|
| MÁV-Ungaria | |
|
+51Norbi ldh80 mtk marius664 Luna bubu Semafor Vale_ntin cristi ar Vitosa Zsoe ciprian71 ets2oltromânia teoiasi TonyCFR neluadi mielutu zburator huiu_goe delfinson Katalyn get. gabrielcr Rarau cfr500 dan tm Jürgen Habermas Sabik mureseanu_976 Nicolae alex.alexus.tm Silviu Sintea lapsanszkitamas Andrey_tm NicuS Jhonyla nokia2010 TVlad AlexD alliens baiazid Adrian78 92Dragos Warrior12 Nesebar DUAL razvan - trenuri BL82 Re6/6 Dr2005 Adirmvl rizelgeorgel2004 55 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8092 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Dum 11 Oct 2015, 20:56 | |
| - dan tm a scris:
Oricum daca ramine sa duca si grupa lui 1691 atunci vor fi manevre in Timisoara sa puna Sofia la urma, sau daca ii schimba Traxxul atunci pot pune grupa lui 1691 dupa locomotiva.
Asta-i prosteala pe fata sa tii trenul aproape o ora pentru recompunere (si poate sub pretextul ca recupereaza intarzieri de 20-25 minute din stationarea de la Timisoara). Ar fi frumos si de bun simt sa se introduca un tren pereche pentru 1691, sa ramana 73-2 cu cele 4 vagoane de baza (hai 5 sa fie mai "european") plus cele 2 Budapest - Sofia si ai terminat balciul. Ca oricum se plangeau mecanicii timisoreni ca n-au prestatie, ca le-o luat-o aradenii si cei din Caransebes. Pai "noua" pereche pentru 1691 tocmai ca le pune painea cea de toate zilele in fata lor... TRAXX-ul ar putea urca si cu 10 vagoane daca Balota ar fi permis viteze mai mari. Doar in Austria circula Taurii in dubla tractiune prin pasul Brenner si tin constant 100 km/h la marfa la circa ~1600 tone... |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 11:21 | |
| Cateva poze de ieri din Budapest Nyugati si Budapest Déli : Primele 5 poze sunt din Budapest Nyugati: Spunea cineva zilele trecute ca ramele electrice care circula pe trenurile de naveta nu ar avea toate dotarile necesare (exprimarea a fost altfel, dar nu am mai stat sa caut postarea). De specificat ca noile rame FLIRT au inclusiv prize (cate o priza la doua locuri), pe langa aer conditionat, Wi-Fi si toate cele. free upload image free image hosting gif image hosting picture sharing photo upload sites Urmatoarele sunt din Budapest Déli: free photo hosting image hosting without registration adult image sharing image sharing image upload no size limit temp image upload gifs upload windows screenshot |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 11:29 | |
| Macar atat sa aiba daca au facut spalare de bani si iarasi au luat flirt cu interior low-cost, flirtul (stadler) oricum nu avea voie sa castige iara licitatia, adica a treia oara dar.... |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 11:55 | |
| La treaba cu licitatia, nu ma bag pentru ca nu stiu, dar mie mi s-au parut foarte ok la interior pentru trafic de naveta (eu am mers cu ele de la Budapesta pana la Szolnok) si sunt si fiabile. Ai Wi-Fi, prize, clima, toaleta este spatioasa, nu cred sa le lipseasca ceva. Fotolii de IC pe astfel de trenuri nu o sa gasesti in nici o tara. Plus de asta, mi se pare ok ideea de omogenitate, sa nu existe 10 modele de rame de la firme diferite. Gandeste-te ca din punct de vedere economic nu este deloc rentabil. Daca este nevoie de componente, acestea trebuie comandate de la mai multi furnizori, in loc sa fie comandate de la unul singur si obtinut discount pentru cantitate, mana de lucru trebuie specializata pentru tot materialul rulant etc. Un contra exemplu este BKV care are un parc de autobuze dintre cel mai divers (cred ca au pe putin 10 modele, daca nu mai mult: Solaris, Ikarus, Volvo, Van Hool, Mercedes etc - fiecare cu modele diferite ) |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 16:29 | |
| - alex.alexus.tm a scris:
- BKV care are un parc de autobuze dintre cel mai divers (cred ca au pe putin 10 modele, daca nu mai mult: Solaris, Ikarus, Volvo, Van Hool, Mercedes etc - fiecare cu modele diferite )
BKV are doar Ikarusuri (260, 263, 280, 405, 412, 415, 435), Van Hool-uri şi câteva Volvo + nişte Citaro care am impresia că sunt la mâna a doua. Restul sunt ale unor firme private care au câştigat dreptul de a opera în oraş (practic, se doreşte ca BKV să rămână doar cu transportul electric şi cu autobuzele Van Hool). _________________ :TTT:
|
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 21:14 | |
| 100% au si Solaris, le-am vazut ieri cand am fost (sunt destul de ciudate, o combinatie intre autobuz si midibuz, adica nu e nici mare, dar nici mic). Mercedesurile Citaro (scurte si articulate) sunt 100% noi, exista pe net si poze cu ele in coloana, defiland prin Budapesta dupa sosire: http://bebudapest.hu/new-buses-arriving-in-budapest/ . Sau sa inteleg ca exista o firma prin care se comanda autobuzele si aceasta le inchiriaza apoi catre BKV ?
Am uitat sa specific ca tot la BKV gaseam la un moment dat si MAN SL 223 sau Renault Agora (din asta au primit o singura bucata de la IrisBus care nu stiu daca mai circula ca si compensatie pentru intarzierea unor livrari anterioare ... am gasit pe net informatia asta, dar nu stiu la ce livrari se refera) Toate firmele producatoare de autobuze pe care le-am specificat in postul anterior apartin sigur de BKV, fiind cu sigla lor si vopsite in albastru. Una peste alta, transportul lor in comun e foarte diversificat si bine de tot pus la punct. O sa postez imediat niste poze la topicul potrivit. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 05 Noi 2015, 22:36 | |
| Au 4 Solaris Urbino 10.
http://bkv.hu//hu/jarmuveink/autobusz/
Dar prin oraş vedem şi o groază de Citaro C2 şi alte modele (Conecto LF - deşi are şi BKV unele, Volvo, MAN SL223 etc.) operate de societăţi private. Acestea sunt repartizate pe trasee de către autoritatea de transport (BKK) şi primesc subvenţie în consecinţă. De la ceva frumos (,,liberalizarea pieţei") s-a ajuns la scoaterea BKV de pe trasee... practic, Ikarusurile de toate felurile (mai puţin modelul 412) vor dispărea până în 2016 (şi e vorba de câteva sute de autobuze), lăsând loc privaţilor. Şi troleibuzele Ikarus 280T vor dispărea.
Deja sunt disponibile pentru vânzare - http://bkv.hu/en/vehicles_available_for_sale/ Anul ăsta vor ieşi din circulaţie undeva la 120 de Ikarusuri şi mai sunt încă 400 care ar trebui retrase în 2016. Şi să nu credeţi că BKV va cumpăra atâtea autobuze, mai ales că majoritatea investiţiilor se vor concentra pe transportul electric - troleibuze noi deja s-au cumpărat (Solaris Urbino 12, dar încă nu circulă), tramvaie noi la fel (CAF - în curs de livrare), s-a reabilitat linia 3, se lucrează din greu la liniile 1 (apropo, se pregăteşte şi sfârşitul Ganz-urilor nemodernizate) şi 2, pentru metrou s-a semnat un contract cu MetroVagonMaş pentru modernizarea ramelor vechi (produse tot de MVM). Nu zic că-i rău, însă m-aş fi bucurat şi să existe un plan coerent de trecere la transport electric al liniilor aglomerate de autobuz (7, 23, 185/185E, 200E... că 173E l-au rezolvat cu M4), nu doar cedarea curselor către privaţi (care jubilează, felia fiind suficientă pentru toţi, au ciupit bucăţi din ea şi firme internaţionale gen Arriva, dar şi Volanbusz-ul unguresc şi alte firme mai mici).
Nuanţa de albastru e impusă de BKK şi toate autobuzele sunt sau vor fi vopsite aşa. _________________ :TTT:
|
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Vin 06 Noi 2015, 08:02 | |
| Faza cu M4 nici nu stiu ce sa va zic... tot atatea linii umbla pe strazile doar ca au fost scurtate ba chiar unele prelungite ! Toata linia metrou 4 este degeaba cat timp nu il duce pana la Bosnyák tér si chiar mai departe in sectorul XV ca sa ajunga la cartierul cu blocuri, vedeti pe harta in directia estica de la keleti urmand linia autobuzelor 7E,173E si 7 o sa intelegeti despre ce este vorba. In capatul celalalt este un alt cartier, asadar legarea acestuia ar insemna doua statii si acolo. Primarul o spus ca nu mai face metroul ca costa deci.... era mai scump sa lase projectul incat sa-l termine. Stiti ce zic eu, metroul 4 este bun ca sa depasesti trenurile de viena in caz ca l-ai pierdut la Keleti. In legatura cu autobuze au ma ajuns niste ikarusuri noi, cele solo. Pacat ca sunt doar cateva bucati au cumparat vanhoolurile care deja ajungeau la casat in loc sa sustina industria Ungariei.Partea mai proasta ca trebuie sa introduca taxa masinilor in cazul intrarii la centru pana-n 2017, este o suma de 5000ft , undeva in jur de 80 de lei /an altfel are obligatia de a plati inapoi banii UE ce au primit pentru inaugurarea metroului. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Vin 06 Noi 2015, 09:02 | |
| Până la Bosnyak Ter e o linie de tramvai, nefolosită... de ce nu fac (refac?) o linie prin faţa gării Kelety şi să meargă 24 până la Bosnyak Ter? Mai e şi problema că 7 merge mai departe de Bosnyak Ter (cartierul de blocuri)... iar 7E de acum a ajuns o glumă, merge doar până la Blaha Lujza tér, zonă care oricum e improprie unui capăt de autobuz (şi stă autobuzul acolo şi blochează o bandă aiurea).
Au fost prelungite troleele la gară... dar prelungire e mult spus, de fapt s-a revenit la situaţia de dinaintea lucrărilor la M4. Ca să nu mai zic că în faţa Gării Keleti a rezultat o insulă de beton imensă, care nu are niciun scop. _________________ :TTT:
|
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Vin 06 Noi 2015, 09:14 | |
| Asa este. Din cate stiu au de gand sa redeschida circulatia tramvaielor de la Keleti. Ramane de vazut daca se merita, sincer nu se merita fiind o schimbare in plus. 24 nu poate schimba autobuzele fiind el vine dintr-un alt sector al orasului. Ideea ar fi sa faci linia de tramvai pana la Blaha, pe bulevard. 7E nu are capatul la Keleti fiind cei care merg in centru schimb la Blaha, teoretic daca era oprit la keleti trebuie sa schimbi de doua ori , sectorul XV-Keleti, Keleti-Blaha si Blaha- xy .Mie imi convine, te lasa fix la burger king In fata garii era un santier incepand din anul 2009 credeam ca nu il mai termina odata chiar daca e beton arata destul de modern. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Joi 12 Noi 2015, 23:14 | |
| Cred ca in curand trebuie sa facem un nou topic : ``Lucruri negative la MAV``. Am mers marti noapte (10.11.2015) de la Timisoara pana la Sibiu (R 2611 + IR 473). Toate bune pana cand au inceput sa anunte intarzierea lui 473. Initial 40, apoi 70 de minute pentru ca in final sa ajunga si sa plece din Arad cu o intarziere de 80 de minute. Pana la Sibiu A RECUPERAT 50 DE MINUTE , astfel ca am ajuns la destinatie la 6:55, cu doar 30 de minute de intarziere. Nu stiu cum se face si de ce tot vine Isterul intarziat de la unguri (Dacia si restul internationalelor care intra in tara, foarte foarte rar), dar este foarte deranjant ca in aprox. 200 si ceva de km cat sunt de la Budapesta la Arad sa acumuleze atata intarziere. Si in septembrie cand am mers in Germania din Arad cu Dacia, Isterul spre Buc era anuntat din nou cu sosire intarziata (si automatic si Serdika). Eu inteleg ca sunt lucrari la linie si in Ungaria, dar totusi ... |
| | | 92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Vin 13 Noi 2015, 08:53 | |
| Pentru ca MAV start si pentru ca bataie de joc, aceeasi treaba cu 407-2 si 347-2. Mie imi plac doar vagoanele lor pe CFR in rest mai bine nu-mi asculti parerea despre aceasta companie. Rusinos, tocmai ce slovacii sunt disperati ca faci 40 de minute pana iesi din oras prin ramificatiile +15mn intarziere daca ai plecare din keleti, ei au cerut remutarea trenurilor la gara de vest dar asta nu se va face niciodata. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Sam 14 Noi 2015, 21:07 | |
| Mersul trenurilor aici, din pacate musulmanii ne-au adus in prag de razboi si practic nimic nu mai e sigur in batrina Europa.
http://static.mav.hu/sites/default/files/upload/page/2015-2016._evi_menetrend_0.pdf
|
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Dum 06 Dec 2015, 20:37 | |
| Am observat cateva schimbari de la noul mers:
EC 344/345 Belgrad-Viena-Belgrad intra din nou in Keleti (anul acesta nu a mai intrat, mergea direct prin Kelenfold) EC 140/147 Nyíregyháza-Viena-Nyíregyháza (anul trecut circulau din/la Debrecen) |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria Vin 11 Dec 2015, 12:56 | |
| Începând din data de 13 decembrie 2015, rezervarea locurilor va fi opţională la vagoanele clasă de la toate trenurile internaţionale dintre România şi Ungaria.
Asta inseamna ca daca iei biletul Trip Tickets nu mai e obligatoriu si locul! O alta treaba buna! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: MÁV-Ungaria | |
| |
| | | | MÁV-Ungaria | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |