Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 27 Noi 2009, 12:06
In anul 1999 trenurile de rang superior faceau pe Faurei - Tecuci o ora jumate. Intre Ciorasti si Tataranu faceau 5 min jumate, iar vit maxima de circulatie era de 80km/h intre Faurei si Ciorasti (in rest 70) Pe langa perechea de trenuri Iasi Mangalia pe aici mai trecea si internationalul 1004 Varna - Minsk (Negru Voda - Medgidia - Fetesti - Faurei - Tecuci - Nicolina - Ungheni) si internationalul 403 Ungheni - Mogosoaia - Jilava - Ruse
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 27 Noi 2009, 13:25
Vlad a scris:
In anul 1999 trenurile de rang superior faceau pe Faurei - Tecuci o ora jumate. Intre Ciorasti si Tataranu faceau 5 min jumate, iar vit maxima de circulatie era de 80km/h intre Faurei si Ciorasti (in rest 70) Pe langa perechea de trenuri Iasi Mangalia pe aici mai trecea si internationalul 1004 Varna - Minsk (Negru Voda - Medgidia - Fetesti - Faurei - Tecuci - Nicolina - Ungheni) si internationalul 403 Ungheni - Mogosoaia - Jilava - Ruse
Ce vremuri .... si aveau denumiri acele trenuri internationale : R 1004/1005 Basarabia si R 402/403 România Express .
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 27 Noi 2009, 16:15
IonutCFR2009 a scris:
Vlad a scris:
In anul 1999 trenurile de rang superior faceau pe Faurei - Tecuci o ora jumate. Intre Ciorasti si Tataranu faceau 5 min jumate, iar vit maxima de circulatie era de 80km/h intre Faurei si Ciorasti (in rest 70) Pe langa perechea de trenuri Iasi Mangalia pe aici mai trecea si internationalul 1004 Varna - Minsk (Negru Voda - Medgidia - Fetesti - Faurei - Tecuci - Nicolina - Ungheni) si internationalul 403 Ungheni - Mogosoaia - Jilava - Ruse
Ce vremuri .... si aveau denumiri acele trenuri internationale : R 1004/1005 Basarabia si R 402/403 România Express .
"România Express" era R 403/404 . 402 era, ca și azi, "Prietenia". Din câte îmi amintesc, "România Expres" circula în vara lui 1999 doar o zi pe săptămână(vineri, iar perechea - duminica). A fost singurul an în care a fost sezonier. Circula pe ruta "Chișinău - Varna" cu ruta prin Iași - Făurei - Urziceni - Mogoșoaia - Giurgiu. În rest, până în 1998, era permanent. Circula pe ruta București - Moscova, prin Iași(până în 1995 - prin Ploiești-Buzău, iar din 1996 - prin Urziceni). Basarabia era 1001/1002 mai demult. Avea și o grupă Chișinău-Brașov(se detașa la Boboc sau la Buzău): 1005/1006. În 1996/1997 circula facultativ, iar în 1997/1998 circula doar miercurea, vinerea și duminica. În 1998 s-a anulat. În 2001-2004, Basarabia se atașa la foamea "Iași-Mangalia"(A 1862 parcă). În vara lui 2003, avea doar două vagoane de dormit.
mi.tudor
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5665 Data de inscriere : 19/11/2009
Subiect: Iasi - Barlad Winter Time Mar 01 Dec 2009, 21:24
Iarna trecuta,impreuna cu un alt pasionat din Iasi,Silviu,ne-am trezit dis-de-dimineata si ne-am suit in P de Barlad,infrigurati,fiecare cu cate o ciocolata calda in mana pt a ne incalzi mainile. Ceea ce am gasit eu prin cartile feroviare din biblioteca,un mic istoric al cailor ferate spune ca la 13 septembrie 1872 au fost inaugurate in mod official,liniile Roman-Bacau-Adjud-Marasesti-Tecuci-Barbosi-Galati-Galati port(231,95km),cu ramificatia Tecuci-Barlad(51,48 km )”.Astfel ca legatura feroviara de la Iasi pana la Barlad exista,deoarece la 3/15 decembrie 1869 fusese deschisa linia Suceava-Roman(102,93),iar la 1 iunie 1870 se deschide linia Iasi-Pascani,insa aceasta era varianta mai lunga...intre timp s-a construit si linia Iasi-Barlad via Barnova. Pe 17 ianuarie eu impreuna cu Silviu ne suim in P6402 Iasi-Barlad.Poze nu sunt atat de multe pe cate ar trebui deoarece mai mult s-a filmat.Dar zic ca sunt destule poze pt o mica prezentare. Dupa ce locomotiva urca dealul Barnova ajungem in Barnova.Acolo pe o liniw alutarata se afla un tren de lucru ce apartine de Infra.
Ajungem in Grajduri,unde observam un lucru interesant:"Seful statiunei".L-am intrebat pe tata care a facut serviciu la aceea gara si mi-a spus ca aceea placa se afla acolo aprox din 1950.
Intram in Vaslui.Bineinteles totul vopsit in culorile specifice:
Era prezenta si o garnitura compusa din vagoane Zaes si Zas:
Stam aprox 30 de min,dupa care intr-un sfarsit plecam.Si ajungem in Crasna:
Halta Rosiesti :
Alte poze de pe traseu:
La ora 10:26 ajungem in ultima statie:Barlad.Vedem un 060-DA apartinand CFR Marfa:60-0923-7
Trenul care ne-a adus pana aici:
Si locomotiva care a tras garnitura,un 060-DA : 60-0664-7
Gara Barlad:
Pe celalte linii vedem o garnitura intreaga de Dimitroave si una de Uagps:
Intrarea in depoul LE al statie Barlad:
A piece of history:
Alte poze de prin gara:
Dupa cateva manevre prin gara trenul se reintoarce la peron,tras acum de alt 060-DA: 62-0548-8
Statia Balteni:
Alte poze de pe drum:
Statia Buhaesti si un turn de apa care imi place foarte mult.De la Buhaesti se ramifica linia spre Roman.
Gara Ratesu Cuzei:
Statia Rebricea
Ajungem si in Scanteia:
Ne apropiem de casa.Halta Piciorul Lupului:
Si o ultima poza suprinzand trenul coborand dealul Barnova:
mi.tudor
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5665 Data de inscriere : 19/11/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 01 Dec 2009, 21:28
Si filmuletele.
Part I:
Part II:
Part III:
mi.tudor
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5665 Data de inscriere : 19/11/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 08 Dec 2009, 20:38
Si pt a lamuri o problema mai veche postez aici o imagine preluata de pe Gogu pamant:
Pe langa linia maro care marcheaza racordul mai este una.Acea linie este folosita dupa cate am vazut de cei de la Infra.In general am vazut cateva drezine pe acolo si plugul care odata era in gara Iasi,la iesirea spre Nicolina.
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Joi 10 Dec 2009, 23:50
Nu am inteles bine ce vrei sa spui, dar sa lamurim care e treaba in acea zona.
Schita este realizata cam pentru aceeasi pozitie dupa poza ta cu pamantul. Ce este cu verde, sunt linii scoase.
mi.tudor
Numarul mesajelor : 148 Varsta : 31 Localizare : Iasi Reputatie : 5665 Data de inscriere : 19/11/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 11 Dec 2009, 09:53
Ce anume nu ai inteles?
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 11 Dec 2009, 22:37
Ca sa nu mai fie certuri si neintelegeri iata cum sta treaba:
Linia verde este linia principala M600 Faurei - Iasi Linia Rosie este racordul Linia Galbena este de asemenea M600 Nicolina - Ungheni, i se mai spune si curenta veche si corespunde liniei 6 din grupa A de triere a Triajului Socola (care se vede in dreapta jos) Linia Mov este curenta noua, corespunde liniei 14 din aceeasi grupa de triaj si duce direct in grupa B, cea mai mare, ocolind statia Socola
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 19 Ian 2010, 15:05
Linia mov, corespunzatoare liniei 14 din grupa A a triajului Socola, pana acum 2-3 ani avea macaz la iesirea din grupa ce facilita iesirea din statie spre linia veche spre Nicolina dar si spre Ciurea, chiar CUG. Au ramas semnalele de manevra de pe distanta respectiva cam fara rost, plus un drum de alunecare considerabil ca dimensiune. Pe viitor, cred ca aceasta linie 14, des utilizata pentru expeditii din triaj, va fi scoasa, locul acesteia fiind preluata de linia 13.
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mar 19 Ian 2010, 15:07
Pentru mai multe detalii, va prezint schita triajului asa cum era in vremurile bune, pana in anul 2000.
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6259 Data de inscriere : 27/04/2009
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 19 Feb 2010, 15:12
O parte din triajul Socola
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Lun 22 Feb 2010, 08:50
A circulat cineva si a facut poze pe sectia Faurei- Tecuci?
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 24 Feb 2010, 16:44
Da, Huricane, o parte din acest spectaculos triaj Socola care a fost gandit pentru un trafic de 4000 de vagoane pe zi... Ce ai prins tu in imagini, cred ca stii, este Grupa A ce are 14 linii din care au fost scoase doua linii dintre care una de manevra. 10 linii sunt electrificate. In prezent, 3 linii sunt pentru vagoane puse la conservare.
Va prezint mai jos, cateva imagini (cred ca sunt toate...) din "pelerinajul" la ce mai este azi din acest triaj.
Am inceput cu grupa Ana, toate imaginile sunt realizate cu un scop: acela de a realiza cu o precizie cat mai mare electrificarea acestui triaj in simulatorul Trainz.
Aici se vede cum a ramas electrificarea a macazului liniei 14 ce facilita expedierea vagoanelor spre Ciurea.
Aici, o chestiune curioasa: linia 2 este electrificata dar apare indicatorul "sfarsit electrificare" plus cel cu cerc rosu care inseamna linie inchisa. De fapt, 4 linii inchise. Cu toate ca linia 2 este utilizata pentru traficul navetelor cu carbune.
In imagine, semnalele prevestitoare pt cele de iesire din grupa pentru triere.
Ultima editare efectuata de catre mardaryroby in Mier 24 Feb 2010, 16:55, editata de 1 ori
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 24 Feb 2010, 16:45
Cum se prezinta linia 1 care era pentru manevre pentru deservirea fostelor intreprinderi din zona. Aceasta linie a fost cumva intrerupta mai incolo.
Personalul de Ungheni Prut trece pe linia 6.
Aici, sunt prezente 5 semnele de iesire cu directie: H si T (Holboca si Triere). Au fost 5 linii, in prezent sunt 4. Celelalte linii sunt cu semnal de parcurs dar au doar functii pentru triere si manevra.
Ultima editare efectuata de catre mardaryroby in Mier 24 Feb 2010, 16:59, editata de 1 ori