Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

In jos 
+100
EuroNight
andreiutzu
huiu_goe
Norbi
PrisecaruFlorin
Andrey_tm
Kriszti219
ANDU2100HP
Goanga
daniel_c
Rarau
discoid21
bybyutza
Nk11
mureseanu_976
costi_dumitru
bostanesku gigel
Volk
cortexedge
bogdan srl
Teodor
ionutz85
get.
Razvan
Karl
cfr500
kristi kkk
Adisoft1991s
Radu Tudor
raoul
cnusi
rich1974
KQQ
stefan_br
alinx3330
Raduku09
andrei florin
Stratan-Tttggvv
DAS 2011
buldozer2
membru inactiv
laur 133
riciu
Desiro256
Razvan Tudor
cardinal
Silver
060-EA078
bostanescu gigel
George33
The Legend
Cito
tuborgtnp
dany90
TVlad
didinul
Vale
Vlad
Costin.H
AMX 97-0548-4
R936
TonyGFR
vanchorusebulgaria
Hurricane
manuela
halmarius
razvan - trenuri
ionutz72
Amiralul
ldh80
redeme
popovici
Ionutz
IonutCFR2009
rizelgeorgel2004
Luna
ravers75
eu
traian
pannonia express
decward
Marius Iulian
Caravelle_Zg
AndiCFR
Nesebar
DPS
Dr2005
COSTACHE MIHAIL
Balto
nenuandrei
M.I.C.I.
Vitosa
DUAL
AlexD
Adrian78
cont dezactivat .
Cobra
cont inactiv
lovekomotive
ATM
104 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13806
Data de inscriere : 08/04/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 10:10

Locomotiva electrica incalzeste trenul daca e conectata la retea, fie ca e in miscare fie ca sta pe loc. Daca ai observat cant trenul trece printr-o zona neutra, incalzirea se opreste pentru cateva secunde.
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3335
Reputatie : 8738
Data de inscriere : 08/04/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 11:38

pe vremea mea se spunea ca incalzirea e asigurata de dinam, dar locomotiva doar excita infasurarile, deci ar fi putut sa se aplice ce spui tu cu zona neutra
adica, ca sa ai caldura e necesar sa ai si curent la retea, dar sa se si miste trenul. repet, asa credeam eu pana acum Twisted Evil


Ultima editare efectuata de catre cardinal in Mier 08 Feb 2012, 11:40, editata de 1 ori
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3335
Reputatie : 8738
Data de inscriere : 08/04/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 11:39

Vlad a scris:
Locomotiva electrica incalzeste trenul daca e conectata la retea, fie ca e in miscare fie ca sta pe loc.
misto rau Laughing
deci vagoanele sunt incalzite electric, locomotiva actionand doar ca un transformator ?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13806
Data de inscriere : 08/04/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 11:45

Nu stiu daca toate vagoanele sunt la fel, nu ma pricep la vagoane. Dar, cel putin alaltaieri cand am venit cu 1765 de la Iasi, de fiecare data cand trecea trenul printr-o zona neutra acel bazait de la resouri (probabil au niste ventilatoare, habar n-am) se oprea cateva secunde.

Cineva care se pricepe la vagoane te poate lamuri mai bine.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25566
Data de inscriere : 17/08/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 12:08

Vlad a scris:
Nu stiu daca toate vagoanele sunt la fel, nu ma pricep la vagoane. Dar, cel putin alaltaieri cand am venit cu 1765 de la Iasi, de fiecare data cand trecea trenul printr-o zona neutra acel bazait de la resouri (probabil au niste ventilatoare, habar n-am) se oprea cateva secunde.
,,Bâzâitul" e de la ventilatoare, că dacă ai încălzire cu aer modulat trebuie să tragi cumva aerul de afară şi să-l ,,pompezi" în interior. De obicei, sistemul cu aer modulat are minim 2 ventilatoare, unul trecând aerul doar prin filtru, altul trecându-l şi printr-un radiator unde e încălzit. La acest sitem, ca să faci mai ,,frig" în vagon, umbli la robinetul din fiecare compartiment (cel de sub coşul de gunoi) şi combini în anumite proporţii aerul încălzit cu cel neîncălzit. Teoretic, sistemul ştie să lucreze şi vara, asigurând ventilaţia (dacă i se dă drumul...) şi poate lucra şi invers, adică să scoată aerul din tren (în scopul capăţării furtunelor).

La unele vagoane, gen 11/21-47, 20-54 şi unele 19/20-47 există încălzire cu radiatoare electrice. La astea nu bâzâie nimic, că nu are ce, sunt doar rezistenţe electrice care se încălzesc când trece curentul prin ele (efectul termic sau efect Joule), pierderile de putere de pe ele încălzesc vagonul. Dezavantajul e că nu poţi face ventilaţie, deci nu poţi împrospăta aerul din vagon.

Desigur, la vagoanele cu climatizare, totul se face din calculator, inclusiv reglarea temperaturii în compartimente. Cum senzorii mai crapă, se ajunge la situaţii de băgat aer rece iarna în vagon.

Dar, orice sistem de încălzire ar fi, nu se poate alimenta de la dinam. Ăla are rol doar în încărcarea bateriilor vagonului, care baterii trebuie să asigure iluminatul de urgenţă. Desigur, încărcarea lor se face şi din convertizorul static.

Pe vremuri, încălzirea se făcea cu abur... pentru asta nu era nevoie de curent electric, pentru iluminat fiind suficiente bateriile. De aia după LDE se punea WIT, iar odată cu apariţia locomotivelor electrice au apărut şi vagoane cu încălzire electrică, care erau - şi sunt - alimentate de la locomotivă, care trebuie să aibă disjunctorul conectat şi pantograful pe fir, în transformatorul principal existând o înfăşurare care scoate 1500 V c.a. pentru încălzit trenul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
060-EA078




Numarul mesajelor : 326
Reputatie : 5655
Data de inscriere : 04/05/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 12:24

La vagoanele "computerizate" (imi place mult termenul), nu uneori, ci de cele mai multe ori incalzirea/ventilatia functioneaza defectuos. "Senzorii" sunt de fapt doua sau trei termostate, functie de configuratia vagonului, montate de regula, unul in salon, celelalte doua pe hol. Functie de temperatura la care se seteaza termostatele, incalzirea porneste sau se opreste pentru a mentine acea temperatura setata initial.

La vagoanele etajate si la AVA200 salon (lotul II) , am observat ca functioneaza aiurea intotdeauna. La etajat sunt patru senzori, unul sus, unul jos si cate unul in fiecare capat iar centralizarea lor se face prin calculator, calculandu-se automat media de valori ale temperaturii obtinute de cei 4 senzori. Atunci cand cele patru valori nu corespund intre ele (respectiv nu sunt identice), softul este intr-atat de bine programat incat da eroare Laughing . Aceasta eroare cauzeaza de obicei de senzorii de sus care sunt montati iubitor, neexistand o izolatie termica intre planseul salonului si carcasa vagonului, zona in care este foarte frig. De aici se intampla ca ei transmit informatii eronate iar erorile apar foarte des. O singura data am circulat cu vagon etajat modernizat, incalzit si sus. In rest, sus era beton. Sigur ca mai exista o optiune prin care incalzirea sa functioneze direct. Aceasta se seteaza tot din calculator, ca "incalzire fortata", comanda care intrerupe functionarea termostatelor si incalzeste in mod direct vagonul, ca si cum incalzirea ar fi actionata de un simplu comutator. Pentru ca personalul de tren de la CFR este intotdeauna "bine" pregatit si cunoaste toate aceste mici detalii, de cele mai multe ori incalzirea functioneaza defectuos si este foarte frig. Pana nu demult , cand circulau etajatele pe Bucuresti combinate cu cate 1-2 vagoane clasice Y sau RK, preferam sa iau loc intr-unnul din ele, doar pentru ca era sigur ca functioneaza incalzirea cum trebuie !

Aceeasi problema am intalnit-o si la AVA200 salon, cu mentiunea ca acolo senzorii functioneaza si sunt pusi unde trebuie doar ca personalul de tren habar nu are sa-i seteze pe valorile care ar trebui, ori, in alte situatii am intalnit functionare pe regim de vara in loc de iarna...mai exact functiona climatizarea care baga aer rece in loc sa bage cald. Probabil o fi fost un vagon care n-a mai circulat din vara, iar ultima oara cand a facut-o a fost pe un sezonier de Mangalia la 40 de grade Celsius... mai ales ca, din cate vag Grivita are o multime de vagoane care stau degeaba prin toata grupa tehnica...

Ma intreb trenul inzapezit cum sta cu incalzirea...nici locomotiva aia n-are o cantitate inepuizabila de motorina totusi. Cum au facut sa-l incalzeasca panaa cum? Au adus alta locomotiva si au legat-o la coada trenului ?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13806
Data de inscriere : 08/04/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 12:33

Pai nu era tras de o electrica?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 12:45

Vlad a scris:
Pai nu era tras de o electrica?

Au zis ca la un moment dat avea 4 locomotiva 2 electrice si 2 diesel GM
Sus In jos
ravers75




Numarul mesajelor : 427
Reputatie : 5520
Data de inscriere : 15/12/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 13:10

Este cumva blocat tronsonul Marasesti - Tecuci? Am vazut ca toate trenurile de Iasi sunt deviate prin Pascani!
Sus In jos
redeme
V.I.P Member
V.I.P Member
redeme


Numarul mesajelor : 1081
Localizare : Iasi
Reputatie : 6118
Data de inscriere : 06/03/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 16:32

DAS 2011 a scris:
SC Interventii Feroviare SA este o felie desprinsa din marele CFR, ca multe alte filiale si este cu capital de stat. Ei nu au avut niciodata plugurile de zapada in obiectul de activitate, se ocupa doar de macaralele de interventie. Marea parte a plugurilor sunt ale Infrastructurii insa sunt deservite prin conventii de mecanici de la CFR Calatori, CFR Infrastructura nu are mecanici de locomotiva pentru toate PZH-urile. Este adevarat ca si statul se poate organiza pentru o activitate eficienta, insa un copil cu mai multe moase cum a fost transformat CFR-ul de catre Base este greu sa functioneze. Sa nu mai vorbim de dezinteresul si amatorismul celor din conducere !!! Operatorii privati se organizeaza dupa modelul CFR-ului de pana in 1998, cu toti angajatii sub acelasi act decizional. Dar cum am mai spus, nu cred ca privatii se vor inghesui sa se doteze cu pluguri de zapada, care sunt o investitie cu amortizare foarte lenta.
Da, privații nu prea au de ce să se doteze cu astfel de pluguri, pentru că oricum ar fi mai ieftin să apeleze la CFR Infrastructură pentru dezăpezirea liniilor deținute.

În ultima vreme, am văzut în mare mecanici de CFR Marfă pe PZH-uri, tractate de asemenea de locomotive CFR Marfă. De altfel, o asemenea situație e normală în condițiile în care locomotivele active din parcul CFR Infrastructură se numără pe degete. Neutral
Sus In jos
060-EA078




Numarul mesajelor : 326
Reputatie : 5655
Data de inscriere : 04/05/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 18:17

Pai locomotiva de obicei se inchiriaza de la marfa, deoarece locomotivele din flota Infra, repuse in servici dupa 2002 (si modernizate, parte dintre ele), au avut grija baietii sa ajunga pe la bercovici si tot felul de ciumpalaci. Cred ca tot in 2002 s-au infiintat si SC Interventii, SC electrificare (fosta IFTE), care apartineau initial tot de INFRA.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5203
Data de inscriere : 18/09/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 20:39

De parcul de locomotive ale Infra ( format in mare parte pe timpul lui Nicolaiciuc, preluat dela SAAF ) a avut "grija" d-l Sebastian Bodu, bineinteles la comanda politica. Asa ca astazi combinatia dintre plugurile infrastructurii + locomotivele CFR Marfa sau CFR Calatori + lipsa banilor + birocratia = lipsa de reactie in fata vitregiilor vremii. Nefiind alocati bani pentru pluguri, ele se intretin prin carpeli cu piese luate de pe alte utilaje compatibile,etc. A fost un moment prielnic de a castiga clienti noi, un moment dealtfel ratat. Si nu ma gandesc numai la calatori, ci si la marfa (de cand s-a blocat traficul auto spre Bucuresti, supermarketurile sunt goale ).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24324
Data de inscriere : 05/10/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 21:25

Ce bune erau niste parcuri intermodale in orasele mari era o palma data transportului auto!!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 22:35

Cum e trasa asta prin Pascani a trenurilor Buc-Iasi-Buc cu stationare in Pascani DOAR 2 minute??? (sursa infofer). Cand mai rebruseaza locom? Sau cumva la Bacau ataseaza locomotiva impingatoare legata la tren si frana?

Ce parere aveti despre noul ministru de la transporturi? Alexandru Nazare 32 de ani.
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
AlexD


Numarul mesajelor : 3607
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8689
Data de inscriere : 09/01/2011

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 08 Feb 2012, 22:52

maryus74 a scris:

Ce parere aveti despre noul ministru de la transporturi? Alexandru Nazare 32 de ani.

Invatacelul lui Boagioaica => marioneta lui Basescu. Cam asta e manevra si cu ceilalti ministrii 'noi' sunt dirijati din spate tot de cei care au 'plecat' si implicit tot de Basescu. Pana nu pleaca si 'seful de gara' degeaba ne bucuram.

E o manevra tipic securista/basesciana, hai da dam praf in ochi ciumpalacilor cu marea intinerire dar in realitate tot noi hotaram. Stii cum e, la vremuri noi tot noi.
Sus In jos
Continut sponsorizat





INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
INTREBARI SI RASPUNSURI
Sus 
Pagina 26 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: