|
| Discutii generale despre transport | |
|
+102Katalyn mielutu zburator Jurnal Feroviar florin.lifticariu 92Dragos allred marius664 LanceR gabrielcr j o a n t a mureseanu_976 cristy79 didinul dan tm Nk11 vatmanul vanchorusebulgaria bubu Andrey_tm Jhonyla Razvan Tudor phnegativ alex.alexus.tm Amiralul apmatei cristyadaX Cont dezactivat MariusM laur 133 Radu.B alexmorph3us dandel manuela bostanescu 2 Katalin4653 AndreiStefan Simply18 Balto COSTACHE MIHAIL Griff cortexedge lapsanszkitamas Florin C TVlad NicuS Spartan1948 lifetec baiazid Czirjak Arpad andreiutzu FeroFan97 @ndrey Grigor cfr500 The Legend AMX 97-0548-4 Adirmvl Kriszti219 dan_dinca Radu Tudor decward DPS Alex Avram bostanescu gigel halmarius alex1987 Mihay IonutCFR2009 pety popovici eu cstefan email2bav pannonia express DAS 2011 redeme Hurricane rizelgeorgel2004 alinx3330 ATM mishu88 ionutz85 ravers75 srazvi user dezactivat... Luna Gaby005 Vitosa cont dezactivat . Adrian78 membru inactiv ldh80 Vlad AlexD kristi kkk DUAL cardinal Nesebar nenuandrei Dr2005 razvan - trenuri rich1974 106 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 12:54 | |
| Fiindca tot se apropie alegerile si cel mai probabil vor fi castigate de USL , ar trebui ca toti pasionatii de transport feroviar sa scriem cat mai multe e-mailuri pe adresa lui Victor Ponta si Crin Antonescu, pentru a le atrage atentie despre situatia critica din transportul feroviar si pentru a-i determina sa acorde rolul pe care il merite cailor ferate in viitorul program de guvernare! Nu zic ca sunt un mare specialist, dar primele masuri urgente ar trebui sa fie: -numirea la conducerea companiilor CFR-Infrastructura, CFR-Calatori si CFR-Marfa a unor oameni pe criterii de competenta, indiferent din ce partid politic fac parte (la numirea directorilor, sefilor de servicii, etc., sa se tina cont de: calificare, rezultatele la locul de munca anterior, vechimea si experienta in munca); -stabilirea unor "tinte"clare de indeplinit pentru conducerea si consiliile de administratie a companiilor (numar de calatori transportati, numarul contractelor incheiate pentru transportul de marfa, etc),iar in cazul neindeplinirii lor aplicate penalizari salariale; -reducerea la un nivel optim a personalului TESA SI ADMINISTRATIV, la accelasi nivel cu cel existent in companii feroviare comparabile cu CFR (precum: MAV, OBB, PKP, etc); -verificate absolut toate contractele de achizitie si prestari-servicii incheiate de companiile feroviare cu diverse firme private si anulate cele oneroase. Pe cat posibil, lucrarile de intretinere si refacere a infrastructurii feroviare si reparatii material rulant sa se faca fie in regie proprie, cu oamenii companiilor (fara a mai apela la firme private), ori cu parteneri seriosi, cu experienta si vechime in domeniul feroviar (la licitatii sa nu se ia in considerare numai pretul cel mai mic oferit, cat mai ales experienta si forta firmelor participante la licitatie); -fondurile atrase (atat din bugetul de stat, cat si din fonduri europene) sa fie folosite cu precadere pentru reabilitarea infrastructurii feroviare (linii, lucrari de arta, instalatii SCB, cladiri); -stabilirea unui cadru organizatoric strict respectat, privind verificarea materialului rulant si a personalului operativ a operatorilor privati de transport feroviar; -sustinerea si incurajarea de catre stat a acestora, prin diverse metode: scutiri de impozite, motorina folosita de operatorii de transport feroviar (atat de stat cat si privati) sa fie scutita de accize, firmele care transporta marfa pe calea ferata sa beneficieze de reduceri de impozite, etc; -energia electrica si combustibilii folositi de catre companiile de transport feroviar sa fie achizitionati direct de la NuclearElectrica si Hidroelectrica, fara intermediari; -in privinta materialului rulant, reparate de urgenta intr-o prima etapa toate automotoarele "Desiro"" si "Malaxa modernizate"", si introduse pe liniile secundare. Intr-o a doua etapa achizitionate automotoare noi. -Pe masura ce se realizeaza acestea, redeschiderea tuturor liniilor secundare inchise in 2011; -Stabilirea unor orare bine gandite- si cu concursul autoritatilor locale- pentru trenurile de calatori; -Angajarea in primul rand in sectorul intretinere linii, lucrari de arta si instalatii SCB, a personalului operativ (revizori de cale, picheri, meseriasi de cale, montatori, etc), aici fiind mare deficit de personal. Continuuarea achizitiei de utilaje de cale noi, de mare randament si productivitate. -Stabilirea clara pe liniile secundare preluate de operatorii privati cat personal de intretinere linii si instalatii trebuie sa dispuna acesti operatori; -Refacerea sistemului de invatamant profesional feroviar. Liceele industriale si scolile profesionale feroviare sa scolarizeze gratuit numai atat personal operativ pentru care se poate asigura loc de munca la terminarea studiilor. Revitalizate gospodariile agricole si microcomplexelee zootehnice din marile complexe feroviare si depouri, in felul acesta putandu-se face importante economii cu asigurarea hranei personalului operativ si chiar excedentul de produse agricole se poate valorifica. In acest sens sa fie instruiti toti sefii de depouri si complexe feroviare. -folosirea tuturor posibilitatilor pentru obtinerea de venituri pentru companiile feroviare: valorificarea din punct de vedere turistic a unor linii de cale ferata, valorificarea bazei materiale (hoteluri, cabane, etc) a SFT, valorificarea posibilitatilor de tratamente medicale in spitalele CFR, etc. -spitalele CFR trebuie sa ramana in proprietatea Ministerului Transporturilor. Personalul operativ din ramura transport feroviar (atat din companiile de stat cat si din cele private) trebuie sa beneficieze aici de tratamente medicale gratuite, iar restul pacientilor cu plata. Modernizarea acestor spitale. -stabilrea unui sistem de subventii pentru operatorii privati de transport feroviar, in mod egal, atat pentru cei de stat cat si pentru cei privati. In aceasta privinta se poate consulta experienta celorlalte state europene (Polonia, Suedia, Marea Britanie, Ungaria, etc). -demararea de actiuni publicitare de mare amploare, prin internet, radio, televiziune, presa, pentru atragerea calatorilor spre transportul feroviar; -controlorii prinsi ca iau spaga (se pot trimite in acest sens echipe sub acoperire) concediati pe loc si condamnati la inchisoare cu executare.
Acestea sunt niste masuri minime, care ar trebui luate "la prima urgenta". Evident, ele se pot imbunatati pe parcurs! |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5276 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 12:59 | |
| ce spui tu acolo este o poveste frumoasa....dar crezi ca ponta si antonescu sunt niste competenti? ponta si antonescu nu sunt decat niste scursuri socialiste, nu dau doi bani pe valoarea umana! tu nu intelegi care este esenta socialismului actual....desteptii platesc taxe ca politicienii sa aiba ce fura! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:06 | |
| Nu fac politica, si nici nu vreau sa iau apararea nici unui om politic! Insa din pacate pe astia i avem, vrand-nevrand cu astia defilam! Trebuie facut tot ce-i omeneste posibil (vorba aia- "te faci frate cu dracul pana treci puntea") pentru salvarea cai ferate in Romania si daca e nevoie apelat la oricine! Mi-as dori sa vad ca iese lumea in strada pentru calea ferata asa cum a iesit pentru Raed Arafat! Numai daca suntem uniti calea ferata va putea redeveni ""a doua armata a tarii"" asa cum era o data! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:19 | |
| Nu iese nimeni in strada , lumea sta si se uita la tv mai intra pe net si comenteaza aiurea cam asta e romanul din ziua de azi , iar de pe aici ca si pasionati feroviar nu gasesti mai mult de 15-20 de oameni care sa fie cu adevarat pasionati feroviar , ori sunt copiii care habar nu au ce e ala tren ori oameni care vai ce mare pasiune au ei pentru calea ferata dar ei merg cu masina si fac 2 poze la un tren pe care il vad cand trece la bariera , cam astia sunt "pasionatii" . Un adevarat pasionat merge cu trenu indiferent de situatia si se zbate pentru tren . |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8691 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:32 | |
| - karpaty a scris:
- Un adevarat pasionat merge cu trenu indiferent de situatia si se zbate pentru tren .
Cu sau fara bilet? |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5276 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:33 | |
| pentru cine vrei ma sa ies in strada, pentru 70% dintre lucratorii de la CF care nu stiu pe ce lume traiesc si doar freaca menta pe banii mei? pentru nasii spagari, pentu nicolaiciuc? ..... niciodata sa nu mai spuneti ca nu faceti politica. un tip de politica face fiecare....fie ca recunoaste, fie ca nu! nu exista om apolitic... draga Kerpaty...tu spui ca esti pasionat de trenuri, ce inseamna pasiunea la tine? sa moara transportul auto, asta numesti tu pasiune? daca ai fi cu adevarat pasionat de trenuri ai detecta problemele reale ale transportului feroviar si ai veni si cu ceva idei.... vad ca deocamdata, singura ta idee este sa se scumpeasca benzina pentru omul care are masina. vrei sa spun ce se va intampla? vor fura astia motorina de la cfr mai abitir ca pana acum.... dar stii ce astept.....astept sa vad trenurile electrice propulsate de eoliene si solare. sa vad trenul stand in camp asteptand sa inceapa sa bata vantul sau sa iasa soarele din nor! :rendeer:
LE. normal ca fara bilet.....pai el daca nu are bani de masina, de unde ar avea bani de bilet la IR sau IC? |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8742 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:43 | |
| - rich1974 a scris:
- LE. normal ca fara bilet.....pai el daca nu are bani de masina, de unde ar avea bani de bilet la IR sau IC?
gresit ce spui tu pai cu banii pe care i-ai da pe o masina, mergi cu trenul 2 vieti |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7656 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 13:50 | |
| Da, dar dupa programul trenului. Si ce faci cu zonele unde nu e cale ferata? Sau sambata cand sunt anulate, cel putin pe secundare aproape toate trenurile? Eu am o masina care a costat acum 4 ani 5000 de euro, chiar mergeam 2 vieti cu trenul? Cum spunea Vlad, pt. 2 persoane e mai rentabila masina decat trenul, numai vorbim daca sunt 4 persoane in masina. Hai sa lasam asta cu pasiunea, si mie imi plac trenurile, le folosesc cand e cazul, de exemplu peste 2 ore plec la Tirgu mures. Pt. ca merg singur folosesc trenul, daca plecam cu sotia nu. Pasiunea e frumoasa dar mai trebuie si ratiune, dragostea trece prin stomac. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 14:26 | |
| Cu bilet am mers mereu , vrei sa iti arat (AlexD) ca am cutie de pantofi plina de bilete plus alta mai veche cu bilete de carton .
rich 1974 , spre surprinderea ta eu am masina si am luat-o noua in rate nu la mana a doua cum fac altii dar o tin in parcare pentru ca pasiunea feroviara e mult mai mare , renunt la masina pentru tren , cat despre pasiunea mea pentru trenuri se vede bine in cate poze am postat eu de pe diferite linii adica majoritatea liniilor din tara pe unde am fost si voi merge in fiecare an , poze facute din tren nu de pe sosea , e o mare diferenta . |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8691 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 14:38 | |
| Nu am spus cu rautate . |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6553 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 20:56 | |
| - karpaty a scris:
- rich 1974 , spre surprinderea ta eu am masina si am luat-o noua in rate nu la mana a doua cum fac altii...(...) .
Din pacate, eu nu mi-am permis masina noua si am o masina la mana a doua ( ...o Dacia din 1970, cumparata de la un unchi de-al meu in varsta, dar care se afla intr-o stare impecabila) cu care circul ...Nu trebuie sa blamam oamenii care au masini sh...Nu toti isi permit masini noi...Si nu cu un salariu de 8 mil. din care trebuie sa platesti datoriile si la urma cand tragi linia, te alegi cu praful de pe toba... |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8691 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 23 Feb 2012, 23:11 | |
| Din pacate cei care se duc la tren sau cel putin 90% din ei se duc la CFR ca la farmacie/spital ca o ultima solutie, in lipsa de alternativa. Biletele sunt enorm de scumpe, timpii de parcurs sunt uriasi, infrastructura in afara de 400km reabilitati e sub orice critica, mersul e facut pe picior si nu exista legaturi intre trenuri si asa mai departe. Da, am masina si o folosesc numai in weekend sau cand ies din Bucuresti, acum nu am mai miscat-o de 3 luni de zile deoarece mersul pe jos si transportul in comun sunt baza.
Multi din cei care spun ca trenul e baza calculeaza doar banii pe bilet, lucru foarte gresit. Eu daca plec la mare, 2 persoane in masina + bagaje ma costa 200lei dus intors iar cu trenul tot 2 persoane 250lei dus intors DAR daca mai pun si taxiul de acasa la gara si de la gara la hotel mai decartez 100lei dus intors ca doar nu sunt ne*un sa trag de 4 geamantane prin mijloacele de transport in comun asa ca 350 lei fata de 200 cat e cu masina proprie...nepretuit.
Imi plac trenurile de mic copil si pana la 18 ani am mers mult si pe distante lungi, Bucuresti-Fagaras-Porumbacu HM sau Bucuresti-Mangalia si daca nu aveam permis/masina mormal cumva obligat dar imi placea la nebunie fiind curatenie, civilizatie, oamenii plateau bilet si trenul fluiera de dracii il lua pe sine, 12-14 vagoane la ordinea zilei si Sulzer/EA la tractiune nu aveau nici o retinere. Culmea pe vremea lui Ceausescu, a fost si comunismul asta bun la ceva, pana a venit democratia si s-a ales praful de tot. Asta e, cu romanul nu faci treaba decat daca stai cu pusca in carca lui sa stie de frica daca nu ii sta mintea numai la cum sa te fure sau sa munceasca cat mai putin pe bani nemeritati. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 24 Feb 2012, 00:25 | |
| Fiecare roman calatoreste cu ce vrea si ce poate. Eu merg de placere cu trenul si familia mea la fel. In Romania viteza trenurilor este cel mai mare dezavantaj. |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8691 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 24 Feb 2012, 11:00 | |
| Razvan, daca trenurile in RO ar putea sa circule macar cu viteza constanta de 120km/h pe magistralele principale ar fi ceva minunat, numai amatorii/nestiutorii vor 160km/h sau mai mult. La 120km/h viteza constanta pe magistrale prcatic s-ar imbunatatii drastic timpii de parcurs in multe cazuri... |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 24 Feb 2012, 22:00 | |
| Nu .. amatorii vor 120 pentru ca in opinia lor modernizarea s-a facut pentru o calatorie mai lina,nu mai rapida .. Nu este justificat din nici un punct economic sau ingineresc sa bagi miliarde intr-o cale ferata care sa circula la 60% din capacitate(economic,logic,etc).Marfarele circula cu 100~120 pt ca majoritatea vagoanelor au Vmax 80,100,120..iar spre deosebire de vagoanele de calatori care o data la 2,3 zile intra in remiza vagoanele de marfa isi pot petrece zile in tranzit pana ajung la verificare.. iar asta poate crea probleme |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |