|
| Compunerea trenurilor din România - 2012 | |
|
+82EuroNight Norbi NicuS frank81 lokomo69 allred Spartan1948 riciu Adirmvl IonutCFR2009 soulcage Balto nokia2010 alex1987 dany90 AlexD traian Warrior12 andreiutzu Costin.H 92Dragos ATM luciaZ get. Kriszti219 AMX 97-0548-4 Caravelle_Zg Alex Avram Teodor cristi CFR kristi kkk cardinal razvan - trenuri cristi ar Radu Tudor alex.alexus.tm 060-EA078 mureseanu_976 TonyGFR Andrey_tm Karl Hurricane Silver Gabry Gabriel decward IR1822 Marius Iulian R936 COSTACHE MIHAIL mtk Laur MariusM didinul Marius bogdan srl laur 133 iuli.hard popovici nenuandrei cont inactiv lovekomotive electrica912 stefan_br srazvi Adrian78 FeroFan97 Cobra manuela Scoop The Legend Vitosa Dr2005 mihaiuc ravers75 pannonia express petre112 ionutz85 DUAL Nesebar Luna AndiCFR Vlad 86 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 09:56 | |
| - george16 a scris:
- popovici a scris:
- george16 a scris:
- TE Acvila circula pe regio Iasi-Pascani-Bacau
Erau mai bune pe Valea Prahovei ca RE si in alte zone cu peisaj (munte sau litoral) , sunt foarte frumoase etajatele , pacat ca nu le-au facut geamuri mai mari... Stii cumva daca sunt si pe Timisoara-Arad ? Eu daca sunt din Pascani stiu doar de aici din zona.Parca era o rama pe la Cluj sau Timisoara nu mai stiu. Una era la Timisoara 003 facea Timisoara-Arad Timisoara-Caransebes |
| | | iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5536 Data de inscriere : 31/08/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 10:56 | |
| - popovici a scris:
- george16 a scris:
- TE Acvila circula pe regio Iasi-Pascani-Bacau
Erau mai bune pe Valea Prahovei ca RE si in alte zone cu peisaj (munte sau litoral) , sunt foarte frumoase etajatele , pacat ca nu le-au facut geamuri mai mari... Stii cumva daca sunt si pe Timisoara-Arad ? Tu ai vrea ca garniturile trenurilor sa fie compuse in functie de peisaj ? WTF |
| | | The Legend V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1115 Varsta : 30 Localizare : TIMISOARA SI ATAT! Reputatie : 6450 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 11:52 | |
| - popovici a scris:
- george16 a scris:
- TE Acvila circula pe regio Iasi-Pascani-Bacau
Erau mai bune pe Valea Prahovei ca RE si in alte zone cu peisaj (munte sau litoral) , sunt foarte frumoase etajatele , pacat ca nu le-au facut geamuri mai mari... Stii cumva daca sunt si pe Timisoara-Arad ? 003 face Timisoara-Severin-Timisoara-Arad-Timisoara-Jimbolia-Timisoara samd |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 13:26 | |
| - iuli.hard a scris:
- popovici a scris:
- george16 a scris:
- TE Acvila circula pe regio Iasi-Pascani-Bacau
Erau mai bune pe Valea Prahovei ca RE si in alte zone cu peisaj (munte sau litoral) , sunt foarte frumoase etajatele , pacat ca nu le-au facut geamuri mai mari... Stii cumva daca sunt si pe Timisoara-Arad ? Tu ai vrea ca garniturile trenurilor sa fie compuse in functie de peisaj ? WTF Da , bineinteles , exact ca in Elvetia Etajatele cam pentru asta au fost inventate... De la etajul 2 se vede mai bine crucea de pe Caraiman , lacul Techirghiol , plaja de la 23 August sau Dunarea in zona Drobetei... Eu nu stiu cam ce varsta ai tu insa iti pun sincer ca mie personal etajatele mi-au incantat copilaria (anii 70'-80') si intotdeauna asteptam cu nerabdare ca trenul sa fie un etajat ca sa urc la etajul 2 unde se vedea mult mai bine orice... |
| | | manuela
Numarul mesajelor : 603 Reputatie : 5414 Data de inscriere : 03/11/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 13:44 | |
| or fi bune etajatele dar in nici un caz pe trenurile de rang superior !!! personal nu-mi convine sa circule cu un interregio cu etajate platind acelasi bilet ca cineva care circula cu vagoane salon sau semisalon.
|
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 16:12 | |
| - manuela a scris:
or fi bune etajatele dar in nici un caz pe trenurile de rang superior !!! personal nu-mi convine sa circule cu un interregio cu etajate platind acelasi bilet ca cineva care circula cu vagoane salon sau semisalon. Pai cine a vorbit de etajate pe rang superior , eu am zis maximum RE(REGIOEXPRE) si mai degraba acvile pe RE decat pe R (REGIO) ! Apropo's , daca mai exista etajate pe IR dati exemplu aici... |
| | | laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5705 Data de inscriere : 01/06/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 16:21 | |
| Dezavantajul la Acvila este ca nu au usi cel putin jos asa cum au etajatele albastre. Ar trebui totusi sa gaseasca o solutie si sa puna usi .Zgomotul ar fi redus mult.Chiar si etajatelor albastre ar trebui sa li se puna usi la etaj .Totusi mi se pare o schimbare enorma la CFR.Aceste etajate au inceput sa circule acum 4 ani pe Acc si toti ne minunam de ele.Acum deja le gasim pe trenuri de naveta,un pas mare pt CFR. |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6205 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 17:27 | |
| Is vagoane pentru naveta...nu sunt pentru distante lungi... |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 18:12 | |
| - bogdan srl a scris:
- Is vagoane pentru naveta...nu sunt pentru distante lungi...
Mda , in Elvetia etajatele circula pe rute IR de 300 km sau mai mult insa finisajele interioare sunt net superioare ce sa mai zicem de viteza cu care circula ... Si totusi confortul la nivelul picioarelor lasa de dorit si la ei si la noi... Am punctat treaba asta pentru a sublinia ca nu numai CFR greseste...insa nu as cataloga etajatele ca trenuri strict pentru naveta , in acceptiunea mea etajatele ar trebui sa fie puse pe rute aglomerate de distanta medie (pana la 250 km gen Bucuresti-Constanta e o.k.) pentru a se evita formarea de trenuri foarte lungi . De exemplu pe Valea Prahovei este mai comod sa bagi un etajat de 5-6 vagoane decat un carnat de 10 normal...
Ultima editare efectuata de catre popovici in Vin 16 Dec 2011, 19:31, editata de 1 ori |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 18:46 | |
| Am mai aflat ceva: etajatele au fost inventate pentru a admira mai bine peisajul.
Eu am crezut ca sint pentru naveta. Am si navetat cu ele.Aici la noi mergea un tren direct pina in UMT. Si circulau pe linia Nerau, Cenad, adica in plina cimpie de vest. Peisajul era super.
Asa o fi in Elvetia, pentru peisaj, desi stiam ca pentru peisaj au inventat vagoane cu ferestre panoramice gen Glacier expres, nicidecum Cityshuttle. La vitezele si puncualitatea de acolo cred ca etajatele preiau de fapt fluxul de persoane chiar daca implica o deplasare de peste 100 km pina la locul de munca. Adica tot naveta. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 19:29 | |
| De la a merge cu trenul in Elvetia si pana (aici te citez pe tine) a crede ce si cum se intampla in Elvetia e cale lunga si tu sincer nu prea dai impresia ca stii despre ce vorbesti ... Bineinteles ca ai sa fi socat sa afli ca in Elvetia exista trenuri etajate care circula bine mersi cu 160 km/h si chiar mai mult si in nici un caz nu preiau nu stiu ce flux de persoane pe care presupui tu ca-l preiau etajatele pana la locul de munca al elvetienilor... Asta ar insemna sa fie doar 2-3 trenuri pe zi (dimineata-seara) si in nici un caz IR sau IC la 15' toata ziua ...Intre Geneva si Zurich nu cred ca trenurile etajate sunt bagate pentru naveta , mai ales ca sunt legate de aeroport si nu opresc decat in orasele importante . Ma rog , in Elvetia toata lumea merge cu trenul , cu mic cu mare , dar aici e alta poveste...
Eu zic sa vorbim concret aici , nu pe ce credem noi fostii comunisti (Romania) ca sunt vagoanele etajate atata vreme cat noi le-aveam de la DDR , erau de 120 km/h iar interioarele lor erau mai mult decat modeste! Dar cum ziceai si tu bine ceva mai sus , cu siguranta astazi ai mai invatat ceva ! Tu ce ai vrea , sa vezi o locomotiva cu un singur vagon etajat plecand de doua ori pe zi , ducand si aducand lumea de la munca ? (asta se numeste tren cursa). Nu ar fi complet neeconomic ?
Cat despre cunostintele tale despre ,,trenurile cu geamuri mari'' eu unul nu le contest , de-aceea am si specificat ceva mai sus ca trebuiau sa le faca mai mari la acvile...
Ultima editare efectuata de catre popovici in Vin 16 Dec 2011, 20:37, editata de 2 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18762 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24342 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 19:54 | |
| In Elvetia vagoanele etajate IC2000 merg cu 200km/h ramele Siemens Desiro Rabde514 sunt trenuri Sbahn pentru Zurich In Suedia ramele etajate X40 merg cu 200km/h ..
La noi s-au facut modernizari de 3 lei si nu avem ce sa facem mai mult de rangul de regio nu merita aceste vagoane!! |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 20:34 | |
| - adrian78 a scris:
- In Elvetia vagoanele etajate IC2000 merg cu 200km/h ramele Siemens Desiro Rabde514 sunt trenuri Sbahn pentru Zurich In Suedia ramele etajate X40 merg cu 200km/h ..
La noi s-au facut modernizari de 3 lei si nu avem ce sa facem mai mult de rangul de regio nu merita aceste vagoane!! Foarte corect , poti sa mai pui pe lista si TGV Duplex 300 km/h sau pe-acolo...Am vrut sa subliniez faptul ca in pofida imaginii pe care romanul si-a facut-o despre astfel de trenuri , etajatele au alta menire in Europa , chiar si cele de tip Elephant nu sunt trenuri pentru navetisti ci transport aeroport ceea ce inseamna altceva...Ramele sau vagoanele duplex sunt bagate pe rutele cele mai aglomerate si nu scurte ci medii sau chiar lungi...Cu siguranta trenurile astea http://www.wall-street.ro/articol/Auto/88270/Bombardier-va-livra-59-de-trenuri-Inter-city-in-Elvetia-1-3-mld-euro.html nu vor fi cumparate pentru a duce navetistii la munca in Elvetia ! Pentru trenurile cursa (regio cu plecari la ore pentru navetisti) sunt mai indicate si economice rame electrice sau automotoare dupa caz , mai ales ca nu mai avem asa de multi navestisti ca in alte vremuri apuse...Si oricum trebuie sa facem diferenta intre acvile si etajatele albastre (modernizate) , chiar mi se parea o.k. daca primele ar fi rulat pe Valea Prahovei inlocuindu-le pe cele care ruleaza in prezent... Vagoanele albastre nemodernizate (36-16 , 26-16) ar trebui ori scoase de tot ori modernizate mai repede...
Ultima editare efectuata de catre popovici in Vin 16 Dec 2011, 20:46, editata de 2 ori |
| | | cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7014 Data de inscriere : 25/04/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 20:42 | |
| Acviluta 004 era prin octombrie tot pe la iasi, 002 pe galati-iasi, 004 pe bacau-iasi, 001 in bacau asteapta revizie, 003 pe la timisoara o stiam, acum nu mai stiu 004 pe unde e. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5523 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 Vin 16 Dec 2011, 21:05 | |
| - dan tm a scris:
- Am mai aflat ceva: etajatele au fost inventate pentru a admira mai bine peisajul.
Eu am crezut ca sint pentru naveta. Am si navetat cu ele.Aici la noi mergea un tren direct pina in UMT. Si circulau pe linia Nerau, Cenad, adica in plina cimpie de vest. Peisajul era super.
Asa o fi in Elvetia, pentru peisaj, desi stiam ca pentru peisaj au inventat vagoane cu ferestre panoramice gen Glacier expres, nicidecum Cityshuttle. La vitezele si puncualitatea de acolo cred ca etajatele preiau de fapt fluxul de persoane chiar daca implica o deplasare de peste 100 km pina la locul de munca. Adica tot naveta. X40-urile suedeze au fost facute pentru un singur motiv care nu are legatura nici cu peisajul - pentru a transporta navetisti in regiunea Mälardalen (adica zona Stockholm, Västerås, Linköping, Norrköping, Enköping, Eskilstuna, Gävle, Tierp). Peisajul, desi frumos, nu a fost motivul principal (zonele mai frumoase ale tarii nu au asa ceva). Inclusiv faptul ca sunt bi-nivel este dat de acest motiv: usile mari, si la nivel cu peronul (555 mm) impreuna cu vestibulul si existenta a 3 directii de circulatie in vagon (fata de 1 in cazul trenurilor conventionale) permit imbarcarea a cu 150% mai multi pasageri/minut decat trenurile conventionale si cu 90% mai multi pasageri/minut fata de modelele locomotiva. In plus, pot transporta cu usurinta pasageri cu dizabilitati fara restrictii - un vagon normal necesita ori lifturi speciale (si minimum 3-5 minute stationare), un locomotiva necesita inca 50 secunde stationare (pentru actionarea liftului interior). Alternativa era o dispunere a usilor precum la X60/X61 (sau la metroul din Bucuresti). Dar asta are inconveniente masive, pentru ca elimina o gramada de scaune prin faptul ca sunt atat de multe usi. In plus, proximitatea usilor scade confortul semnificativ, mai ales pe distante lungi. Numarul de pasageri nu e mai mare in cazul X40 fata de in cazul vagoanelor obisnuite (83 fata de 81 pentru un B11), in conditiile in care un segment de X40 este mai lung (27100 mm) fata de un vagon de calatori obisnuit (intre 23500 si 26100 mm peste tampoane). Desigur, ramele bi-nivel au multe scopuri - de la navetisti pana la trenuri de mare viteza. Exista si vagoane de dormit bi-nivel (CNL are destule, le vedeti in Germania). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Compunerea trenurilor din România - 2012 | |
| |
| | | | Compunerea trenurilor din România - 2012 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |