| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+100EuroNight andreiutzu huiu_goe Norbi PrisecaruFlorin Andrey_tm Kriszti219 ANDU2100HP Goanga daniel_c Rarau discoid21 bybyutza Nk11 mureseanu_976 costi_dumitru bostanesku gigel Volk cortexedge bogdan srl Teodor ionutz85 get. Razvan Karl cfr500 kristi kkk Adisoft1991s Radu Tudor raoul cnusi rich1974 KQQ stefan_br alinx3330 Raduku09 andrei florin Stratan-Tttggvv DAS 2011 buldozer2 membru inactiv laur 133 riciu Desiro256 Razvan Tudor cardinal Silver 060-EA078 bostanescu gigel George33 The Legend Cito tuborgtnp dany90 TVlad didinul Vale Vlad Costin.H AMX 97-0548-4 R936 TonyGFR vanchorusebulgaria Hurricane manuela halmarius razvan - trenuri ionutz72 Amiralul ldh80 redeme popovici Ionutz IonutCFR2009 rizelgeorgel2004 Luna ravers75 eu traian pannonia express decward Marius Iulian Caravelle_Zg AndiCFR Nesebar DPS Dr2005 COSTACHE MIHAIL Balto nenuandrei M.I.C.I. Vitosa DUAL AlexD Adrian78 cont dezactivat . Cobra cont inactiv lovekomotive ATM 104 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6637 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Dec 2011, 21:23 | |
| Intrebare (si va rog sa tineti cont ca dpdv tehnic sunt doar la un nivel amatorial, nu stiu sa deosebesc un bloc de putere de un bloc de sigurante). Asa ca nu radeti (prea tare). EA, dupa cum stim, are 6 motoare. Cam cate unul pentru fiecare osie, daca inteleg eu bine. Toata lumea se plange de ineficienta energetica, atunci cand locomotiva trage doar 2...3....5... vagoane dupa ea. Ca e energofaga, ca consuma cat nu face, etc etc. Corect, dar... Exista prin constructie (sau daca nu exista, se poate realist implementa?) un sistem prin care un anumit numar de motoare sa fie deconectat (fie automat fie manual de mecanic) in cazul in care locomotiva nu are nevoie de toata puterea sa traga trenul? Exemplu: un EA care trage un Regio de doua vagoane 20-55 pe Buzau-Faurei, merge cu 50 km/h. Linie de campie, nu tu urcus nu tu coboras. Dupa umila mea parere, tractiunea disponibila este ridicol de mare pentru forta, destul de mica necesara unui astfel de tren. Sa fim seriosi, si un LDH 75 ar putea sa ii faca fata. Si atunci, nu ar putea pleca locomotiva EA de pe loc sa zicem cu 3 motoare (unul la fata, doua la spate) iar la mers intins sa deconecteze unul (de la puntea spate) si sa mearga constant folosind doar 2 motoare? iar daca de exemplu trage un IR de 5 vagoane, sa nu foloseasca 6 motoare ci doar 3 sau 4? in ideea ca, cu cat numarul de motoare functionale e mai mic, cu atat consumul ar trebui sa scada (nu stiu daca chiar proportional fix-fix, dar aproximativ pe acolo).
Astept pareri. Presupun ca undeva logica mea are o hiba, daca n-a fost aplicata de constructorii romani pana acum, va rog sa imi spuneti unde anume gresesc?
Ultima editare efectuata de catre ATM in Mar 06 Dec 2011, 01:03, editata de 1 ori |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6374 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Dec 2011, 21:29 | |
| Nici eu nu-s expert, dar stiu ca orice locomotiva nu foloseste toata puterea sa decat in anumite cazuri, deci chiar daca are 6 motoare in priza ca sa zic asa si trage o garnitura de 3-4 vagoane, consumul energetic nu va fi asa mare ca si cum ar trage 12 vagoane. Ideea de a se deconecta unele motoare de tractiune pt a se reduce consumul de energie e justificabil si se regaseste pe multe locomotive moderne, de exemplul noul Traxx Diesel care poate ramane si intr-un motor de tractiune. EA-urile consuma multisor probabil datorita tehnologiei mai invechite, dar tot probabil Phoenixurile, TransMontana poate sunt mai prietenoase cu economia de curent. |
|
| |
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7009 Data de inscriere : 25/04/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Dec 2011, 22:10 | |
| Nici eu nu stiu exact daca se pot decupla in mers anumite motoare de tractiune insa am mai zis pe undeva pe un forum.... La un DA motoarele de tractiune merg in perechi astfel: 1-4, 2-5, 3-6 si la EA fiecare e independent unul fata de altul, adica pot merge 1,2,6 de exemplu si restul sa nu fie conectate. Nu stiu la GM daca s-au montat motoarele de tractiune tot in perechi la functionare si nici la bobice nu stiu daca e la fel ca la EA-uri. |
|
| |
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7009 Data de inscriere : 25/04/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Dec 2011, 22:11 | |
| - marius_catalin84 a scris:
- edward_w92 a scris:
- Cine stie cu ce a plecat azi 651 spre Suceava?
cu EA 41-001 Phoenixurile mai fac pe 651/652 ? |
|
| |
Cobra
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5440 Data de inscriere : 28/09/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 00:19 | |
| Deocamdata nu, pentru ca nu mai sunt locomotive titulare la perechea asta, intrucat trenul se da in tranzit la Bacau. |
|
| |
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8385 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 07:11 | |
| Se pot izola manual doua cate doua la ED sunt motoarele: 1-3 2-5 3-6 se poate izola din postul de conducere |
|
| |
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6637 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 07:45 | |
| ...si in practica se izoleaza sau se merge cum o fi? |
|
| |
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8385 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 14:39 | |
| nu se izoleaza numai daca sunt probleme la MT ele se folosesc la capacitatea maxima |
|
| |
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6637 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 21:13 | |
| ...dar daca exista totusi posibilitatea tehnica de izolare (decuplare) de ce nu se aplica pentru reducerea consumului de energie? |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24320 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 21:38 | |
| ATM nu se poate asa ceva s-a gasit posibilitatea de a izola MT doar o masura de precautie cand apar scurtcircuite in infasurarile motoarelor, puneri la masa etc!!Mai bine ar cumpara rame electrice si daca s-ar incerca un experiment sa scoata motoarele si osiile 2 si 5 sa modifice cutia de osii si sa vina cu o parte de comanda noua si sa vada dupa rezultatul!! |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6374 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 21:46 | |
| Ca sa scoata osiile 2 si 5 trebuire redusa greutatea locomotivei la vreo 80-90 de tone ca sa fie o sarcine pe osie acceptabila, deci trebuie sa-si ia adio de la actuala cutie/caroserie de EA si sa construiasca una de la zero din materiale usoare, ceea ce implica costuri mari cu dezvoltarea si proiectarea si cred ca pretul ajunge undeva spre Traxx, Eurosprinter. Automotoarele tind sa fie viitorul in cazul transportului de calatori, iar locomotivele vor ajunge doar sa tracteze trenuri de marfa. |
|
| |
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8688 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 21:54 | |
| Fiind vorba de seria 474 marfa cand trage 50-60 vagoane iese din discutie decuplarea, aceasta masura cred ca este o masura de siguranta/precautie cum spune si Adi. |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6374 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 21:59 | |
| Peste tot tinta e 20 de tone pe osie, plus ca in general infrastructura europeana ar fi construita in jurul valorii de 22 tone/osie.
Ultima editare efectuata de catre lovekomotive in Mar 06 Dec 2011, 22:35, editata de 1 ori |
|
| |
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8688 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 22:01 | |
| Daca tot ai adus in discutie la noi cat ar trebui sa tina tot 22tone/osie ma refer la cele reabilitate M800/M1000/M300??? Ca prea apar bube pe ele la cateva saptamani/luni dupa darea in folosinta... |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6374 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Dec 2011, 22:07 | |
| Tot pt 22 tone/osie sunt modernizate nu cred ca suporta valori mai mari. La noi cred ca se foloseste uneori si o sina de proasta calitate, dar nici terenul nu este stabilizat cum trebuie, si daca mai avem si niste marfare incarcate pana la refuz accelereaza procesul de degradarea, parerea mea. Oricum astept si parerea unora care cunosc mai bine situatia si au mai mult cunostinte in domeniu. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
|
| |
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|