Gara Chiriac, vedere dinspre sosea:
Tigla a fost inlocuita cu tabla...Tiglele vechi erau acolo inca din 1911 si erau fabricate, ca si caramizile, la fabrica proprie a CFR-ului, la Ciurea (Iasi). Pe vremea aceea se pare ca nu era "profitabila" "externalizarea":
Gara vazuta dinspre linii, bine ascunsa de nucul umbros din fata:
Era de serviciu un domn IDM foarte cumsecade. Am putut fotografia in voie si in asteptarea trenului am discutat tot felul de lucruri interesante despre calea ferata.
Detalii:
Usile sint noi insa facute din lemn
Asa da.
Fereasta salii de asteptare. Prin geamul deschis se simtea racoarea dinauntru (accesul nu e permis). Caramida isi face foarte bine datoria de izolator termic:
Si fereastra de la camera generatorului:
Bijuteria coroanei, placuta cu numele statiei:
In afara de ea, mai supravietuieste o inscriptie veche de un secol care ne spune: "AVIZ In interesul salubritatei, publicul este rugat sa tina cea mai mare curatenie in localurile garei, sa nu arunce pe jos hartii sau alte obiecte murdare_ Directiunea generala ".
Avind citeva ceasuri de asteptare in gara, mi-am permis sa descifrez citeva inscriptii ale calatorilor din alte veacuri:
O mica poezie de dragoste din anii '30: "daca timpul care trece/ Te va face (indescifrabil)/Las o lacrima sa pice".
Anii '70 sint plini de semnaturi anoste iar din '86 avem o oferta de casatorie:
Declaratiile romantice inscriptionate caligrafic in anii interbelici se metamorfozeaza intr-o afirmatie brutala:
iar cea mai recenta inscriptie pare sa fie asta, a unui anume Mitica:
care nu e in stare sa scrie corect nici anul.
Sa revenim la imprejurimile statie Chiriac. Avem aici (43°58'57.28"N/ 25°45'38.72"E) alt canton demolat cu ani in urma :
Ce a mai ramas din magazia de coletarie:
Sint folosite in mod curent liniile 1 si 2. Iata o vedere spre Toporu:
Cu zoom:
Si in directia opusa:
Sina romaneasca:
Closetul statiei:
Mai sint citeva minute pina soseste regio-ul spre Videle. Il asteptam sa apara dinspre Giurgiu:
Ne urcam si urmatoarea oprire e la Toporu. Gara e greu de fotografiat, Desiro opreste intr-o pozitie nefavorabila, e si aici un nuc umbros.
Tablita celebra:
Si inca una:
Magazia de marfuri, intr-o stare mai buna decit la Chiriac, insa tot in pericol de prabusire
Mergem mai departe, spre halta Rasuceni (44° 3'23.79"N/ 25°38'5.73"E). Halta a fost infiintata se pare mai recent, acolo era inainte doar un canton aflat la trecerea de nivel. Acum e, cum altfel, vandalizat:
Draganesti Vlasca - nu am putut poza gara, ci numai magazia de marfuri:
Peisaj de pe drum:
Gara Tirnavele, pozata prin geam
Trebuie sa imi iau un filtru de polarizare, poate asa mai scap de reflexii:
Si closetul
La Radulesti nu m-am miscat destul de rapid si mi-a inchis usa in nas, asa ca a trebuit sa fac poza asta ratata. Altfel conditiile de lumina erau perfecte:
Gara a suferit un incendiu si acoperisul e distrus pe o portiune destul de mare. Sper sa il repare cit mai repede, cum au facut si la celelalte gari.
Si anexa
Am sosit la timp la Videle pentru a prinde un regio spre Bucuresti Basarab.