|
| 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
+37Theijs impulsbv t1972 TVlad Vitosa bogdan srl liviulav33 marius664 DAS 2011 Amiralul ets2oltromânia teoiasi IonutCFR2009 catalin-husi Adrian78 kristi kkk Dr2005 @ndrey DUAL impuls cfr500 spiderpc cristi CFR Nesebar redeme riciu MariusM ATM mardaryroby ldh80 sorinucu discoid21 ultras srazvi PrisecaruFlorin Vlad myster2008 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 25 Iul 2017, 16:08 | |
| |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 25 Iul 2017, 16:14 | |
| |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 25 Iul 2017, 16:25 | |
| Acestea sunt facute de la parcela 153 dinspre Zorleni pana la parcelele 55-56 pe harta atasata. Voi reveni cu imagini de pe urmatoarea portiune. Ca noutate, cei de la CFR intentioneaza sa indeparteze arborii cazuti de pe linie. In acest sens au facut solicitare catre ocolul silvic pentru sprijin. O zi buna! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mar 25 Iul 2017, 23:19 | |
| Felicitari pentru postari. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mier 26 Iul 2017, 07:46 | |
| Felicitari pentru postari!
Din ce am vazut, la iesire din statia Zorleni, nu este pus discul rosu pe linia 603.
La HM Murgeni, HM Falciu si HM Falciu Nord mai exista personal de miscare permanent ? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mier 26 Iul 2017, 13:46 | |
| - ldh80 a scris:
- Felicitari pentru postari!
Din ce am vazut, la iesire din statia Zorleni, nu este pus discul rosu pe linia 603.
La HM Murgeni, HM Falciu si HM Falciu Nord mai exista personal de miscare permanent ? E inchisa de vreo 2 ani, discul rosu o fi disparut. Murgeni H.M. (inchisa) Falciu H.M. (inchisa) Falciu Nord HCV. (inchisa) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mier 06 Sept 2017, 13:11 | |
| Cateva imagini cu linia 603, de la intersectia acesteia cu DN24A, la intrarea in fosta statie Falciu dinspre fosta HM Falciu Nord si dinspre statia Prut-2 CFM
-INtersectia DN24A cu linia ferata de ecartament larg ce vine dinspre statia Prut-2 CFM
https://www.google.ro/maps/@46.2508049,28.1114231,3a,90y,13.17h,73.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3cHNqppHwU5k6dduWIbcag!2e0!7i13312!8i6656
(imagine cu fata spre statia Prut-2 CFM)
(a se observa gardurile noi si echipamentele de supraveghere video montare in jurul liniei aflate aproape ingropata in buruieni!)
-Intersectia DN24A cu linia ferata de ecartament normal ce vine dinspre fosta HM Falciu Nord (se observa si fosta cabina nr.1 a fostei statii Falciu)
https://www.google.ro/maps/@46.2512336,28.1114381,3a,90y,264.23h,91.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1smHfMW_vwLjwNGI7uL0R0IA!2e0!7i13312!8i6656
(Imagine cu fata spre fosta statie Falciu) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Mier 06 Sept 2017, 13:22 | |
| https://www.google.ro/maps/@46.2820208,28.1311555,3a,57.2y,345.25h,93.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-f4-EoGlNBmthvvWudN0sw!2e0!7i13312!8i6656
in partea stanga se observa cladirea fostei HM Falciu- Nord, cladire construita la sfarsitul anilor 80, o data cu linia Falciu- HM Falciu Nord.
Prelungirea liniei de la Falciu la HM Falciu Nord a fost realizata la sfarsitul anilor 80 in principal pentru deservirea fabricii de zahar (era situata chiar vizavii de HM Falciu Nord), dar si pentru a aduce calea ferata mai aproape de satul Falciu- unul dintre cele mai populate sate din judetul Vaslui pe atunci. (desi distanta pe sosea de la HM Falciu Nord pana in centrul satului Falciu este de cca 2 km).
La nivel de zvon in anii 80 se discuta ca linia 603 urma a fi prelungita de la HM Falciu Nord pana la Husi, pentru a fi deservite de calea ferata si satele si comunele situate de-a lungul DN24A , pe valea Prutului (Berezeni, Vetrisoaia, Otetoaia, Lunca Banului, Stanilesti). Mai ales ca in aceste localitati erau unele IAS-uri importante (din aceasta cauza s-a asfaltat prin anii 70 si DN24A). |
| | | bogdan srl
Numarul mesajelor : 629 Varsta : 36 Localizare : Brasov Reputatie : 6202 Data de inscriere : 16/11/2009
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Sam 14 Oct 2017, 21:23 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 07:56 | |
| Din ziarul Vremea Noua de Vaslui:
“În data de 10 august 2017, Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale si Mediului din Republica Moldova, în caljtate de autoritate de coordonare natională, a înaintat Ministerului Dezvoltări Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene o listă de propuneri de proiecte, care include si proiectul reconstructiei si modernizării podului peste râul Prut, pe sectorul statia Prut II (comuna Tiganca, raionul Cantemir, Republica Moldova) – statia Fălciu (sat Bogdănesti, comuna Fălciu, judetul Vaslui, România)”, este răspunsul dat de Guvernul României, în urmă cu câteva zile. Acest ultim proiect este initiat de Consiliul Raional Cantemir, în valoare de 3.810.000 euro. Mai multe proiecte, inclusiv cel de la Fălciu, este într-o procedură de analiză la nivelul directiilor de specialitate din cadrul directiilor de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale de la Bucuresti. “Luând în considerare faptul că podul peste Prut va functiona ca punct de trecere a frontierei de stat a României, apreciem că este necesar ca Ministerul Transporturilor si Ministerul Afacerilor Interne să se pronunte asupra oportunitătii realizării acestui proiect”, se eschivează oficialii de la Guvern. Reprezentantii Guvernului României cred că ar fi necesar ca autoritătile implicate să caute solutii de finantare în cadrul unor proiecte de infrastructură de anvergură, mai ales că se urmăreste selectarea unor proiecte de infrastructură de transport, cu o valoare a grantului comunitar de maxim 2 milioane de euro. “Nu ne dăm bătuti si vom continua să sustinem dorinta românilor de pe ambele maluri ale Prutului, pentru a deschide un nou punct de trecere a frontierei la Bogdănesti, în apropierea podului feroviar”, a spus primarul comunei Falciu, Neculai Moraru.
Deci sa inteleg ca se doreste din partea autoritatilor din Romania si a celor din Republica Moldova reconstructia podului de cale ferata peste Prut de la Falciu ?
Ar fi un lucru foarte bun! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 09:17 | |
| pare a fi o gargara din partea Romaniei, ca multe alte petarde. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 11:19 | |
| Ultimul tren de calatori (in trafic local de frontiera, pe distanta Falciu- Prut 2 ) a circulat la sfarsitul anului 2009, pe firul de ecartament larg dintre aceste doua statii, fiind compus din material rulant a CFM (locomotiva + un singur vagon-salon).
Ultimul tren de Marfa, pe firul de ecartament larg dintre statiile Falciu- Prut 2 nu stiu cand a circulat.
Intre anii 1991- 1996, linia de cale ferata dintre statiile Falciu- Prut 2, este transformata din linie de ecartament larg, in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal. In acest sens, in acei ani, in linia de ecartament normal care merge spre HM Falciu Nord (dupa pasajul la nivel cu DN24A, in sensul spre HM Falciu Nord), s-a montat un macaz simplu, de unde se desprindea o linie de ecartament normal, care apoi se incaleca cu linia de ecartament larg, care merge spre statia Prut-2. Cu aceasta ocazie, in statia Prut-2, s-a executat si o grupa de linii de ecartament normal, cu cca 13 linii.
Insa firul de ecartament normal dintre statiile Falciu si Prut-2 a fost putin utilizat, si numai de trenuri de Marfa. Nu stiu cand a circulat ultimul tren de Marfa, pe firul de ecartament normal, dintre statiile Falciu si Prut-2.
Realizarea proiectului mentionat in articolul din ziarul "Vremea Noua" ar presupune:
-Reconstructia a unui numar de 6 linii de ecartament larg, din statia Falciu (inclusiv macazele aferente si inimile de incalecare-descalecare cu liniile de ecartament normal)
-Reconstructia podului feroviar peste Prut, pentru o VS de 100 km/h.
-Reconstructia a cca 8 km linie de cale ferata incalecata cu 4 sine, intre statiile Falciu si Prut-2, la o VS de 100 km/h (ultima data cand a circulat trenul de calatori a CFM pe firul de ecartament larg dintre statiile Falciu si Prut-2 VS era de 40 km/h pe acel tronson).
Realizarea acestor proiecte ar permite introducerea de catre CFR-Calatori a unui tren- compus din automotor Desiro de ecartament normal- pe ruta Tecuci- Barlad- Zorleni- Falciu- Prut 2, iar din statia Prut-2, a unui automotor modernizat a CFM (evident de ecartament larg) pe ruta Prut 2- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Revaca- Chisinau. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 11:35 | |
| Statiile si HM-uri de pe aceasta linie erau in 1990:
-HM Horga, cu doua linii. Era folosita exclusiv pentru incrucisari de trenuri.
-Statia Epureni, cu 4 linii. Deservea o baza de receptie a cerealelor.
-Statia Murgeni, cu 3 linii. Deservea o baza de receptive a cerealelor si o rampa de Marfa. De asemenea, in Murgeni, mai existau si alte cateva unitati economice care utilizau transportul feroviar: O filatura de bumbac, o sectie de prelucrarea lemnului, etc.
-Statia Falciu, statie de frontiera. Aveea 20 de linii de ecartament normal si 6 linii de ecartament larg. Deservea: o baza de receptie a cerealelor, un complex de porcine. Aveea rampa de Marfa. De asemenea, exista in statia Falciu si o macara tip pod-rulant, pentru transbordarea marfurilor si transcontainerelor din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers.
-HM Falciu Nord. Aveea doua linii pentru trenurile de calatori si inca 4 linii in incinta fostei fabric de zahar. Deservea exclusiv aceasta fabrica (ultima fabrica de zahar construita in Romania inainte de 1990).
Cu exceptia cladirilor statiei Falciu (construita in 1970 si modernizata prin 2010) si a cladirii HM Falciu Nord (construita la sfarsitul anilor 80), restul cladirilor statiilor si haltelor de pe aceasta liniei, au fost realizate in accelasi timp cu constructia liniei. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 12:58 | |
| Este necesara doar o inima de incalecare descalecare deoarece grupa de larga e complet separata de grupa de cale normala. Viteza de 100 km/h nu se justifica deoarece nu se poate atinge viteza aia pe o distanta scurta cu curbe la intrarea in ambele statii. se mai pune si problema volumului de marfa transportat daca justifica redeschiderea traficului avind in vedere costurile de exploatare pe o linie grea cum e linia Falciu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut Joi 02 Noi 2017, 13:36 | |
| Mai demult am postat pe forum o schita cu statia Falciu, asa cum era configuratia ei in 1990, cand erau toate cele 26 de linii in teren. Si pe aceea schita se putea observa ca in statia Falciu liniile de ecartament normal erau intercalate cu cele de ecartament larg (1 normala, 2 normala, 3 normala si deservea si baza de receptive a cerealelor, 4 directa si normala, 5 normala, 6 normala, 7 normala, 8 normala, 9 normala, 10 normala, 11 normala, 12 larga cu peron pentru calatori, 13 larga, 14 larga la rampa de Marfa, 15 normala la rampa de Marfa, 16 normala, 17 larga la macaraua tip pod-rulant, 18 normala la macaraua tip pod-rulant, 19 normala, 20 larga, 21 normala, 22 normala, 23 larga, 24 normala, 25 normala si 26 normala).
Astfel, in capatul statiei Falciu spre Murgeni, unde liniile de ecartament larg se uneau si se terminau, existau un numar de 3 inimi de incalecare-descalecare, intre liniile de ecartament normal si cele de ecartament larg.
Alte particularitati a fostei statii Falciu :
-Spre Murgeni trenurile puteau fi expediate numai de la liniile 1, 2, 3, 4 directa si 5
-In capatul spre Murgeni toate celelalte linii de ecartament normal se uneau si se terminau prin doua linii infundate.
-In capatul spre Murgeni toate cele 6 linii de ecartament larg se uneau si se terminau.
-Spre HM Falciu Nord si spre Prut-2 (pe ecartament normal) trenurile puteau fi expediate numai de la liniile 1, 2, 3, 4 directa, 5, 6, 7 si 8.
-Liniile 9, 10 si 11 se uneau cu o linie ce se ramifica din linia 8 si care apoi se termina intr-un opritor fix inainte de pasajul rutier cu DN24A
-Liniile de ecartament normal de la 15 in sus se uneau doua cate doua sau cate 3, si se infundau in capatul spre Prut-2!
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
| |
| | | | 603 : Zorleni - Falciu Nord - Prut | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |