|
| Revista presei (partea II) | |
|
+94mishu_edm cristyadaX Andrey_tm srazvi andreiutzu George33 cstefan cristi ar Radu Tudor mtk riciu DAS 2011 dany90 stefan_br Rarau user dezactivat... redeme ldh80 Grigor mureseanu_976 060-EA078 Florin C buldozer2 Stratan-Tttggvv didinul bogdan srl Hurricane Vlad kristi kkk membru inactiv mardaryroby cont inactiv ionutz85 1nt3rp0l_106 TVlad Ciprian Vale iDorin manuela RomanianTrain cont dezactivat . bostanescu gigel Polpot AndiCFR traian cardinal halmarius orestte Laur Marius Scoop M.I.C.I. ravers75 Cobra Goanga alex03bv MariusM acdb DPS rizelgeorgel2004 rich1974 laur 133 ATM Balto cristi CFR lovekomotive Gabry Gabriel Vitosa ionutz72 Andrei Dr2005 Amiralul IonutChircu Nesebar Razvan cnusi Norbi COSTACHE MIHAIL tuborgtnp razvan - trenuri bostanesku gigel 040EC100 The Legend eu popovici IonutCFR2009 Nk11 AlexD Adrian78 nenuandrei Costin.H mihaiuc DUAL Luna 98 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Vin 02 Mar 2012, 21:12 | |
| RZD are, probabil, cea mai mare reţea de cale ferată şi cel mai mare parc de material rulant (după China). Chiar dacă concurenţa e aproape inexistentă (au şi ei privaţii lor, dar la o asemenea reţea, e loc pentru toţi), RZD totuşi bagă bani în infrastrcutură şi au şi trenuri de mare viteză. _________________ :TTT:
|
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Vin 02 Mar 2012, 23:20 | |
| De acord, Dragos, dar sa ne gandim si la dimensiunea tarii. Daca luam lucrurile proportionat, reteaua CFR raportata la dimensiunea tarii noastre nu este cu mult mai jos fata de cea a Rusiei.
Sigur ca la ei se fac investitii. Exista multe tronsoane construite special pentru transportul de marfa, care s-au modernizat in ultimii ani iar trenurile de marfa circula cu viteze la care circula IC-urile noastre pe multe sectii. La ei marfa circula frecvent cu 100-120. In Romania 100-120 a ajuns sa creeze admiratie la calatori.
Daca reteaua din tara noastra ar fi fost intretinuta cum trebuie dupa 1990, cred ca astazi altfel stateau lucrurile in materie de concurenta si competitivitate a operatorilor de transport, chiar si in raport cu transportul auto.
Sa ne gandim ca, daca in urmatorii ani se va moderniza si Brasov-Predeal asa cum se tot aude, iar traficul auto va continua sa creasca in ritmul de acum, ruta Brasov-Bucuresti va necesita clar o autostrada pentru ca transportul auto sa poata fi competitiv cu cel feroviar. Altfel, foarte multi se vor orienta catre tren datorita timpilor mai buni de parcurs. Chiar si acum, tariful la un tren IC si timpii de parcurs sunt dupa parerea mea mult peste ce ofera piata de transport auto din zona. Adica decat microbuzul lui Mitrea, prefer un tren IC, chiar cu cei 10-15 lei in plus. Siguranta, conditii si timpi net superiori.
De asta spun ca daca reteaua CFR ar fi peste tot cum este intre Bucuresti si Predeal, transportul auto si multe aiureli din astea de dube ar disparea din inertie, fara niciun fel de scandal sau tevatura..
Linia Valcele-Rm Valcea terminata si modernizata, precum si un RK sanatos intre Rm Valcea si Sibiu ar face ca transportul rutier Bucuresti -Sibiu sa isi reduca activitatea la jumate...
Si multe altele...sunt exemple cu tona... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Vin 02 Mar 2012, 23:34 | |
| Sa nu uitam ca pe multe rute transportul auto e mult mai ieftin decat trenul , iar in ziua de azi pentru om conteaza foarte mult cat plateste pentru acea calatorie mai ales ca salariu nu prea sare de 800 de lei iar ca exemplu sa luam ruta Bucuresti-Constanta unde un tren IC costa 70 de lei iar cu autocarul 50 chiar daca autocarul face 3:30 si trenul 2:30 calatorul prefera autocarul pentru ca este mai ieftin . Eu am spus ca acolo unde exista transport feroviar nu are ce cauta transport auto iar tarifele feroviare trebuie sa mai scada altfel nu vad cum sa mai vina lumea la tren in conditiile actuale . |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Vin 02 Mar 2012, 23:44 | |
| Pai bine, asta e logic ca daca ai transport feroviar cum trebuie n-ai ce cauta sa-i faci concurenta pe sosea. Subscriu la ceea ce afirmi. Sunt sisteme de transport diferite. Concurenta se face intre operatori, de ex intre RegioTrans si CFR, nu intre Atlassib si CFR. Asta doar in Romania poti vedea. La fel cum tot in Romania poti vedea operatori privati, cu afaceri PRIVATE, care sunt subventionati de stat. Cine cunoaste un strop de economie si inca unul de management, isi vor da seama de prosteala. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 00:06 | |
| - 060-EA078 a scris:
- La fel cum tot in Romania poti vedea operatori privati, cu afaceri PRIVATE, care sunt subventionati de stat. Cine cunoaste un strop de economie si inca unul de management, isi vor da seama de prosteala.
Păi dacă pe piaţă ai n operatori, din care doar unul de stat şi tu îl subvenţionezi doar pe ăla de stat, se cheamă că faci concurenţă neloială, pentru că îl avantajezi pe ăla (măcar de s-ar vedea). Pe de altă parte, atunci când impui un preţ (că în domeniul feroviar tarifele sunt impuse de stat), trebuie să subvenţionezi. Tarifele CFR oricum sunt comparabile cu cele MAV... când vor ajunge la nivelul celor de la OBB, probabil nu va mai fi nevoie de subvenţie (bine, decât decontarea reducerilor şi gratuităţilor, care se dau peste tot în lume). Şi aşa, CFR Călători e favorizat (se pompează bani în material rulant motor, în vagoane, în tot felul de echipamente) şi mai primeşte şi trasele pe care le vrea, în vreme ce privaţii intră pe unde mai au loc. Credeţi că Regiotransului nu i-ar fi convenit să îi pună cineva în braţe 120 de Desiro, de exemplu? Statul ar trebui să se concentreze mai mult pe infrastructură şi mai puţin pe materialul rulant... CFR Călători are destule locomotive, are vagoane modernizate, are automotoare (care stau la gard...), are automate de bilete şi are depouri, remize şi revizii cam peste tot, deci are tot ce-i trebuie, e timpul să mai şi producă, nu să i se dea pe tavă bani fără număr. Concurenţa, într-adevăr, trebuie să o faci între operatorii feroviari, nu faci concurenţă cu Atlassib sau C&I, ăia sunt altă felie, ăia au oricum clienţii lor (din localităţi pe unde nu trece / nu opreşte trenul), nu mor ei de foame dacă operatorul X vine şi pune un IC cu tarif de Regio pe ruta lor. Pentru exemplu de concurenţă, uitaţi-vă în Austria, unde a venit un privat cu câteva rame electrice (noi, ce-i drept) şi merge cu ele cu 5 minute înaintea trenurilor Oe.B.B. cu IC-uri cu preţ de R (adică la jumatea preţului unui IC normal). Aia-i concurenţă, aia e piaţă liberă, nu ca la noi unde privatul abia găseşte o trasă bună şi e marginalizat şi nu i se permite să se promoveze (nu apare pa tabela de sosiri/plecări, nu se dau informaţii despre el, călătorilor nu li se permite accesul la tren - cum se mai face în Gara de Nord când e control la peron, se ţine la semnal ca să intre întâi tren CFR pe aceeaşi rută ş.a.m.d.). Dacă aş avea bani, mi-aş lua şi eu un Caravelle şi aş face pendulă Bucureşti - Chitila - Buftea - Periş - Ploieşti S., total 1 oră la preţ de Regio. Dar oare mi-ar da CFR S.A. trase? Probabil că nu, că naşii de la CFR Călători trebuie să mai ia şi ei ,,ceva" pe IR. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 00:16 | |
| Oricum asa cum am mai zis si pe alt topic, nu vad bine cfr-ul, ca a ajuns sa coste mult mai mult trenul decat concurenta auto pe tot mai multe rute. Singura ,,sansa" poate ar fi o ieftinire cu minim 40 la suta. Altfel o sa circule doar cei cu reduceri/gratuitati, pasionatii, eu ca nu sufat traficul auto si inca cel mult 10-15 persoane/tren cu bilet intreg. Si cand ma gandesc ca au trecut ceva luni de la ultima scumpire, si ca mai e nevoie doar de o scumpire cu peste 10 % si ajunge si ca biletul redus la interregio sa fie mai scump decat cel la autocare intreg ... trageti voi concluzia. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 00:23 | |
| Soluţia se cheamă concurenţa... dacă vine unul şi pune trenuri cu mers de IR şi tarife de R, oamenii se vor reorienta spre tren (vezi Cluj - Oradea). Desigur, în cazul ăsta şi C.F.R. Călători trebuie să îşi revizuiască oferta (ceea ce pe Cluj - Oradea s-a concretizat prin Desiro la IC şi ADH la Regio, deci n-a făcut nimic) sau să stea să producă pierderi (că tot e de stat, aşa că timpul trece, leafa merge). _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8303 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 00:26 | |
| Stiu ca se cheama concurenta solutia, insa ar trebui si tarife liberalizate si gestionar serios de infrastructura. Ca asa mai baga 2 scumpiri de ajunge sa coste la Regio mai mult decat la autocar si tot pune pe butuci transportul feroviar. Deja exista rute unde trenul Regio e mai scump decat duba. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 01:06 | |
| Poate pe viitor vom avea si noi un privat care sa intre pe anumite rute de exemplu Bucuresti-Satu Mare sa introduca trenuri IR tarifate Regio (62,40 un bilet la clasa 2 fata de 115 cat e cu CFR Calatori) tren in care sa existe atat vagon clasa cat si cuseta si bar daca nu restaurant sa vedem atunci cum vor mai scadea preturile la CFR numa ca pana sa avem un privat care sa aibe trenuri formate din vagoane moderne si pret mic va mai trece mult timp . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 10:06 | |
| Dragos cred ca exagerezi putin ca statul baga banii in CFR sa ne uitam putin peste umar la tari ca Ungaria Polonia Cehia cati bani s-au bagat in infrastructura trenuri OBB are 15 miliarde de euro datorii si nu ii mai sacaie nimeni la cap si in toate tarile sistemul feroviar e subventionat indiferent ca e privat sau de stat si nu ii opreste nimeni pe privat sa isi cumpere material rulant mai bun dar daca la noi patronii sunt directori comunisti deveniti peste noapte manageri si patroni asta e partea a doua sau ca o parte din subventii se intorc ca spaga la partid!! Exemplu RegioJet care opereaza cu 4 vagoane OBB!! Si privatii ciocu mic ca la CFR s-au marit tarifele pentru a reduce din cheltuieli (nu asa trebuia procedat) si ei isi scot cu varf si indesat pentru ca folosesc automotoare si personal mai putin!! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 10:57 | |
| Statul chiar bagă bani în CFR... dar în loc să-i bage în CFR SA, îi bagă în CFR Călători, ceea ce nu prea are logică.
Apropo de operatorii privaţi din afară, un Desiro de 3 milioane de euro se amortizează mai rapid la 8 euro biletul decât la 7,5 RON cât e la noi un bilet de regio pentru 60 km. Nu mai zic de traficul de navetă, care oricum e organizat pe zone metropolitane (şi subvenţionat de echivalentul Consiliului Judeţean de la ei) şi pentru care un bilet începe de la vreo 1,7 euro (faţă de 3,5 RON cât e la noi biletul de regio pe 10 km). Deci... încasări mai mari => vehicule care se amortizează în câţiva ani, deci se merită cumpărate. Problema e că Siemens, Bombardier etc. cer aceiaşi bani pentru un automotor şi operatorilor precum CFR Călători, Regiotrans ori TFC. Evident, la preţurile de la noi se amortizează în 50 de ani, aşa că numai CFR Călători îşi permite să cumpere, ajutat de stat. Pentru ceilalţi e mai simplu să aduci automotoare de 100.000 euro/buc., mai bagi încă o dată pe atât în piese şi într-o săptămână le ai la traseu. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18756 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24335 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 11:19 | |
| II baga in Calatori ca de acolo iese comisionul mai mare din modernizari de vagoane locomotiva automotoare!!La un podet reabilitat nu prea iti iasa cine stie ce!! |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 11:28 | |
| Pai da, se amortizeaza mai repede pentru ca raportam economia si veniturile de acolo cu ce e la noi ! La 8 eur biletul cred si eu ca se amortizeaza investitiile de genul. La marfa pretul per tona transportata este si el mai mare decat la noi, deci la fel se preteaza investitii mai mari. In Romania sigur ca sa investesti in Desiro la Calatori este o prostie deoarece economia este inferioara atat matematic cat si ca functionare. Ar fi fost de mult mai bun augur niste automotoare fabricate la noi, ceva mai ieftine si cu dotari similare. Cred ca se putea realiza asa ceva.
De asta am si afirmat ca pentru Romania locomotivele facute la noi sunt o solutie buna, cel putin pe termen mediu, tinand cont de puterea economica existenta la noi. Te poti hazarda sa cumperi si chestii occidentale, dar in acel caz iti asumi ca ai sanse sa astepti 50 de ani pana cand acea investitie va aduce profit pe bune.Cum in mentalitatea noastra fiecare vrea sa fie bogatas si sa-si cumpere Q7 peste noapte e logic ca investeste in lucruri cat mai ieftine care sa aduca profit cat mai repede. CTV a luat acele locomotive noi mai mult ca o strategie de imagine, nu pentru ca avea neaparata nevoie de ES64 in capul unui tren cu Uagps-uri sau Eaos-uri. Se gaseau zeci de masini romanesti de cumparat, iar la banii dati pe alea cumparau si reparau linistit 5-6 EA-uri...
E bine ca sunt si companii care se gandesc la investitii pe termen lung si cu o oarecare doza de entuziasm investesc in asa ceva. Totusi parerea mea e ca pragmatismul si realismul obiectiv sunt mult mai importante in ecuatie, asadar la instabilitatea economica din Romania eu daca as avea firma de acest fel m-as rezuma sa investesc in cateva EA-uri cu care stiu sigur ca pot face treaba bine, cu costuri nu foarte mari in exploatare si cu o locomotiva care are in spate o cariera stralucita indiferent pe unde a facut servici. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 12:05 | |
| Nici pe Transmontana nu poate să umble Dorel cu ciocanu' şi şurubelniţa... tot tre' să vină unu' cu laptopul (pe care să fie instalat un soft dedicat, că mufă din aia am şi eu la laptop) să verifice. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) Sam 03 Mar 2012, 14:22 | |
| Nu umbla nimeni cu surubelnita si ciocanul ca-i arde la salariu, vorbesc de astea modernizate Softronic ptr care cheama reprezentant autorizat sa umble in ele
Dorel mai umbla doar pe la clasice |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea II) | |
| |
| | | | Revista presei (partea II) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |