|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+77alliens truscamihai ets2oltromânia Cipri Andrei Neculai ciprian71 Warrington Katalyn Vale_ntin didinul laurentzu NIKU24 elm mielutu zburator Luca tgv LanceR Jhonyla impuls marius664 dan tm Andrey_tm madalin98 halmarius phnegativ Norbi mishu88 IonutCFR2009 vatmanul TVlad DUAL Dutzu vladau2000 cardinal lifetec cfr500 spiderpc Adirmvl Vitosa Katalin4653 Vlad Balto manuela Valentin Sava cata Hurricane Michael Luna razvan - trenuri Adrian78 AlexD Dr2005 eu DAS 2011 nenuandrei ionutz85 iuli.hard ucpr redeme MariusM bogdan srl riciu @ndrey lovekomotive membru inactiv COSTACHE MIHAIL ldh80 alinx3330 kristi kkk ATM VladH Bobses srazvi ultras cristi CFR Nesebar catalin-husi mardaryroby myster2008 81 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9092 Reputatie : 12990 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin Mai 05, 2017 9:40 pm | |
| Cu toate astea reprezentantii Husilor au ajuns si in ecluza de la Portile de Fier. Google are facut si un traseu pe Dunare.
off topic
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8293 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam Mai 06, 2017 3:43 am | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Acum pe gratis, nu le-ar ajunge 2 vag 21-47
Nu bag mana in foc de asta. Daca era asa sigur se gasea vreun operator privat care sa inchirieze sectia. Dar sigur au facut ei o statistica ceva si au vazut ca nu se inghesuie lumea nici macar pe gratis suficient de mult incat sa renteze. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam Mai 06, 2017 8:46 am | |
| Motivul retragerii AM Desiro a fost ca la o razie organizata de politia TF si personal de control al CFR Calatori, s-a constatat ca 90 % din calatori circulau fara bilet Smile
Aceasta situatie a avut loc intradevar, dar a avut loc in cele cateva luni (intre noiembrie 2004- februarie 2005), cand AM Desiro a circulat, pentru o scurta perioada, ca tren direct Husi- Bucuresti Nord!
Atunci intradevar, in urma unui control in preajma localitatii Cretesti, majoritatea calatorilor au fost descoperiti calatorind fara bilet, iar acel AM Desiro direct Husi- Bucuresti Nord a fost desfiintat!
Apoi mai tarziu, din septembrie 2007, AM Desiro a fost introdus ca tren P pe linia 604, inlocuind batranele vagoane dimitroave .
Retragerea AM Desiro in vara anului 2010 s-ar fi datorat, din spusele impiegat de miscare din Husi, faptului ca AM Desiro si-ar fi uzat bandajele de la roti, datorita curbelor stranse dintre Cretesti si Husi! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6579 Reputatie : 12443 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam Mai 06, 2017 12:03 pm | |
| Cel mai bun era un AM Malaxa 900/1000. De ex trasa Tecuci - Barlad - Crasna - Husi si retur |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum Mai 07, 2017 8:54 am | |
| Si asta ar fi fost o solutie, dar- sper sa nu va suparati- cred ca alta solutie putea fi mai buna:
Tinand cont de faptul ca majoritatea calatorilor din Husi au treaba la Vaslui (resedinta de judet, dovada ca microbuzele spre Vaslui circula destu de pline astazi) sau la Iasi (in special studentii), cred ca ar fi fost utile trenuri cat mai dese pe ruta Husi-Crasna-Vaslui (compuse fie din cate 4 vagoane, fie din automotor nou)!
Iar pentru Iasi si eventual Bucuresti Nord cu cate un vagon direct.
Daca linia 604 ar fi adusa la parametri tehnici si de exploadare din 1990, un tren Husi-Crasna-Vaslui ar parcurge aceasta distanta in maxim 1 h si 30 minute (inclusiv 15 minute stationare in Crasna pentru rebrusarea locomotive). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum Mai 07, 2017 10:26 pm | |
| PS- Am vrut sa spun la parametric tehnici si de exploadare din 1994.
Astfel, in tren de calatori at putea acoperi distanta Husi- Crasna- Vaslui in 1 h si 32 minute, din care:
-Husi- Crasna: 55 minute (conform livret din anul 1984)
-Crasna: 15 minute stationare pentru rebrusarea locomotivei
-Crasna- Vaslui: 22 minute (conform orarului tren R 6313 din mersul trenurilor actual)
Timpii de mers pe linia 604, conform livret din 1984:
a. Sens Crasna- Husi:
-Crasna- Tarzii hc= 9 minute
-Tarzii hc- Oltenesti HM= 4 minute
-Oltenesti HM- Curteni hc= 5 minute
-Curteni hc- Cretesti= 6 minute
-Cretesti- Dobrina hc= 11 minute
-Dobrina hc- Podgoriile Husului HM= 6 minute
-HM Podgoriile Husului- Husi= 9 minute
Total: 50 minute
Minute restrictii: nu sunt
b. Sens Husi- Crasna
-Husi- HM Podgoriile Husului: 11 minute
-Podgoriile Husului HM- Dobrina hc: 6 minute
-Dobrina hc- Cretesti: 9 minute
-Cretesti- Curteni hc: 6 minute
-Curteni hc- Oltenesti HM: 4 minute
-Oltenesti HM- Tarzii hc: 4 minute
-Tarzii hc- Crasna: 9 minute
Total: 49 minute
Minute restrictii: Nu sunt |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6460 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum Mai 07, 2017 11:18 pm | |
| Trenuri cu patru vagoane şi automotor nou n-ai să vezi pe la Huşi prea curând, în cel mai bun caz Desiro cu orar şi timpi mers cum a fost în 2009.
La cât se învârte linia aia prin oraş poate că era bun încă un PO amplasat într-o zonă strategică.
Crucea de la mănăstire e iluminată noaptea? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 7:37 am | |
| Crucea de la Manastirea Schimbare la Fata (manastire infiintata in 1996, si situata foarte aproape de locatia fostei halte Dobrina hc) din cate stiu nu este iluminata noaptea!
Intradevar, cel mai bun mers care probabil a existat vreodata pentru linia 604 era cel din cursul anului 2009, ca si turnusuri si numar de trenuri!
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 10:59 am | |
| Tinand cont de urmatoarele aspecte:
-Mersul trenurilor actual al trenurilor R si IR de pe M600 si pentru asigurarea unor legaturi bune la si de la acestea
-Cel mai apropiat depou de Husi care ar putea pune la dispozitie material rulant pentru linia 604 este depoul Iasi
-Cel mai indicat material rulant pentru linia 604, care exista la ora actuala in parcul SNTFC-CFR-Calatori este automotorul Siemens-Desiro (dpdv al consumului de combustibil, capacitatii de transport si conditiile oferite calatorilor pentru un tren de scurt parcurs)
Si in ipoteza readucerii liniei 604 in parametri tehnici si de exploadare din anul 1994,
Propun urmatorul mers de tren pentru linia 604:
-Necesar doua automotoare Desiro, cu depoul Iasi
A. Primul automotor
1. Intre Iasi si Crasna atasat la R 6406 (Iasi plecare 17.15, Crasna 19.12/19.17) Crasna plecare 20.00, Husi sosire 20.56
*Legatura de la: IR 1866 de la Galati (Crasna 19.53).
2. Husi plecare 23.00, Crasna sosire 23.55
*Legatura la: IR 1964 si IR 1862 pentru Constanta (Mangalia)(Crasna 00.04) si la IR 1668 pentru Bucuresti Nord (Crasna 00.53)
3.Crasna plecare 4.30, Husi sosire 5.26
*Legatura de la: IR 1667 de la Bucuresti Nord (Crasna 4.19)
4.Husi plecare 5.35, Crasna sosire 6.30
*Legatura la: R 6311 la Vaslui-Iasi (Crasna 6.45), si la IR 1662 la Bucuresti Nord (Crasna 7.30)
5.Crasna plecare 9.20, Husi sosire 10.16
*Legatura de la: IR 1863 de la Iasi (Crasna 9.14) si de la IR 1831 de la Galati (Crasna 9.05)
6.Husi plecare 10.30, Crasna 11.25/11.30, Vaslui 11.53/11.55, HM Balteni 12.05/12.15 (incrucisare cu R 6404), Buhaiesti 12.31/12.32, HM Barnova 12.57, Nicolina 13.14, Iasi sosire 13.23
B. Al doilea automotor
1.Intre statiile Iasi si Vaslui circula atasat la tren R 6404 (Iasi plecare 10.45, HM Balteni 12.09, Vaslui 12.21/12.26) Vaslui plecare 12.45, Crasna 13.04/13.09, Husi sosire 14.05
*Legatura de la: R 6401 de la Bârlad (Crasna 12.15)
2.Husi plecare 14.30, Crasna sosire 15.25
*Legatura la: R 6313 pentru Vaslui-Iasi (Crasna 15.35), la R 6314 pentru Tecuci (Crasna 15.30) si la IR 1664 pentru Bucuresti Nord (Crasna 15.55).
3. Crasna plecare 16.10, Husi sosire 17.06
*Legatura de la: IR 1664 de la Iasi (Crasna 15.54) si de la R 6313 de la Tecuci (Crasna 15.34)
4. Husi plecare 18.50, Crasna sosire 19.45
*Legatura la: IR 1866 la Iasi (Crasna 19.54)
5. Crasna plecare 21.50, Husi sosire 22.46
*Legatura de la IR 1665 de la Bucuresti Nord (Crasna 21.39)
6.Husi plecare 2.16, Crasna 3.21/3.26, Vaslui sosire 3.40 Intre statiile Vaslui si Iasi circula atasat la tren R 6411 (Vaslui plecare 3.55, Iasi sosire 5.32).
*Rolul acestui turnus ar fi de a duce automotorul la depoul Iasi, dar si de a asigura o legatura pentru IR 1833 (pentru eventualii calatori din Husi care ar dori sa ajunga la Suceava, Cluj-Napoca, Oradea, Arad si Timisoara).
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 11:08 am | |
| In privinta statiilor si HM-urilor care ar trebui reinfiintate pe linia 604 acestea ar fi in numar de doua:
-Statia Cretesti. Rolul ei ar fi de a se putea realiza eventuale incrucisari de trenuri pe linia 604, dar si de a deservi baza de receptie a cerealelor de la Cretesti si rampa de marfa de acolo.
-HM Podgoriile Husului Rolul ei ar fi ca si viitor nod de cale ferata, pentru o eventuala cale ferata de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita CFR- Leuseni CFM- Visterniceni- Chisinau.
-De asemenea, ar trebui reinfiintata halta Dobrina hc, deoarece in imediata sa apropiere se afla doua importante obiective care pot fi valorificate din punct de vedere turistic: Padurea Dobrina (ca principala zona de petrecere , in aer liber a locuitorilor din Husi) si Manastirea Schimbarea la Fata, infiintata in anul 1996. |
| | | laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3508 Data de inscriere : 08/06/2016
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 11:11 am | |
| Nu stiu daca Iasi-ul dispune de asa multe Desiro ca sa poata trimite 2 pentru Husi. Vezi 6404 care e facut cu Desiro si care din nu stiu ce motiv nu circula sambata. Sa fie vorba de revizii sau ceva de genul asta ? Cat despre calatori sunt sigur ca ar avea si sambata. Duminica de pilda il vad mereu plin trecand prin gara Nicolina. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 11:14 am | |
| Daca s-ar dori cu adevarat, s-ar putea aduce inca doua automotoare Desiro la depoul Iasi, pentru a deservi si linia 604!
De asemenea, Iasul ar mai aveea nevoie de cel putin inca un automotor Desiro, pentru a deservi trenul Iasi- Ungheni Moldova (compus astazi din locomotiva diesel-electrica si un singur vagon, cu o risipa mare de combustibil). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 2:37 pm | |
| PS Deoarece nu mai pot modifica un mesaj precedent, aduc o completare aici:
De asemenea, in imediata apropiere a fostei HM Podgoriile Husului, pe locul unde in 1990 exista rampa de descarcare a prefabricatelor din beton a fostului santier Constructorul (acolo existau si doua cai ferate industriale infundate, unde erau garate vagoane incarcate cu prefabricate din beton), astazi se afla in stadiul de finalizare a constructiei cateva blocuri ANL.
Asadar reinfiintarea HM Podgoriile Husului, pe langa rolul de a deveni un eventual punct de plecare al unei cai ferate de ecartament normal spre Chisinau, i-ar ajuta si pe viitorii locuitorii din aceste blocuri ANL, sa utilizeze trenul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun Mai 08, 2017 7:34 pm | |
| In articol din ziarul "Vocea Husului" din februarie 1991- sub titlul "623- Jurnal de bord"
Citez articolul:
" 1991, februarie, 1. Gara de nord, ora 23.10, linia 8. Puiul de ger care adulmeca locurile face sa trozneasca pietrele. Trosc, trosc! Nu, nu sunt pietrele, sunt picioarele mele, care discret trag o batuta in scop de incalzire! Vine trenul..........trebuie sa traga trenul 623 la peron, pentru ca are plecare peste zece minute! Nu e trenul nostrum, asta trage la linia 7! Ma uit de-a lungul peronului si am impresia ca asist la un festival al dansurilor populare. Toata lumea topaie marunt si danseaza. Vesel, nu ? Ici si colo cate un individ mai precaut scoate o sticla de tuica si trage o dusca buna, pentru incalzire! Temperatura scade mereu, dusca se repeat tot mai des. Nimeni nu stie nimic despre tren, dar toata lumea asteapta ca din moment in moment acesta sa vina la peron. 23.45: inca nimic! Nici un anunt. Topaiala generala capata un ritm din ce in ce mai alert. Atunci o doamna cu un copil in brate si-a descheiat scurta strecurandu-si copilul la piept si tremura amandoi cu spor. Daca in gara at fi liniste s-at auzi clantanitul general al celor de la peronul 8. Invidiem in cor posesorii biletelor de calatorie pe alte rute, ale caror trenuri vin cuminti la peron si pleaca conform programului.
In sfarsit, o stire: zvonul trece din gura in gura, amplificandu-se. "Are doua ore intarziere". Doamna de langa mine ofteaza, fetita plange. E frig. Lumea a renuntat sa mai danseze. Acum marsaluieste inainte si inapoi. Probabil privita de sus scena adduce cu un balet gigantic.
In zvon face lumea sa tresalte. "Vine!". Intradevar trenul trage la peron. Grabit si arogant conductorul ne explica intarzierea: "Ce tipi, ba ? Ce sa fac daca a intarziat Iasul ?" "Da' ce, s-au terminat vagoanele in Gara de Nord ?" "Nu se putea face alta garnitura ?" intervine un pasager. "Nu-I voie!" conchide sec conductorul "Si la urma urmei nu-I treaba ta! Daca nu-ti convine mergi pe jos!".
Ma duc in vagonul doi. In compartimentul in care aveam locul se mai gaseau doamna si fetita si inca un domn. Se mai gaseau de asemenea un intuneric bezna si un frig cumplit.
Ne-am inghesuit fiecare in coltul lui, incercand sa ne pastram bruma de caldura degajata (inca) de propriile noastre corpuri. In curand am fost izolati de lumea exterioara prin promoroaca depusa pe toate geamurile din cauza respiratiei noastre. Fetita a inceput sa planga. Inghetasera complet. Am renuntat la cojoc in favoarea fetitei. Vecinul a renuntat la caciula si fular. Cu astea doamna I-a infasat picioarele si infasurata in cojoc, fetita a reusit sa adoarma.
Aproape de Ploiesti a aparut si controlorul.
-"Biletele va rog!"
-"Domnule, ce se intampla cu incalzirea ?"
-"Pai daca nu s-a incalzit pana acuma......"
-"Vreti sa spuneti ca nu avem sanse de a aveea caldura ?"
-"Nu-I vina mea ca nu functioneaza sistemele de incalzire! Buna seara".
Oare chiar nu-I vina dumnealui ? Poate I sugereaza cineva ca raspunzand de calatori si de tren nu at fi trebuit sa preia un tren al carui sisteme de incalzire nu functioneaza deloc, mai ales cand afara temperature este sub -25 de grade. Timpul trece si temperature scade tot mai mult.
Doamne, nicioadata nu mi-am droit asa de mult ca trenul sa fie aglomerat, supraaglomerat chiar. Ma gandeam cu regret si nostalgie la trenul in care am circulat imediat dupa sarbatori, si in care a trebuit sa stau intr-un picior pana la Bucuresti, desi CFR-ul nu uitasera sa-mi ia banii pentru rezervare de loc clasa intaia! Ce nerecunoscator am putut sa fiu atunci.
Gandurile imi aluneca la o carte pe care am citit-o curand. Se pare ca la Auschwitz existau sobe in baraci si detinutii primeau 2-3 kg de lemne pe seara. Fericitii!
Fetita a inceput din nou sa planga. Totusi I-au inghetat picioarele. Trebuie descaltata si doamna I frictioneza picioarele.
Folosind singura modalitate de a ne incalzi ne ingramadim toti trei pe doua locuri.
I dau un pachet de Kent controlorului daca la el in compartimentul de serviciu e mai cald si ma lasa sa duc fata acolo.
-"Mai bine o bataie buna......."
Controlorul ne lasa in dilemma, intrucat nu mai apare.
La Marasesti ne renasc sperantele. Se schimba locomotiva!
Poate vom aveea caldura. Speram sa gasesc un taxi, bineinteles particular. Ce bine at fi daca at exista si trenuri particulare. Ai aveea pe cine trage de urechi!
Pana la urma am ajuns la Husi si ma asez pe fotoliu cu senzatia ca daca ma atinge cineva ma sparg. Am devenit casant!
As aveea totusi 4 intrebari pentru CFR:
1. Pentru ce-si I-au banii cei de la intretinerea vagoanelor ?
2. Pentru ce au scumpit frigul si bezna din vagoane ?
3. Nu crede CFR-ul ca poate fi pus sa raspunda personal pentru minunatele conditii de imbolnavire puse la dispozitia calatorilor ?
4. Si ultima: Ce-aveti bre cu moldovenii ?
PS Cand am ajuns acasa, sperand sa-mi dezmortesc oasele congelate, am gasit ca central de termoficare care alimenteaza blocul meu este mai generoasa decat CFR-ul. Ea ne asigura totusi 5-6 grade in apartament, contra a numai 250 lei lunar. Marinimos, nu ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier Mai 24, 2017 12:06 pm | |
| Si proiectul a ceea ce trebuia sa fie calea ferata spre zona industriala a Husului.
Dupa ce in anii 50 este construita calea ferata spre zona industriala a municipiului Bârlad (in 1953 este inaugurata prima mare întreprindere industriala din actualul judet Vaslui, si anume Fabrica de rulmenti Bârlad, construita la Bârlad si datorita faptului ca Gheorghe-Gheorghiu-Dej se nascusera la Bârlad), iar in anii 70 este construita calea ferata spre platforma industriala Rediu a municipiului Vaslui, se punea problema realizarii si a unei cai ferate spre zona industriala a- pe atunci orasului (din 1995 municipiu) Husi.
Intre anii 1974-1980 se realizeaza zona industriala din Husi, unde, in 1990, existau 4 intreprinderi mari, de subordonare republicana: Fabrica de incaltaminte Husana (cu bocancii produsi aici a fost dotata si armata irakiana), Fabrica de textile Moldotext, Filatura de bumbac si Fabrica de conserve din legume.
In afara de aceste 4 mari unitati de subordonare republicana, mai existau si alte unitati mai mici: ICIL (intreprinderea de industrializarea si comercializarea a laptelui), MAT, IRIC (Intreprinderea de industrializare a carnii), Sectia lemn (care fabrica piese de mobilier ce erau exportate in Olanda), o baza de receptie a cerealelor, un depozit de legume-fructe, depozitul de achizitii a cooperatiei de consum, etc.
In anii 80 apare proiectul de constructie a caii ferate spre zona industriala a orasului Husi, iar in monografia judetului Vaslui din colectia de carti Judetele patriei (monografie editata la începutul anilor 80), se mentiona ca se vor prelungi liniile de cale ferata din judetul Vaslui, de la statia CFR Husi pana in zona industriala a orasului Husi, respectiv de la statia Falciu pana la satul Falciu (fosta HM Falciu Nord).
Intial, au existat doua variante de traseu studiate pentru constructia caii ferate spre zona industriala a orasului Husi:
-O varianta prevedea ca aceasta cale ferata sa se desprinda de la fosta HM Podgoriile Husului , sa mearga pe la est de oras si sa urmeze partial fostul traseu al fostei cai ferate de ecartament ingust HM Podgoriile Husului- Bucovat
-O alta varianta prevedea ca linia spre zona industriala sa se continuuie din statia CFR Husi si sa treaca prin partea de sud a orasului (prin cartierele Brosteni si Plopeni, fapt care ar fi impus si demolarea unor case. Culmea ironiei, una din casele care urmau a fi demolate era cea a unui picher de la districtul de linii Husi, pe care l-am cunoscut).
In anii 1987-1988 aceasta ultima varianta fusesera aleasa. Din spusele unui cunoscut care a insotit echipa de ingineri care a studiat pe teren, in acei ani, traseul viitoarei cai ferate spre zona industriala a orasului Husi, si din spusele unor fosti ceferisti care lucrau in anii 80 in statia CFR Husi, acest traseu studiat si ales ar fi urmat sa fie:
Linia spre zona industriala a orasului Husi urma a fi construita in prelungirea liniei 5 din statia CFR Husi, prin spargerea acelui zid de beton din capatul infundat al statiei si realizarea unui tunel, pe sub casele din cartierul Gara-Saca si pe sub strada Saca. Probabil unele case din acest cartier urmau a fi demolate.
Apoi, dupa iesirea din acest tunel, linia urma sa se ramifice in doua ramuri:
-O ramura ar fi traversat Drum Combinat si ar fi intrat in incinta Combinatului de vinificatie. Aici mult a intervenit si s-a zbatut celebrul director al IAS Husi- Ioan Neamtu, ca sa aduca linia ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie. Inclusiv prin interventii cu produse locale trimise la Bucuresti. Insa din pacate nu a reusit, fiind unul dintre putinele lucruri pe care in aceea perioada si le-a propus, dar nu a reusit sa le realizeze Ioan Neamtu.
-O alta ramura trebuia de asemenea sa traverseze Drum Combinat, dupa care sa se indrepte spe est (pe la sud de combinatul de vinificatie)
Apoi linia spre zona industriala urma a intersecta la nivel Calea Calarasi si Drum Donea (in cartierul Brosteni), apoi urma a trece peste un parau, dupa care urma sa mearga paralel si la nord de strada Fundatura Viilor.
Apoi urma sa intersecteze la nivel strada Schit, apoi sa treaca pe la nord de strada Capitan Carp. In aceasta zona o ramura a caii ferate urma sa traverseze un parau si sa ajunga la o centrala termica (In anii 80, cele doua centrale termice situate strada Sfantu Gheorghe- strada cunoscuta ca si asa-zisa soseaua de centura, au fost trecute in functionare de pe combustibil tip CLU, pe combustibil tip carbune-lignit. Lignitul urma a fi adus pe calea ferata pana la aceste centrale termice. Dar randamentul acestor centrale termice, dupa trecerea pe baza de lignit, a fost dezastros, generând si o poluare insemnata, aceste doua centrale termice capatand renumele de Cernobal printre huseni).
Apoi calea ferata spre zona industriala urma a traversa la nivel strada care duce spre scarile de acces in parcul Motoc/1 Mai, dupa care urma sa faca o curba larga spre sud, pentru ca apoi sa se indrepte din nou spre est, pentru a traversa cartierul Plopeni.
Aici urma a traversa la nivel strada C. Dragan, apoi urma sa traverseze un parau, sa se intersecteze la nivel cu strada Ioan Voda cel Cumplit (drumul judetean spre Padureni), apoi sa traverseze cartierul Plopeni (prin demolarea unor case), sa se intersecteze la nivel cu strada Locotenent Gavril Teodoru, iar apoi, exact inainte de intersectia strazii A.I.Cuza cu strada Locotenent Gavril Teodoru, sa traverseze la nivel strada A.I.Cuza.
De aici o ramura urma sa se ramifice spre Sectia de Utilaj Complex (astazi SC Petalul SA). In 1989 SUC Husi era in subordinea Intreprinderii de utilaj petrolier 1 Mai Ploiesti, si era condusa de renumitul maistru Teodor Loghin, care reusisera sa obtina contracte de export a utilajului petrolier produs la SUC Husi in China.
Apoi calea ferata urma sa mearga paralel si la nord de strada A.I.Cuza, pana la intersectia acesteia cu strada Moldovei.
Inainte de aceasta intersectie, calea ferata urma a se desprinde in doua ramuri:
-O ramura care sa traverseze la nivel strada Moldovei, apoi sa se indrepte spre sud (paralel cu strada A.I.Cuza), si sa ajunga in incinta depozitului de materii prime a SUC. Aici se afla si singura macara tip pod-rulant din Husi.
-O alta ramura urma sa continuie spre zona industriala, sa traverseze la nivel strada Moldovei si un parau, apoi sa treaca prin zona fostului CAP Husi, dupa care sa intre in zona industriala.
-Aici linia urma a traversa la nivel Soseaua Husi- Stanilesti- Falciu, in dreptul bazei de receptie a cerealelor. Apoi ar fi irmat sa treaca pe la nord de aceasta, si apoi sa treaca prin spatele fabricii Moldotext si sa ajunga in zona fostei Sectii de Mecanizare a Agriculturii (SMA).
In aceasta zona, urma a fi amenajata o Antestatie industriala, de unde urmau a se ramifica linii industriale pentru fiecare fabrica in parte (Moldotext, Husana, Fabrica de conserve, Filatura de bumbac, IAS).
Liniile ferate industriale pentru Fabrica de conserve, Filatura de bumbac si IAS urmau a traversa la nivel Calea Basarabiei (pe atunci se numea Strada Carpati).
Din pacate venirea revolutiei din 1989 a dus la abandonarea acestui proiect (care urma a fi realizat probabil in cincinalul 1990-1995).
Dupa anii 1994-1997, majoritatea fabricilor din zona industriala decad, isi reduc drastic activitatea sau dispar.
Astazi, pe traseul pe unde trebuia sa treaca calea ferata spre fosta zona industriala a Husului, in unele locuri (in cartierul Brosteni, de-a lungul strazilor Fundatura Viilor si A.I.Cuza) s-au construit case.
Traseul pe unde urma sa fie construita calea ferata spre fosta zona industriala din Husi l-am marcat pe wikimapia. De asemenea, majoritatea strazilor din zona pe unde urma sa treaca aceasta cale ferata pot fi vizualizate pe Google maps. As fi postat pe forum si imagini din Google maps din locurile unde aceasta cale ferata ar fi urmat sa intersecteze aceste strazi (sau sa mearga paralel cu ele), insa nu stiu cum sa postez imagini din Google maps pe acest forum.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |