Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6552 Data de inscriere : 10/10/2009
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 14:48
laur 133 a scris:
Dar cred ca exista riscul ca pantograful din fata sa se rupa. In plus ai sanse sa te reclame DEF-ul ,pt ca vede anomalie pe luminoschema,s-a mai intamplat sa zica DEF ca locomotiva x sa coboare pantograful pt ca inchide substatia.
Nu exista niciun risc de rupere!!! Locomotivele Bo-Bo au pantografele orientate cu varfurile catre mijlocul locomotivei. Deci insasi ele, ,,Bobicele", de drept si de fapt asa merg cu pantografele si nu am auzit sa se rupa.Cu atat mai mult la EA-uri care le folosesc (sau cel putin ar trebui sa le foloseasca!) DOAR pe perioada iernii, deci sporadic! Referitor la luminoschema si inchiderea substatiei...aici depinde de abilitatea mecanicului de a efectua cateva manevre in acest sens in timp foarte scurt la trecere in viteza mare peste ,,neutra", astfel. La apropierea de neutra, coboara unul din pantografe -de regula pe cel care razuie- deconecteaza disjunctorul izoland dpdv. electric locomotiva, iar dupa trecerea peste zona neutra, reia conexiunea electrica la disjunctor inchizand circuitul electric doar prin pantograful din spate si ridica primul pantograf pe post de ,,razuitor" dar ramanand izolat dpdv. electric!! I se mai spunea si ,,pantograf rece" pe la noi prin zona. Unchiul meu fost mecanic pe locomotiva ( actualmente pensionar), in ultimele lui curse pe fosta EA 41-0535-9 ( actualmente 40-0535-1), pe vreme de iarna, cand avea de-aface cu chiciura si alte fenomene specifice sezonului rece, mergea neconditionat cu ambele pantografe, iar la neutre, efectua manevrele de mai sus. Dar, repet, conectat electric era doar pantograful din spate.
Ultima editare efectuata de catre Onofrei Sergiu Gabriel'76 in Dum 05 Feb 2012, 14:54, editata de 1 ori
laur 133
Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5702 Data de inscriere : 01/06/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 14:53
Daca totusi pantograful s-ar rupe ar cadea pe instalatie,si ar produce daune foarte mari.
membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6552 Data de inscriere : 10/10/2009
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 14:56
laur 133 a scris:
Daca totusi pantograful s-ar rupe ar cadea pe instalatie,si ar produce daune foarte mari.
Aici ai dreptate...dar...depinde si de cat de groasa este gheata de pe fir raportat la viteza mare a trenului ( IC, IR). Pana la urma este un risc destul de mare.
bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5462 Data de inscriere : 20/02/2011
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 15:09
a trecut acum 1 ora locomotiva 2004 cu ambele pantografe pe fir,ala din fatza sigur era izolat pt ca nu flama deloc.Cel din spate lucra
Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6260 Data de inscriere : 27/04/2009
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 15:39
Pana apare un film si cu tren dupa locomotiva.
TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6381 Data de inscriere : 24/10/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 15:59
Uite-aici. De remarcat ca a plecat cu pantograful lasat.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 17:54
@Sergiu : Din mers, mai ales la viteza mare, nu e recomandat sa ridici/cobori pantograful, risti ruperea lui, eu am venit cu 383-2 care nu avea oprire in Marasesti mecanicul a primit prin statie ordin de ridicare pantograf fata pe distanta Marasesti-Buzau inainte de a intra in statie iar acesta a cerut in mod expres sa-i puna semnal pe oprire in statie (galben la intrare) si Ordin de Circulatie scris, a oprit a ridicat pantograful din fata care e inactiv si a plecat mai departe. Tatal meu actualmente pensionar din 1998 a fost mecanic electrice la Bucuresti Calatori 24 de ani (anterior are 10 ani de marfa la BcT) si stiu ce zic, doar el m-a invatat meserie @laur133 : cand ,,tzipa,, prin statie de la DEF e din cauza ca a intrat mecanicul in ZN conectat, daca ar fi ambele pantografe conectate s-ar rupe firul de contact la conectarea celui de al doilea pantograf indiferent ca e din fata sau din spate. Poti intra si cu ea conectata in ZN dar sa fie pe treapta zero, ventilatia si cu compresoarele scoase din functie, dar sunt convins ca tu sti asta. @bostanescu gigel : peria nu se arde, in cel mai fericit caz daca nu se rupe se produc santuri, de aceea se face RAC in depou.
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 20:08
bostanescu gigel a scris:
astazi erau in gara de nord locomotive cu ambele pantografe ridicate.Primul curata ghiata si al doilea lua tensiunea necesara locomotivei.Nu toti mecanicii folosesc acest procedeu din pacate,am vazut multi cu un singur pantograf care dezvolta o flama foarte mare riscand sa arda periile saniei pantografului.Pe vremea mea scria clar in Instructii folosirea ambelor pantografe cand pe fir exista ghiata.
Gigi, p'asta ti-o dedic (1595 cu ambele pantografe sus):
Ultima editare efectuata de catre Dragos in Dum 05 Feb 2012, 22:29, editata de 1 ori
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 05 Feb 2012, 22:06
Multumesc celor care au postat filmuletele cu locomotive circuland cu ambele pantografe ridicate.
AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8757 Data de inscriere : 10/06/2011
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 06 Feb 2012, 19:58
Stie cineva daca IR 14001 a sosit ieri la timp in Brasov? Daca da,ce rama RIO a sosit jur de ora 17 dinspre Darste? Mentionez ca garnitura era compusa din rama RIO+locomotiva RT + 25572,care a plecat in teste pe la pranz.
buldozer2
Numarul mesajelor : 352 Varsta : 38 Localizare : Buzau Reputatie : 5899 Data de inscriere : 05/10/2009
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 06 Feb 2012, 21:44
Pentru Riciu un clip facut azi!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 07 Feb 2012, 12:07
ldh80 a scris:
Exact un automotor de asta polonez pe doua osii ar fi perfect pentru rute precum Crasna-Husi, Barlad-Falciu Nord HM, Vatra Dornei-Dornisoara, Dornesti-Siret, etc! Sunt curios care este pretul de cost!
Oricum, din ce am vazut si pe alte site-uri, in materie de vehicule de transport (automotoare, tramvaiele "PESA", troleibuzele si autobuzele "SOLARIS"), polonezii stau destul de bine, si, spre cinstea lor, investesc in reteaua feroviara!
Funded by a banking consortium led by KfW IPEX-Bank, Benex has placed a €60m order for 38 Stadler Regio-Shuttle railcars to operate Oberfranken services from June 2011.
1.5mil de euro bucata las ca la noi CFR modernizeaza EA-uri cu 1 mil de euro bucata!!
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 07 Feb 2012, 21:15
Multumesc buldozer2.
Si... inca o intrebare: exista un motiv anume pentru care locomotivele folosesc al doilea pantograf -in raport cu directia de mers (in majoritatea cazurilor (cu mult peste 50%+1))?
bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5462 Data de inscriere : 20/02/2011
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 07 Feb 2012, 21:21
CFR ul a devenit o bataie de joc crunta!cum sa faci 26 ore Constanta-Bucuresti,de ce mai lasi trenu sa plece stiind ca nu ai utilaje pt dezapezire?cu plug vechi din 1900 toamna nu faci treaba!si alea vechi cum sunt daca erau intretinute tot isi faceau treaba.Ce minte luminata a trimis trenu in camp cand zapada era de 3m la Cilibia,C.A Rosseti........la CFR au ramas numai p,a,p,a,gali,i.dio.ti si spagari,tot sistemul este putred,eu personal as da afara toata sefimea aia care sta la birouri la caldurica cu program de 8ore
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 07 Feb 2012, 21:28
Asta am spus si eu , cum au putut sa indrume trenul din Bucuresti catre Constanta la ora 17 prin Buzau in conditiile in care pe Buzau-Faurei nu se circula , este inchisa linia de 2 zile , cine are astfel de idei stralucite si daca un cap sec din conducere a dat astfel de ordin nu poate sa zica nimeni stai domnule ca linia x e inchisa e blocata nu are pe unde sa treaca acel tren , trimiti tren cu oameni in camp sa stea o noapte aiurea , mare mirara daca ar ajunge la Constanta pentru ca cel de la Galati spre Brasov plecat de ieri , astazi s-a intors la Galati seara la 19 deci acei calatori nu au facut altceva decat sa plece in excursie in baragan pe viscol si ger plus sa doarma si o noapte intreaga in tren fara alimente .