|
| 806 : Constanta - Sitorman | |
|
+38bubu TVlad DUAL Jeorje Mircea Condilescu marius664 biokosmy Dionis cristi ar kristi kkk DAS 2011 Dr2005 Capsuneanu Nesebar mielutu zburator dan tm Ionutz cfr500 Luca tgv adascalu AndreiStefan dan_dinca Bobby_TM bostanesku gigel DPS Vitosa AlexD mishu88 sorinucu raoul ldh80 iuli.hard cristi CFR jionutz Mihay MariusM IonutCFR2009 ionutzzz 42 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Vin 10 Noi 2023, 15:11 | |
| - dan tm a scris:
- de ce a preluat-o CFR in conditii proaste?
nimic nu a facut GFR pe linia aia , e plin AGIFERU de rapoarte de neintretinere. Acuma depinde si in ce stare a preluat initial linia GFR de la CFR-SA (acest lucru s-a intamplat cred dupa anul 2008)! GFR, in calitate de gestionar privat de infrastructura feroviara, are obligatia sa predea linia (catre CFR-SA) cel putin in acceiasi parametri pe care a preluat-o! Daca s-ar reusi infiintarea unui "parteneriat" intre CN -CFR-SA, Consiliul Judetean Constanta, Primaria Constanta si primariile localitatilor prin care trece linia, pentru repararea liniei (readucerea la VS de 80 km/h si reconstructia celui de-al doilea fir intre statia Constanta Marfuri si fostul punct de ramificatie "Lumina Post 1"), linia ar aveea potential pentru traficul de calatori, cel putin pe sectorul Constanta- Constanta Marfuri- Lumina Post 1- Lumina! Pe acel sector linia strabate (sau trece foarte aproape) de: cartierele "Palazu Mare" si "Tomis Plus" din Municipiul Constanta, orasul Ovidiu, comuna Lumina. Daca ar aveea trenuri de calatori (destul de dese si cu o viteza decenta- un 80 km/h ar fi suficient) locuitorii din aceste zone poate ar renunta la transportul auto, pentru a ajunge in Constanta! Iar legarea,prin cale ferata, a aeroportul "Mihail Kogalniceanu" de municipiul Constanta (prin constructia unei linii noi, in lungime de cca 11 km, intre fosta statie Lumina si aeroport) si introducerea unor trenuri de calatori Constanta- Lumina- Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" poate ar contribui si la dezvoltarea aeroportului! in plus o linie noua Lumina- Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" ar permite si circulatie trenurilor de calatori Tulcea Oras- Constanta pe un traseu mai scurt si poate mai atractiv! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Sam 11 Noi 2023, 18:11 | |
| ,,Reparaţia" GFR a fost neconformă instrucţional şi, de fapt, mai mult pe hârtie. Adică au dat voie din pix cu 30 km/h că ,,oricum sunt tot trenurile noastre şi dacă nu deraiază urât le punem la loc pe şină şi nu anunţăm". Chestie pe care CFR S.A. nu poate să o facă. _________________ :TTT:
|
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Sam 11 Noi 2023, 21:48 | |
| Intretinerea infrastructurii feroviare costa mult si nici un operator feroviar nu si-o asuma. Credeti ca liniile din depourile si remizele CFR Calatori sau Marfa sunt mai bune ??? Se merge pe acelasi principiu, este la noi in curte putem ridica in fiecare zi materialul rulant deraiat. Este infrastructura intreroperabila praf, ce sa mai vorbim de linii neinteroperabile sau industriale vechi de 50 - 60 de ani...Daca vrei sa ai infrastructura competitiva, sa ai linii la viteza constructiva, trebuie gasita finantare si facut RK, altfel cu carpeli nu rezolvi nimic. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Sam 11 Noi 2023, 22:34 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Intretinerea infrastructurii feroviare costa mult si nici un operator feroviar nu si-o asuma. Credeti ca liniile din depourile si remizele CFR Calatori sau Marfa sunt mai bune ??? Se merge pe acelasi principiu, este la noi in curte putem ridica in fiecare zi materialul rulant deraiat. Este infrastructura intreroperabila praf, ce sa mai vorbim de linii neinteroperabile sau industriale vechi de 50 - 60 de ani...Daca vrei sa ai infrastructura competitiva, sa ai linii la viteza constructiva, trebuie gasita finantare si facut RK, altfel cu carpeli nu rezolvi nimic.
Pai și la liniile.industriale din combinatul siderurgic de la Hunedoara erau zilnic deraieri dar le ridicau singuri și gata |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 00:58 | |
| Erau în plan lucrări de întreţinere după rectificarea bugetară. Cum rectificarea bugetară nu se mai face... vedem ce sume vor fi pe tilul 51 la anul şi dacă vor fi suficiente şi pentru aceste linii. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 08:44 | |
| Nu s-a incasat TUI pentru aceasta linie? Unde s-au dus banii?
Auzi, folosim o linie, incasam TUI, dar intretinerea si reparatiile le cersim din alt buget... un economist adevarat si-ar pune mainile in cap. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 10:12 | |
| Pai GFR ul era și gestionar privat de infrastructura feroviară (pentru această linie) și este și operator privat de transport feroviar de marfă, deci teoretic ar fi trebuit că GFR ul să plătească TUI (pentru a easta linie) tot la GFR, ceea ce evident că nu se făcea, fiind vorba de aceiași firmă! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 11:56 | |
| Era gestionar pe un bun al statului, pentru care platea chirie.
Odata ca CFR trebuia sa-i impuna GFR predarea liniei la parametrii de la data inchirierii (daca era VS de 30, GFR trebuie sa o refaca la VS de 30 confirmat de catre CFR) iar daca nu, refacuta din banii de chirie.
Dar noi facem romaneste, adica stergem datoriile GFR si ne rugam ca poate se aloca niste bani din impozitele fra...aaa, cetatenilor. Sau nu. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 14:52 | |
| Pai cine a recepționat secția sa răspundă penal de parcă nu știau că GFR îs firma țigănească care trage tzepe |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 16:19 | |
| Din moment ce au desfiintat toate haltele de miscare: Palazu Mare, Siutghiol, Lumina, Canal, Nisipari, Sitorman... cine sa mai asigure integritatea componentelor caii ferate... Normal ca s-a furat la liber de a ajuns la 5 km/h |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5203 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Lun 13 Noi 2023, 21:15 | |
| Toti aveti dreptate, dar problema se pune in felul urmator. Tot ce mai este afacere de stat a fost si este capusata. Din acest considerent mai traiesc si CFR-urile, pentru a fi capusate atat din INTERIOR cat si din EXTRERIOR. Credeti ca directorii de la INFRA au un cuvant de spus cand se dau sau revin linii catre / de la privati ??? Cand GFR s-a ridicat cu material rulant dobandit dubios de la CFR Marfa a avut cineva putere sa intervina ??? Cum va inchipuiti ca se fac lucrari la linie de o multime de firme romanesti fara utilaje de burat, care sunt obligatorii pentru a finaliza o lucrare ??? Unde se invart bani, exista in umbra oameni politici sau fosti sau actuali generali care fac presiuni, ei de fapt se imbogatesc cu ajutorul angajatilor statului. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Noi 2023, 00:37 | |
| Există destule firme private care dispun de utilaje de întreţinere mecanizată. De la şină nu prea ai ce să furi, doar tirfoane şi şina cu totul... GFR a făcut nişte improvizaţii pe care le-a mai făcut şi CFR-ul cu alte ocazii (traverse dublate ori făcute din bucăţi, tirfoane bătute la mână ş.a.), după care şi-a asumat prin semnătură viteza de 30 şi aia a fost, au avut sistem de managementul siguranţei aprobat, pentru că e fizic imposibil să meargă cineva să ia toată linia la picior s-o verifice. CFR SA s-a bucurat că 20 de ani n-a trebuit să plătească nimic pentru întreţinerea liniei şi nici personal pe secţie.
Asta cu generalii e teoria conspiraţiei... e drept că e la modă acum. La Capu Midia există rafinărie şi terminal petrolier, îţi dai seama că dacă existau interese din astea, se făcea linia aia ca în palmă, că produsele petroliere încă sunt considerate produse strategice. Tot prin zona aia există şi nişte baze militare, deci alt motiv de a repara linia. De fapt, singurul interes a fost al GFR în a nu mai plăti TUI... Acum că CFR S.A. are un TUI de vreo 4 lei pe km pentru secţiile cu viteză sub 30 km/h, nu mai e rentabilă închirierea acestor secţii secundare în stare proastă. Atât de simplu e. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Noi 2023, 08:45 | |
| Asta cu închirierea secțiilor către privați a fost un mod elegant sa dea oamenii afara fara ordonanța ținând un an la gestionarul.privat și aia au ras tot La.4 lei/km e afacere ținând cont că care numai produse petroliere și trenuri tonate |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Mar 14 Noi 2023, 13:03 | |
| Construirea unei linii noi, intre fosta statie Lumina si aeroportul "Mihail Kogalniceanu" ar scurta traseul feroviar Tulcea Oras- Constanta cu cca 20 km, evitand ocolul prin Medgidia:
-Constanta- Constanta RAM. 1- Constanta Marfuri- fosta Lumina Post 1- fosta statie Lumina= 20 km
-Linie noua fosta statie Lumina- Aeroportul "Mihail Kogalniceanu"= cca 12 km
-Linie (industriala) existenta Aeroport "Mihail Kogalniceanu"- Posta Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu= cca 7 km
-Post Ajutor Miscare Mihail Kogalniceanu- Tulcea Oras= cca 119 km.
Total: 158 km
Prin Medgidia distanta Tulcea Oras- Constanta este de 178 km. |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman Dum 30 Iun 2024, 14:58 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 806 : Constanta - Sitorman | |
| |
| | | | 806 : Constanta - Sitorman | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |