Trenul vine dinspre nord, exact cu spuneai. Trebuie sa mai fac rost de niste harti mai vechi, de dinainte de 1984 dar nici foarte vechi ca sa nu fie de dinaintea infiintarii taberei.
Pe imaginea satelitara din 2006 se vede un gard cu o raza de curbura dubioasa. Cred ca pe acolo trecea linia inainte sa fie construit canalul. Racordarea cu traseul actual era posibila pentru ca nu exista rambleul atit de inalt necesar trecerii peste canal:
Cred ca aceasta harta sovietica e facuta in timpul constructiei canalului. Tocmai ce fusese desfiintata calea ferata spre tabara si ramasese rambleul potcoava. Incepusera sa sape in interior si se pregateau de constructia ecluzei catre mare.
Ultima editare efectuata de catre TVlad in Mier 15 Sept 2021, 18:09, editata de 2 ori
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Se pot vedea unele din 1985 dar sint foarte neclare. Traversele de pe rambleu sint din 1987 iar sina din 1983 (unele din ele, nu am stat sa le verific pe toate).
Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
Linia cu rosu si care se vede in acele harti era linia Constanta- "Baile" Mamaia- Scoala de Tragere si Bombardament- racordarea cu linia 806 ?
Din datele gasite pe internet si postate mai demult si pe acest forum:
1. In anul 1949 incepea constructia (initiala) a canalului navigabil Dunare- Marea Neagra. Cu aceasta ocazie este inaugurata si linia 806 (dar initial unele statii purtau alte denumiri: Cogealia= Lumina, Orasul Nou=probabil Navodari, Betonaj=probabil Capu Midia. Exista postate pe acest topic mersuri de tren din anii 50' cu linia 806, in care apareau denumirile de atunci a statiilor).
2. Cum la aceea vreme (in anii 50) inca exista linia Constanta(gara veche)- "Baile" Mamaia- Scoala de Tragere si Bombardament, s-au realizat si doua racorduri intre aceasta linie si linia 806:
-Un racord in interiorul orasului Constanta, pe traseul fosta statie "Constanta Obor" (statie care era situata pe linia spre Mamaia)- fosta halta Traian (care era situata aproximativ pe locul actualei statii Constanta Marfuri)
-Racordul aratat in acele harti, intre statiile "Scoala de Tragere si Bombardament" (statia terminus a liniei de Mamaia) si Navodari
3. Dupa moartea dictatorul sovietic I. V. Stalin (in 1953) este abandonata constructia (initiala) a canalului navigabil Dunare- Marea Neagra
4. Dezvoltarea si extinderea orasului Constanta si inceperea lucrarilor de constructie a noii gari Constanta (pe actualul amplasament) si desfiintarea vechii gari Constanta (in anul 1959) duc la desfiintarea si a liniei spre Mamaia si implicit a celor doua racorduri intre linia spre Mamaia si linia 806.
Totusi, doi ani dupa inaugurarea gari Constanta pe actualul amplasament (in 1960), pana in anul 1962, o scurta portiune (cred ca portiunea aratata in acele harti si marcata cu rosu) a mai fost utilizata, pentru transportul materialelor de constructie necesare la realizarea unor cladiri din zona Mamaia Sat- Mamaia Nord.
Tot in anul 1959 sunt introduse troleibuzele in Constanta, ulterior fiind realizate si linia de troleibuze pana la Mamaia, care inlocuieste fosta cale ferata. Daca Radu Mazare nu desfiinta troleibuzele din Constanta, se putea prelungi linia de troleibuze de la capatul din Mamaia pana la Navodari!
5. In anul 1976 este reluata constructia canalului navigabil Dunare- Marea Neagra. La aceea data deja nu mai ramasesera nimic din fosta linie de Mamaia si din cele doua racorduri ale liniei de Mamaia cu linia 806.
Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
din punct de vedere legal, e posibil ca o linie sa nu aiba sistem INDUSI? in statia navodari cel putin nu este niciun fel de sistem, eu presupun ca au fost furati inductorii pentru ca in Capu Midia exista. si la BLA or fi fost furate releele? ca in hartile CFR cu sisteme de circulatie linia Navodari - Capu Midia este trecuta ca linie dubla cu BLA, desii toate semnalele de BLA, inclusiv prevestitoarele nu mai functioneaza
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011