|
| 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
+73dan tm Spartan1948 Simply18 Cont.dezactivat impuls Amiralul MetalRider liviulav33 spsdc7 riciu j o a n t a Andrey_tm DanyCfrPascani Semafor Katalin4653 TVlad membru dezactivat , florin29sv DUAL Rarau AndreiStefan akumenos myster2008 arianul marius_catalin84 Kriszti219 Radu Tudor Bobby_TM chatnoir401 kasapis2007 NicuS ravers75 StefanMz Adirmvl IonutCFR2009 Teodor IR 1837 alex.alexus.tm razvan - trenuri cata mishu88 @ndrey 060-EA078 cfr500 mureseanu_976 Traveller Adrian78 Luna Balto Dr2005 Costi kristi kkk nenuandrei MariusM DAS 2011 cont inactiv lovekomotive manuela redeme burlington ionutz85 cristi CFR ldh80 Nesebar Vitosa Vlad Mihay Bogdan-CFR bogdan srl Amtrak ATM acar joanta 77 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6453 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 11:07 | |
| - ctln1991 a scris:
- Ca aceasta linie sa fie mai rentabila, viteza trenurilor ar trebui sa fie de 100 km/h, iar intre Bucecea si Veresti se poate circula si cu 120 km/h.
Malaxa 900 care formeaza Botosani- Suceava merge cu 70 km/h intre Veresti si Suceva ca de atat mai mult nu poate fata de 100 km/h cum o fac celelalte trenuri pe acelas traseu. Esti departe de adevar,pe distanta aia, nici daca ai avea tren de 4 vagoane pline ochi tot nu ar fi rentabil din cauza costurilor destul de mari de la 80 la 100km/h si nejustificate de distanta.Rentabilitatea unei lini este sa aiba trafic cat de mare si mai ales trafic de marfa,de acolo vin banii seriosi... . Alt aspect ,pentru care chiar nu mai inteleg ,de ce tot freci menta aici cu malaxa 700 ca prinde numa 70km/h, ce nuti convine, ca mai stiu eu ce, dute frate la minister sa va pu-na dizel cu bouvagon ,pentru 10 oameni, poate reusiti si inchideti linia, de ce ceilalti din zonele unde circula malaxa nu sunt asa de ofticati? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 11:29 | |
| Ceilalti din zona nu sint ofticati pentru ca circula de o viata cu ele.Adica pe aici prin Banat Iar cei care circula cu ele de mai putin timp, pur si simplu circula cu ele, doar cei de pe margine vor 120km si alte avioane, dar ei probabil nu circula cu trenul ci cu microbuzul.
Putine linii au mai generat atitea discutii. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 12:09 | |
| Am lucrat acum 8 ani in Rosiori si pierdeam trenul de 7.30, seara, din Rosiori, in unele zile aveam program pana la 8. La 10 era din Rosiori un personal facut cu malaxa 77. Era parfum faptul ca aveam tren, fie si malaxa. Atunci erau putine microbuze, ultimul era la 7 si, pe deasupra aveam abonament CFR. Chit ca sunt incomode malaxele, decat ca pe 515, inchisa, mai bine cu malaxa. Si, sa fiu iertat, nu e o zona in care oamenii sa se lafaie in lux, iar in malaxe sa le puta. |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5300 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 17:53 | |
| Daca prin alte parti calatorii accepta sa mearga si cu vagon platforma, e problema lor. Astea le-or fi nevoile si asteptarile. Altfel, simtindu-se lezati in drepturile lor de cetateni traitori in sec. XXI, ar spune-o asa cum facem noi. Aici, pe 511, am auzit cu propriile-mi urechi foarte multi calatori care dezaproba cat se poate de explicit conditiile de calatorie existente in Malaxorul asta de nervi. Iar, dintre acestia, dupa una-doua astfel de calatorii, unii deja au renuntat si merg cu trenul pana la Suceava, iar de acolo isi continua drumul spre Botosani cu mijloace auto. Cum s-ar spune, pe Veresti - Botosani CFR isi alunga singur clientii. Consideratiile infantile despre lux, nivelul de saracie/bunastare etc. nu au nicio relevanta, decat poate imprejurul ultimului opritor din capatul Z al eurogarii Smardioasa. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 18:45 | |
| http://www.regiotrans.ro/mersul-trenurilor-iasi-dorohoi-botosani Va fi din nou tren direct Botosani-Iasi. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 21:52 | |
| |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 21:55 | |
| De acum înainte orice mesaj care nu are legătura cu linia Vereşti - Botoşaniva fi şters (nu mutat la gunoi)!!
|
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5300 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 21:58 | |
| Pentru a le da satisfactia necesara celor... care nu sunt ca noi, cer raspicat ca, pe 511, sa fie mentinuta sandramaua Malaxa pana se va dezmembra in plin mers. E bine asa? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 22:07 | |
| Pai daca nici de aia nu sunt calatori si CFR Calatori isi adapteaza materialul rulant la nevoile de transport ..Strange si tu 100 de oameni si mergeti cu trenul o saptamana si poate asa o Malaxa nu o sa fie de ajuns si o s-o schimbe in caz ca nu o mai suplimenteaza tot cu unu la fel Fa si tu o petitie la CFR Calatori si vezi ca iti raspund!! |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5300 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 22:15 | |
| - adrian78 a scris:
- Pai daca nici de aia nu sunt calatori si CFR Calatori isi adapteaza materialul rulant la nevoile de transport ..Strange si tu 100 de oameni si mergeti cu trenul o saptamana si poate asa o Malaxa nu o sa fie de ajuns si o s-o schimbe in caz ca nu o mai suplimenteaza tot cu unu la fel
Fa si tu o petitie la CFR Calatori si vezi ca iti raspund!! Sa le pomenesc oare si de varianta scurta Veresti - Botosani? Stii tu... linie dubla, electrificata, centralizare electronica, sina de 65, racord la Veresti, TGV... |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7372 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mar 04 Dec 2012, 22:27 | |
| - adrian78 a scris:
- Pai daca nici de aia nu sunt calatori si CFR Calatori isi adapteaza materialul rulant la nevoile de transport ..Strange si tu 100 de oameni si mergeti cu trenul o saptamana si poate asa o Malaxa nu o sa fie de ajuns si o s-o schimbe in caz ca nu o mai suplimenteaza tot cu unu la fel
Fa si tu o petitie la CFR Calatori si vezi ca iti raspund!! Joi pe 29 noiembrie R5566 Suceava - Botosani a fost compus din 2 Malaxe (905 si 906) ,a doua mergand goala. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 05 Dec 2012, 00:17 | |
| Discutiile de la acest topic conduc spre dialogurile din cel mai cunoscut roman al lui John Kennedy Toole, nu-i dau numele-se gaseste pe net, lamentari si lamentatii. Cine alearga cel mai tare spre a intra in pielea lui Ignatius J. Reilly? Se vorbeste cu atata usurinta de viteza de 120km/h uitandu-se ca aceasta viteza nu se asigura nici pe magistrale! Si se uita faptul ca sunt localitati mici care au o importanta feroviara superioara fata de altele cu o populatie inzecita! Vezi Piatra-Olt vs. Slatina, Faurei vs. Braila, Marasesti vs. Focsani. Drama este faptul ca sistemul feroviar nu a fost deloc up-datat fata de sfarsitul secolului XIX, cand in mare parte a fost trasat. Trebuie sa acceptam faptul ca unele orase sunt, efectiv, izolate din p.d.v. feroviar. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Mier 05 Dec 2012, 08:53 | |
| - joanta a scris:
- Daca prin alte parti calatorii accepta sa mearga si cu vagon platforma, e problema lor. Astea le-or fi nevoile si asteptarile. Altfel, simtindu-se lezati in drepturile lor de cetateni traitori in sec. XXI, ar spune-o asa cum facem noi.
Aici, pe 511, am auzit cu propriile-mi urechi foarte multi calatori care dezaproba cat se poate de explicit conditiile de calatorie existente in Malaxorul asta de nervi. Iar, dintre acestia, dupa una-doua astfel de calatorii, unii deja au renuntat si merg cu trenul pana la Suceava, iar de acolo isi continua drumul spre Botosani cu mijloace auto. Cum s-ar spune, pe Veresti - Botosani CFR isi alunga singur clientii. Consideratiile infantile despre lux, nivelul de saracie/bunastare etc. nu au nicio relevanta, decat poate imprejurul ultimului opritor din capatul Z al eurogarii Smardioasa. Prin alte parti calatorii au mers inca de la constructia liniilor cu automotoare. Se infiintau societati de interes local care construiau o cale ferata, asa au ajuns alte zone sa aiba o cale ferata, nu au asteptat ca Statul sa se indure si sa construiasca o linie infundata ca un apendice ca sa fie legata si localitatea lor la drumul de fier iar trenul sa plece pina in ziua de azi de la opritorul fix de la strada Uzinei. Sigur, dupa ce au avut linie au inceput sa circule pe vagoanele platforma cu care isi transportau marfa, nu au avut pretentii de CIWL precum altii. Mai tirziu s-a infiintat o fabrica de motoare si vagoane la Arad pentru ca era nerentabil ca o locomotiva cu aburi sa traga doua platforme cu citiva calatori. S-a circulat cu automotoare pina tirziu cind pe unele linii s-au introdus vagoane iar automotoarele au fost indrumate spre liniile secundare. Un prieten mi-a spus despre o compunere din livret din anii aceia : 2 automotoare pe doua osii+2 remorci + 2 automotoare pe 4 osii + 4 remorci. Tind sa cred ca cele 2 motoare pe 4 osii cu remorcile aferente, au fost adaugate ulterior pentru a prelua fluxul de calatori sosit in zona cu CIWL din alte zone ale tarii. Oare ce cautau pe aici si acceptau sa circule cu motoare. Dupa declinul societatii romanesti in ansamblu si CFR a trebuit cumva sa se adapteze la situatia in care nu mai sint calatori, nu mai este marfa, liniile locale de aici au fost inchiriate, asa incit a indrumat automotoarele spre alte linii pe care este obligata sa le tina ca interoperabile pentru ca ajung in resedinte de judet. Se pare insa ca nu a facut studii si nu a aflat ca nu poti dupa atitea generatii sa aduci automotoare intr-o zona unde populatia a circulat o viata in vagoane de top. Fie CFR ar trebui sa penduleze pe acolo un locomotiva si 2 vagoane probabil Business, fie sa inchida linia daca nu o poate inchiria. sau nu ii poate aduce viteza la 120 kn/h. Si mai este un aspect neluat in seama de catre CFR, isi alunga singura calatorii spre microbuze ceea ce denota faptul ca nu ar fi blatisti daca ar avea vagoane luxoase. La microbuze nu urci pina nu iti iei bilet. Daca ar circula locomotiva cu un vgon sau doua ar fi alte discutii pe aici cum au fost la alte sectii, asadar nu e bine sub nici o forma. Am spus odata ca poate ar fi mai bine sa inchida linia si am primit replici acide. Cum sint din zona unde circul cu vagonul platforma nu am raspuns. dar daca nu sint calatori nici pentru o Malaxa, care este solutia?unde sint calatorii? circula cu TGV, ICE, Eurostar in alte tari? Am identifiat doua puncte foroviare foarte sensibile pe acest forum Botosani si Marasesti. |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5300 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 06 Dec 2012, 19:57 | |
| - dan tm a scris:
- Prin alte parti calatorii au mers inca de la constructia liniilor cu automotoare. Se infiintau societati de interes local care construiau o cale ferata, asa au ajuns alte zone sa aiba o cale ferata, nu au asteptat ca Statul sa se indure si sa construiasca o linie infundata ca un apendice ca sa fie legata si localitatea lor la drumul de fier iar trenul sa plece pina in ziua de azi de la opritorul fix de la strada Uzinei.
Sigur, dupa ce au avut linie au inceput sa circule pe vagoanele platforma cu care isi transportau marfa, nu au avut pretentii de CIWL precum altii. Mai tirziu s-a infiintat o fabrica de motoare si vagoane la Arad pentru ca era nerentabil ca o locomotiva cu aburi sa traga doua platforme cu citiva calatori. S-a circulat cu automotoare pina tirziu cind pe unele linii s-au introdus vagoane iar automotoarele au fost indrumate spre liniile secundare.
Un prieten mi-a spus despre o compunere din livret din anii aceia : 2 automotoare pe doua osii+2 remorci + 2 automotoare pe 4 osii + 4 remorci. Tind sa cred ca cele 2 motoare pe 4 osii cu remorcile aferente, au fost adaugate ulterior pentru a prelua fluxul de calatori sosit in zona cu CIWL din alte zone ale tarii. Oare ce cautau pe aici si acceptau sa circule cu motoare.
Dupa declinul societatii romanesti in ansamblu si CFR a trebuit cumva sa se adapteze la situatia in care nu mai sint calatori, nu mai este marfa, liniile locale de aici au fost inchiriate, asa incit a indrumat automotoarele spre alte linii pe care este obligata sa le tina ca interoperabile pentru ca ajung in resedinte de judet.
Se pare insa ca nu a facut studii si nu a aflat ca nu poti dupa atitea generatii sa aduci automotoare intr-o zona unde populatia a circulat o viata in vagoane de top. Fie CFR ar trebui sa penduleze pe acolo un locomotiva si 2 vagoane probabil Business, fie sa inchida linia daca nu o poate inchiria. sau nu ii poate aduce viteza la 120 kn/h. Si mai este un aspect neluat in seama de catre CFR, isi alunga singura calatorii spre microbuze ceea ce denota faptul ca nu ar fi blatisti daca ar avea vagoane luxoase. La microbuze nu urci pina nu iti iei bilet.
Daca ar circula locomotiva cu un vgon sau doua ar fi alte discutii pe aici cum au fost la alte sectii, asadar nu e bine sub nici o forma.
Am spus odata ca poate ar fi mai bine sa inchida linia si am primit replici acide. Cum sint din zona unde circul cu vagonul platforma nu am raspuns.
dar daca nu sint calatori nici pentru o Malaxa, care este solutia?unde sint calatorii? circula cu TGV, ICE, Eurostar in alte tari?
Am identifiat doua puncte foroviare foarte sensibile pe acest forum Botosani si Marasesti.
Din pacate, comentariul tau pleaca si de la unele premise pe care preferi sa le folosesti astfel incat sa se plieze cat mai bine pe parti pris-urile de care nu vrei nicidecum sa scapi. Asadar, in Banat si Crisana (inteleg ca la aceste regiuni te-ai referit), primele cai ferate au fost construite din initiativa si pe cheltuiala statului austro-ungar, conectand orase importante precum Arad si Timisoara la reteaua care avansa dinspre Viena si Budapesta. Mai tarziu, realizand beneficiile extraordinare pe care le aducea calea ferata, factorii locali (autoritati ale administratiei publice si/sau entitati private) au inceput sa puna si ei in aplicare astfel de initiative, construind sectii de interes local, pe care - cum altfel? – le-au racordat la liniile deja existente si pe care tocmai le-am pomenit. Exact la fel s-a intamplat si in Regat. In partea de nord, din initiativa si pe cheltuiala statului s-au construit mai intai linia Burdujeni - Roman si ramificatia spre Iasi. Imediat a urmat sectia Veresti - Botosani, care a precedat linia Roman - Varciorova si alte sectii care au aparut (mult) mai tarziu. Carevasazica, nu s-a considerat ca trebuie realizata mai intai legatura Roman - Bacau (am dat doar un exemplu) si abia pe urma Veresti - Botosani. Or fi existat argumente pentru o asemenea decizie? Tu ce zici? Cat despre initiative locale, au fost si din astea: Marasesti - Panciu, Podu Iloaiei - Harlau etc. Precum se vede, si in vest si in est, statul s-a ocupat de prioritatile de prim rang, care erau evidente, cele de ordin secundar ramanand (mai mult) in grija factorilor locali. Daca am subliniat “prioritatile evidente” n-am spus ca a existat si viziune asupra dezvoltarii ulterioare a retelei feroviare, fapt care azi este cat se poate de vizibil. Cum sau prin ce s-ar fi tradus aceasta viziune? As putea da un raspuns care ar fi imediat acuzat de subiectivism. Dar, cu certitudine, Botosaniul nu ar fi ramas capatul unei sectii infundate, adica in aceeasi situatie in care, in vremurile pe care le-am evocat, (inca) se mai aflau orasele Iasi si Roman. Trec peste cauzele care au determinat ca istoria sa rastoarne in fel si chip ierarhiile (pe diverse criterii) ale oraselor romanesti. Nu mai conteaza nici ca Botosaniul era cu adevarat oras mult inainte ca pavajul de granit de pe strazi sa-i fie scos si dus in fosta capitala de regiune, multiubita de Bodnaras. Fapt e ca astazi, ca numar de locuitori, Botosani este al patrulea oras din regiunea Moldovei, dupa Iasi, Galati si Bacau, precum nu o data s-a mai spus pe-aici, pentru ca nu e deloc lipsit de importanta. Asa incat asigurarea infrastructurii de transport pentru un asemenea oras (si pentru teritoriul care graviteaza in jurul lui) nu reprezinta o chestiune care ar trebui rezolvata fara implicare de la nivel central, asa cum candid propui tu. Vrem sa recunoastem sau nu, necesitatile in materie de transport, oricum le-ai intoarce si le-ai interpreta, sunt in relatie directa cu marimea populatiei si nu mai pierd vremea explicand de ce. Asadar, la tarife accesibile publicului larg, exista varianta auto si varianta oferita de tren. Alegerea e determinata de oferta, cu tot ce inseamna aceasta. Tu intelegi sa faci apologia automotorului Malaxa, numai bun pentru noi si cu care ar trebui sa ne multumim a calatori pana la Veresti sau Suceava, pentru ca, de acolo, sa urcam in IC sau IR (de fapt, am in vedere drumul dus-intors). Ca sa nu fiu acuzat ca folosesc exprimari impersonale, am sa-ti raspund ca eu, cetateanul joanta, resping un asemenea sfat/indemn, considerandu-l in cel mai bun caz o gluma proasta, ca sa nu zic o ironie ieftina. Daca ai fi vorbit de un tren Botosani - Leorda sau Botosani - Bucecea (oarecum echivalente cu un Timisoara Nord - Cruceni, Jebel - Liebling sau Carpinis - Ionel) ar fi fost cu totul altceva. Sa fie oare chiar atat de greu de inteles ca, fie si pe Veresti - Botosani, in tren nu urca doar indivizi decerebrati, carora, intre altele, nu le-ar putea trece prin scafarlie ca nivelul de zgomot acceptat (intr-o tara europeana) in interiorul unui vehicul feroviar destinat transportului de calatori este mult sub cel din automotorul pentru care pledezi in mod patetic? Think about! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 06 Dec 2012, 21:19 | |
| Vehicule de transport sunt alocate în funcţie de numărul de călători... şi pe Ploieşti - Urziceni circulă tot Malaxa 900, deşi Ploieştiul e un oraş mult mai bogat (ca buget) decât Suceava şi Botoşani la un loc. Şi pe Piteşti - Slatina tot 900-uri circulă, Piteştiul fiind şi el un oraş destul de înstărit. Nu mai zic de Arad - Timişoara, linie electrificată, pe care unele trenuri R sunt formate din Malaxa 1000, la fel şi unele trenuri Arad - Oradea.
Reţeaua noastră feroviară e construită după nevoile anilor 1890 - 1900, când altele erau relaţiile de transport. În vremea aia, e drept, s-au construit şi multe căi ferate private ori din iniţiative ale autorităţilor locale. E de precizat că liniile din Bucovina au apărut tot în perioada ocupaţiei austro-ungare, acestea formând, ca şi cele din Banat, un păienjeniş menit a asigura transportul călătorilor din localităţile mai mici în cele mai mari. Pe de altă parte, liniile din Vechiul Regat au vizat aproape exclusiv traficul de marfă, însă, unde a fost posibil, au fost uşor ocolite pentru a atinge şi satele, spre deosebire de liniile construite de stat, care aveau strict scopul de a servi marile oraşe ale vremi, ţinând cont că, chiar şi la peste 100 de ani de la inaugurarea lor, există linii principale care trec prin sate care nu au măcar o nenorocită de haltă, în schimb HM-urile sunt construite la 1 km după ce linia a trecut prin sat.
Revenind la zilele noastre, nici prin afară ,,cioturile" feroviare nu au trenuri directe cu capitala statului, ci legături cu transbordare, iar transbordare în Austria sau Germania înseamnă maxim 5 minute între trenuri, nu o juma' de oră ca la noi. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
| |
| | | | 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |