Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 205 : Babeni - Alunu Dum 24 Ian 2016, 21:56
Pai daca macazurile sunt inca in teren si deci exista macazuri in linia curenta, cum a fost desfiintata ca si HM ?!
Acele macazuri trebuie sa fie acoperite de un anumit tip de semnale:
-Ori de semafoare (semnale mecanice)
-Ori de acel disc galben- ceea nu cred (din cate stiu linia nu a fost transformata in sectie cu conducere centralizata)
Sau exista posibilitatea sa fi fost transformata din HM in "Post Ajutor Miscare", caz in care aceea doamna este acar, si deserveste/actioneaza acele macazuri si semafoarele (semnalele mecanice).
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
Cand a fost gata Babeni - Alunu trenurile de calatori faceau cruci in Sirineasa (doua linii) si Popesti. Cernisoara a avut mereu o singura linie, nu stiu sa se fi facut cruci in Berbesti. Cel putin la cum erau facutemersurile nu cred. Sirineasa e o sumpla statie de 10-15 ani.
Detaliind situatia statiei Copaceni, harta arata acum cativa ani asa:
Linia rosia e 205, cu albastru e marcata fosta linie de carbuni de la Balteni, din nordul comunei, scoasa din teren acum cativa ani. Cu negru e incercuita zona cladirii statiei.
Revenind la vremurile bune ale liniei, Copaceni ava 4. Prima era pentru calatori, a treia directa si a patra infundata spre Babeni. Va rog sa ma corectati daca gresesc. Trenurile de calatori opreau pe directa atunci cand se putea, pentru ca de cele mai multe ori o garnitura de carbuni ocupa linia IV si uneori mai era una si pe linia III, dupa caz. Am prins cazuri, cand inca circula CFR-ul, sa astepte o naveta goala trenul de calatori de la Alunu.
De cand a fost scoasa din teren linia de la Balteni, linia IV din statia Copaceni a avut aceeasi soarta. Dupa preluarea liniei de operatorul privat au fost montate discuri rosii pe linii si doar a III-a mai e folosita, cel mai sigur din dorinta de a taia din cheltuieli.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Din pacate, aceasta linie ferata, ca si alte linii inaugurate sau aflate in constructie in anii 1980, in zona Olteniei (Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile inaugurata in 1983, sau liniile Seciurile- Alunu si celebra Valcele- Post Ajutor Miscare Valcea), s-a confruntat cu acceiasi problema- alunecarile de teren si instabilitatea solului, datorita compozitiei geologice.
Din pacate, in anii 1980, probabil datorita politicii de economie si a grabei de a se inaugura cat mai repede linia, nu s-au realizat unele lucrari mai ample de consolidare a solului si stoparea definitiva a alunecarilor de teren, pentru asigurarea stabilitatii solului si implicit terasamentului.
Din aceasta cauza, chiar la inaugurarea liniei in 1986, VS era- asa reiese dintr-un raport de investigare a AFER a unui accident intamplat pe aceasta linie- doar 50 km/h. Ori o VS decenta , pentru o linie secundara nou inaugurata, ar fi trebuit sa fie de 80 km/h. Astazi poate cineva care locuieste in zona ne poate spune ce lucrari ar trebui efectuate la terasament si linie, pentru a se putea circula pe intreaga linie cu aceasta VS.
Insuccesul trenurilor de calatori in ultimii ani, pe aceasta linie, s-a datorat si vitezei de circulatii mici. In 1990 un tren de calatori de la Babeni la Alunu parcurgea traseul in 1 h si 16 sau 20- 25 minute. Astazi , daca linia ar permite o viteza de deplasare astfel incat un tren de la Babeni la Alunu sa parcurga traseul intr-o ora, si sa fie 4 sau 5 perechi/zi trenuri regio Ramnicu Valcea- Babeni- Alunu, cred ca ar aveea destui calatori.
In 1990 existau un numar de 4 statii pe aceasta linie, configuratia statiilor fiind (conform wikimapia) urmatoarea
1. Statia Popesti- Valcea. 5 linii. De aici urma sa se construiasca o cale ferata, pe valea raului Luncavat, in lungime de cca 30 km. aceasta linie urma a deservi orasul Horezu, exploadarea miniera de acolo si cariera de calcar Bistrita.
2. Statia Copaceni. Astazi desfiintata. Aveea 4 linii. De aici se desprindea o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera Cerna/Balteni, si ea desfiintata.
3. Statia Berbesti 6 linii. De aici se ramifica o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera cu accelasi nume.
4.Statia Alunu 7 linii. Se afla in satul Coltesti. De aici se ramifica o cale ferata industriala pentru exploadarea miniera Alunu.
In trecut mai exista si HM Șirineasa, cu doua linii.
Toate aceste statii si HM Șirineasa au fost/sunt prevazute cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica.
Care era compunerea trenurilor C si CM care circulau pe aceasta linie in 1990 ? Din cate stiu acestea erau deservite de statia de domiciliul, revizia de vagoane si remiza Râmnicu-Vâlcea.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Erau vagoane Dimitrov pe linia asta. A facut Marius compunerile trenurilor de pe linie pe vagonweb, dar nu mai gasesc link-ul.
Linia nu o sa se refaca niciodata pentru VS de 80 km/h, marfa circuland relativ ok acum acolo. Daca ar fi sa o aduci la 89 de kilometri pe ora ar trebui sa o refaci de la 0, ori asta inseamna investitii mari si cheltuieli de cateva ori mai mari pentru a duce carbunii de la mine la CET.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Dar pentru calatori, nu poti sa-i atragi spre tren, daca acesta merge cu 30 sau chiar cu 50 km/h! Poti sa-i pui la dispozitie calatorului material rulant ultramodern si nou, dar daca circula cu asemenea viteze din cauza starii liniei, tot degeaba.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Uita-te cati locuitori au comunele deservite de linia asta. Tine cont ca doar Alunu ar fi strabatuta in lung de linie, erstul in lat, pozitionarea fiind in general N-S, iar a liniei E-V, fiind o zona de vai. Apoi gandeste-te ca populatia e imbatranita in zona, deci cine sa mai mearga cu trenul? Oricat mi-as dori sa fie iar trenuri de calatori in zona, gandeste-te ca si pe sosea, daca sint 20 de calatori intr-o masina de Valcea e bine.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Bun, dar ma gândesc ca si oamenii aia mai trebuie sa se deplaseze la resedinta de judet, chiar daca nu mai sunt navetistii din 1990, când industria valceana era foarte dezvoltata!
Nu stiu cati navetisti din satele si comunele deservite de aceasta linie mai merg la Oltchim sau la Hervil (ca sa citez doar cele mai renumite firme din judetul Valcea).
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Daca vrei putem povesti in privat despre asta, ca sa nu facem chat aici.
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
Subiect: Re: 205 : Babeni - Alunu Mar 16 Feb 2016, 10:44
Calea ferata Rm. Valcea - Tg. Jiu?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: 205 : Babeni - Alunu Mar 16 Feb 2016, 11:07
Ar fi trebuit sa fie, dar acum e praf terasamentul. Erau niste poze pe aici, pe forum, in care malul ori venise peste linii, ori fugise de sub ele. Ce e interesant e ca de la Tg. Carbunesti pana la Albeni (sau pana la Seciurile?) linia a fost electrificata. Cine stie ce s-ar fi putut intampla in sensul asta si pe 201 sau pe 205 daca ar fi fost oameni cu cap la MT dupa '89...
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008