Astazi, 30.11.2023 am plecat la o drumetie pe relatia Titan Sud - Oltenita (801)
Trenul care avea sa ma imbarc este R10277
Biletul de tren este 9 lei pana la Oltenita comparativ cu microbuzul care este 14 lei.
Trenul a plecat la ora 10:28 fara intarziere.
Intre Titan Sud si Bucuresti Sud viteza era de 30-35km/h conform vitezometrului. Mai mult nu cred ca este necesar.
Odata ajuns in Bucuresti Sud am prins o locomotiva tip LDH, tot aceeasi la intoarcere era folosita la manevre conform lumini albastre aprinse.
Din 15 in 15 trenul oprise uneori pe camp alteori in mijlocul satelor sa preia calatorii navetisti.
Statia Frunzaresti este rasa nu mai exista nimic din ea.
Statia Budesti pare sa fi avut mai multe abatute, doar linia directa mai exista, cladirea statiei (Specifica arhitecturii anilor 70-80) este transformata in casa.
In tren am avut surpriza de a nu fi vreun calator cu bilet, personalul era amabil, Controlorul in loc sa scaneze cu aparatul, a semnat legitimatia de calatorie cu un pix
Paza era prezenta in tren, automotorul era ingrijit, pe ici colo mai lipsea o perdea mai erau zgarieturi, configuratia scaunelor imi amintea de vagoanele cu seriile 21-47, 21-57 si 11-47
La plecare din Oltenita am plecat cu acelasi automotor dar am coborat la Luica sa iau la pas calea ferata, urmatorul tren pe care aveam sa il iau spre Bucuresti era R10286, de notat este demarajul la orice plecarea pe care il facea.
Scurta calatorie pe calea ferata am inceput-o la km 61+8
Acest viaduct pare a fi construit la inceput de secol 20.
De observat este ca eram aproape si de Curcani HM, conform indicatorului cu doua dungi oblice (semnficatia sa fiind ca halta este la aproximativ 1000m distanta)
Am luat calea ferata la pas pana la Luica HM
In indepartare tot un indicator cu doua dungi oblice respectiv una semnficand ca ne apropiem de Halta
si un indicator de fluier avand in vedere ca este si trecere la nivel nesemnalizata.
Am identificat si data fabricatiei pe una dintre traverse
Linia nu parea sa fi avut joante, sinele fiind sudate intre ele imbunatatind calitatea si confortul calatoriei, totusi dupa Budesti se auzea din trei in trei secunde "tam-tam tam-tam", fiind pasionat de trenuri aceasta chestie nu m-a deranjat chiar bucurandu-ma sa aud aceasta "orchestra"
In zare se poate vedea cu sina este usor curbata facand automotoarele sa intre in balans.
La plecare am luat R10286, era automotor diferit tot salon dar cu scaune similare cu cele de pe 21-76. De notat este ca era mai aglomerat. Incalzirea era pornita.
Inchei aceasta calatorie cu un frumos apus: