|
| Alunu - Seciuri | |
|
+20JohannDB ldh80 andreigeorge Nesebar dan tm Dr2005 cfr500 Adirmvl AndreiStefan COSTACHE MIHAIL bogdan.perejuc Teodor rizelgeorgel2004 ana imfinity cont dezactivat . razvan - trenuri TVlad ferriviarius bogdan srl tudor_vl 24 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Alunu - Seciuri Sam 30 Mai 2009, 15:08 | |
| Am gasit un articol in engleza cu cateva informatii despre Alunu - Seciuri pe care l-am tradus. Articolul se numeste "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction".
"[..] Dar extinderea minelor de lignit a dus la construirea unor noi linii in Oltenia: Filiasi - Turceni - Rogojelu - Rovinari (1977), Turceni - Dragotesti (1982); Targu Carbunesti - Albeni (1983), Babeni - Berbesti - Alunu (1986), Albeni - Calnic (1987) si Calnic - Seciuri (1989). Majoritatea acestor linii nu necesitau munca inginereasca substantiala, dar legatura dintre Alunu si Seciuri, traversand vaile, necesita constructia unor tunele: Grosi, Cerna, Copaceni si Berbesti (lungime totala 3,43 km) - construite intre 1985 - 1987 pentru linia Alunu - si inca trei - Dobrana, Rosia si Seciuri (2,09 km) intre 1987 - 1991 - pentru a ajunge la Seciuri. Portiunea dintre cele doua linii (in jur de 8 km) nu a fost terminata desi intentia era sa fie deschisa ca o cale ferata intre Ramnicu Valcea si Targu Jiu si, impreuna cu linia Valcele - Ramnicu Valcea, distanta dintre Bucuresti si Targu Jiu era redusa la 288 km (fata de 359 via Craiova) iar distanta dintre Bucuresti si Petrosani era redusa la 339 km fata de 410. [...]" |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6201 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Mar 24 Noi 2009, 19:21 | |
| Si la momentul actual sunt de actualitate aceste proiecte. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Joi 01 Iul 2010, 00:37 | |
| Am facut un mic calcul iar daca acest tronson ar fi fost realizat, distanta pe calea ferata dintre Ramnicu Valcea si Targu Jiu ar fi fost de 117 km, cu 7 km mai mult decat pe sosea. Iata care au fost calculele:
- Ramnicu Valcea - Babeni (20 km) - Babeni - Alunu (41 km) - Alunu - Seciuri (8 km) - Seciuri - Carbunesti (23 km) - Carbunesti - Targu Jiu (25 km)
Total: 117 km Distanta sosea Ramnicu Valcea - Targu Jiu: 110 km |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: coordonantele Joi 31 Mar 2011, 22:52 | |
| Salut! Vă rog, dacă ştiiţi, să-mi daţi coordonantele gps ale portalulilor tunelelor. Sau, dacă sunt trecute pe o hartă, sunt foarte mulţumit şi antunci. Am gândul, să-le caut, doar numai viaductul neterminat se vede pe Google Earth. Vă rog, să mă ajutaţi, cum se poate ajunge la faţa locului. Mulţumesc frumos. Ulterior vă arăt pozele aici pe forum.
Singurul, care ştiu de la colegul meu: tunelul Dobrana, portalul dinspre Cărbuneşti se găseşte aproape de staţia Seciuri: http://wikimapia.org#lat=45.0372319&lon=23.721242&z=15&l=21&m=b |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: Recent Sam 23 Apr 2011, 06:44 | |
| Am făcut excursia. Informaţii pe scurt, din Seciurile spre Alunu, dacă cineva vrea să trece pe acolo înaninte de buruieni.De la Tărgu Jiu 70 lei cu taxiu la staţia iniţială. Am pornit pe la 7 jumate. Staţia Seciurile:clădirea gării: http://wikimapia.org/#lat=45.042751&lon=23.7089252&z=16&l=21&m=b gol de aici 50 m de linii, spre sudvest alunecări foarte serioase, staţia a dispărut pe mai mult de 100 m, numai pe linia V se poate circula cu 5 km/h dinspre vest, linia I: dinspre est, linia V–IV: dinspre est, linia I: capătul dinspre Alunu: http://wikimapia.org/#lat=45.0384752&lon=23.718195&z=16&l=21&m=b ultimul stălp, alunecare de teren peste linie dinspre sud. Tunelul Dobrana: http://wikimapia.org/#lat=45.0372622&lon=23.7208986&z=16&l=21&m=b acces pe drum betonat, se vede pe imagine. Tunelul străpuns în aliniament pe cca. 550 m, scutul partial furat. Tunelul e uscat. Tunelul Seciuri: portalul dispre Alunu exact aici: http://wikimapia.org/#lat=45.039855&lon=23.7460256&z=16&l=21&m=b la intrare umezeală la mijloc 50 m, dar la margină e uscat acces dinspre drum http://wikimapia.org/#lat=45.0448735&lon=23.7469482&z=16&l=21&m=b jos pe serpentină, sau, dinspre nord (Roşia) cărare de aici http://wikimapia.org/#lat=45.0467989&lon=23.7482572&z=16&l=21&m=b aici http://wikimapia.org/#lat=45.0419322&lon=23.7471199&z=16&l=21&m=b drumul spre dreapta. Tunelul e străpuns pe toată lungime (!), spre vest, curbă scurtă stângă, aliniament, curbă scurtă stângă, cca. 500-700 m, fără portal: Terasament în continuare nu există, după 20 m e un deal. Pe poza făcută de colegul meu sunt eu: De aici am mers pe jos şi cu ocazie până aici: http://wikimapia.org/#lat=45.0293921&lon=23.7809157&z=16&l=21&m=b Tunelul Roşia: portalul dinspre Alunu: http://wikimapia.org/#lat=45.028376&lon=23.7793279&z=16&l=21&m=b dinspre Cărbuneşti: http://wikimapia.org/#lat=45.029013&lon=23.7779975&z=16&l=21&m=b tunel terminat. Acces: http://wikimapia.org/#lat=45.0275419&lon=23.7784481&z=16&l=21&m=b spre dreapta pe drum cu iarbă, pe curbă de nivel, sau urcuş pe cărare din poiană: http://wikimapia.org/#lat=45.0280272&lon=23.7793279&z=16&l=21&m=b Pe jos şi cu o ocazie scurtă până aici: http://wikimapia.org/#lat=45.0221427&lon=23.7834048&z=16&l=21&m=b zid dergadat. De aici se poate merge pe terasament aporoape peste tot. Alunecări grave: http://wikimapia.org/#lat=45.0221427&lon=23.7834048&z=16&l=21&m=b ziduri de sprijin plecate spre vale (terasament cred că aporape terminat, dar lat: mi se pare, că aici a fost proiectat o staţie) aprox aici un podeţ în curte: http://wikimapia.org/#lat=45.0145132&lon=23.7897134&z=16&l=21&m=b loc gol pentru pozat viaductul dupămasa: http://wikimapia.org/#lat=45.0053807&lon=23.7944126&z=16&l=21&m=b Viaductul: terasament nu există până la culee, valea se poate trece fără grij lângă viaductul neterminat, două grinzi (capătul dinspre Alunu) pe pâmânt, de aici linia e trecută bine pe Wikimapia garaj pe capătul terasamentului: http://wikimapia.org/#lat=45.0025739&lon=23.8026094&z=16&l=21&m=b spre nord un podeţ fără terasament de asupra curte cu gard 150 m http://wikimapia.org/#lat=45.0005257&lon=23.803339&z=16&l=21&m=b ocolire spre vest pe drum (a doua curte: se poate deschide poarta) situatia serioasă: începe un debleu, gard închis, stăpân supărat pe CFR cu problema dezpăgubirii (sau pe toată lume): nu se poate trece. Noi nici n-am discutat, am ocolit spre stânga (nord), afară de terenul lui, am mers mai mult de 100 m pe vârful zidului, înalt de 5-8 m, dar asta ar fi limita cu vecinul dinspre nord, cine are câini, dar nu sunt tare periculoase. Poză spre Alunu: spre Seciuri: Porţinuea nu e lungă, de aici http://wikimapia.org/#lat=44.9963075&lon=23.8181877&z=16&l=21&m=b drum public. Podurile cu grinzi de beton: http://wikimapia.org/#lat=44.9939858&lon=23.8228655&z=16&l=21&m=b linia dinspre Cărbuneşti, banda transportatoare, linia dinspre EM Alunu. Staţia Alunu: clădirea principală: http://wikimapia.org/#lat=44.9870052&lon=23.825655&z=16&l=21&m=b cantonul: http://wikimapia.org/#lat=44.9830137&lon=23.8265347&z=16&l=21&m=b E excursie tare bună şi interesantă, vă recomand pentru toţi. Mai multe poze vă prezint în mai, scuze, nu am timp nici măcar să le văd pe toate, doar am ales repede nişte exemplare. |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: Hărţi topo vechi Sam 23 Apr 2011, 07:17 | |
| |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Sam 23 Apr 2011, 21:44 | |
| Formidabil! Asteptam cu mare interes restul fotografiilor! Incerc sa reconstitui traseul acestei cai farate insa am o nelamurire: pe unde anume este capatul fara portal al tunelului Seciuri? Probabil undeva pe valea aceea in forma de S, cu versanti impaduriti. In aceasta situatie, iesirea tunelului Dobrana ar fi trebuit sa fie foarte aproape de capatul vestic al tunelului Seciuri. De ce nu or fi ales atunci o cale exterioara pe curba de nivel, pe versantul sudic al vaii? Pilele viaductului sint verticale sau au fost afectate de alunecari de teren? Tablierele sint foarte strimbe, par a fi asezate "provizoriu". |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8364 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: refacere Vin 27 Mai 2011, 15:44 | |
| Oare peste cati ani se va reface intreaga linie cuprinsa intre Carbunesti si Babeni prin Alunu |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8386 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Vin 27 Mai 2011, 16:41 | |
| |
| | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4863 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Sam 15 Oct 2011, 18:48 | |
| Am parcurs pe jos distanta, sint 15...20 km. Mai jos, am facut o mica harta cu pozele pe care le-am luat: https://2img.net/r/ihimizer/img810/9059/scan0002ud.jpg . Imaginea 1, la 2km de Alunu. Pe traverse, localnicii spun ca erau montate sine :z6: pina aproape de viaductul Alunu. Imaginea 2,viaductul Alunu, vazut de la distanta. Ca sa intelegeti cit de mare este, comparati cu casele din stinga sau cu un omm care se vede in centru-jos. Imaginea 3: Sub viaductul Alunu, observati ca nici ramurile copacilor nu ajung pina la el. Imaginea 4: 4km de Alunu. Asa se pregatea terasamentul: se construiau tunele pentru apa si ziduri de sustinere, apoi totul se umplea cu pamint si se construia linia peste. Observati cit de larga este intreaga structura, ar fi putut incape un drum cu 4 benzi. https://2img.net/r/ihimizer/img850/8426/scan0011e.jpg Imaginea 5: Terasament fortificat, cu ziduri masive. Pilonii de ciment, adinci de peste 10m, erau lipiti prin ziduri late de ciment, asa cum se vede in imagine, marginind calea ferata de ambele parti. Pe mine ma uimeste. Cimentul foosit ajungea pentru un bloc. Imaginea 6: Aici trebuia sa fie statia Ruget. Terasamentul e gata, mai lipsesc trenurile :sftle6600phsl: :AA19: :AA19: https://2img.net/r/ihimizer/img853/9291/scan0009u.jpg Imaginea 7: Tunelul Rosia. Este foarte scurt deoarece de la Alunu se urca 7km pina aproape in virful dealului. :trenulet: https://2img.net/r/ihimizer/img14/6812/scan0007jl.jpg Imaginea 8, pe unde ar trebui sa fie statia Valea Amaradiei. Aproape tpata distanta intre tunelul Rosia si tunelele de la Seciuri este ocupata de depozite de steril de la minele din zona. Dupa cum se vede, terenul este plat si nu ar fi dificil de construit o cale ferata. https://2img.net/r/ihimizer/img41/5269/scan0006ql.jpg Imaginea 9: Am ajuns la 4,5 km de Seciuri si aici incepe, la capatul depozitului de steril, primul tunel. Se observa si citeva materiale de constructii folosite la constructia lui: https://2img.net/r/ihimizer/img528/4803/scan0005vb.jpg Imaginea 10: Iesirea din primul tunel. "Cirtita" care l-a sapat a ramas incremenita de 20 ani aici. Tunelul este lung si in curba si urca :AA19: :AA19: usor. :AA10: https://2img.net/r/ihimizer/img824/5233/scan0004ih.jpg Imaginea 11: Iesirea din al doilea tunel, care nu e terminat. Mentionez ca oamenii cred ca trebuia facut un singur tunel, dar au trecut capetele unul pe linga altul. Dupa distanta, eu cred ca nu e asa. Interesant ca al doilea tunel este la mica adincime (30m), desi destul de lung. Urma probabil sa iasa linga capatul primului tunel. De ce asa ceva? Am vazut roca de aici, e o argila foarte friabila, care in contact cu apa se face un fel de mil. Localnicii mi-au povestit ca de sute de ori terasamentele au luat-o la vale si au fost necesare constructii uriase si foarte multa munca. Dupa parerea mea, versantii fiind abrupti si instabili, nu a existat alta solutie. Imaginea este aproape de gara Seciuri. Fiti atenti la uriasa eroziune a apei. Intre locul de unde am facut poza si tunel, era un platou :shock: :shock: https://2img.net/r/ihimizer/img713/1106/scan0003ku.jpg Imaginea 12: la 1km dincolo de Seciuri. Vedeti calea ferata jos. Sint pe culmea dealului! Tot sectorul Ruget - Seciuri este aproape de culmea dealurilor. Este singura cale ferata din tara care trebuia sa circule asa de sus. In permanenta, cumpana de ape dintre Oltet si Amaradia si apoi dintre Amaradia si Gilort este la citeva sute de metrii (sau chiar 100m) de calea ferata. https://2img.net/r/ihimizer/img812/4536/scan0016j.jpg In zare se vede Paringul. Este o perspectiva pe care nici nu mi-am inchipuit-o vreodata a muntilor si localitatilor submontane. Recomand tuturor acest traseu. Cel mai bun mod de a-l face este urmatorul: Plecati din Piatra Olt sau Babeni cu primul tren spre Alunu. Admirati cele 4 tunele si linia construita cu multa truda pina la Alunu. Apoi, luati-o pe jos, pe terasament. Intrebati oamenii, ei va vor ajuta. De la Seciuri, continuati cei 23 km pe jos pina la Carbunesti, unde veti ajunge seara sau noaptea. De acolo, mergeti acasa cu ce tren doriti. Calatorie placuta! |
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6179 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: RE Sam 15 Oct 2011, 20:17 | |
| Minunat reportaj, felicitari! |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| | | | ana imfinity
Numarul mesajelor : 63 Varsta : 40 Localizare : Piatra Olt Reputatie : 4863 Data de inscriere : 15/10/2011
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Vin 25 Ian 2013, 23:47 | |
| Imi cer scuze tuturor, filmul si pozele cu linia aceasta le-am sters eu in data de 20.01.2012, in semn de protest pentru inchiderea Megavideo si Megaupload. Atunci mi-am sters toate conturile de pe toate site-urile unde am putut face asta. Am lipsit un an de pe net si am fost de acord sa ma intorc doar odata cu redeschiderea Megaupload ca Mega.co.nz . Toate materialele pe care le-am postat cu liniile Babeni - Alunu - Carbunesti, Govora - Bistrita, Cimpulung - Argesel si Pitesti - Curtea de Arges nu mai exista.
Am primit mai multe mesaje de la iubitorii de trenuri, care imi cereau sa le dau imagini si sfaturi. Imi cer scuze ca nu am raspuns pina astazi, cind am avut confirmarea ca Mega functioneaza. Daca voi trece din nou pe acolo, voi fi foarte incintata sa fac un nou reportaj.
P.S. Pe viitor, toate materialele (fie imagini, fie filme) le voi dona forumului. :avag: |
| | | bogdan.perejuc
Numarul mesajelor : 165 Varsta : 43 Localizare : Timisoara Reputatie : 4758 Data de inscriere : 08/05/2012
| Subiect: re Alunu Sam 26 Ian 2013, 00:42 | |
| Multumim si asteptam cu interes |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri Sam 26 Ian 2013, 20:58 | |
| @ana imfinity: Ne bucuram pentru faptul ca ai revenit pe forum! Sincer, nu trebuia sa stergi acele reportaje de exceptie si foarte valoroase pentru noi, pasionatii de trenuri! Poate mai detii ceva poze prin arhiva ta personala ca sa le repostezi pe forum. Sincer, noi nu avem nici o legatura cu inchiderea Megavideo si Megaupload. Ca o gluma, te-ai suparat pe ei, dar te-ai razbunat pe noi!!! Oricum , credem ca forumul l-ai urmarit in aceasta perioada de un an ca si vizitator! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Alunu - Seciuri | |
| |
| | | | Alunu - Seciuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |