|
| Lucrări de modernizare gara Botoşani | |
|
+31cristi CFR Katalin4653 arianul Radu.B daniel_c DUAL Petru Daniel Vitosa AndiCFR AlexD @ndrey Vlad Semafor popovici MariusM Luna nenuandrei COSTACHE MIHAIL ldh80 manuela kristi kkk acar burlington redeme Dr2005 joanta Adrian78 Nesebar M.I.C.I. TVlad cfr500 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Joi 24 Mai 2012, 10:20 | |
| |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5301 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Joi 24 Mai 2012, 17:13 | |
| - dan tm a scris:
- Eu cred ca e declarata interoperabila doar pentru ca e resedinta de judet si trebuie sa aiba legatura directa cu capitala.
Acelasi lucru se observa la Alexandria unde a ramas un ciot interoperabila pina la Rosiori Nord. Aha! Carevasazica, ce mi-e Alexandria, ce mi-e Botosani... Bravos natiune! Tare de tot!!! |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Joi 24 Mai 2012, 17:16 | |
| Stai linistit ca se schimba impartirea administrativ-teritoriala a tarii si dupa aia dispar multe din asa-zisele municipii cu potential . Foarte probabil unele or sa ramana doar cu garile europene |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5301 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Joi 24 Mai 2012, 18:28 | |
| - popovici a scris:
- Stai linistit ca se schimba impartirea administrativ-teritoriala a tarii si dupa aia dispar multe din asa-zisele municipii cu potential . Foarte probabil unele or sa ramana doar cu garile europene
Vezi tu, in zona asta a tarii - si nu numai - trendurile majore in materie de dezvoltare urbana, economica si ce mai vrei le-au schimbat comunistii, care au plusat in favoarea unor orase dragi iubitilor conducatori (a se vedea cuplurile Barlad - Gheorghiu-Dej, Suceava - Bodnaras etc.). Pana atunci, dezvoltarea si evolutia tineau de niste legitati prea putin influentate de politic. Culmea e ca Botosaniul era al patrulea oras romanesc d.p.d.v. al numarului de locuitori (dupa B, IS, GL si AR) tocmai in momentul in care a fost conectat la calea ferata, intrand imediat intr-o faza de stagnare, data fiind amplasarea lui la capatul unei linii infundate. Traim insa vremuri in care trenul a intrat (sper ca nu definitiv) intr-un con de umbra, iar oamenii constientizeaza mai mult ca oricand ca, cel putin geografic, nimeni nu e la capatul lumii ci (in satul mondial) orice asezare urbana ar putea fi (de-a dreptul sau oarecum, cel putin in principiu) "buricul pamantului". Vorba e ca ne cam intoarcem la realitatile de altadata (updatate ca pentru sec. XXI), asa ca si impartirea asta administrativ-teritoriala se va face totusi cu o noima pentru care faptul ca Teius e mare nod de cale ferata conteaza prea putin atat in procesul de stabilire a centrului ad-tiv., cat si in cel de elaborare a unor strategii de dezvoltare urbana complexa. Daca iti inchipui ca, sa zicem, Zona Metropolitana Botosani a fost infiintata datorita unei nevroze cauzate de iminenta reorganizarii, ori poate din lipsa de ocupatie sau pentru niscaiva amuzament, atunci mai bine povesteste-ne si tu ca un bunic sfatos ceva de pe-acolo, din Germania si Austria, ca sa visam iodlere la noapte . |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6798 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 25 Mai 2012, 15:00 | |
| Desi nu obisnuiesc acest lucru, ma vad silit sa intervin intr-o disputa creata din prea mult suflet pus si dintr-o parte si din cealata. In drumurile mele prin tara am reusit sa cunosc ambele localitati si Alexandria si Botosani. Daca momentan ultimul are mai multi someri nu e vina locuitorilor ci a plasarii geografice, cai de acces, politicieni etc. Ca potential turistic orasul si judetul cred ca se poate compara mai mult cu Suceava decat Alexandria, atat prin constructiile vechi din oras, biserici peste 40 in perioada comunista dintre care multe monumente istorice din perioada lui Stefan cel Mare, teatru, filarmonica, teatru de papusi, iar in judet case memoriale:Eminescu -Ipotesti, Enescu- Dorohoi si Liveni, Iorga si Luchian - Botosani. Sa nu uitam ca Botasaniul a fost legat la reteaua feroviara europeana in 1871 inaintea multor orase din tara. Si tot aici s-a nascut unul din precursorii constructiilor feroviare din Romania acelor vremuri - Elie Radu - ale carui gari mai exista si astazi (Curtea de Arges si sora geamana de la Comanesti si celelalte gari apropiate de un farmec aparte). Iar in legatura cu aparitia la stirile de la ora cinci , bineinteles ca datorita saraciei si plecarii masive a populatiei pentru a-si gasi locuri de munca in afara, frecventa evenimentelor de acest fel este mai mare decat in alte parti. Avantajul geografic al Alexandriei prin apropierea de capitala a facut sa apara mai multe investitii aici. Si pe acest forum mai multa importanta s-a dat tronsonului Rm Valcea- Valcele decat tronsonulul Botosani -Harlau ambele aflate cam in acelasi stadiu de parasire. Si ca sa nu spuneti ca am facut afirmatii gratuite cu orasul Botosani vedeti mai multe detalii aici |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 25 Mai 2012, 15:11 | |
| - kristi kkk a scris:
- Intrebarea este daca merita banii aceasta modernizare raportata la trafic, transport de marfa, nr. de calatori.
Categoric da , in orasele de vest de exemplu gara este poarta de intrare in oras si trebuie sa aibe o anumita imagine ... Gara din Botosani are un stil arhitectural frumos si chiar era pacat sa ajunga in paragina plus de asta faptul ca se modernizeaza si peroanele nu poate decat sa ne bucure... Tot raportat la cum s-au petrecut lucrurile de exemplu in Austria , si aici ca si la noi s-au modernizat la inceput garile mici si foarte mici dupa care au inceput sa le modernizeze pe cele medii si doar in ultima perioada pe cele mari gen Salzburg si Wien Westbahnof adica exact cele care inghit multi bani ... Este adevarat faptul ca intre Alexandria , Zimnicea si Botosani de exemplu este o mare diferenta si nimeni nu poate comenta ceva in acest sens , chiar daca din primele enumerate ar pleca trenuri la jumatate de ora si din Botosani 6 trenuri pe zi tot gara din Botosani ar fi mai intai modernizata pentru ca nu conteaza neaparat traficul cat orasul pe ansamblul lui... @Semafor , multumim pentru comentariul dumneavoastra foarte bun si la obiect , va impartasesc 100% opinia . |
| | | acar
Numarul mesajelor : 50 Localizare : din oraşul în care s-au născut Mihai Eminescu, Nicolae Iorga, Octav Băncilă, Grigore Antipa, Elie Radu şi multe alte personalităţi de prim rang Reputatie : 5987 Data de inscriere : 23/09/2008
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Sam 09 Iun 2012, 20:35 | |
| E o problema cu contorul acestui topic? |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Dum 10 Iun 2012, 23:03 | |
| Este interesant ca statia Botosani nu este macar centralizata electro-mecanic avand in vedere ca acum vreo 20 ani traficul era mult mai intens decat in prezent.Daca nu gresesc statia e dotata cu instalatie SBW? Dupa cum am observat felul in care evolueaza lucrarile la Botosani nu prea "miroase " ca va fi centralizata electro-dinamic si macazurile vor ramane manuale. Bani pentru pasaj subteran au existat . Ca o ironie a sortii statia Dorohoi este centraliza electro-mecanic, fiind singura din judetul Botosani. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Dum 10 Iun 2012, 23:13 | |
| E SBW. In legatura cu statia Dorohoi, e singura statie cu CEM de pe toata regionala Iasi (nu doar din judetul Botosani) si de cand s-a bagat CED pe 704 e singura din toata Moldova. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 22 Iun 2012, 12:10 | |
| - Vlad a scris:
- E SBW (Instalaţii de asigurare cu chei şi bloc).
Aici ai o harta cu instalatiile de pe reteaua CFR. Cele cu triunghi verde sunt CEM si SBW, statiile CEM sunt cele cu semafor la fiecare linie iar cele SBW sunt cu un singur semafor pentru toate liniile (semafor de grup) asa iti dai seama care de CEM si care e SBW. Cand semaforul din dreptul liniei scoase era functional, statia era tot SBW? |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 22 Iun 2012, 12:34 | |
| Da, tot SBW. Instalatia CEM implica si schimbarea macazurilor de la distanta (prin acelasi sistem ca la semafoarele mecanice). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 511 Vin 22 Iun 2012, 12:47 | |
| De fapt, prin SBW la ce va referiti mai exact ? In cazul semnalizarii mecanice, din cate stiu, pot fi 3 situatii:
-chei cu stifturi- in prezent nu mai este utilizata;
-chei cu bloc: acarul manipuleaza si inzavoraste fiecare macaz in parte cu chei. Apoi preda cheile impegatului de miscare, care le introduce in panoul electromecanic. Prin invartirea manivelei si a butonului de inzavorare cheile raman blocate in panoul electromagnetic (in acest fel, macazele o data inzavorate si cheile blocate in panou, nu mai este posibila o manevrare "falsa"a macazului), iar in dreptul fantei äsigurare parcurs pana/dinspre statia....) apare culoarea alba. Apoi acarul pune in pozitia "liber"" semnalele mecanice. Dupa ce semnalele mecanice sunt manevrate in pozitia liber, pe panoul electromagnetic se aprinde becul corespunzator, confirmandu-i impegatului de miscare ca semnalul este in pozitia "liber"". Aceasta situatie este la statia Botosani.
-CEM centralizare electromecanica. In acest caz, macazele sunt actionate direct din cabina de catre acar, prin intermediul unor parghii sau sarme. Inzavorarea macazelor se realizeaza electromecanic, nemaifiind utilizate cheile. In cazul statiilor CEM, pe panoul electromagnetic din biroul de miscare, nu mai exista broaste pentru chei. Unele statii CEM au semnale mecanice, dar altele (Halmeu de exemplul) au semnale luminoase.
-situatii cu totul speciale: statia Balotesti, unde macazele sunt CEM, semnalele sunt mecanice la un capat si luminoase la celalalt si exista si o bariera mecanica!!! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 22 Iun 2012, 12:54 | |
| SBW - incuietori cu chei si bloc.
Mai sunt ITM si ITS
ITM - incuietori cu tablou mecanic (ex: Dangeni, Targu Neamt, Murgeni) ISTS - incuietori simple cu tablou si stifturi (de obicei statiile pe sectii cu conducere centralizata si fara semafoare, ex: statiile de pe 608) |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Vin 22 Iun 2012, 23:51 | |
| - Vlad a scris:
ITM - incuietori cu tablou mecanic (ex: Dangeni, Targu Neamt, Murgeni) ISTS - incuietori simple cu tablou si stifturi (de obicei statiile pe sectii cu conducere centralizata si fara semafoare, ex: statiile de pe 608) Deci, daca nu gresesc, statiile ITM precum Dangeni are semnal prevestitor si cele ISTS precum Trusesti ,de pe 608, are indicatorul permanent pentru acoperirea punctului de sectionare de pe sectiile cu conducere centralizată a circulatiei trenurilor (discul galben cu gaura) ca si prevestitor. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani Sam 23 Iun 2012, 11:20 | |
| La Dangeni a fost semnal prevestitor al semaforului de intrare,acum dezafectate amandoua, iar in locul lor s-a montat indicator permanent de acoperiere al punctului de sectionare;la trusesti semaforul este dezafectat,acoperirea punctului de sectionare facandu-se la fel ca si la Dangeni,cu indicator permanent. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrări de modernizare gara Botoşani | |
| |
| | | | Lucrări de modernizare gara Botoşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |