|
| Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
+99Ony_x ak725 Re6/6 CRT ciprian71 cristi5 maus5 teoiasi Goanga 19jimmy84 LanceR Motreanu Sorin deconectat 92Dragos Petre_IFTE cristy79 Jhonyla mielutu zburator impuls NicuS djmk1988 Alex:D TonyCFR florin.lifticariu c o r v i n florin29sv Katalyn lifetec DPS riciu Shinkasen dan tm Simply18 stefan_br dan ciprian alex.alexus.tm Spartan1948 Polpot kristi kkk bogdan.perejuc daniel_c Teodor maris.constantin sytrus Sergiu rmn cstefan Semafor spiderpc rizelgeorgel2004 @ndrey V3R ldh80 Adirmvl Nesebar Andrey_tm sorin.soso.35 Adrian78 Grigor Luna Alex Avram Mihay DUAL didinul Kriszti219 cfr500 cont dezactivat . cortexedge Vlad M.I.C.I. nenuandrei Vitosa IonutCFR2009 Dr2005 Cito Costin.H AlexD ORWO NB 2009 TVlad iDorin ATM 060-EA078 Hurricane nokia2010 cristi CFR cata membru inactiv IonutChircu stakee Amiralul Zoly87 bogdan srl MariusM cont inactiv AMX 97-0548-4 cristi ar COSTACHE MIHAIL stegaru srazvi 103 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 15 Oct 2014, 06:48 | |
| Accelerate făcute cu automotoare în perioada post-1965(1967-vara, mai exact întrucît pentru MT 1966/1967 nu prea există mențiuni concrete dacă unele accelerate erau făcute cu automotoare sau nu):
Depoul Arad:
AM 319: Arad(21:32) - Brad(0:20) AM 320: Brad(4:31) - Arad(7:17)
Depoul București:
AM 521: București Nord(5:58) - Ploiești Sud(6:51-6:53) - Buzău(7:44-7:46) - Focșani(8:40-8:42) - Mărășești(8:58-9:05) - Adjud(9:26-9:31) - Bacău(10:16-10:22) - Suceava(12:30-12:38) - Suceava Nord(12:42) AM 621: Mărășești(9:04) - Vaslui(10:45) - Iași(11:52) AM 523: Adjud(9:49) - Ciceu(14:52) AM 525: Bacău(11:07) - Piatra Neamț(12:06-12:09) - Bicaz(12:45)
AM 522: Suceava Nord(16:37) - Suceava(16:41-16:42) - Bacău(18:45-18:50) - Adjud(19:36-19:41) - Mărășești(19:59-20:04) - Focșani(20:21-20:22) - Buzău(21:18-21:19) - Ploiești Sud(22:11-22:12) - București Nord(23:00) AM 526: Bicaz(16:53) - Piatra Neamț(17:23-17:27) - Bacău(18:24) AM 524: Ciceu(15:30) - Adjud(19:05) AM 622: Iași(16:42) - Vaslui(17:56) - Mărășești(19:41)
Depoul Timișoara:
AM 121: Timișoara Nord(7:47) - Reșița Sud(9:55) AM 122: Reșița Sud(11:45) - Timișoara Nord(13:51)
AM 123: Timișoara Nord(15:47) - Reșița Sud(17:56) AM 124: Reșița Sud(19:58) - Timișoara Nord(22:11)
AM 213/216: Timișoara Nord(16:53) - Buziaș(17:30-17:31) - Deva(19:53-19:56) - Simeria(20:05) AM 214/215: Simeria(5:45) - Deva(5:53-5:56) - Buziaș(8:35-8:37) - Timișoara Nord(9:18) |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5333 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: automotorul accelerat Arad-Brad Mier 15 Oct 2014, 23:47 | |
| Da, deci automotoarele de Suceava şi Iaşi au mai circulat până în 1967 (în 1968 nu mai circulau, au fost înlocuite cu rame tractate, care în anul următor, mi se pare, au devenit rapidele „Ştefan cel Mare“ şi „Moldova“).
În 1967 vara circula şi acceleratul automotor Arad – Brad, cu următorul orar: M accl. 319 Arad ( 21.32) – Brad ( 0.20 ) M accl. 320 Brad (4.31) – Arad (7.17 )
Prin 1971, acceleratul era format tot din automotoare „Malaxa“ clasa 78, mai târziu, în anii 80, era tren „obişnuit“ (nu ştiu exact când s-a produs schimbarea…)
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 16 Oct 2014, 00:02 | |
| Am vazut ca mai era un Accelerat sau chiar un Rapid pe Valea Oltului, daca nu ma insel de la Bucuresti, parca prin anii '60. Intrebarea mea e: chiar erau suficiente pentru vremurile alea? Chiar si azi trenurile spre Bicaz, Suceava au compuneri clasice. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 16 Oct 2014, 00:28 | |
| - Adirmvl a scris:
- Intrebarea mea e: chiar erau suficiente pentru vremurile alea? Chiar si azi trenurile spre Bicaz, Suceava au compuneri clasice.
Cu rapidul nu mergea orice pe vremea aia. În plus, acum trenurile spre Bicaz au compuneri clasice din simplul fapt că nu există alt material rulant disponibil, nu datorită numărului de călători. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 16 Oct 2014, 00:47 | |
| Ma gandesc ca nu erau pentru oricine, dar, totusi, pe Bucuresti-Suceava sint orase ca Ploiesti, Buzau, Vacau, Roman, etc. Iar o malaxa din doua unitati face cam cat un vagon si jumatate ca numar de locuri. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5333 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 16 Oct 2014, 01:12 | |
| Exista, de pildă, în 1954 „auto rap. M 25“, plecare din Bucureşti 5.45, Râmnicu Vâlcea 11.13, Sibiu 13.11. Pe linia aceea însă s-a renunţat mai devreme la automotorul-rapid. În privinţa capacităţii, care să facă faţă cererii — ce să spunem ? „Cererea“ a fluctuat, în timp, a crescut pe măsura urbanizării şi industrializării, apoi a unei relative prosperităţi care încuraja la călătorii turistice, de vacanţă, la băi etc., o vreme s-a stabilizat, apoi, după 1990-2000 a scăzut spectaculos (din mai multe cauze, care au „interacţionat“: scăderea necesităţii de deplasare, prin dispariţia locurilor de muncă în industrie, scăderea puterii de cumpărare, care a descurajat călătoriile turistice etc., dar şi, pe de altă parte, creşterea numărului de automobile personale şi recurgerea tot mai masivă la acestea, dezvoltarea transportului rutier colectiv destul de confortabil şi ieftin — autocare, microbuze etc. ). Şi numărul, şi capacitatea trenurilor s-au schimbat în timp, trenurile s-au tot înmulţit, apoi s-au mai împuţinat, prin 1970 puteai vedea accelerate de litoral cu…18 vagoane, dar în general trenurile importante de lung parcurs aveau 7-8, sau 10-12-14 vagoane, azi vedem interregio-uri cu 3 vagoane…(după necesităţi, deh !) Fapt este că prin anii 60, 70, chiar 80 trenurile erau practic pline, uneori arhipline (se vindeau uneori bilete cu tichet de loc cu menţiunea „în picioare“ sau „fără loc“, şi călătorul era fericit că putea totuşi să se urce astfel în trenul acela… ). E adevărat că rapidele erau mai scumpe decât acceleratele (şi personalele, bineînţeles), dar diferenţa nu era foarte mare (de pildă în anii 80 Buc.-Constanţa cu acceleratul, clasa a II-a, era 55 lei, cu rapidul — 61 de lei). E adevărat însă şi că în perioada când se utilizau automotoare-rapide funcţionase, la un moment dat, un tarif special pentru acestea, foarte piperat (în 1957, de pildă, pentru Buc.-Constanţa ai fi plătit 49 de lei, iar cu automotorul rapid — 72,50, asta da, diferenţă ! :shock: ). Totuşi, rapidele formate din automotoare erau folosite de desul de mulţi călători (ţin minte că am mers de la Bucureşti la Piatra Neamţ, în 1964, în plină vară, şi în rama de două vagoane pentru Bicaz, locurile de la clasa a II-a erau practic toate ocupate, iar la clasa I [care erau mult mai puţine, de altfel, doar o secţiune dintr-un vagon, echivalentul a trei sau patru ferestre, vreo 15-20 de locuri probabil…] – cam în proporţie de 60 % doar). |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Joi 16 Oct 2014, 01:32 | |
| - NB 2009 a scris:
- În 1967 vara circula şi acceleratul automotor Arad – Brad, cu următorul orar:
M accl. 319 Arad ( 21.32) – Brad ( 0.20 ) M accl. 320 Brad (4.31) – Arad (7.17 )
Prin 1971, acceleratul era format tot din automotoare „Malaxa“ clasa 78, mai târziu, în anii 80, era tren „obişnuit“ (nu ştiu exact când s-a produs schimbarea…) De cele mai multe ori, a circulat cu automotoare Malaxa clasa 78(două automotoare S1000) pînă-n 1992. Prin 1979/1980, acceleratul Arad-Brad se făcea cu o componență de forma: 2Ba-Aa-2Ba; Aa însemnînd pentru sezonul de vară Aafld 17-22(care putea fi Astra, Breda sau Hecht) și pentru sezonul de iarnă Aafmd 11-47(de fapt 11-60 pentru atunci), iar Ba însemnînd pentru sezonul de vară Bafld 29-20 și pentru sezonul de iarnă Bafmd 21-47(deci PKP-uri). Conform mersurilor vremii, treaba asta a durat pînă prin 1981. De-atunci, a fost menționat doar ca accelerat-motor, chiar dacă în livrete era trecută și o variantă de compunere cu vagoane. În 1985/1986, de exemplu, pe lîngă varianta cu "două cupluri automotoare"(adică două automotoare 78 S1000), mai este trecută o variantă 2Ba-Aa-2Ba; Aa însemnînd Aafmd 11-47, iar Ba - 20-47(posibil MEVA). |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8344 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Vin 24 Oct 2014, 00:26 | |
| Atenție mare la poza a doua(Wiener Waltzer în Wien Westbahnof, cca 1975):
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,7144432 |
| | | IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6224 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 11:24 | |
| EA in Grecia pentru teste |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 11:36 | |
| A fost exportată acolo sau doar au vrut grecii să se "joace" puţin cu ea? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 11:46 | |
| Electrificarea în Grecia e făcută de Electrificare CFR (mă rog, pe vremea aia era parte din SNCFR). Testele s-au realizat cu locomotive CFR, grecii neavând locomotive electrice la acel moment. _________________ :TTT:
|
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 11:56 | |
| Şi după aia şi-au luat locomotive "Siemens". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 13:19 | |
| Şi după aia au făcut un proiect de electrificare cu fonduri UE şi au dat chix, aşa că ramele electrice Desiro le-au vândut MAV-ului (că CFR Călători nu le-a vrut). _________________ :TTT:
|
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5547 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 13:30 | |
| De ce au dat chix? :shock: |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR Mier 29 Oct 2014, 14:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Şi după aia au făcut un proiect de electrificare cu fonduri UE şi au dat chix, aşa că ramele electrice Desiro le-au vândut MAV-ului (că CFR Călători nu le-a vrut).
Cred ca confunzi, Desiro electric circula la OSE gramada, au cateva rute unde merg alea bine mersi . OSE a vandut la MAV Desiro diesel nu electric, model cum avem si noi a avut si OSE dar cum au electrificat unele sectii nu le mai trebuia diesel si de asta au fost vandute . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Imagini vechi cu trenuri CFR | |
| |
| | | | Imagini vechi cu trenuri CFR | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |