|
| 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
+37Theijs impulsbv t1972 TVlad Vitosa bogdan srl liviulav33 marius664 DAS 2011 Amiralul ets2oltromânia teoiasi IonutCFR2009 catalin-husi Adrian78 kristi kkk Dr2005 @ndrey DUAL impuls cfr500 spiderpc cristi CFR Nesebar redeme riciu MariusM ATM mardaryroby ldh80 sorinucu discoid21 ultras srazvi PrisecaruFlorin Vlad myster2008 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 603 Joi 25 Noi 2010, 21:59 | |
| Doua intrebari: -de ce s-a realizat aceea linie incalecata (larg+normal) de la Falciu spre Moldova (la statia Prut), cand transbordarea marfurilor din vagoanele de ecartament normal, pe cele de ecartament larg si invers se realiza in statia Falciu ? Nu era mai logic ca intre Falciu si Prut (Moldova) sa fie numai linie larga? -s-a mai redeschis pentru trenurile de calatori sectia Falciu- Falciu Nord HM ? Stiu ca la inundatiile din vara a fost inchisa. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 603 Dum 05 Dec 2010, 19:16 | |
| In 1989 Horga si Epureni erau HM. Murgeniul era gara (acum "punct oprire in linie curenta") Falciu Nord era HM (acum "punct oprire in linie curenta"). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 603 Dum 09 Ian 2011, 18:41 | |
| In actualul MT mai apar doar doua perechi/trenuri pe zi (din care una circula numai pana la Falciu), fata de MT 1988/1989, cand existau 5 perechi trenuri/zi, inclusiv cu vagon de clasa 1! Pe 603 a mai ramas "Sageata Albastra"? Si tot o "ciudatenie": mai apare un "personal international" Falciu-Prut (compus din rame automotoare "D2" sau locomotiva Tschme-3 si un vagon ?), care insa are niste orare puse cu totul ilogic: desi P6422 soseste la Falciu la 13.05, trenul Falciu-Prut pleaca abia la 14.30! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Lun 10 Ian 2011, 12:37 | |
| Se considera ca daca sint pasageri care sa foloseasca aceasta ruta pentru trecere sa fie timp de vamuire. Nu se trece asa simplu ca in Ungaria de exemplu pentru ca se iese in afara UE. |
| | | mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 11 Ian 2011, 23:03 | |
| Acel international este pus in circulatie pentru trafic local de frontiera, pentru cei din zona. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 603 Sam 26 Mar 2011, 21:09 | |
| Livret de circulatie din 1984: Barlad- Zorleni= 80 (datorita faptului ca trenul C Barlad- Falciu avea in compunere si vagon "TF"; in mod normal, viteza trenurile C si P pe acest tronson era de 100 km/h). Zorleni- Epureni HM= 60 Epureni HM- Murgeni= 80 Murgeni- Falciu= 75 Compunere tren: L (040-DHC), 5 vagoane (4 seria 29-20, unul de bagaje "TF"; era probabil un model anterior anului 1940, inaintea aparitiei vagoanelor "clasice" de bagaje seria 90-47, 90-57; probabil tot din aceasta cauza apare si mentinea "frana nemoderabila la defranare"). Conform "MT 1988/1989", existau 5 perechi de trenuri C/zi, avand si vagon de clasa 1. Distanta Barlad- Falciu Nord HM se parcurgea in 1 h si 50 minute (70 km).
Statii: Barlad, Zorleni, Bujoreni hc (acum h), Horga HM (avea doua linii, folosite la incrucisari de tr; acum h), Bursuci hc (acum h), Suletea hc (acum h), Epureni HM (avea 4 linii si deservea "Baza de Receptie a Cerealelor"; acum h), Murgeni (era gara, acum HM "pe hartie", dar practic "punct oprire in linie curenta". Aici exista o filatura de bumbac), Falciu (era gara, acum HM, dar din poze reiese ca semnalizare mecanica nu mai este functionala), Ranzesti (era h., acum desfiintata), Falciu Nord (era HM, acum "Punct oprire in linie curenta". Deservea fabrica de zahar, acum distrusa). In afara de Barlad si Zorleni (cu instalatii CED), restul statiilor erau cu semnalizare mecanica. Existau 2 minute restrictii la Horga HM. Gara Falciu, din articolul "Prut expres- trenul ruina de la podul de flori") reiese ca ar fi avut 30 de linii in total. Totusi, numarul mi se pare exagerat. Conform GOOGLE EARTH ar iesi cca 15 linii de ecartament normal si cca 8 linii de ecartament larg. Gara Falciu, pe langa rolul de statie de frontiera, deservea si "Baza de receptie a cerealelor" si "Complexul de porcine". De asemenea, intre Falciu Nord HM- Falciu veneau vagoanele romanesti incarcate cu zahar, iar la Falciu marfa era transbordata pe vagoane sovietice. Inainte de 1991, din cauza unei anumite suspiciuni a autoritatilor sovietice, nu exista trafic de calatori pe la Falciu (CFR)- Prut (SZD). In 1998 este deschis traficul local de frontiera, pentru calatori, cu un tren Falciu (CFR)- Prut (CFM), compus din material rulant al CFM. Insa, ca urmare a introducerii obligativitatii pasapoartelor (din 2001) si apoi a vizelor (din 2007), pentru cetatenii moldoveni, traficul de calatori scade treptat. |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6345 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Dum 24 Apr 2011, 03:57 | |
| Daca tot nu mai circula de ani de zile, de ce in fiecare an in mers e trecut 6277/6278 Prut-Falciu-Prut? |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Dum 24 Apr 2011, 23:42 | |
| Presupun ca nici CFR nu stie exact ce o fi in capul CFM, titularul trenului. Daca CFR-ul e informat ca va circula, iar apoi CFM se tot razgandeste din motive politice...sau ce alte motive or gasi ei...plus ca , asa cum s-a specificat si anterioar, de cand cu securizarea granitelor, nu se mai face asa usor micul trafic de frontiera. Deci probabil fiecare sta in tara lui, asa ca trenul respectiv e mai mult de imagine. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: linia 603 Mier 27 Apr 2011, 14:42 | |
| Sectiunea Zorleni- Murgeni- Falciu, inaugurata intre 1915-1917 (sursa: "Judetele Patriei") Sectiunea Falciu- Prut- Basarabeasca, inaugurata in perioda interbelica. Sectiunea Falciu- Falciu Nord HM, inaugurata in 1987 sau 1988 ?. Alaturi de linia Babeni-Alunu, a fost ultima linie de cale ferata normala, si pe care se circula si astazi, construita in Romania. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Joi 11 Aug 2011, 21:26 | |
| https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/856/unleddod.png/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Joi 11 Aug 2011, 21:30 | |
| Schema statiei Falciu in 1989 (conform wikimapia) Cu negru: liniile normale (20 de linii) Cu rosu: liniile largi (6 linii) Cu albastru: linie incalecata cu 4 sine Total: 26 de linii (atatea se vad pe wikimapia), sau, conform articolului "Prut Expres- Trenul ruina de la podul de flori", 31 de linii. Cand a fost dezafectata semnalizarea mecanica la Falciu ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Vin 12 Aug 2011, 15:21 | |
| https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/64/unledjmr.png/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Vin 12 Aug 2011, 15:22 | |
| HM Falciu Nord, in 1989, sursa wikimapia (avea semnalizare mecanica, dezafectata in ?) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Vin 12 Aug 2011, 15:30 | |
| https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/716/unlednrd.png/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: lINIA 603 Vin 12 Aug 2011, 15:30 | |
| Gara Murgeni in 1989 (semnalizarea mecanica a fost dezafectata in ?) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
| |
| | | | 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |