|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+77alliens truscamihai ets2oltromânia Cipri Andrei Neculai ciprian71 Warrington Katalyn Vale_ntin didinul laurentzu NIKU24 elm mielutu zburator Luca tgv LanceR Jhonyla impuls marius664 dan tm Andrey_tm madalin98 halmarius phnegativ Norbi mishu88 IonutCFR2009 vatmanul TVlad DUAL Dutzu vladau2000 cardinal lifetec cfr500 spiderpc Adirmvl Vitosa Katalin4653 Vlad Balto manuela Valentin Sava cata Hurricane Michael Luna razvan - trenuri Adrian78 AlexD Dr2005 eu DAS 2011 nenuandrei ionutz85 iuli.hard ucpr redeme MariusM bogdan srl riciu @ndrey lovekomotive membru inactiv COSTACHE MIHAIL ldh80 alinx3330 kristi kkk ATM VladH Bobses srazvi ultras cristi CFR Nesebar catalin-husi mardaryroby myster2008 81 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6111 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 17 Dec 2012, 16:22 | |
| Din contră, linia are o amplasare avantajoasă, constituind calea cea mai scurtă dinspre zona sudică a României (și implicit o parte a Peninsulei Balcanice) spre magistrala meridională Odessa - Kiev - Moscova - Sankt Petersburg, prin stațiile CFM Basarabeasca, Căușeni.
De altfel, dintr-o publicație CFM îți pot spune că stațiile de frontieră Vadul Siret și Ungheni sunt dezavantajate nu doar datorită locației, dar și tarifelor majorate aplicate de CFR. O companie petrolieră a renunțat la transportul feroviar din această cauză.
Problema mai dificilă ar fi organizarea procesului de transbordare de pe ecartament european pe larg și invers (necesită investiții). |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 18 Dec 2012, 09:11 | |
| Noi vorbim aici despre linia de Falciu, hai sa mutam discutiile acolo. Se poate observa din poze ca daca transportul este conteinerizat, cu minime investitii se poate face transbordarea pe vagoane normale la Falciu. De altfel cred ca asta s-a mai facut si inainte. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lInia 604 Lun 31 Dec 2012, 15:06 | |
| Cum ar arata un "mers de tren virtual" pentru aceasta linie pe anul 2013, in asa fel incat sa se asigure legaturi bune , cu consumuri minime de combustibil, lubrifianti, etc:
1.Tren RM (regio automotor) nr. Xxxxx
-Plecare Husi: 5.30 -Sosire Crasna: 6.26 -Timpi de mers: 56 minute (din care 6 minute opriri in statii) -Compunere: automotor SA-137, doua vagoane seria 20-76 - 12 osii, 200 tone, procent de franare
*din statia Crasna vagoanele circula in compunerea trenurilor IR 1662 (plecare Crasna 7.37, sosire Bucuresti Nord 13.10) respectiv R 6311 (plecare Crasna 6.51, sosire Iasi 8.55)
2.Tren RM xxxxx
-Plecare Crasna: 8.00 -Sosire Husi: 8.56 -Compunere: automotor SA-137 -6 osii, 100 tone, procent de franare
3.Tren RM xxxxx
-Plecare Husi: 9.30 -Sosire Crasna: 10.26 -Plecare Crasna: 10.30 -Sosire Vaslui: 10.48 -Compunere: automotor SA-137 -6 osii, 100 tone, procent de franare:
*legatura cu IC 561 pentru Iasi
4.Tren RM xxxxx
-Plecare Vaslui: 11.40 -Sosire Crasna: 11.58 -Plecare Crasna: 12.04 -Sosire Husi: 13.00 -Compunere: automotor SA-137 -6 osii, 100 tone, procent de franare
*legatura de la IC 561 de la Bucuresti Nord
5.Tren RM xxxxx
-Plecare Husi: 13.30 -Sosire Crasna: 14. 26 -Plecare Crasna: 14.30 -Sosire Vaslui: 14.48 -Compunere: automotor SA-137 -6 osii, 100 tone, procent de franare:
*legatura la IR 1764 (pentru Brasov), R 6314 (pentru Barlad- Tecuci) si IR 1664 (pentru Bucuresti Nord)
6.Tren RM xxxxx
-Plecare Vaslui: 15.40 -Sosire Crasna: 15.58 -Plecare Crasna: 16.04 -Sosire Husi: 17.00 -Compunere: automotor SA-137 si un vagon seria 20-76 (intre statiile Iasi si Vaslui vagonul circula in compunerea tren IR 1664- plecare Iasi 14.20, sosire Vaslui 15.29) -10 osii, 150 tone, procent de franare
7.Tren RM xxxxx
-Plecare Husi: 17.30 -Sosire Crasna: 18.26 -Compunere: un automotor SA-137 si un vagon seria 20-76 (din statia Crasna vagonul circula in compunerea tren IR 1763 plecare Crasna 18.54, sosire Iasi 20.34) -10 osii, 150 tone, procent de franare:
8.Tren RM xxxxx
-Plecare Crasna: 19.20 -Sosire Husi: 20.16 -Compunere: un automotor SA-137 si un vagon seria 20-76 (vagonul circula in compunerea R 6404 plecare Iasi 17.08, sosire Crasna 19.10) -10 osii, 150 tone, procent de franare:
*legatura de la IR 1661 (Bucuresti Nord) si IR 1763 (Brasov)
9.Tren RM xxxxx
-Plecare Husi: 21.00 -Sosire Crasna: 21.56 -Compunere: un automotor SA-137 -6 osii, 100 tone, procent de franare
*legatura pentru tren IR 1862 (la Constanta) si tren IR 1668 (la Bucuresti Nord)
10.Tren RM xxxxx
-Plecare Crasna: 22.15 -Sosire Husi: 23. 11 -Compunere: un automotor SA-137 si un vagon seria 20-76 (acestea circula in compunerea tren IR 1663 plecare Bucuresti Nord 16.00, sosire Crasna 21.42) -10 osii, 150 tone, procent de franare
*Legatura de la IR 1861 (Constanta)
Timpii de mers au fost calculati astfel:
-Husi-Crasna: 56 minute (din care 6 minute opriri in statii) -Crasna-Vaslui: 18 minute (din care doua minute opriri in statii) -VS: 100 km/h Vaslui- Crasna- Cretesti si 40 km/h Cretesti- Husi
Material rulant necesar:
-un automotor nou SA-137 -trei vagoane seria 20-76 (pentru asigurarea legaturilor directe cu Iasi si Bucuresti).
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 31 Dec 2012, 15:20 | |
| CFR nu baga pe linia asta nici un fel de tren cu materialul pe care-l are si tu o tot dai cu SA . Dar cine sa le cumpere? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Lun 31 Dec 2012, 15:25 | |
| Un operator privat! De exemplu DB care se laudau ca vor sa cumpere Regiotransul! Desi poate e mai scump un automotor nou SA 137, totusi isi merita banii- consuma mai putin decat unul second-hand, plus ca fiind nou nu trebuie nici reparat, nici "modernizat" si e mai fiabil! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 31 Dec 2012, 15:34 | |
| DB nu cumpara pe nimeni deocamdata si daca o sa vina o sa isi aduca motoare germane. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Lun 31 Dec 2012, 15:48 | |
| Bune si alea- numai sa fie noi!
Aici la Husi o firma serioasa daca ar veni ar face treaba, insa cu cateva conditii:
1. Sa preia si transportul interurban auto si pe cel urban in comun; 2. Sa faca o reconstructie serioasa a liniei ; 3. Sa introduca automotoare noi, cu orare bine gandite, si legaturi cu vagoane directe pentru Iasi si Bucuresti.
In acest fel, transportul auto si cu cel feroviar in zona Husi nu ar mai fi concurente ci complementare. Cel feroviar sa asigure legatura cu orasele Vaslui, Barlad, Iasi, Bucuresti, Galati si Brasov, iar cel auto cu satele si cele 15 comune din zona (cu maxim 25-30 de autobuze interurbane noi- "Solaris Interurbino 12" sau "Irisbus Arway" s-ar asigura toate cursele spre comunele din jur), orarul autobuzelor fiind corelat cu cel al trenurilor. La urban in comun cu maximum 8 minibuze "Solaris Alpino", pe cele 3 linii 'de oras", s-ar rezolva situatia! |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6194 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 31 Dec 2012, 18:31 | |
| - dan tm a scris:
- DB nu cumpara pe nimeni deocamdata si daca o sa vina o sa isi aduca motoare germane.
Regiotrans-ul va fi preluat de la 1.1.2013... |
| | | ucpr
Numarul mesajelor : 98 Reputatie : 4964 Data de inscriere : 23/07/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 07 Ian 2013, 22:42 | |
| ldh80 nu cred ca ar putea cineva sa preia si transportul feroviar si pe cel rutier deoarece in primul rand ar necesita investitii enorme reconstructia liniei si achizitia de autobuze si in al doilea rand firmele de transport public si-au innoit parcurile auto pentru licitatia care urmeaza sa se tina in primavara acestui an |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Mar 08 Ian 2013, 09:36 | |
| Ca o suma, reconstructia completa a liniei 604 (asa cum am prezentat proiectul, inclusiv achizitionare de material rulant nou) s-ar ridica la cca 100 milioane euro! Cu transportul rutier, in zona Husi, cele cateva autobuze de interurban (model "Setra"" in principal) nu sunt noi, ci achizitionate second-hand (desi in exterior par a arata destul de bine)! La rutier investitiile nu cred ca ar fi foarte mari- autogara moderna avem, iar la interurban cu maxim 25-30 de autobuze noi (din ce am vazut pe internet singurele modele de autobuze interurbane noi, de mare capacitate, pe care le-am gasit si care par a fi potrivite pentru drumurile comunale si judetene din zona Husi- cele 15 comune- ar fi "Solaris-Interurbino-12"" si ""Irisbus-Arway"") s-ar acoperi toate cursele spre satele si comunele din jur! La urban in comun cu maxim 8-10 minibuze ("Solaris-Alpino"" sau ""Mercedes-Cito"") s-ar acoperi toate cele 3 linii "de oras""!
Prin aceasta activitate ďntegrata"", o firma serioasa care ar prelua si linia 604 si Änta 95'srl"" si ""Dogma Impex"", activitatea de transport feroviar si cea de transport rutier calatori nu ar mai fi concurente, ci complementare: transportul feroviar sa deserveasca legaturile exterioare, pe distanta medii si mari (cu orasele: Vaslui, Barlad, Galati, Iasi, Brasov, Bucuresti), iar cel rutier interurban sa deserveasca satele si comunele din jur!
La nivel national, as avea intrebare: nu stiu exact ce prevede legislatia europeana si obligatiile asumate de Romania in privinta liberei concurente, insa daca legislatia europeana nu ar considera asta ca o incalcare a principiului "liberei concurente"", ARR-ul nu ar trebui sa dea absolut deloc licente de transport rutier interurban pe trasee paralele cu calea ferata (precum Vaslui-Barlad, Iasi- Vaslui, Barlad-Galati, etc), ci numai pentru trasee unde nu exista cai ferate- sate, comune in principal! Asta bineinteles daca functionarii ARR s-ar äbtine"" sa ia spaga! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20606 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25539 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 08 Ian 2013, 10:35 | |
| Licenţele nu le dă ARR cum vrea, traseele se stabilesc prin ordin de ministru sau hotărâre de guvern. În plus, şoselele au, de obicei, trasee diferite faţă de căile ferate. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Mar 08 Ian 2013, 12:07 | |
| Pai atunci prin ordin de ministru sau hotarare de guvern sa se stabileasca: ""nu se mai dau licente pentru transportul interurban de calatori auto pe traseele: Barlad-Vaslui, Vaslui-Iasi, Barlad-Galati, Iasi-Bucuresti, etc""! In afara de spaga luata, ce-i impiedicata sa faca acest lucru ?! |
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4728 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 08 Ian 2013, 12:17 | |
| - ldh80 a scris:
- Pai atunci prin ordin de ministru sau hotarare de guvern sa se stabileasca: ""nu se mai dau licente pentru transportul interurban de calatori auto pe traseele: Barlad-Vaslui, Vaslui-Iasi, Barlad-Galati, Iasi-Bucuresti, etc""! In afara de spaga luata, ce-i impiedicata sa faca acest lucru ?!
Si de ce sa se faca asta? Sa fiu obligat sa calatoresc cu trenul ? Ba din contra, trebuiesc mai multe licente, concurenta inseamna preturi mai mici si conditii mai decente. Ca CFR nu stie sa faca bani din ce presteaza el adica transport de calatori asta e alta treaba |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6868 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12254 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 604 Mar 08 Ian 2013, 13:15 | |
| Pentru ca autoritatile statului au datoria sa sprijine companiile de stat! Si in sectorul transporturi trebuie o anumita planificare, o anumita strategie de perspectiva in promovarea diferitelor moduri de transport, trebuind promovate acele moduri de transport mai ecologice, eficiente si economice! Nu numai CFR-Calatori, dar si operatorii privati de transport feroviar trebuie stimulati in mod egal de catre guvern! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20606 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25539 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 08 Ian 2013, 13:25 | |
| - ldh80 a scris:
- Pentru ca autoritatile statului au datoria sa sprijine companiile de stat! [...]
Nu numai CFR-Calatori, dar si operatorii privati de transport feroviar trebuie stimulati in mod egal de catre guvern! Te contrazici singur, pe de o parte spui că statul are datoria să sprijine companiile de stat, pe de altă parte spui că toţi operatorii - de stat şi privaţi - trebuie stimulaţi în mod egal. Nu, statul nu are nicio datorie faţă de companiile sale, o asemenea practică ar fi imediat catalogată ca neconcurenţială şi atacată în instanţă (de fapt, Statul Român a mai fost tras de urechi de UE şi pentru alte aspecte). Nu se poate impune cuiva ce mijloc de transport să folosească, se îngrădeşte astfel libertatea de mişcare şi dreptul de a alege al fiecărui cetăţean. În plus, ce te faci cu localităţile dintre Bucureşti şi Iasi prin care nu trece / nu opreşte trenul? Facem IC cu opriri în toate haltele? Sau facem curse de autobuz Chitila - Bârnova în loc de Bucureşti - Iaşi? Cel mult se poate face, la nivel judeţean, o corelare a programelor mijloacelor de transport, adică să nu plece şi tren şi dubă la 6:00 şi apoi până la 9 să nu mai fie nimic, dar asta ar însemna trecerea acestor servicii de transport în subordinea Consiliilor Judeţene, nu ca acum când transportul public judeţean e la CJ, iar cel feroviar e la Ministerul Transporturilor (vorbesc strict din punctul de vedere al stabilirii şi aprobării programelor de circulaţie). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |