|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+98Lineus646 Katalyn florin.lifticariu Semafor lifetec bobi marius664 Luca tgv impuls j o a n t a mielutu zburator get. bubu dan tm kristi kkk Simply18 baiazid Balto NicuS vanchorusebulgaria 92Dragos Amiralul Bobby_TM DUAL Razvan Tudor DAS 2011 spsdc7 alliens seby1998 Adirmvl Dutzu user dezactivat... Caravelle_Zg chatnoir401 Radu.B Sergiu rmn cfr500 Mihay spiderpc Kriszti219 COSTACHE MIHAIL Katalin4653 Tomi13leu popovici cstefan stefan_br didinul dexter23 ravers75 liviulav33 razvan - trenuri lovekomotive AlexD manuela srazvi Dr2005 cardinal cristi CFR bogdan srl iDorin Vitosa Cobra cont dezactivat . redeme sorin TVlad riciu mureseanu_976 joanta sorinucu decward ultras Marius Iulian buldozer2 halmarius mihaiuc Nesebar Marian.B alinx3330 ldh80 jionutz ATM vrabieionut @ndrey didi mishu88 Hurricane mi.tudor PrisecaruFlorin MariusM IonutCFR2009 marius_catalin84 Ionutz cortexedge Vlad marius_m mardaryroby myster2008 102 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M600 Vin 03 Mai 2013, 20:20 | |
| Din punct de vedere al consumului de combustibil, evident ca o "Malaxa" ar fi mult mai buna decat LDE+ 3 vagoane! Insa din punct de vedere al confortului si implicit al atragerii calatorilor, nu cred ca ar fi un succes! Recunosc- au fost foarte bune aceste "Malaxe" la vremea lor, jos palaria in fata omului care le-a creat- huseanul Nicolae Malaxa, insa ar fi cazul sa progresam!
Solutia care o vad: sa se repare 5-6 automotoare Desiro, sa fie reinfiintat depoul Barlad, si aceste Desiro-uri reparate sa aiba depoul la Barlad, de unde ar putea pendula foarte usor spre Vaslui si Iasi! Plus legaturi bune cu trenurile TFG de la Barlad la Galati!
LDH-urile 82 merg folosite la trenurile cu 5-6 vagoane- inclusiv interegio- intre Iasi si Tecuci, sau la regiou-rile mai lungi de Iasi-Marasesti, bineinteles cu conditia sa aiba cel putin 5 vagoane!
Dincolo de aceste aspecte tehnice, ce mi s-a parut mai trist este aceea blazare de pe fetele ceferistilor! Unde este mandria de alta data, cand meseria de ceferist era una respectata si apreciata la adevarata valoarea ?!
Prin comparatie, "nasii" de pe automotorul Regiotrans cautau sa ofere explicatii cat mai convingatoare calatorilor si sa-i atraga spre firma lor! La CFR-Calatori ce masuri ar trebui adoptate ca sa fie tot asa ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M600 Vin 03 Mai 2013, 23:44 | |
| Modul cum se remorcau trenurile curse de pe M600 in 1990:
-Iasi-Barlad-Iasi: doua perechi/zi, 10 vagoane, 500 tone. Remorcat cu 060-DA sau 060-DA-1 De remarcat ca aveau numai vagoane de clasa a doua si stationau doua minute in fosta CUG-Iasi h. !
-Barlad- Buhaiesti: o pereche pe zi, 6 vagoane, 300 tone. Remorcat cu 040-DHC
-Iasi- Crasna: 6 vagoane, o pereche pe zi, 300 tone. Remorcat cu 040-DHC
-Iasi- Buhaiesti: doua perechi/zi (una din ele nu circula duminica si sarbatorile legale). 6 vagoane, 300 tone, remorcat cu 040-DHC
Asadar, daca o locomotiva clasa 80 (de 1250 cp) putea urca rampa de la Grajduri-Barnova cu 6 vagoane, atunci o locomotiva clasa 82 (de cca 1500 cp) nu cred sa aiba probleme cu 3 vagoane!
In 1990 din cate stiu pe M600 mai ramasesera doar 3 statii care nu erau centralizate electrodinamic: fosta HM Barzesti (desfiintata ca HM in ?), fosta gara Rosiesti (desfiintata precum gara in ?) si gara Banca (singura cu semnalizare mecanica ce a mai ramas pe M600 si totodata din judetul Vaslui)! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M600 Sam 04 Mai 2013, 00:05 | |
| Dubla tractiune la Grajduri-Barnova se utiliza numai pentru trenurile ce depaseau 600 tone (12 vagoane) Acestea erau: -A 621/691 (700 tone) - A 622/692 (idem) -P 6002 (Iasi- Bucuresti Nord) -P 6004/6007 (Iasi- Brasov)
Cand si de ce a fost desfiintat postul de revizie de la Barnova ? Intradevar era o stationare mai lunga acolo- vreo 5 minute- insa era mai sigur faptul ca se efectua proba franei! In 1988/1989, pe sensul Barnova- Ciurea toate trenurile oprea in Barnova pentru proba franei (inclusiv R 65 Moldova), insa pe sensul Ciurea- Barnova R 66 nu mai oprea in Barnova!
Atunci, distanta Iasi- Vaslui se parcurgea in 1 h si 35 minute (tren cursa, cu opriri in toate statiile si haltele, inclusiv doua minute in CUG-Iasi po), sau 1 h si 3 minute (cu R 66 Moldova, cu oprire numai in Nicolina)!
Pana cand a fost folosita si cand a fost infiintata CUG-Iasi po ? |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 16:57 | |
| - ctln1991 a scris:
- Era bine daca depoul Iasi ar avea Malaxa 900 si LDH clasa 82 portocaliu modernizate la Remarul Cluj.
Era bine daca nu te-ai mai baga in seama aiurea ,numai de dragul discutiei fara rost,asadar: malaxa 900 a fost in exploatare la Depoul Iasi acum foarte multi ani(anterior anilor 65) la fel si la depoul Roman,insa cresterea semnificativa a calatorilor( 3 cupluri etajate pe unele sectii) a dus la reorganizarea si reimpartirea lor la alte depouri. malaxa seria 700 a fost la depoul Iasi pana in anul 2006-7 cred( de cand au fost fabricate,cu perioade diferite s-au tot folosit) , facand curse regulate pe Ungheni,atat la acceleratul international,cat si la cursa de pana la Ungheni Prut(Romania),cate doua legate,cu cate doi mecanici la fiecare capat! si un sunete extraordinar.... LDH 80 si 82/83 nu se pot folosi din cauza faptului ca rezerva lor de aer nu acopera minumul(900l) prevazut de R 006 Remorcarea si franarea trenurilor,pentru sectiile cu panta caracteristica mare(anexa 3);alt motiv ar fi faptul ca in depou existau si exista destule diesele care sa faca servici... Tractiunea cu DHC s-a facut multi ani pe Dorohoi/Harlau/Roman/Falciu/Husi ,insa exploatare lor intensiva si uzura le-a retras la manevra,locale de marfa triere,etc... . |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M600 Sam 04 Mai 2013, 19:37 | |
| Intradevar, din cate stiu LDH-urile clasa 80 (si probabil si cele clasa 82/83) au un singur compresor de aer (fata de doua la LDE sau LE)! Totusi, conform livretelor de mers din anii 1984/1985, trenurile curse Iasi-Crasna, Iasi-Buhaiesti, compuse din 6 vagoane (300 tone) erau remorcate cu 040-DHC! Din aceasta cauza ziceam ca la interegiourile Iasi-Bucuresti (pana la Tecuci) sau la cele Iasi-Galati, care tot maxim 6 vagoane au acuma, ar fi potrivita si mult mai economica la tractiune o locomotiva clasa 82 decat LDE! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 19:43 | |
| Nu se pune problema de reînfiinţări de remize sau depouri... maxim se pot instala pompe de motorină, pentru că la automotoarele noi (inclusiv la Malaxa modernizată), computerul de bord face diagnoza, nu ai nevoie de canal de revizie, cel puţin la revizia zilnică (a, că nea' Gheorghe ştie el nu-ştiu-ce instrucţie din 1900 toamna că trebuie să se bage de 2 ori pe zi sub automotor e altă chestie).
Dacă un 900 e prea mic, se poate folosi un 700, că tot e Tecuciul plin de ele. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 20:01 | |
| @Dr2005 Nu te supara dar cred ca esti obsedat de automotoare. Hop una doua aproape ca nu ai postare in care sa nu pomenesti de ele, vorba lui karpaty "o ti langa" automotoare in sus automotoare in jos. Mai mult nu doar ca esti obsedat cred ca ai si un hobby pentru ele Ca tot lucrezi in MT le sugerezi acest aspect? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 21:36 | |
| Nu sunt obsedat de automotoare, dar la călătorii pe care-i avem, sunt cea mai potrivită soluţie.
Le-am sugerat de ţ ori. Dar dacă ei nu şi le trec în buget, ce să le facem? _________________ :TTT:
|
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6028 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 22:49 | |
| Hmmmm informatiile de la ldh80 au fost foarte utile Totusi am niste obiectii pe Regio Iasi-Vaslui si pana in Barlad/Tecuci nu cred ca ar merge automotoare, dar LDH sigur, dimineata la primele trenuri merg f multi calatori de care ajunge la ora 06:42 in Iasi este ful si are 2 vagoane 20-54 si 2 vagoane 26-16 Cred ca harlta din CUG a fost desfiintata odata cu caderea combinatului CUG am auzit de la uni calatori care mergeau cu trenu treaba asta Legat de peroanele garilor Sunt toate dezastruoase in Ciurea iti poti rupe si gatu ) pe linia ce vine dispre Barnova sunt puse traverse care sunt si ele f joase si e greu sa urci in tren mai ales intr-un vagon 26-16 iar pe partea celata dinspre Iasi peronul este f crapat cu cateva traverse pe ici pe colo sa nu se duca de tot nu inteleg de ce nu opresc trenurile pe prima linie unde peronul este mare si mult mai bun In Piciorul lupului peronul este destul de inalt dupa parerea mea totusi cam acoperit de boscheti In barnova sunt destul de aceptabile totusi se mai poate schimba ceva In grajduri daca nu ma inseala memoria peroanele sunt sfarmitate Iar in Scanteia sunt traverse de beton si peroanul pe o parte sunt f inguste Pacat ca CFR nu aloca niste banuti sa mai repare peroanele garilor pline de gropi bocheti PS: Din cate am vazut in Iasi se face peronul de la linia 0C si 1C stie cineva dar le vor face si pe celelalte ? |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 04 Mai 2013, 23:01 | |
| - ldh80 a scris:
- "Jurnal de bord" astazi Iasi- Vaslui cu R 6414
Compus din doar 3 vagoane (19-55, 20-54, 20-54) si bineinteles la tractiune cu ditamai Sulzerul (locomotiva fabricata in 1976! Dupa atatea ani inca mai trage!) Calatori putini- incapeau lejer intr-un singur vagon. Din 6 calatori cati eram in compartiment doar doi am avut bilet- ceilalti patru (care au coborat la Scanteia si Rebricea HM) au mers cu nasu'! Plus un grup de vreo 10 elevi- si aia cu reducere! In conditiile astea bineinteles ca nu se poate vorbi de rentabilitate la CFR-Calatori!
Într-o perioadă obișnuită (în afara vacanțelor școlare etc.) trenul cu care ai călătorit e plin ochi, la fel și R 6404 și de multe ori și 6416. P.S.:Pentru elevi CFR Călători încasează tot aceași sumă, diferența fiind decontată de Ministerul Educației. @Dutzu: La Ciurea trenurile de călători opresc deobicei pe linia directă, adică pe linia IV (a doua în dreptul gării), trenul putând intra astfel cu o viteză mai mare în stație decât dacă ar intra în abatere pe linia 3. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 05 Mai 2013, 12:58 | |
| Am zis ca nu are rezerva de aer de minimul prevazut in instructie, adica 900l,LDH 1250 si cred ca si 82/83/84 au 600l,cat vechea locomotiva, ceea ce evident nu indeplineste conditiile . "Regio Iasi-Vaslui si pana in Barlad/Tecuci nu cred ca ar merge automotoare, dar LDH sigur, dimineata la primele trenuri merg f multi calatori de care ajunge la ora 06:42 in Iasi este ful si are 2 vagoane 20-54 si 2 vagoane 26-16 " limba romaneste este foarte grele... .;trecand peste capitolul aberatii si *rost*i cursele de dimineata e la Vaslui spre Iasi,precum si Iasi Vaslui de dupa masa sunt foarte bune,din prisma traficului de elevi/muncitori de la Vaslui la Iasi dimineata,si invers dupamasa,insa lipsa unor legaturi de la Marasesti la Iasi,care sa ajunga la o ora decenta in zona Barlad astfel incat si acestia( barladenii) sa poata ajunge la Iasi, a alungat calatorii care mai erau... . Ideal ar fi fost un cuplu de 3 AM Desiro, care sa detaseze in Vaslui,Barlad,iar al treilea sa mearga la Marasesti,sau la Tecuci,cu legatura spre Galati/Marasesti;la intoarcere tot la legatura in Tecuci,apoi cel de la Barlad sa fi venit de pe Galati(prin Tg Bujor),iar cel de la Vaslui sa fie legat in Crasna,dupa cateva pedule pe Crasna-Husi,s-ar fi utilizat astfel la maxim si materialul rulant si posibilitatie de trafic...dar reaua vointa "face" multe victime! Halta CUG a fost desfiintata undeva la mijlocul anilor '90,insa traficul era imens. "Nu se pune problema de reînfiinţări de remize sau depouri... maxim se pot instala pompe de motorină, pentru că la automotoarele noi (inclusiv la Malaxa modernizată), computerul de bord face diagnoza, nu ai nevoie de canal de revizie, cel puţin la revizia zilnică (a, că nea' Gheorghe ştie el nu-ştiu-ce instrucţie din 1900 toamna că trebuie să se bage de 2 ori pe zi sub automotor e altă chestie)." Barladul a fost gandit sa fie SELC/PAE prin amplasarea sa excelenta,ca nu sa utilizat cu cap,asta e alta treaba;cel putin la inchiderea unitatii instalatiile inca existau ,acum probabil s-a furat tot ce se putea, cladirile fiind inca in picioare. Doctore tu ori nu ai mers cu trenul pe la noi in ultimii 5 ani ori nu vrei sa vezi ce gauri sunt in liniile patriei noatre,chiar si la magistrale,plusand si starea materialului rulant,pai daca nu ii faci unei locomotive(unui automotor) o revizie pe canal e destul de echivalent cu evenimentul,pentru ca sansele sa cedeze ceva sunt extrem de mari ,si atunci mergem la arat campul cu locomotiva,nu la tras trenuri pe linie.Cat despre malaxele noatre ele pot sa aiba 1500000 de senzori,ele nu au fost construite pentru asa ceva, si nici nu cred ca au fost modernizate asa de temeinic incat sa te bazezi pe tehnologia unditei de peste cu PC la bord,sincer. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 07 Mai 2013, 09:47 | |
| - ldh80 a scris:
La Balteni am remarcat doua lucruri: -semnalul de iesire din statie avea numai doua focuri- verde si probabil rosu! De ce ?! Cand am mai trecut pe acolo, era semnal de iesire normal, cu 3+doua focuri!
Semnalele de ieşire de pe directă din Bălteni nu au fost niciodata 3+2 becuri pentru că nu a fost niciodată nevoie, ele fiind pe directă într-o staţie pe secţie cu circulaţie pe bază de cale liberă. Ele au 2+1 becuri, adică verde, roşu + alb pentru manevră şi chemare. Cele de pe abătute au 3+2 deşi folosesc doar 4 din cele 5 becuri. Iată o poză cu semnalele în cauză |
| | | Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5089 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 07 Mai 2013, 16:29 | |
| La Eforie Sud cred ca este o situatie asemanatoare. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 07 Mai 2013, 16:44 | |
| Da, aşa e. Diferenţa e că la Eforie Sud lipseşte indicaţia de manevră şi semnalele pitice de la intrarea în gara. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: M600 Lun 03 Iun 2013, 20:26 | |
| "Jurnal de bord astazi 3 iunie 2013 regio 6414 Iasi-Vaslui" in cele 3 vagoane (19-57, 20-54, 20-54, tractate bineinteles de ditamai locomotiva clasa 60!) erau in jur de 100 calatori, multi din ei elevi ori studenti! Deci ar fi utile aceste regio-uri Iasi-Vaslui, insa ar trebui facute cu un Desiro- tocmai potrivit in privinta distantei si numarului de calatori! Oare depoul Iasi chiar nu are unul-doua Desiro-uri cu care sa faca regiou-rile Iasi-Vaslui ori Iasi-Barlad ?! Timpul de mers intre Iasi si Vaslui destul de bun cu regio-ul- aproximativ accelasi cu trenurile-curse din 1990 (1 h si 42-45 minute) Din pacate majoritatea liniilor abatute din statii sunt ruginite si acoperite de buruieni (in Barnova linia 5 sau 6 chiar scoasa!), fostele rampe de marfuri sau baze de receptie a cerealelor din statii stau sa se darame, amintit totusi ca acum 20-25 de ani in urma in aceste statii (de la Iasi la Vaslui) se faceau incrucisari cu trenuri de marfa cred ca zilnic! CUG-ul doar o ruina, acele imense hale parasite amintit de Cernobal sau putand fi folosite ca "decor" perfect intr-un film post-apocaliptic! Ar fi frumoase niste fotografii din vremurile cand "trenurile curse muncitoresti" stationau doua minute in PO Cug-Iasi! Gara Nicolina si ea cu imagine trista, cu peretii scorojiti si neingrijita! Si in 1987 pe acolo patrulau militienii si securistii de nu te puteau apropia de fostul "Romania Express" ori "Danubius Express" (care treceau si la ore tarzii in noapte) daca nu aveai bilet! Si ca sa inchei intr-o nota vesela- la Balteni ca de obicei "la post" o impegata draguta! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |