Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 806 : Constanta - Sitorman

In jos 
+38
bubu
TVlad
DUAL
Jeorje
Mircea Condilescu
marius664
biokosmy
Dionis
cristi ar
kristi kkk
DAS 2011
Dr2005
Capsuneanu
Nesebar
mielutu zburator
dan tm
Ionutz
cfr500
Luca tgv
adascalu
AndreiStefan
dan_dinca
Bobby_TM
bostanesku gigel
DPS
Vitosa
AlexD
mishu88
sorinucu
raoul
ldh80
iuli.hard
cristi CFR
jionutz
Mihay
MariusM
IonutCFR2009
ionutzzz
42 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeDum 16 Oct 2011, 14:08

dan tm a scris:
Nu cumva alea erau trenurile speciale care duceau elevii in tabara la Navodari?
Da.
Sus In jos
DPS

DPS


Numarul mesajelor : 2206
Reputatie : 7576
Data de inscriere : 27/04/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeDum 16 Oct 2011, 15:01

mishu88 a scris:

dan tm a scris:
dar ce cauta tipul ala pe cisterne? e paza? sau e o iluzie optica si de fapt nu e pe vagon?

Acei ”tipi” care sunt pe cisterne sunt... paznici. Da, nu e o iluzie optică, ci chiar așa este. Acei paznici, văzându-mă, au sunat la ”baza mamă” și au trimis un echipaj să alerge după mine să mă legitimeze etc., convingându-i, până la urmă, că nu vreau să fur nimic, ba din contră - să fac, probabil, un bine acestei linii pe care se circulă doar cu 30 km/h.

Acești tip de paznici se regăsesc și pe trenurile cu produse petroliere de la Brazi! Ba au și puști la ele!

Inclusiv in trenurile cu masini (Dacii, si probabil de la anul cu Ford-uri). De evitat a fotografia cand trece o astfel de naveta (de filmat, lasi aparatul sa filmeze, nu se prind, dar daca te vad atent pe aparat, isi dau seama ca pozezi/filmezi). Nu se stie ce necazuri poti avea cu ei, chiar daca prezenta noastra acolo e una pasnica (poze si filme).

Felicitari pentru efortul depus !
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
bostanesku gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 263
Reputatie : 5125
Data de inscriere : 09/08/2011

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeDum 16 Oct 2011, 15:13

frumoasa filmarea dar ai grija ma baiatule la fauna locala!!ai un curaj nebun sa mergi singur pe acolo,cine stie peste cine dai......
Sus In jos
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6960
Data de inscriere : 12/02/2009

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeDum 16 Oct 2011, 19:35

bostanesku gigel a scris:
frumoasa filmarea dar ai grija ma baiatule la fauna locala!!ai un curaj nebun sa mergi singur pe acolo,cine stie peste cine dai......

Mersi fain! Adevărul e că m-au trecut mulți fiori prin unele zone, dar per total a fost o excursie foarte faină! Îmi pare rău că n-a răspuns nimeni invitației de a parcurge această linie... În fine, poate se oferă cineva la Năvodari - Petromidia - Sitorman (carierele de la Piatra).

Dragos a scris:
Acești tip de paznici se regăsesc și pe trenurile cu produse petroliere de la Brazi! Ba au și puști la ele!

Inclusiv in trenurile cu masini (Dacii, si probabil de la anul cu Ford-uri). De evitat a fotografia cand trece o astfel de naveta (de filmat, lasi aparatul sa filmeze, nu se prind, dar daca te vad atent pe aparat, isi dau seama ca pozezi/filmezi). Nu se stie ce necazuri poti avea cu ei, chiar daca prezenta noastra acolo e una pasnica (poze si filme).

Felicitari pentru efortul depus !

Mulțumesc frumos! Ai dreptate, imediat după ce a trecut acel tren cu paznici pe el, o patrulă cu un Jeep a acelei companii de pază m-a luat la bani mărunți pentru motivul prezenței mele acolo. Dar m-au crezut pe cuvânt și am mers mai departe în drumul meu.

ldh80 a scris:
Felicitari pentru reportaj! Am remarcat ca fostele statii Nisipari, Nazarcea si Canal erau echipate cu instalatii CED!, desi linia este una secundara!
In 1984, conform unor livrete de mers, viteza maxima intre Dorobantu- Navodari era de 80 km/h, pentru unele trenuri accelerate sezoniere!

Incredibil, 80 km/h!!! Mersi fain!
Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Linia 806   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeMier 17 Iul 2013, 09:57

Cand a fost desfiintata HM Palazu Mare ? In MT 1996-1997 (singurul mers de tren in care am vazut sa apara aceasta linie!) deja nu mai aparea!
Ceea ce m-a mirat a fost ca nu aparea o halta Ovidiu (pentru a deservi orasul cu accelasi nume), dar si "Ramificatia Ovidiu"" (care era sau este situata inaintea podului peste canal, de unde se ramifica linia industriala pentru termocentrala si portul fluvial Ovidiu)!

Conform wikimapia, principalele statii de pe aceasta linie aveeau:

-Lumina- 4 linii
-Siutghiol- 5 linii
Statia deservea si fabrica ""Munca"" (alaturi de cea de la Ploiesti parca era in 1989 singurul loc din Romania unde se imbutelia "Pepsi-Cola"").
-Navodari- 9 linii
Inainte de a intra in statia Navodari exista si "Ramificatia Navodari"" de unde se ramifica o linie industriala pentru ""Fabrica de zahar"" si ""Legumas"".
De asemenea, intre statiile Lumina si Navodari exista si o linie industriala, ce trecea prin interiorul fostului USAS.

In ce stare se mai afla aceste linii industriale ?

Si o intrebare:

In Navodari apar doua "gari"":
-Una paralel cu USAS-ul, in vestul orasului;
-Alta in partea de nord a orasului, aproape de stadionul "Petromidia"". Insa aceea cred ca era mai degraba fosta halta KM 27+300 hc., unde se cobora pentru cei care mergeau in tabara de la Navodari!
Ciudat insa ca acolo apar si doua linii infundate (care se desprindeau din linia curenta printr-o "ramura/ramificatie"" ?

Ma gandesc ca se proceda (cand circulau acele personale sezoniere pentru tabara de la Navodari) asemanator cu situtatia de la Vatra Dornei Bai hc: trenurile veneau pana in statia Navodari, apoi locomotiva rebrusa, iar garnitura era impinsa pana in halta KM 27+300 hc, pe acele doua linii infundate ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Linia 806   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeMier 17 Iul 2013, 10:09

-Statia Capu Midia: 13 linii
-Statia Luminita: 7 linii
-fosta statie Sitorman: 14 linii

Ce fel de instalatie SCB aveeau aceste statii (fosta HM Palazu Mare, Ramificatia Ovidiu, Siutghiol, Lumina, Post 1 Lumina, Post 2 Lumina, Ramificatia Navodari, Navodari, Post 1 Capu Midia, Capu Midia, Luminita/Post 2 Capu Midia, Sitorman) si pe ce portiuni se circula in sistem BLA sau "cale libera"" ?

In perspectiva, linia 806 poate fi utila si pentru o legatura mai buna intre Tulcea si Constanta, daca ar fi reabilitate si s-ar construi /reconstrui segmentul Luminita- Sitorman- Cogealac!

Poate vreoadata acceleratul Iasi- Mangalia (un termen optimist cum se misca lucrurile in Romania e in urmatoarea suta de ani!) sa mearga pe traseul: Iasi- Barlad- Tecuci- Sendreni- Braila- Macin- Baia Dobrogei- Cogealac- Sitorman- Luminita- Navodari- Constanta! Ca si distanta kilometrica e cel mai scurt traseu posibil.
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 679
Varsta : 41
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5253
Data de inscriere : 05/10/2012

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeMier 17 Iul 2013, 20:30

ldh80 a scris:
Ma gandesc ca se proceda (cand circulau acele personale sezoniere pentru tabara de la Navodari) asemanator cu situtatia de la Vatra Dornei Bai hc:  trenurile veneau pana in statia Navodari, apoi locomotiva rebrusa, iar garnitura era impinsa pana in halta KM 27+300 hc, pe acele doua linii infundate ?

Am fost acum multi ani in tabara cu unul din acele trenuri in Navodari.

Se mergea pana aproape de un pod de CF din Navodari (trenul oprea cam la 100 m de pod - locatie in GE 44°19'35.68"N si 28°37'7.10"E) folosindu-se linia directa, dupa care garnitura era inpinsa inapoi in statia Navodari.
La intoarecere garnitura a fost inpinsa din Navodari pana in aceiasi locatie.
Sa folosit una din cele 2 lini directe ce trec peste pod si nu cele 2 infundate ce se termina in dreptul podului.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Linia 806   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 18 Iul 2013, 07:45

Da, multumesc pentru raspuns! Podul este peste canalul Poarta Alba- Midia Navodari.

Cele doua linii infundate care se termina in dreptul podului atunci la ce erau folosite ?
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 679
Varsta : 41
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5253
Data de inscriere : 05/10/2012

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 18 Iul 2013, 21:55

Era prin 97-98 cand am fost, de cele 2 lini infundate nu-mi amintesc mare lucru... trenul a oprit pe una din directele ce trece peste pod.

Stiu doar ca garnitura era una speciala pentru elevii ce merg in tabere si strangea vagoane pe traseu cum strang sezonierele...

La putin dupa plecarea din tabara inainte sa ajungem in prima statie electrificata unde se schimba masina ne-am intalnit cu un alt tren ce mergea spre tabara, si acum imi clar sunetul de DA turat bine, si fumul aferent lasat de masina dupa ea cu 13 vagoane ...
Sus In jos
dan_dinca

dan_dinca


Numarul mesajelor : 160
Varsta : 46
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5119
Data de inscriere : 02/05/2011

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeSam 03 Aug 2013, 12:11

E o mare aiureala ca nu mai exista in prezent niciun tren (cel putin in perioada estivala) care sa faca niste curse de la Constanta la Navodari. Sunt sigur ca ar avea clienti suficienti, cel putin sambata si duminica.
Sus In jos
AndreiStefan
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 1799
Varsta : 106
Localizare : Constanta
Reputatie : 6227
Data de inscriere : 22/12/2012

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeSam 03 Aug 2013, 13:33

Ai innebuni in tren pana la Navodari.Se circula cu cel mult 30 de kmh/h.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeVin 03 Ian 2014, 17:16

Pe tronsonul Constanta Marfuri- Lumina mai circula trenuri ?

Viteza de 30 km/h mi se pare ridicol de mica- o viteza acceptabila pe intreaga linie 806 ar fi de 80 km/h (nu stiu ce lucrari ar trebui facute ca sa se poata circula cu viteza asta de la Constanta la Capu Midia fara restrictii!
In 1996/1997, un tren PM Palas-Lumina-Sitorman facea cca o ora- cel mult o ora si 9 minute!

Si astazi (bineinteles daca s-ar reabilita linia sa se atinga timpul de mers sus-mentionat), cca 6 perechi de automotoare zilnice care sa penduleze intre Constanta si Capu Midia ar aveea destui clienti: locuitorii din cartierul Palazu Mare, cei din orasul Ovidiu, comuna Lumina, orasul Navodari, muncitorii de la Petromidia, locuitorii din satul Corbu.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeVin 03 Ian 2014, 18:25

Distantele masurate cu wikimapia:

-Constanta (km 0)
-Ram. 1 Constanta (km 2; locul unde se desprinde din M800)
-Constanta Marfuri (km 3,4)
-Canton nr.4 (km 5)
-fosta HM Palazu Mare (km 9)
-Ovidiu hc. (km 13)
-Ramificatie Ovidiu (km 14,5; de aici se ramifica linia industriala pentru termocentrala si portul fluvial Ovidiu)
-fosta statie Siutghiol (km 16; statia deservea fosta fabrica pepsi-cola)
-Lumina Post 1 (km 18)
-Lumina Post 2 (km 19)
-Ramificatia Navodari (km 21; de aici se ramifica linia industriala pentru "Legumas SA" si "Fabrica de zahar", dar si
pana in 1960-1962- racordul cu linia dinspre Baile Mamaia- Scoala de tragere si bombardament)
-Navodari (km 22; la inceput statia s-a numit "Orasul Nou")
-Km 27+300 h. (in realitatea km 25; aici se cobora pentru tabara Navodari)
-Post 1 Capu Midia (km 29)
-Capu Midia (km 30; la inceput statia s-a numit "Betonaj")
-Portul maritim Midia-Navodari (km 32)

Halta Ovidiu hc. cel mai potrivit ar fi sa fie amplasata in centrul orasului, langa scoala si biserica.

-Post 1 Capu Midia (km 0)
-Post 2 Capu Midia (km 1,3; de aici se ramifica linia pentru portul fluvial Luminita)
-statia Luminita (km 2,3)
-fosta statie Sitorman (km 12)
-cariera Sitorman (km 16,4)

Linie propusa: Sitorman (km 0)- Cogealac (km 20,3)

-Post 1 Capu Midia (km 0)
-Rampa militara Corbu (km 5)

-Dorobantu (km 0)
-HM Nisipari (km 3)
-HM Nazarcea (km 7; deserveste o fabrica de nutreturi combinate)
-HM Canal (km 13)
-Ramificatie Cariera Ovidiu (km 16)
-fosta statie Lumina (km 20,4; la inceput se numea "Cogealia")
-Ramificatie Lumina (km 21,6)
-Lumina Post 2 (km 22,3)

-Ramificatie Lumina (km 0)
-Lumina Post 1 (0,Cool

-Palas (km 0)
-Constanta Marfuri (km 2)

Intre statiile Palas/Constanta- Constanta Marfuri era linie electrificata, iar intre Constanta Marfuri si Capu Midia era linie dubla.

Statiile erau:

-Constanta Marfuri: cca 6-8 linii, macaze mecanice, semnale luminoase si instalatie SAT
-Palazu Mare HM ?
-Siutghiol: 6 linii, instalatie CED-CR-2
-Navodari: 9 linii, instalatie idem
-Capu Midia: 13 linii, instalatie idem
-Luminita: 7 linii, instalatie ?
-Sitorman: 10 linii, instalatie ?

-Nisipari HM, Nazarcea HM si Canal HM: toate aveau cate 3 linii si instalatii CED-CR-2
-fosta statie Lumina: 4 linii , instalatie idem.

Sus In jos
Vizitator
Vizitator




806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeVin 03 Ian 2014, 19:25

Este interesant ca nu se gindeste nimeni la o linie de la aeroport la constanta.Astfel s-ar creea si o evitare a Medgidiei. Linia din Sitorman la Cogealac e prea lunga o solutie ar fi spre Tirgusor Dobrogea.

Astia cind au desfiintat statiile, cind au demontat liniile, ce au facut cu instalatiile de semnalizare? nu se pretau la montarea in alte statii?

Oare nu s-ar putea construi o linie de la aeroportul Kogalniceanu pina in Constanta folosind aceasta linie? si astfel chiar legarea la linia de Tulcea evitind Medgidia?

O linie Sitorman -Cogealac ar fi prea lunga, din cariera Piatra ar putea fi o linie pina in Tirgusor Dobrogea, dar daca ar fi linie la aeroport nu ar fi necesara alta ca ar fi deja racordare la 804.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6585
Reputatie : 12460
Data de inscriere : 09/07/2009

806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitimeVin 03 Ian 2014, 23:24

Dar linia dintre Capul Midia - Sitorman (Piatra) este demontata, cum sa mai ajunga la Targusor Dobrogea de la statia Piatra ?
Sus In jos
Continut sponsorizat





806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman   806 : Constanta - Sitorman - Pagina 4 Icon_minitime

Sus In jos
 
806 : Constanta - Sitorman
Sus 
Pagina 4 din 17Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2016-2017
» Pod Constanta
» Revista presei
» Constanţa (800)
» Trenuletul din Constanta

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: