|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 15:47 | |
| - Reaboi Veaceslav a scris:
Dar daca vin la Iasi in ziua plecarii.... vor mai fi locuri libere in vag de dormit/cuseta pentru trenul spre Bucuresti...cel de 23 seara..???
Cu exceptia zilei de D/L la IR 1668 Iasi-Tecuci-Buc.Nord ai toate sansele sa gasesti bilet la cuseta/dormitor. |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 15:50 | |
| [/quote] Cu exceptia zilei de D/L [/quote] taman ca Duminica si vin ! |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 15:52 | |
| Iti incerci norocul nu ai nimic de pierdut.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 17:22 | |
| - Citat :
- Cu exceptia zilei de D/L
taman ca Duminica si vin ! Poţi cumpăra biletul online cu câteva zile înainte. Despre Prietenia numai de bine, cred că doar Dumnezeu ştie câte mii de tone de ţigări s-au cărat cu el de-a lungul vremii. Să nu mai vorbesc de personalul de tren care respingea autorizaţiile internaţionale de călătorie ca să poată vândă locurile pe sub mână. Singura soluţie - valabilă pentru tot traficul transfrontalier spre state non-UE - e schimbarea trenului în graniţă cu mutarea fizică a călătorilor dintr-un tren în altul, cu trecere prin clădirea poliţiei de frontieră şi a vămii. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 17:51 | |
| Si acum se cara tigari cu Prietenia nu ca inainte dar tot se scoate ziua de munca Si cu avionul se cara tigari daca treci de Chisinau cu 8 cartuse si nu te opreste nimeni la Londra te-ai scos. Moldoveni de la Chisinau nu le fac rau fratilor, nu stiu cat este limita pentru Chisinau-Londra pentru o persoana ma interesez in seara asta si va spun dar faceti-va o idee ca acolo is mult mai ieftine iar profitul e si mai mare. Pentru Otopeni-Londra limita e de 4 cartuse de persoana, un cartus de Kent 8 romanesc il iei din Aeroport de la Duty Free cu 35 Euro ( 160 lei ) si se vinde in UK cu minim 40 si maxim 50 Lire ( 210-261 lei ) practic in perioada cu bilete ieftine la WizzAir tigarile te plimba gratis cu avionul de la Otopeni la Londra ceva de genul 50% reducere la biletele de avion pe ruta Bucuresti-Londra. Deci va dati seama cate tigari vin pe rutier, soferi cu care am lucrat spuneau ca la fiecare drum aveau voie sa iasa din Moldova cu 4 pachete de tigari intregi si al 5-lea inceput dar la controlul cabinei noi de la paza le gaseam mereu pana la maxim 10 pachete si un sofer baga si 2-3 curse pe saptamana Chisinau-Ploiesti inmultit cu 45 camioane pe zi care veneau de la Moldova numai la noi la Ploiesti calculati cate tigari treceau zilnic prin Albita. Cea mai buna oferta care am prinso de la ei a fost 2 pachete de Kent 8 moldovenesc la 10 RON o singura data in rest le luam cu 15 RON 2 pachete. Ai mei au adus 8 cartuse acum 2 saptamani ( 280 Euro = 1,279 lei ) si au dat 3 cartuse pe 50 Lire/cartusul si 5 pe 45 Lire/cartusul au bagat 1,279 lei iar profitul a fost de 682 lei exact cat costa un bilet la avion in perioada asta pe ruta Otopeni-Londra. Noi suntem prea mici ca sa intelegem unele chestii, ce se da la tv e doar ce se comanda din cand in cand trebuie sa mai iasa la vedere cu cate o constatare ceva... P.S : Kent-ul moldovenesc se vinde cu 40 Lire in UK iar pe sub mana cel mai ieftin pachet de tigari e 3,75 Lire ( NZ Black sau Rothamns ) dar multi isi cumpara tutun si foita am vazut pe strazi toate natiile facandu-si tigari inclusiv negri, iar pana acum in 4 luni de UK de 2 ori am fost oprit pe strada si intrebat daca vreau sa cumpar droguri, de fiecare data tipii respectivi erau englezi, aveau hanorace cu gluga pe cap si erau pe biciclete negre. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 31 Mai 2017, 20:11 | |
| Intrebarea care at trebui sa si-o puna si CFR-Infrastructura si CFM, este de ce acest tren "Prietenia" are putini calatori, dar autocarele si microbuzele care circula de la Bucuresti la Chisinau prin vama Albita sunt pline!
Poate gresesc, dar cred ca raspunsul la aceasta intrebare tine de mai multi factori:
1. Starea infrastructurii feroviare, strabatute de acest tren, atat din Romania, cat si din Republica Moldova.
Sa facem o comparatie:
a. In anul 2003, atunci cand au fost introduse in circulatia, automotoarele Siemens-Desiro, atunci cu rang de IC, parcurgeau distanta Bucuresti Nord- Faurei- Tecuci- Iasi in 5 h si 47 minute, in conditiile in care opreau numai cate un minut , numai in Tecuci, Barlad, Vaslui si Nicolina!
Deci ganditi-va in cat timp at putea parcurge trenul "Prietenia" distanta Bucuresti Nord- Faurei- Tecuci- ramificatie Nicolina, daca infrastructura feroviara de pe acest traseu at fi readusa in parametric tehnici si de exploadare din 2003 sau din 1990!
Cu riscul de a ma repeta, am ferma convingere ca ar fi foarte necesara readucerea in parametric tehnici si de exploadare din 1990 a intregii linii Bucuresti Nord- Urziceni- Faurei- Tecuci- Barlad- Crasna- Vaslui- Iasi, iar, astfel, in tren Bucuresti Nord- Iasi (via Faurei), ar putea acoperi aceasta distanta (fara rebrusare si fara schimbarea locomotive in Tecuci) in 5 h si 30 minute, inclusiv cu opriri in: Urziceni, Faurei, Tecuci, Barlad, Crasna, Vaslui si Nicolina.
Daca trenul "Prietenia" at parcurge distanta Bucuresti Nord- Faurei- Barlad- Crasna- Ramificatia Nicolina in 5 h si 30 minute at deveni atractiv pentru calatori!
b. De la Ramificatia Nicolina, pentru a Evita rebrusarea in statia Nicolina (mai ales ca din 2010 controlul vamal nu se mai face in cladirea garii "internationale" Nicolina, si nu ar mai aveea rost introducerea trenului in statia Nicolina, daca ar circula via Faurei), trenul at trebui sa fie dirijijat pe racordul Ramificatia Nicolina- Socola Grupa A- Statia Socola, iar, pentru calatorii din municipiul Iasi, sa opreasca in statia Socola.
Intre Ramificatia Nicolina- Socola Grupa A- Statia Socola trenul nu at face cred mai mult de 15 minute, chiar in situatia actuala a infrastructurii feroviare de acolo.
c. Intre statia Socola- HM Ungheni Prut- Statia Ungheni, trenul "Prietenia" ar parcurge aceasta distanta in 1 h si 45 minute, dar din care aproape o ora o reprezinta stationarea in HM Ungheni-Prut.
d. Conform "Mersului trenurilor 1988/1989", trenurile international de atunci "Romania Express" si "Danubius Express", parcurgeaua distanta Ungheni- Chisinau (fara oprire) in 1 h si 44 minute.
Rezumand cele de mai sus, daca infrastructura feroviara ar fi readusa la parametric tehnici si de exploadare din 1990, pe M700, linia Faurei-Tecuci, M600 si linia Ungheni-Chisinau, trenul "Prietenia" at putea parcurge distanta Bucuresti- Chisinau (via Faurei), cu opriri in Urziceni, Faurei, Tecuci, Barlad, Crasna, Vaslui, Socola, HM Ungheni-Prut si Ungheni, intr-un timp maxim (punand in timp de stationare in Ungheni de maxim o ora, din considerente pe care le voi arata mai jos), intr-un timp maxim de:
9 h si 34 minute, din care:
-5 h si 30 minute Bucuresti Nord- Faurei- Tecuci- Ramificatia Nicolina
-15 minute Ramificatia Nicolina- Socola Grupa A- Statia Socola
-1 h si 45 minute Statia Socola- HM Ungheni Prut- Statia Ungheni (din care o ora stationare in HM Ungheni-Prut)
-1 h stationare in statia Ungheni
-1 h si 44 minute Ungheni- Chisinau (fara oprire)
Astfel, acest tren at putea circula fara nici o rebrusare si cu acceiasi locomotiva (evident diesel-electrica) de la Bucuresti Nord pana la Ungheni.
Un timp de cca 9 h si 30 de minute de la Bucuresti la Chisinau cu trenul, la vagon de dormit, ar fi evident de preferat decat in drum cu microbuzul bucuresti- Chisinau, via Albita!
2. Problema stationarii indelungate in Ungheni, generate de schimbarea boghiurilor.
Aici demult s-a propus realizarea unei cai ferate de ecartament normal pana la Chisinau, proiect care necesita resurse financiare importante, de care nu dispune astazi CFM.
Pentru eliminarea necsitatii schimbarii boghiurilor la Ungheni si implicit a timpului mare de stationare acolo a trenului Prietenia, exista o solutie mai putin costisitoare si mai usor de implementat: acele boghiuri poloneze SUW-2000, cu ecartament variabil!
Tinand cont ca pretul unui astfel de boghiu at fi de cca 42.000 euro (dupa cum s-a postat pe in alt topic), si tinand cont ca pentru deservirea trenului Prietenia nu sunt necesare decat doua garnituri, cu maxim 16 vagoane in total, pentru dotarea acestor 16 vagoane cu boghiuri poloneze SUW-2000 cu ecartament variabil, CFM ar aveea nevoie de cca 1.400.000 euro, o suma evident mult mai mica decat cea necesara pentru constructia unei cai ferate de ecartament normal de la Ungheni la Chisinau!
Apoi, amenajarile care ar trebui facute in statia Ungheni pentru aceste boghiuri cu ecartament variabil SUW-2000 nu cred ca ar fi extreme de costisitoare!
Iar vagoanele care exista acum in parcul CFM si care compun trenul Prietenia cred ca ar putea fi echipate cu boghiuri SUW-2000.
Utilizarea acestor boghiuri pentru vagoanele CFM a trenului Prietenia ar adduce doua mari avantaje: eliminarea necesitatii schimbarii boghiurilor in statia Ungheni si implicit posibilitatea reducerii semnificative a timpului de stationare in Ungheni, si investitii necesare mai mici decat orice alta posibila solutie tehnica.
Astfel, trenul Prietenia ar stationa in statia Ungheni maxim o ora, sau chiar mai putin!
3. Problema timpilor de stationare in statiile "de frontier", pentru controlul vamal si al politiei de frontier.
Aici ar trebui vazut cum se procedeaza la trenurile care traverseaza de exemplul frontier dintre Polonia si Ucraina, si, dupa acel model, simplificate procedurile vamale.
Concluzionand: Trenul Prietenia poate fi facut mai atractiv pentru calatori, poate lua multi din actualii calatori ai autocarele si microbuzelor Bucuresti- Albita- Chisinau, solutii exista, numai sa existe vointa! |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3650 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 01 Iun 2017, 23:43 | |
| M-am uitat mai cu atentie acum le afisul pus in gara Iasi. Va exista doar IR 402 Bucuresti-Iasi in zilele in care nu se circula la Chisinau. Nu va fi insa si 401 Iasu-Bucuresti. Situatia este identica si pe infofer. Probabil ca cele doua vagoane ale 401 se vor intoarce la Bucuresti cu 1662, iar locomotiva va face DT la vreo combinatie de trenuri prin Pascani. |
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3650 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: N Mier 07 Iun 2017, 07:10 | |
| E ciudata rau chestia asta: avem IR 402 zilnic, Bucuresti-Iasi, insa IR 401 avem doar 2 zile pe saptamana. Stie cineva care e turnusul locomotivelor? Cum se intorc la Bucuresti? Sau la depoul de domiciliu? Pe ce trenuri fac DT? Pentru ca 5 zile pe saptamana avem doar Bucuresti-Iasi, fara retur. Si nu cred ca ataseaza EA la vreun IR prin Vaslui... |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 10 Iun 2017, 02:30 | |
| - TER200 a scris:
- Incepand cu 01.06 si pana la 01.08, IR 401/402 vor circula doar doua zile pe saptamana. Stiu doar ca Chisinau - Bucuresti ramane in zilele de luni/marti si joi/vineri. Nu am retinut insa cum e cu returul.
In celelalte zile ramane tren CFR pe distanta Iasi-Bucuresti-Iasi, pe trasa 401/402. Chisinau - Bucuresti va pleca in zilele de luni si joi; iar Bucuresti - Chisinau - in zilele de marti si vineri! |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: noutati CFM Joi 22 Iun 2017, 17:07 | |
| CHISINAU - ODESA
"Începând cu data de 23 iunie, trenul Chişinău – Odesa care, anterior, circula în zilele de sâmbătă şi duminică, va fi repus în circulaTie inclusiv în zilele de vineri. Astfel, conform acordului încheiat de CFM cu reprezentanşii căilor ferate din Ucraina, trenul va circula temporar de trei ori pe săptămână (pana pe 8 septembrie). Precizăm că, în cazul în care fluxul de pasageri se va mentine şi ulterior, perioada de circulatie a garniturii va fi prelungită. Amintim că, gratie colaborării administratiei Î.S. „Calea Ferată din Moldova” cu reprezentanşii Serviciului Vamal, dar şi sprijinului EUBAM, controlul vamal pentru pasageri este efectuat în incinta Gării Feroviare din Chişinău, înainte de îmbarcarea pasagerilor în tren, iar procedura nu se mai repetă şi la frontieră. Decizia vine în sprijinul călătorilor, cu scopul reducerii timpului de călătorie. În acest sens, timpul călătoriei a fost redus cu circa 40 de minute spre Odesa şi cu aproximativ 50 minute la întoarcere. Trenul de pe ruta Chişinău – Odesa porneşte din Chişinău la ora 8:11 şi ajunge la destinatie la ora 12:25. La întoarcere, trenul porneşte din Odesa la ora 16:00 şi ajunge la Chişinău la 20:15." (www.cfm.md)
CHISINAU - BUCURESTI
Pana pe 1 august 2017, trenul Chisinau - Bucuresti si retur va circula de doua ori pe saptamana (Chisinau - Bucuresti - pleaca in zilele de luni si joi; iar Bucuresti - Chisinau - in zilele de marti si vineri). "Pe 21 iunie 2017, la Iași a avut loc o întâlnire bilaterală între reprezentanți din conducerile CFR Călători și CFM Moldova. Întâlnirea a avut ca teme principale: *circulația zilnică a trenului Prietenia începând din luna august a acestui an; *aplicarea unor oferte comerciale reciproc avantajoase pentru atragerea unui număr mai mare de călători cu trenul, între România și Moldova." (www.cfrcalatori.ro) Sa speram ca se va aplica metoda transbordarii calatorilor, in gara Ungheni (Bucuresti - Ungheni, vagoane CFR pe linie niormala si Ungheni - Chisinau, vagoane CFM pe linie larga) - este metoda pe care doreste sa o aplice UZ cu viitorul tren Cernauti - Suceava si care se aplica cu succes intre Polonia si Lituania; aceasta ar duce la tarife mai mici si la un parcurs mai scurt, implicit la un nr mai mare de calatori. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 22 Iun 2017, 17:45 | |
| De acord cu transbordarea la granita, astfel se mai reduce si din traficul de tigari si mai ales din timpul de parcurs...dar atunci ar trebui sa fie tren de zi, pt ca nu-i chiar frumos sa debarchezi pasagerii cand e somnul mai dulce ... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 22 Iun 2017, 17:51 | |
| Îi debarci după vreo 8 ore de somn de la Bucureşti la Ungheni... nu e mare tragedie. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 22 Iun 2017, 22:29 | |
| Orice om normal doarme intre 22 si 6, nu cred ca poti dormi imediat ce te-ai urcat in tren.Si care ar fi tragedia ca trenul sa plece dimineata si sa ajunga seara in Chisinau??? |
| | | Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 22 Iun 2017, 22:47 | |
| - marius664 a scris:
- care ar fi tragedia ca trenul sa plece dimineata si sa ajunga seara in Chisinau???
Pierzi o zi in drum... |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 22 Iun 2017, 23:36 | |
| Acum depinde de fiecare cum si cand are treaba...ca asa ziua aia o pierzi la intoarcere |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |