|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+77alliens truscamihai ets2oltromânia Cipri Andrei Neculai ciprian71 Warrington Katalyn Vale_ntin didinul laurentzu NIKU24 elm mielutu zburator Luca tgv LanceR Jhonyla impuls marius664 dan tm Andrey_tm madalin98 halmarius phnegativ Norbi mishu88 IonutCFR2009 vatmanul TVlad DUAL Dutzu vladau2000 cardinal lifetec cfr500 spiderpc Adirmvl Vitosa Katalin4653 Vlad Balto manuela Valentin Sava cata Hurricane Michael Luna razvan - trenuri Adrian78 AlexD Dr2005 eu DAS 2011 nenuandrei ionutz85 iuli.hard ucpr redeme MariusM bogdan srl riciu @ndrey lovekomotive membru inactiv COSTACHE MIHAIL ldh80 alinx3330 kristi kkk ATM VladH Bobses srazvi ultras cristi CFR Nesebar catalin-husi mardaryroby myster2008 81 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
madalin98
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 4914 Data de inscriere : 30/06/2011
| Subiect: LICITATIA A FOST CASTIGATA DE UN ESCROC Dum 11 Aug 2013, 15:38 | |
| CONTROVERSE În timp ce husenii asteaptã ca, de la o zi la alta, trenul lor sã fie repus pe sine, detaliile explozive care ies la ivealã în legãturã cu cel care a câstigat licitatia diminueazã tot mai mult sperantele oamenilor! Firma SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL nu doar cã a fost înfiintatã numai cu câteva zile înainte de licitatie, lucru care a stârnit multe semne de întrebare, dar, asa cum aratã datele oficiale din Registrul Comertului, apartine unui obscur of-shore din Cipru. Mai mult decât atât, în România, acest of-shore este reprezentat de un anume Dãnut Viorel Ometitã, care, ce sã vezi?!, cu doar o lunã înainte de a închiria de la CN CFR SA cinci trasee, între care si Crasna – Husi, a fost condamnat de Judecãtoria Dej la doi ani de închisoare cu suspendare pentru “înselãciune”.
Tot în luna mai a acestui an, odatã cu închirierea sectiei Crasna – Husi, alte patru trasee au fost închiriate de cãtre controversata societate SC Fulger Transport Rapid Interurban de Cãlãtori SRL. Este vorba despre Dorneşti-Putna, Gura Humorului-Dărmăneşti, Floreni-Dornişoara (judeţul Suceava) şi Sebeş Alba-Petreştii de Pădure (Alba). Conform spuselor comunicatului oficial al celor de la CN CFR, în 30 de zile, ar fi trebuit semnat contractul, iar în jurul datei de 1 septembrie, trenurile sã fie repuse în functiune. Ei bine, nimic nu s-a miscat în tot acest timp pe traseele proaspãt închiriate, iar despre semnarea propriu-zisã a contractului, oficialii CFR-ului nu au mai suflat nicio vorbã. La Husi, de pildã, singurul semn, potrivit cãruia existã undeva, o bunã intentie de a se materializa închirierea stabilitã în luna mai, a fost actiunea celor de la Linii 2 Bârlad, de a *urãta calea feratã în zona pãdurii Dobrina. Specialistii au asteptat ca, mai apoi, sã li se cearã sã refacã toate instalatiile, automatizarea, etc, pentru ca totul sã fie pregãtit pentru reluarea activitãtii, însã nimeni nu a mai spus nimic. “Colegii de la Linii 2 Bârlad au *urãtat totul, pentru cã asa s-a dispus, ca pânã pe 17 august sã fie linia curatã. Apoi am asteptat ca sã trecem la refacerea instalatiilor, însã pânã acum nu am primit niciun semn. Nu mai credem cã în septembrie se va mai bãga trenul, pentru cã dacã ar fi asa, ar fi trebuit sã ne apucãm deja de lucru. Noi tot sperãm, noi tot tragem nãdejde, chiar dacã am auzit si noi cam ce se spune despre firma care a închiriat. Noi vrem ca trenul sã fie readus la Husi, unde oamenii au nevoie de el”, au spus ceferistii locali.
Intrã în scenã un of-shore, dar si un condamnat pentru înselãciune!
O cercetare mai amãnuntitã însã scoate la ivealã detalii foarte interesante despre firma care s-a angajat sã redea husenilor vechiul tren. Datele de la Registrul Comertului aratã cã SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL Bucureşti a fost înfiinţată pe 20 mai 2013, iar la numai 9 zile (!), ea câstigã licitatia pentru cinci trasee feroviare, între care Crasna – Husi, lucru privit cu destul scepticism de multi. La rândul sãu, SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL Bucureşti este detinutã în procente egale de alte două firme si anume Transport Operativ Feroviar de Marfă SRL şi Întreţinere Transport Feroviar SRL, ambele cu sediile în Bucureşti. Acestea – surprizã!- apartin, la rândul lor, unui of-shore din Cipru, numit Caumalis Ventures Ltd, despre al cãrui proprietar, fireste, nu se stie nimic. Avem, însã numele reprezentantului în România al acestui of-shore din Cipru, Dãnut Viorel Ometitã, un tânãr de numai 28 de ani, dintr-o comunã din apropierea orasului Vatra Dornei. Interesant este cã, doar cu o lunã înainte de a câstiga licitatia pentru cele cinci trasee, acesta a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare, pentru comiterea infractiunii de… înselãciune! Ometitã a comis o gãinãrie: a închiriat douã masini de la o societate din Dej (SC Farcas Service SRL) si a încercat apoi sã le facã dispãrute. Pãgubitul a mai recuperat una din masini, dar pe cealaltã, un Ford Focus în valoare de 12.000 de euro, nu. Judecãtoria Dej, pe 30 aprilie 2013, s-a pronuntat în acest dosar penal (2626/219/2012), condamnându-l pe Ometitã pentru “înselãciune”, la doi ani de închisoare cu suspendare si obligându-l sã plãteascã pãgubitului 10.000 de lei amendã. Dãnut Viorel Ometitã, desi cãutat în ultima perioadã, pentru a-si expune planul de investitii pe care îl are pe traseul Crasna – Husi, se pare cã nu se lasã gãsit prea usor… “O fi ocupat sã rezolve problema cu închisoarea, dupã care se ocupã si de Crasna – Husi”, glumesc, amar, ceferistii huseni.
Speranta moare ultima: “Noi tot sperãm ca trenul sã fie repus în functiune”!
Husenii asteaptã totusi ca SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL sã facã ce a promis, desi, oficiali din cadrul Regionalei Iasi sustin cã nu au nici mãcar certitudinea cã la Bucuresti s-ar fi semnat contractul de închiriere între pãrti. “Noi tot asteptãm vesti bune. Poate acest SC Fulger îsi va face treaba, va veni sã respecte angajamentul. Am auzit de pe la colegi cã pe traseele celelalte, închiriate tot de ei, nu s-a miscat un pai”, au mai spus ceferistii. De mentionat cã în contract se precizeazã cã chiria pe care SC Fulger ar trebui sã o plãteascã, anual, pentru linia Crasna – Husi, este de 62.100 lei.
Senatorul Nelu Tãtaru: “Sunt necesare câteva explicatii clare si grabnice în acest caz”!
Senatorul Nelu Tãtaru a fost parlamentarul care a sustinut cel mai mult ideea reintroducerii trenului pe linia Crasna – Husi. “Asa cum v-am spus încã de la aflarea rezultatului licitatiei, ar fi extraordinar ca trenul sã fie din nou util oamenilor din zona Husi, dar trebuie mai întâi sã vedem exact cine si ce vrea sã facã. Au fost lucruri care nu mi-au pãrut în regulã încã de atunci, inclusiv faptul cã firma respectivã nu avea o vechime pe piatã, o experientã care sã o recomande, etc. Dar, ca toti husenii, am sperat si sper în continuare, ca CN CFR sã fi stiut cui dã spre închiriere aceste trasee. Vãd însã cã lucrurile nu prea merg asa cum ar fi trebuit, ies la ivealã lucruri care pun oamenii pe gânduri, iar eu, în cel mai scurt timp, voi cere Ministerului Transporturilor câteva explicatii în acest caz. Mã opresc husenii si mã întreabã când mai vine cel care a închiriat, ca sã dea drumul la tren, iar rãspunsul este greu de dat, de vreme ce oficialii din CN CFR nu comunicã ce se întâmplã. Normal cã ne-am dori ca rãspunsul lor sã fie pozitiv si sã ne dea asigurãri cã totul e bine, iar trenul va reveni în Gara Husi, conform contractului, dar, pânã atunci, sunt necesare câteva explicatii clare si grabnice în acest caz”, a precizat senatorul de Husi, Nelu Tãtaru |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6764 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 11 Aug 2013, 16:44 | |
| Sursa? bănuiesc că nu ai cules tu informațiile și ai făcut acest "articol". |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 11 Aug 2013, 21:04 | |
| si totusi pentru ce au mai inchiriat liniile daca nu baga trenuri?doar de dragul de a nu se mai organiza alte licitatii?un scop trebuie sa aiba tot balamucul asta |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 11 Aug 2013, 21:23 | |
| Am mai scris undeva, daca nu tot balamucul e ca sa nu se inchirieze liniile?
Exemplu Moldovita, e casata si propusa la valorificare, in schimb linia Moreni e propusa la inchiriat cu mentiunea ca e sustrasa.
Se face o firma, cistiga licitatia, trece termenul nu semneaza, urmeaza alte teremene alta licitatie, idem si gata , nu vrea nimeni linia se caseaza se valorifica, bine pa. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6764 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 11 Aug 2013, 21:37 | |
| Pacat ca nimeni nu va mai construi ce distrug astia, ce altii au construit cu truda acum 100 de ani, ce alte tari pretuiesc si fac bani frumosi din turism printre munti (avem in Bucovina atatea linii turistice, majoritatea inchise), la noi se da la fier vechi si se doreste distrugerea cat mai rapida si silentioasa. In Romania in urmatorii ani se va ajunge sa se circule DOAR pe magistrale, restul liniilor (pe care azi le regasim in lista cu inchirieri, aproape 20), vor fi o amintire, topite de mult, ce vremuri vor prinde urmasii nostri...ma ingrozeste gandul.. |
| | | catalin-husi
Numarul mesajelor : 25 Reputatie : 5452 Data de inscriere : 12/01/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 12 Aug 2013, 18:29 | |
| - Paul CFR a scris:
- Sursa? bănuiesc că nu ai cules tu informațiile și ai făcut acest "articol".
sursa sunt eu,articolul a fost scris in ziarul vremea noua de sambata.nu se aude nimic de macazul de la cretesti.o mare parte din articol e luat si din ziarul de buzunar. |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 13 Aug 2013, 18:26 | |
| se pare ca nu mai vine niciun tren: o firmă fantomă din Bucureşti, administrată de un tânăr condamnat la închisoare pentru înşelăciune, a câştigat licitaţia pentru concesionare a patru trasee feroviare din Moldova * societatea SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL a fost înfiinţată cu câteva săptămâni înainte de licitaţie * tronsoanele Dorneşti-Putna, Gura Humorului-Dărmăneşti, Dornişoara-Floreni, din Suceava, şi Crasna-Huşi, din Vaslui, ar fi trebuit preluate încă de luna trecută, potrivit unui comunicat de presă al ministerului Transporturilor * cu toate acestea, primarii localităţilor tranzitate de căile ferate concesionate susţin că nu s-a demarat nicio lucrare Licitaţia pentru concesionarea traseelor a avut loc pe 17 iunie 2013. O zi mai târziu, ministerul Transporturilor a anunţat printr-un comunicat de presă că firma SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL a fost desemnată câştigătoare. „SC Fulger Transport Rapid Interurban de Călători SRL a adjudecat 4 secţii de circulaţie: Dorneşti-Gura Putnei-Putna; Gura Humorului-Dărmăneşti; Dornişoara-Floreni şi Crasna-Huşi”, se arată în comunicat. Tot ministerul de resort informează că firma câştigătoare este obligată să preia şi personalul CFR existent. Contractul este valabil timp de patru ani. „Durata de preluare a secţiilor adjudecate este de 25, respectiv 30 de zile”, se arată în comunicat.
Primarii se tem că liniile vor ajunge la fier vechi
Cele 30 de zile au expirat luna trecută, iar firma nu a preluat deocamdată infrastructura CFR aferentă celor trei trasee din Suceava sau Vaslui. Cel puţin asta susţin primarii din zona de munte a judeţului Suceava. „Nu s-a reluat traficul feroviar la Putna. Nu am văzut nicio mişcare”, a confirmat Gheorghe Coroamă, primarul comunei Putna. Viruţ Mezdrea, primarul de la Poiana Stampei, a spus că şi-ar dori mult ca trenul să circule din nou pe traseul Floreni-Dornişoara. „Trenul nu mai circulă pe acest traseu de mai bine de doi ani. Ar fi extraordinar dacă s-ar relua circulaţia feroviară. Deocamdată, nu am văzut niciun tren în zonă”, a spus alesul local. Nici primarul de la Dorna Candrenilor, Mafteiu Candrea, nu a văzut vreun tren în zona de munte pe traseul Dornişoara-Floreni. „Calea ferată Dornişoara – Floreni a fost construită cu sacrificii imense în timpul primului război mondial, chiar de către prizonierii de război. Au fost oameni care au murit ca să construiască linia. Oameni care au făcut sete, foame. Oameni care s-au chinuit enorm, iar toate aceste informaţii se regăsesc într-o carte scrisă de un consătean de-al nostru. Acum să nu ajungă la fier vechi. Acesta este riscul”, spune îngrijorat primarul Candrea Mafteiu.
Administratorul firmei, condamnat la închisoare pentru înşelăciune
Îngrijorarea alesului local este justificată, dacă ne gândim că firma care a câştigat licitaţia organizată de CFR este cel puţin dubioasă. Potrivit Registrului Comerţului, societatea a fost înfiinţată pe 20 mai 2013, cu mai puţin de o lună înainte de licitaţie. Mai mult, reprezentantul legal al firmei este Viorel Dănuţ Ometiţă, un tânăr în vârstă de 28 de ani, din Dorna Candrenilor, condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare de Judecătoria Dej pentru înşelăciune. Decizia nu este însă definitivă, Ometiţă mai având căi de atac. Tânărul ar fi închiriat două maşini de la o firmă din Dej şi nu le-a mai dus înapoi. Firma a recuperat una dintre maşini cu ajutorul poliţiei, iar cealaltă a dispărut, prejudiciul fiind estimat la 12.000 de euro. Localnicii din Dorna Candreni susţin că Ometiţă s-a mutat la Vatra Dornei. (Oana Şlemco)
„Tânărul este din Poiana Negri, adică din sat cu mine. Nu provine dintr-o familie înstărită. A luat în administrare, împreună cu un alt consătean, aeroportul de la Floreni. Din câte ştim acum este plecat la Vatra Dornei. Avem numărul lui de telefon, dar nu mai răspunde nimeni la acest telefon. Mulţi oameni l-au căutat în ultimele două săptămâni” - Candrea Mafteiu, primarul comunei Dorna Candrenilor
„SC RC-CF TRANS SRL a adjudecat secţia de circulaţie Costeşti-Roşiori Nord, iar SC FULGER TRANSPORT RAPID INTERURBAN DE CĂLĂTORI SRL a adjudecat 4 secţii de circulaţie Dorneşti - Gura Putnei - Putna; Gura Humorului - Dărmăneşti; Dornişoara – Floreni şi Crasna - Huşi. Durata de preluare a secţiilor adjudecate este de 25, respectiv 30 de zile” – comunicatul Ministerului de Transporturilor. sursa:evenimentul |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20611 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25544 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 13 Aug 2013, 19:47 | |
| De fapt, sunt 25/30 de zile de la semnarea contractului, care are loc la 60 de zile de la licitaţie. Deci sunt 90 de zile. _________________ :TTT:
|
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 13 Aug 2013, 21:29 | |
| adica in mod normal contractul ar trebui semnat pe data de 17 08 2013 iar in termen de inca 30 zile sa se termine lucrarile pe linii si sa vina trenul nu?totusi lumea de ce a intrat asa tare in panica si deja canta prohodul tranzactiei |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6764 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 13 Aug 2013, 22:38 | |
| Pot semna pana pe 17 august (este sambata, deci 16 va fi ultima zi). Vor avea 30 zile de atunci pentru a prelua linia, dar nu sunt obligati ca dupa acele 30 zile sa bage tren. De ce? pentru ca linia nu are pachet minim social pe care OP sa il asigure, singura linie inchiriata de ei in aceasta situatie este Darmanesti - Gura Humorului. Deci pe 515,604 etc. pot introduce trenuri si din iarna, si de la anul, e treaba lor, insa pe Darmanesti - Gura Humorului au limita 30 de zile sa inceapa operarea. |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 19 Aug 2013, 21:20 | |
| a trecut si ziua de 17...din nefericire nicio schimbare |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 24 Aug 2013, 19:14 | |
| Paul CFR pe 515 s-a schimbat ceva dupa ziua de 17?sau pe celelalte sectii inchiriate?pe 604 e liniste totala:( |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11648 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 25 Aug 2013, 11:20 | |
| Ieri pe 515 iarba nu era cosită, iar semnalele erau oprite. Nicio schimbare. |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6764 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 09 Sept 2013, 20:54 | |
| Ceva noutăți din zonă? Pe 515, în gara Rădăuți iarba a fost cosită de pe linia 1, ce-i drept doar cele mai mari, de peste 20 cm, și de la macaz până la scările depozitului. Nu se știe dacă acest lucru a fost făcut voluntar de vreun angajat al gării care a mai ramas, sau sunt ceva planuri pentru sosirea unor utilaje, care de obicei în Rădăuți se garează la linia 1. Țin să menționez ca semnalizarea este oprită, iar linia între Dornești și Rădăuți, la fel și celelalte din gară sunt acoperite în continuare de vegetație. |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 10 Sept 2013, 22:35 | |
| pe 604 e liniste totala...iarba e mare semnalele luminoase sunt stinse si nu pare a se schimba vreo ceva |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |