|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+98Lineus646 Katalyn florin.lifticariu Semafor lifetec bobi marius664 Luca tgv impuls j o a n t a mielutu zburator get. bubu dan tm kristi kkk Simply18 baiazid Balto NicuS vanchorusebulgaria 92Dragos Amiralul Bobby_TM DUAL Razvan Tudor DAS 2011 spsdc7 alliens seby1998 Adirmvl Dutzu user dezactivat... Caravelle_Zg chatnoir401 Radu.B Sergiu rmn cfr500 Mihay spiderpc Kriszti219 COSTACHE MIHAIL Katalin4653 Tomi13leu popovici cstefan stefan_br didinul dexter23 ravers75 liviulav33 razvan - trenuri lovekomotive AlexD manuela srazvi Dr2005 cardinal cristi CFR bogdan srl iDorin Vitosa Cobra cont dezactivat . redeme sorin TVlad riciu mureseanu_976 joanta sorinucu decward ultras Marius Iulian buldozer2 halmarius mihaiuc Nesebar Marian.B alinx3330 ldh80 jionutz ATM vrabieionut @ndrey didi mishu88 Hurricane mi.tudor PrisecaruFlorin MariusM IonutCFR2009 marius_catalin84 Ionutz cortexedge Vlad marius_m mardaryroby myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 12:17 | |
| - ldh80 a scris:
- Este o mare prostie sa lasi neinteroperabila Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Bârlad- Iasi!, in conditiile in care asigura cea mai buna si scurta legatura intre Bucuresti si partea de est a Moldovei! Pentru judetul Vaslui ar aveea un impact negativ- se pare ca judete ca Suceava sau Bacau sunt favorizate, dar judetul Vaslui este astfel condamnat la inapoiere, saracie si izolare!
De ce sa fie condamnat la izolare ? linia poate fi inchiriata de un privat si daca baga trenuri la ore bune Bucuresti-Faurei-Tecuci-Vaslui-Iasi nu ai treaba , legaturile pot fi mai bune cu privatul fata de ce era cu CFR ! Cu ce te incalzeste pe tine ca si calator ca mergi cu CFR sau cu privatul , pe tine ca si calator trebuie sa te intereseze sa ai legaturi bune la ore convenabile si un minim de confort . Pentru moment nu se pune problema dar pe viitor sansele ca 600 sa treaca la neinteroperabile sunt mari . |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 12:20 | |
| Am inteles ca deocamdata Consiliile Judetene nu au atributiuni legale in aceasta privinta, dar ca presedinte de CJ totusi nu mi se pare normal sa nu te intereseze deloc de infrastructura feroviara din judetul pe care-l conduci. Exista parlamentari alesi, se poate face lobby cu ajutorul lor, sau la guvern. Când s-au inchis liniile de Husi si Falciu era normal sa incerce sa se implice si CJ- pana la urma cei de acolo au fost alesi de cetateni.
Ia partea asta cu UE- am inteles ca politica generala in dezvoltarea sau modernizarea infrastructurii de transport pe rutele paneuropene trebuie stabilita de comun acord cu UE, insa noi chiar nu mai suntem in stare sa gândim si sa elaboram un plan singuri, de trebuie sa vina aia de la UE sa ne spuna cum sa facem si cele mai banale lucruri ?!
Apoi nu numai coridoarele europene sunt importante! Daca guvernul ar decide- si sunt destule argumente in acest sens- ca traseul feroviar mentionat este de importanta nationala si deci interoperabil, si ar aloca fonduri pentru modernizarea lui, atunci cei de la UE nu ar mai fi treaba lor!
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 12:26 | |
| Reţeaua TEN-T Core (care cuprinde fostele coridoare) este prioritară la finanţare europeană. Urmează apoi TEN-T Comprehensive şi apoi ce mai rămâne. Desigur, nimic nu împiedică guvernele să investească şi în alte linii, însă este OBLIGATORIU ca liniile de pe Core să fie aduse la anumite standarde până în anul 2030, iar cele de pe Comprehensive până în anul 2050. Dacă nu se reuşeşte asta, rezultă ditamai procedura de infringement. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6890 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12291 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 12:27 | |
| - Karpaty a scris:
- ldh80 a scris:
- Este o mare prostie sa lasi neinteroperabila Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Bârlad- Iasi!, in conditiile in care asigura cea mai buna si scurta legatura intre Bucuresti si partea de est a Moldovei! Pentru judetul Vaslui ar aveea un impact negativ- se pare ca judete ca Suceava sau Bacau sunt favorizate, dar judetul Vaslui este astfel condamnat la inapoiere, saracie si izolare!
De ce sa fie condamnat la izolare ? linia poate fi inchiriata de un privat si daca baga trenuri la ore bune Bucuresti-Faurei-Tecuci-Vaslui-Iasi nu ai treaba , legaturile pot fi mai bune cu privatul fata de ce era cu CFR ! Cu ce te incalzeste pe tine ca si calator ca mergi cu CFR sau cu privatul , pe tine ca si calator trebuie sa te intereseze sa ai legaturi bune la ore convenabile si un minim de confort . Pentru moment nu se pune problema dar pe viitor sansele ca 600 sa treaca la neinteroperabile sunt mari . Problema aici nu ar fi de trenurile care circula pe aceasta linie, ci de infrastructura liniei si capacitatea ei! Si când am zis de izolarea judetului Vaslui in privinta infrastructurii feroviare, nu m-am referit numai la M600 ci si la linia 603 si 604. Un locuitor din Husi sau Falciu are acceleasi drept de a i se asigura un transport feroviar de calitate la ore potrivite, ca si un locuitor din Brasov sau Bucuresti! |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6775 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 12:59 | |
| - Karpaty a scris:
- coridorul IX este pe ruta Bucuresti-Ploiesti Sud-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani-Iasi-Ungheni ! .
In ce an vor incepe lucarile? Dupa ce il termina pe IV? Ca traseul e stabilit de multi ani, dar nici o data concreta cand ar incepe. LE: Cica va fi finantat in cadrul financiar multianual in 2014-2020. Hmm..inseamna ca trebuie sa inceapa in curand ceva miscare. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 13:21 | |
| Paul . in primul rand coridorul IX nu prezinta interes asa mare ca si IV , deci cand vor incepe lucrarile la IX nu se stie nimic sigur .
ldh80 , pentru CFR se stie ca secundarele si trenurile de pe ele aduc pierdere si asta ca nimeni nu s-a implicat sa rentabilizeze cumva sectiile , ei ce au zis , inchidem si gata , daca le ia un privat bine daca nu nu . Daca 600 trece la neinteroperabile si o ia un privat atunci s avezi ce bine va fi , tot acel privat poate sa ia si 603 + 604 , eventual si 701 si daca baga trenuri Bucuresti-Iasi pe secundare vei avea legaturi cu automotoare la 10-15 min dupa ce trece trenul pe 600 , deci clar va fi mai bine cu privatul fata de CFR dar va mai dura pana vor trece ei 600 la neinteroperabile si o va lua un privat , momentan la neinteroperabile se afla bucatile Urziceni-Faurei si Faurei-Tecuci . Sa speram ca va fi bine pe viitor si daca mai traim noi pana va fi acel bine . |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 13:35 | |
| - Paul CFR a scris:
- Karpaty a scris:
- coridorul IX este pe ruta Bucuresti-Ploiesti Sud-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani-Iasi-Ungheni ! .
In ce an vor incepe lucarile? Dupa ce il termina pe IV? Ca traseul e stabilit de multi ani, dar nici o data concreta cand ar incepe.
LE: Cica va fi finantat in cadrul financiar multianual in 2014-2020. Hmm..inseamna ca trebuie sa inceapa in curand ceva miscare. Paul, consoleaza-te cu ideea, coridorul IX de pe teritoriul Romaniei NU A EXISTAT NICIODATA cu adevarat pe hartile UE ci doar pe acelea ale Europei! Iar in momentul in care vorbim nici macar nu mai exista pentru ca a disparut odata cu termenul !!!Deci nu o sa inceapa nicio miscare chiar daca CFR mai pastreaza in hartiile sale tot felul de termene , planuri si prioritati aberante pe care nu le vom vedea realizabile in viata noastra, doar daca citesti ca este vorba despre coridoare inexistente iti dai seama ce competenti avem in minister. Denumirea de coridor european a murit + de mai bine de-un an si este folosita peste tot, in orice document oficial de ,,specialisti'' Niciodata fostul coridor IX nu a fost compatibil cu politica UE, aceasta ruta este doar una de importanta regionala pentru UE care duce in Republica Moldova si cam atat ! Politica UE inseamna legatura cat mai rapida cu Turcia si izolarea sau excluderea Rusiei ! Dupa cum stii cascavalul UE este pe coridoarele finantabile cu 85%, dar pentru ca IX nu mai e practic coridor, deci nefinantabil in asa mare proportie de UE (nici IV nu mai exista acum sub aceasta denumire pentru ca se numeste acum PP2 adica PROIECT PRIORITAR dar macar asta inseamna finantabil) planurile sunt doar pe hartie, iar hartia e in sertar. Care sertar nici ei nu stiu, deja e cu naftalina. Si pana la urma absolut nimeni nu impiedica MT prin statul roman sa inceapa reabilitarea acestei linii spre Ungheni cu fonduri proprii, cu fonduri europene de 30% sau cu ajutorul unei banci din China. Dar nu o face, pentru ca pentru actualul guvern si oricare o sa vina infrastructura feroviara NU ESTE PRIORITATE NATIONALA decat in cazul in care UE pune 85% !!! Prioritati nationale sunt stadioanele de fotbal DE 250 milioane de Euro bucata sau blocurile ANL pentru cei bogati si cu functii, adica acele combinatii in care NU EXISTA PARTENERUL EUROPEAN NUMIT UE decat eventual sub forma unei societati comerciale. Pentru ca se merge pe principiul: daca nu putem sa furam, atunci intindem mana
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Mier 26 Mar 2014, 14:00, editata de 9 ori |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6585 Reputatie : 12460 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 13:37 | |
| Karpaty, acel bine apare cand pe o linie opereaza cel putin 2 operatori, in conditii concurentiale. Cand o linie este alocata in grija unui singur operator apare monopol, ala taie si spanzura pe linia respectiva, iti pune la dispozitie niste junghiuri de automotoare la pretul dorit de el. Deocamdata, operatorii privati lucreaza pe acel tarif reglementat, pentru ca inca mai exista CFR Calatori (de Stat) dar sa vezi cand Statul le va da mana libera ce preturi vor cere privatii si ce conditii vor oferi calatorilor captivi pe o linie inchiriata de ei... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 20:11 | |
| Pe POS-T 2014-2020 vor intra Arad - Caransebeş, Sighişoara - Braşov (dacă vor fi gata studiile) şi, eventual, Craiova - Calafat şi podul de la Grădiştea. Pe 2021-2028 probabil o să intre Predeal - Braşov, Craiova - Caransebeş şi, dacă nu se schimbă planurile, Vâlcele - Rm. Vâlcea, Bucureşti - Videle şi Videle - Giurgiu. Să se calculeze în câţi ani va fi reparată linia Ploieşti - Buzău şi în câţi ani vor fi reparate liniile aflate pe TEN-T Comprehensive, gen Buzău - Făurei. _________________ :TTT:
|
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 57 Localizare : Buc Reputatie : 5555 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 21:14 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Karpaty, acel bine apare cand pe o linie opereaza cel putin 2 operatori, in conditii concurentiale. Cand o linie este alocata in grija unui singur operator apare monopol, ala taie si spanzura pe linia respectiva, iti pune la dispozitie niste junghiuri de automotoare la pretul dorit de el. Deocamdata, operatorii privati lucreaza pe acel tarif reglementat, pentru ca inca mai exista CFR Calatori (de Stat) dar sa vezi cand Statul le va da mana libera ce preturi vor cere privatii si ce conditii vor oferi calatorilor captivi pe o linie inchiriata de ei...
Statul trebuie sa puna in aplicare Regulamentul asta cel mai tirziu pina la 3 decembrie 2019 pentru toate tipurile de transport terestru considerate de utilitate publica, in concluzie subventii vor exista mult si bine( a se citi compensatii)....... |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 26 Mar 2014, 21:19 | |
| Singura sansa sa se faca ceva notabil pe fostul CIX in Romania este semnarea acordului pentru o posibila aderare a Republica Moldova la UE, pentru ca atunci devine linia interesanta si pentru cei de la Bruxelles.
Calculati si voi cam in cati ani Republica Moldova va fi macar in faza de preaderare... Pana atunci, nu exclud o posibila carpeala dar buna si aia. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18759 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24339 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 27 Mar 2014, 21:22 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Karpaty, acel bine apare cand pe o linie opereaza cel putin 2 operatori, in conditii concurentiale. Cand o linie este alocata in grija unui singur operator apare monopol, ala taie si spanzura pe linia respectiva, iti pune la dispozitie niste junghiuri de automotoare la pretul dorit de el. Deocamdata, operatorii privati lucreaza pe acel tarif reglementat, pentru ca inca mai exista CFR Calatori (de Stat) dar sa vezi cand Statul le va da mana libera ce preturi vor cere privatii si ce conditii vor oferi calatorilor captivi pe o linie inchiriata de ei...
La fel cum e in Cehia cu CD ..LEO EXPRESS si REGIOJET transport modern si rapid |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5207 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 27 Mar 2014, 22:06 | |
| Teoretic concurenta aduce progres, insa nu este o piata atat de mare incat sa traiasca toate firmele de transport, asa ca tot cate una va ramane. Concurenta transportului feroviar este microbuzul ! Nu vedeti ca nu incap 2 firme de microbuze pe acelasi traseu, ce sa mai spunem de 2 firme feroviare ? Imi este greu sa cred ca vreun operator privat poate aduce material rulant mai bun decat cel de astazi, sa intretina si infrastructura decent ( sau sa plateasca TUI-ul ) si sa mearga cu pretul biletelor sub pretul microbuzelor, in conditile in care si subventiile se reduc. Poate in alte tari nu li se permite transportatorilor auto sa foloseasca microbuze de marfa modificate, fiscul isi face treaba, deci alte conditii ale pietei. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 27 Mar 2014, 22:55 | |
| - DAS 2011 a scris:
- Nu vedeti ca nu incap 2 firme de microbuze pe acelasi traseu, ce sa mai spunem de 2 firme feroviare ? Imi este greu sa cred ca vreun operator privat poate aduce material rulant mai bun decat cel de astazi, sa intretina si infrastructura decent ( sau sa plateasca TUI-ul ) si sa mearga cu pretul biletelor sub pretul microbuzelor, in conditile in care si subventiile se reduc. Poate in alte tari nu li se permite transportatorilor auto sa foloseasca microbuze de marfa modificate, fiscul isi face treaba, deci alte conditii ale pietei.
Nu încap 2 firme de microbuze pentru că aşa e legislaţia... pe traseele intrajudeţene se licitează fiecare traseu. În schimb, pe traseele interjudeţene se licitează fiecare cursă. De exemplu, pe Bucureşti - Sibiu avem Dacos, Transmixt/Atlassib, iar dacă punem la socoteală şi cursele de Cluj mai avem şi Fany şi Comtrans. Însă efectul concurenţei se vede, autocarele sunt moderne şi confortabile. Preţurile în domeniul auto sunt mici dintr-un cumul de factori, precum: - verificarea RCA, ITP şi rovinietă se face rar, pe când la tren dacă nu ai plătit TUI-ul, nu pleci din staţie - verificarea actelor maşinii - licenţă, copie conformă se face şi mai rar, pe când la tren fără trasă nu pleci din staţie - verificarea şoferilor se face extrem de rar, la fel şi verificarea respectării regulilor de circulaţie, pe când la tren, dacă mecanicul şi naşul nu sunt autorizaţi şi lucrează la negru, nu pleci din staţie, iar dacă ai trecut pe roşu sau ai depăşit viteza te anchetează OIFR-ul - evaziunea fiscală e în floare - cursele se fac după ureche (într-o zi pot fi 10, în alta 20, după cheful şoferului şi numărul de călători), pe când la tren trebuie să faci toate cursele De aia preţul la transportul auto e mai mic. Dacă s-ar respecta la literă toate reglementările în vigoare, am avea tarife mult mai mari decât trenul. _________________ :TTT:
|
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5434 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 01 Apr 2014, 21:29 | |
| - Dr2005 a scris:
- DAS 2011 a scris:
- Nu vedeti ca nu incap 2 firme de microbuze pe acelasi traseu, ce sa mai spunem de 2 firme feroviare ? Imi este greu sa cred ca vreun operator privat poate aduce material rulant mai bun decat cel de astazi, sa intretina si infrastructura decent ( sau sa plateasca TUI-ul ) si sa mearga cu pretul biletelor sub pretul microbuzelor, in conditile in care si subventiile se reduc. Poate in alte tari nu li se permite transportatorilor auto sa foloseasca microbuze de marfa modificate, fiscul isi face treaba, deci alte conditii ale pietei.
Nu încap 2 firme de microbuze pentru că aşa e legislaţia... pe traseele intrajudeţene se licitează fiecare traseu. În schimb, pe traseele interjudeţene se licitează fiecare cursă. De exemplu, pe Bucureşti - Sibiu avem Dacos, Transmixt/Atlassib, iar dacă punem la socoteală şi cursele de Cluj mai avem şi Fany şi Comtrans. Însă efectul concurenţei se vede, autocarele sunt moderne şi confortabile. Preţurile în domeniul auto sunt mici dintr-un cumul de factori, precum: - verificarea RCA, ITP şi rovinietă se face rar, pe când la tren dacă nu ai plătit TUI-ul, nu pleci din staţie - verificarea actelor maşinii - licenţă, copie conformă se face şi mai rar, pe când la tren fără trasă nu pleci din staţie - verificarea şoferilor se face extrem de rar, la fel şi verificarea respectării regulilor de circulaţie, pe când la tren, dacă mecanicul şi naşul nu sunt autorizaţi şi lucrează la negru, nu pleci din staţie, iar dacă ai trecut pe roşu sau ai depăşit viteza te anchetează OIFR-ul - evaziunea fiscală e în floare - cursele se fac după ureche (într-o zi pot fi 10, în alta 20, după cheful şoferului şi numărul de călători), pe când la tren trebuie să faci toate cursele
De aia preţul la transportul auto e mai mic. Dacă s-ar respecta la literă toate reglementările în vigoare, am avea tarife mult mai mari decât trenul. ar mai fi un motiv, tarofil de utilizare al infrastructurii rutiere e mult mai mic decat pentru infrastructura feroviara (in Romania), in timp ce investitiile statului sunt semnificativ mai mari in infrastructura rutiera |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |