestei linii, chiar dublat, nu e chiar atât de lung, sunt doar vreo 50 de km! Şi-atunci am călători cu un accelerat şi pe traseul Constanţa – Bucureşti – Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Sibiu – Deva – Arad! Tare fain ar fi... De ar avea oareşicare ambiţie ministrul ăsta al transporturilor, că de criza mondială şi lipsa banilor am auzit destule... Alte ţări care stau mai prost din punct de vedere financiar îşi permit mai multe, iar noi ne mulţumim cu melcii noştri boşorogi... Cum adică nu sunt bani? Dar pentru autostrăzile alea scumpe mai sunt? Automobiliştii bagă suta pe autostradă, iar trenul care fuge paralel cu autostrada, se chinuie cu vai şi-amar să prindă un 50. Deşi e singura cale ferată – poiect neterminat, care se află pe un coridor european (cel cu numărul 4, Bucureşti – Piteşti – Râmnicu Vâlcea – valea Oltului prin pasul Cozia şi Turnu Roşu – Sibiu – Deva – Arad – Curtici – Lökősháza – Békéscsaba – Szolnok – Budapesta), paralel cu autostrada! Râmnicu Vâlcea – Sibiu pe valea Oltului e singura linie transcarpatică neelectrificată, pealocuri chiar şi dublată, cu cel mai mic trafic, şi cea mai mică declivitate! Chiar am ajuns într-un hal de nici chinezii nu ne vor? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20638 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25583 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum Iun 22, 2014 7:15 pm | |
| Nu trece niciun coridor feroviar pe linia Vâlcele - Rm. Vâlcea. _________________ :TTT:
|
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6297 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Iun 23, 2014 1:41 am | |
| Daca ar fi sa se reconstruiasca vreodata linia 219, nu se poate face pe traseul actual deoarece substratul geologic nu permite. Practic, doar intre Valcele si viaductul Samnic terasamentul este cat-de-cat stabil. De la Samnic traseul trebuie redesenat deoarece pe aceasta portiune au avut loc cele mai multe alunecari de teren. Proiectantii si constructorii erau constienti de acest lucru dar au fost nevoiti sa realizeze lucrarea la modul la care a fost realizata din cauza conditiilor economice din anii '80, marcate prin subfinantari. Ca sa nu mai pomenim faptul ca dintre toate variantele de traseu a fost aleasa cea mai grandioasa, scumpa si dificila.
In ceea ce priveste electrificarea, acest proces este foarte putin probabil sa se intample deoarece daca linia Valcele - Ramnicu Valcea ar fi electrificata atunci ar trebui sa se electrifice si portiunea Bucuresti - Pitesti - Valcele - (Curtea de Arges), plus portiunea Ramnicu Valcea - Sibiu - Vintu de Jos, un cost care ar fi enorm iar procesul ar fi de lunga durata. Plus, nu m-ar mira daca si anul acesta terasamentul a fost afectat, mai ales ca primavara anului 2014 a fost foarte ploioasa in judetul Valcea. Nu in ultimul rand, trebuie tinut cont de faptul ca anul acesta s-au facut deja zece ani de cand au fost scoase liniile. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun Iun 23, 2014 10:49 am | |
| Nici nu stiu cat de necesara ar fi fost electrificarea liniei, din moment ce unul din motivele construirii ei a fost acela ca in felul asta se pot trece muntii mai usor, diferentele de nivel fiind relativ mici, deci se puteau folosi in continuare DA-uri. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4831 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Mar Iun 24, 2014 5:43 pm | |
| Cum să nu treacă? Vezi aici coridorul numărul 4 (Constanţa – Dresda, respectiv Nürnberg), culoarea verde pe harta aici anexată de pe wikipedia românească!
http://ro.wikipedia.org/wiki/Coridoare_pan-europene
Electrificarea este pe rol în cazul porţiunilor: Bucureşti – Piteşti, respectiv Vinţu de Jos – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Caracal, am văzut eu documentul public pus pe site-ul Ministerului Transporturilor, votat, şi notat cu surse de finanţare şi cheltuieli, cu date de execuţie etc, dar văd că acel document a dispărut de pe site odată cu schimbarea acelui ministru. Dar ştiu sigur, că proiectele acelea au rămas pe rol, şi se vor realiza, nu au fost „delet”-ate...
Electrificarea se face treptat, pe porţiuni... Cred că acuma se face pe Barboşi – Tecuci...
Dar care a fost totuşi motivul pentru care brusc s-au scos şinele şi s-au stopat toate lucrările? Ce a aflat Năstase, de s-a speriat atât de tare, de a decis brusc acest lucru? Ce a ajuns la urechile lui? Că pe vremea aceea încă nu erau în zona aceea alunecările de teren pe linie? Şinele erau puse pentru maşinile de lucru, aproape pe toată linia, iar lucrările erau gata în proporţie de 90%, ba era un an în care apărea în tabela Mersul Trenurilor, deşi ştim (şi de la localnici), că în realitate nu a trecut niciun tren pe acolo... Am mai aflat tot de pe acest forum, că mecanicul cu „primul tren” pe viaductul Topolog ar fi refuzat să treacă viaductul de 1,5 km lungime şi 50 m înălţime... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13108 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Iun 24, 2014 6:33 pm | |
| Legat de basmele de pe site-ul MT-ului nu ma leg ca nu are rost. Fabuleaza mult politicienii, in cazul asta ca sa nu caraie, macar pe moment, UE, care chiar vrea infrastructura. Ce scrie pe wikipedia... nu stiu, o fi fost valabil planul la un moment dat, acum sigur nu mai e, pe la noi trecand prin Sighisoara, nu pe Valea Oltului. Sinele au fost scoase din teren, cum sa intamplat pe mai multe sectii pe care chiar au circulat trenuri, din cauza lipsei de Fe in organismul localnicilor. E mai simplu sa vinzi sinele si sa iti cumperi alimente care contin elementul asta chimic, dar si pe altele, decat sa le cumperi cu banii tai. Legat de Nastase, la urechile lui a ajuns vestea ca in contul lui au ajuns niste fonduri de la transportatorii auto, ca sa nu fie terminata 219. Cat despre electrificare, intre Valcea si Sibiu nici un IR nu scoate doua ore, pe 99 de kilometri, iar cei 82 intre Sibiu si Vintu sint facuti in o ora si 45 de minute. In conditiile astea sa electrifici linia intre Valcea si Vintu e ca si cum ai cumpara TGV-uri pentru pentru Razboieni-Deda, spre exemplu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20638 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25583 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar Iun 24, 2014 7:12 pm | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Cum să nu treacă? Vezi aici coridorul numărul 4 (Constanţa – Dresda, respectiv Nürnberg), culoarea verde pe harta aici anexată de pe wikipedia românească!
http://ro.wikipedia.org/wiki/Coridoare_pan-europene Acelea sunt coridoarele rutiere. Într-adevăr, coridorul IV rutier include tronsonul Piteşti - Rm. Vâlcea - Sibiu, pe unde ar trebui să treacă cândva o autostradă. _________________ :TTT:
|
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4831 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Mier Iun 25, 2014 6:17 pm | |
| TGV n-au băgat pe M 405 şi nici între Bucureşti – Constanţa nu cred că se va băga vreodată, România nu e Franţa şi niciodată nu va fi, în schimb au băgat un Desiro pentru IR Târgu Mureş – Timişoara Nord, ca să nu mai schimbe locomotiva din cauza electrificării la Războieni şi Ilia, care ar fi durat câte 12 minute. Astfel, fiind IR, (şi) în aceste staţii nu are oprire decât 1 minut...
Mai nou am auzit că şi francezii au renunţat la proiectul TGV dintre Paris – Germania, cred că pe la Strasbourg mai vroiau să construiască o linie... Probabil şi-au dat seama, că TGV-ul nu e cu prea mult mai bun decât actualele linii CF...
Păi atunci nu mai e nimic de făcut. Mai cârpim ici-colo, cât de cât să putem circula şi cu trenul, în rest, se bagă miliarde şi miliarde în autostrăzi, că acuma maşina şi asfaltul sunt la modă... Iar sărăcimea să se bage în dube ca peştişorii în conservă...
O fi fost Ceaşcă chiar atât de idiot să construiască această linie, când ştia că e o zonă cu risc ridicat din punct de vedere al alunecărilor de teren? Greu pot să cred aşa ceva, când văd că alte linii care s-au construit tot pe vremea lui mai sunt şi azi în stare bună, de exemplu pe valea Jiului! Deci să înţeleg că din cei 40 de km cam 20 s-au dus cu alunecările? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
| |
| | | | 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |