|
| Babeni - Alunu 17.08.2009 | |
|
+4discoid21 cristi ar Vlad tudor_vl 8 participanți | Autor | Mesaj |
---|
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 01:55 | |
| In data de 17 august 2009 am facut o calatorie cu trenul de la Babeni la Alunu, poate cea mai lenta cale ferata din tara. De data aceasta am fost singur. Din nou, imi cer scuze pentru calitatea unor imagini. Aparatul meu de fotografiat nu are stabilizator de imagine grozav cand blitzul este dezactivat, asa ca unele imagini sunt miscate. De asemenea, precizez ca nu am fotografiat portiunea dintre Ramnicu Valcea si Babeni. O las pentru o viitoare calatorie spre Piatra Olt. In gara la Valcea, cand am plecat spre Babeni, cu cine credeti ca m-am intalnit? Cu mecanicul de locomotiva de pe traseul Ramnicu Valcea - Sibiu (cel care s-a uitat la poze la Caineni). Statia Babeni O placa comemorativa in statia Babeni care aminteste de deschiderea tronsonului Dragasani - Ramnicu Valcea Trenul care a venit la Babeni ca P 2436 Calimanesti - Babeni iar la Babeni s-a transformat in P 2835 Babeni - Alunu (a plecat din Ramnicu Valcea la ora 14:03, a ajuns in Babeni la 14:43 si a plecat spre Alunu la 15:55). A fost alcatuit dintr-un LDH 80-0627-2 si doua vagoane 21-47. Ganditi-va cum a fost ca aproape toata ziua sa fiu in acelasi tren. Pornim din Babeni si parasim magistrala 201 Piatra Olt - Podu Olt, intrand pe sectia 205 Babeni - Alunu Mergem cu viteza acceptabila catre halta Sirineasa ------------ ------------ ------------ Primul viaduct al traseului, peste valea raului Luncavat ------------ ------------ Ne continuam drumul catre halta Sirineasa ----------- ----------- ----------- ----------- ----------- ----------- Ne apropiem de Sirineasa. Ramasitele fostei linii 1 a haltei, deci noi practic oprim la linia 2 Halta Sirineasa. Din pacate, cladirea haltei este abandonata, lasand astfel acces liber hotilor. Interiorul este gol, doar niste pereti mazgaliti. Un canton la iesirea din halta Sirineasa, si el abandonat Pornim din Sirineasa, indreptandu-ne spre Popesti-Valcea cu aceeasi viteza cu care am venit pana la Sirineasa. In prima imagine este raul Luncavat. Am uitat sa precizez: intregul tronson este prevazut cu semnalizare mecanica. Pe alocuri sunt cateva semnalizatoare electrice dar, dupa cum arata, cred ca nu au functionat niciodata. ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- ------------- Ne apropiem de statia Popesti-Valcea Un convoi de vagoane de marfa, folosite pentru transporul carbunelui. Intreg transportul de marfa de pe acest tronson este asigurat de Servtrans Statia Popesti-Valcea De la Popesti incepe cosmarul. Datorita intretinerii precare a liniei, dublata de compozitia solului (linia a fost frecvent afectata de alunecarile de teren), trenul are o restrictie de viteza cel putin severa. De aici si pana la statia Berbesti (deci 19 km) merge cu 15 km/h. Poate de aceea, tronsonul acesta poate fi considerat un frate geaman al tronsonului Valcele - Ramnicu Valcea. Dar, ne impacam cu ideea si mergem mai departe. Nu ne putem intoarce. Ne continuam drumul printr-un peisaj din ce in ce mai atragator. ---------- ---------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- Intram in primul tunel al acestui traseu, tunelul Grosi, lung de 725 m, finalizat in 1985. Celelalte tunele au fost finalizate in 1986. ---------- Iesim din tunel si oprim in halta Cernisoara. "Cladirea" haltei. Arata de parca ar fi o statie de autobuz Pornim din Cernisoara si ne continuam drumul, cu acelasi mers de bicicleta ------------ ------------ ------------ ------------ De aici mergem printr-o zona care pur si simplu iti taie respiratia prin frumusetea ei. Acesta cred ca este singurul avantaj al faptului ca trenul merge cu viteza redusa. Ai mai multa vreme sa admiri minunatia naturii. ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ----------- ----------- ---------- ---------- Intram in al doilea tunel, tunelul Cerna ----------- Sfarsitul primei parti
Ultima editare efectuata de catre tudor_vl in Mar 18 Aug 2009, 12:52, editata de 3 ori |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 02:05 | |
| Partea a douaIesim din tunel si mergem mai departe. Apare un sector cu 4 poduri pe o distanta destul de mica. Primul pod. ------------ ------------ Al doilea pod, peste aceeasi sosea deasupra careia a trecut primul ------------ Km 26, deci mai avem 10 km de viteza redusa si 15 km pana la Alunu Al treilea pod. Acesta trece peste valea raului Cerna -------------- -------------- Ne indreptam si spre cel de-al patrulea pod ------------ ------------ In stanga pomului se pot vedea ramasitele fostei linii care ducea catre exploatarea miniera Cerna, linie desfiintata o data cu inchiderea minei acum cativa ani Cantonul statiei Copaceni, deci nu mai avem mult pana in statie Intram in Copaceni Statia Copaceni. Aici stationam putin, asteptand un marfar. Vagoanele sunt, cum spuneam, de Servtrans, insa locomotivele apartin Constantin Grup. De asemenea, din cate am inteles de la controlor, aceasta este singura statie de pe traseu in care se mai vand bilete. In celelalte statii casele de bilete s-au desfiintat. --------- --------- Parasim statia Copaceni si ne continuam drumul printr-o zona la fel de spectaculoasa ----------- ----------- ----------- ----------- Intram in cel de-al treilea tunel, tunelul Copaceni. Judecand dupa timpul care ne-a luat sa il traversam (aproape 5 minute), cred ca acesta este cel mai lung tunel de pe traseu. ----------- Iesim din tunel si tot inainte, cu aceeasi viteza redusa, bineinteles ---------- ---------- Intram si in cea de-a patra si ultima pivnita. Pardon, vreau sa spun tunel, tunelul Berbesti (am zis pivnita deoarece in tunele este racoare, umezeala si miroase exact ca-ntr-o pivnita) ------------ Iesim din tunel si intram incet-incet in orasul Berbesti ----------- ----------- ----------- ----------- ----------- Linia catre exploatarea miniera de la Berbesti Statia Berbesti, finalul restrictiei, in sfarsit :roll: Plecam din Berbesti si ne indreptam spre Alunu cu viteza buna, avand in vedere viteza cu care am venit pana acum ------------ ------------ Utilaj minier si banda miniera in apropiere de statia Alunu ------------ ------------ Ajungem in Alunu la ora 18:25, deci cu 20 de minute intarziere. Vedere spre Berbesti Vedere spre ceea ce ar fi trebuit sa fie linia Alunu - Seciuri. Am inteles de la o persoana care lucreaza la Alunu de multi ani ca terasamentul era pregatit, mai trebuia sa termine viaductele, tunelele si sa puna linia, tronsonul fiind prognozat pentru deschidere in perioada 1990-1991. Din pacate, n-a fost sa fie Stam in Alunu 10 minute, cat sa intoarca locomotiva si sa o cupleze la celalalt capat al garniturii. La Popesti ne-am intalnit cu P 2468 Ramnicu Valcea - Alunu, care a plecat din Valcea la ora 18:00. Am ajuns in Valcea la 21:35, cu 10 minute mai tarziu decat ora la care era programata sosirea. Dupa parerea mea, la capitolul infrastructura, tronsonul Valcele - Ramnicu Valcea ii da oricand clasa tronsonului Babeni - Alunu insa, la capitolul peisaj, Valcele se ascunde dupa Alunu. Chiar daca peisajele nu sunt la fel de spectaculoase ca si pe alte tronsoane din tara, nu sunt de ignorat. Cum spune englezul: "They are nothing to sneeze at". Si asta a fost tot. Sper din tot sufletul ca v-a placut. THE END
Ultima editare efectuata de catre tudor_vl in Sam 29 Aug 2009, 23:58, editata de 2 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 09:40 | |
| Foarte frumos reportajul. Felicitari Tudor. Peisajul este superb. Ce frumos ar fi fost sa putem face o calatorie de la Bucuresti - Deva, de exemplu, prin Pitesti - Ramnicu Valcea - Babeni - Carbunesti - Petrosani. Am fi avut parte numai de peisaje superbe...
Pacat ca nu se intretine acest tronson. Sun sigur ca daca ar avea loc o alunecare de teren mai severa, aceasta linie va fi inchisa si asa va ramane, ca si in cazul liniilor 609 Dangeni-Saveni, 515 Gura Putnei-Nisipitu s.a.m.d. |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6554 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 10:02 | |
| Interesant reportajul tau, dar vezi ca linia 205 nu e magistrala. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 12:53 | |
| - cristi ar a scris:
- Interesant reportajul tau, dar vezi ca linia 205 nu e magistrala.
Ok, Cristi. Mersi pentru corectare. Am facut modificarea. Am schimbat din magistrala in sectie. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 18:05 | |
| - Vlad a scris:
- Pacat ca nu se intretine acest tronson. Sun sigur ca daca ar avea loc o alunecare de teren mai severa, aceasta linie va fi inchisa si asa va ramane, ca si in cazul liniilor 609 Dangeni-Saveni, 515 Gura Putnei-Nisipitu s.a.m.d.
De acord cu tine, insa daca ar avea loc o alunecare de teren mai severa, CFR Infrastructura va fi obligata sa o repare intr-un timp cat mai scurt deoarece carbunele din exploatarile miniere de la Berbesti si Alunu este foarte important pentru termocentrala CET Govora. Daca linia ar fi lasata in paragina, atunci nu ar ramane decat doua variante pentru transportul carbunelui: sa fie transportat cu camioane, ceea ce ar dura mult timp deoarece intre Alunu - Berbesti si termocentrala nu exista un drum direct. Ar face cam 60 de km, ceea ce ar insemna energie mai scumpa. A doua varianta ar fi sa transporte carbunele cu trenul din bazinul Motru-Rovinari via Craiova - Piatra Olt, ceea ce iara nu ar fi de dorit deoarece cresc costurile de transport al carbunelui, ceea ce iar ar insemna energie mai scumpa. Deci, in cazul in care ar fi afectata aceasta linie de o alunecare de teren, nu au decat sa o repare. |
| | | discoid21
Numarul mesajelor : 250 Localizare : Oradea Reputatie : 5906 Data de inscriere : 14/07/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 21:29 | |
| Acelaşi lucru, păcat e linia lăsată de izbelişte, deşi după cum ai zis, este foarte importantă. Mai ieftin ar fi să o consolideze acum, decât după o aluinecare de teren să refacă toată linia de la început. Pe liniile secundare văd că ai parte de peisajele cele mai inedite! Mi-a plăcut reportajul şi abundenţa de poze. DAr vagonul acela nu cred că a fost prea confortabil... |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 21:37 | |
| Bravo , nota 10....tre sa formam un club al expeditionarilor feroviari ai forumului....ca vad ca suntem din ce in ce mai multi... |
| | | Lde 2100
Numarul mesajelor : 847 Localizare : Slanic prahova Reputatie : 6857 Data de inscriere : 20/02/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mar 18 Aug 2009, 21:44 | |
| |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mier 19 Aug 2009, 10:35 | |
| M-am uitat si aseara, m-am uitat si acum la acest reportaj deosebit. Peisajul este superb!.Si din partea mea felicitari, despre felul in care este montat pe forum.Am ramas surprins sa vad in statia Popesti Valcea banci de lemn, foarte vechi, din una am vazut ca a mai ramas doar cadrul metalic. Apoi am ramas dezgustat de baraca din Cernisoara. Tu ai comparat-o cu cea a unei statii de autobuz. Mai rau. Pot spune ca arata exact ca cele facute de satenii de la mine de la tara care le faceau pe camp, pentru a se putea adaposti cand venea ploaia, iar ei se aflau la muncile agricole. Le spuneau sopruri. Dar cel mai mult am fost impresionat de poza aceea in care ai surprins un utilaj minier. Langa el, o batranica,oprita din drum, sprijinita intr-un bat, priveste spre tren, care trece pe langa ea. Asa cum tu te aflai in tren si mai aveai putin pana la Alunu, ma gandeam ca si ea, chiar daca era jos, era de fapt suita in trenul vietii, care si acela , pentru ea, se apropia de capat. De capatul vietii! Imi aduc aminte, cu multi ani in urma, prin locurile mai salbatice prin care trecea trenul, indeosebi copiii, aflati pe vreun drum langa calea ferata, se opreau, si priveau trenul, si ne salutau , ne faceau cu mana. Astazi, vremurile s-au schimbat. De multe ori m-i s-a intamplat sa fiu in tren, si sa ma uit pe geam, si sa vad copii care in loc sa ne salute , sa ne faca cu mana, .......ne arata un deget! Intorc capul dezgustat! Referitor la faptul ca se circula cu viteza redusa, nu mai ma mira, din moment ce cortexedge a surprins traverse crapate pe M300! Referitor la linia Alunu-Seciuri, de care pomenesti la sfarsitul acestui minunat reportaj, prefer sa ma abtin.... |
| | | Traveller
Numarul mesajelor : 173 Varsta : 45 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5684 Data de inscriere : 24/11/2009
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 Mier 25 Noi 2009, 15:07 | |
| Va salut !
E primul meu post aici. Sunt pasionat de calatoria cu trenul de copil, iar diversele expeditii ale mele sunt disponibile la : http://picasaweb.google.com/razvandansilion
Calatoriile cu trenul le-am facut in ultimii ani mai mult cu serviciul.
Fiind si un pasionat al mersului cu bicicleta, am facut si cateva expeditii ciclisto-feroviare (in deplasare la cate un concurs sau in cateva plimbari pe sosele de munte).
Pentru ca planuiesc in vara viitoare o expeditie cu bicla paralel cu calea ferata Babeni - Alunu, acest reportaj frumos e un bun material documentar.
Trebuie sa studiez si harti locale cu drumurile, sa ma gandesc si la o cazare in zona Alunu.
Felicitari si din partea mea, la mai multe reportaje la fel de frumoase ! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Babeni - Alunu 17.08.2009 | |
| |
| | | | Babeni - Alunu 17.08.2009 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |