|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 02 Apr 2016, 00:50 | |
| D1, scrie şi pe botul lor. Remorcile sunt fabricate la Astra Arad.
https://en.wikipedia.org/wiki/D1_multiple_unit _________________ :TTT:
|
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5431 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Sam 02 Apr 2016, 23:05 | |
| - Dr2005 a scris:
- D1, scrie şi pe botul lor. Remorcile sunt fabricate la Astra Arad.
https://en.wikipedia.org/wiki/D1_multiple_unit pare a fi un D mai chirilic... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 03 Apr 2016, 10:25 | |
| D chirilic si este, doar ei le-au mostenit de la URSS si cum rusa inca se foloseste la ei e de inteles. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 04 Apr 2016, 09:11 | |
| Din cate stiu, automotoarele D1 au fost produse (in totalitate) de Ganz-Mavag Ungaria in anii 1960-1980, petru SZD (pe atunci- caile ferate sovietice).
Intradevar, din pacate, in sistemul feroviar din R. Moldova, se mai utilizeaza inca destul de mult si limba rusa.
Problema este ca la ei aproape tot materialul rulant este produs in fosta URSS (cu exceptia automotoarelor produse in Ungaria si cateva modernizate i Romania, si a unor locomotive produse in Cehia), personalul feroviar din sistemul CFM este obisnuit cu limba rusa, etc.
Totusi, daca o conducere politica de la Chisinau ar dori cu adevarat si ar vrea, si sistemul CFM s-ar putea adapta si obisnui sa utilizeze in exclusivitate limba romana, asa cum ar fi normal (in constitutia lor scrie ca limba oficiala a statului este limba asa-zis moldoveneasca- deci practic limba romana).
Ar mai ramane problema ca reteaua CFM are ecartament larg , si deci daca s-ar pune problema procurarii unui material rulant nou, acesta ar trebui sa fie tot de ecartament larg. Ori in afara Rusiei, nu stiu daca alte firme de renume din Europa care produc astazi material rulant feroviar nou (Siemens, Bombardier, Alstom, Stadler, PESA, etc) , l-ar putea face , in canditati mai mari, pentru ecartament larg.
Si o intrebare.
Unde as putea gasi orarul de circulatie exact- inclusiv cu orele de plecare si sosire in si din fiecare statie si halta (in formatul care exista in Mersul trenurilor din Romania), pentru trenurile de calatori care circula pe reteaua CFM- in special pentru liniile Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia ?
Din ce am observat pe site-ul CFM, se dau numai orele de plecare din statia initiala si orele de sosire in statia terminus (fara a se preciza si orele de plecare/sosire in si din statiile si haltele de pe parcurs).
Exista un Mers al trenurilor CFM tiparit (sub forma care exista Mersul trenurilor CFR), care sa se gaseasca in vânzarea comerciala la statiile si sediile comerciale a CFM, de pe teritoriul R. Moldova ?
In R. Moldova exista agentii de voiaj CFM, asa cum exista in Romania agentii de voiaj CFR, in orasele mai mari ? In R. Moldova acestea ar trebui sa existe in localitati precum Chisinau, Balti, Tighina, Tiraspol, Cahul, Ungheni, Basarabeasca, Ocnita si Cantemir. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 04 Apr 2016, 09:25 | |
| - ldh80 a scris:
- Din cate stiu, automotoarele D1 au fost produse (in totalitate) de Ganz-Mavag Ungaria in anii 1960-1980, petru SZD (pe atunci- caile ferate sovietice).
Nu, doar capetele au fost produse la Ganz, remorcile au fost fabricate la Arad şi au şi plăcuţa producătorului la capete. E drept, contractul a fost între Ganz şi IV Arad (Astra), nu a lucrat Astra direct cu ruşii. - ldh80 a scris:
- Intradevar, din pacate, in sistemul feroviar din R. Moldova, se mai utilizeaza inca destul de mult si limba rusa.
Destul de mult? Se utilizează în integralitate, că se foloseşte instrucţia moştenită de la URSS. Abia de câţiva ani a început traducerea în limba moldovenească a instrucţiilor, acţiune încă nefinalizată. - ldh80 a scris:
- Totusi, daca o conducere politica de la Chisinau ar dori cu adevarat si ar vrea, si sistemul CFM s-ar putea adapta si obisnui sa utilizeze in exclusivitate limba romana, asa cum ar fi normal (in constitutia lor scrie ca limba oficiala a statului este limba asa-zis moldoveneasca- deci practic limba romana).
Asta e treabă de ani, nu ştiu cât le-o fi luat doar ca să îşi traducă legislaţia din rusă în română... dar au avut noroc că multe legi se dădeau şi în limba ,,moldovenească" pe vremea RSS Moldoveneşti, doar că erau scrise cu litere chirilice, deci trebuiau doar transliterate. - ldh80 a scris:
- Ori in afara Rusiei, nu stiu daca alte firme de renume din Europa care produc astazi material rulant feroviar nou (Siemens, Bombardier, Alstom, Stadler, PESA, etc) , l-ar putea face , in canditati mai mari, pentru ecartament larg.
Stadler produce la greu material rulant de ecartament larg, chiar are o fabrică în Minsk pentru asta (a cumpărat Belkomunmaş). Siemens a livrat şi el automotoare şi rame electrice pentru Rusia, Pesa a livrat ceva în Ucraina... iar la ăştia adăugăm producătorii ruşi (Metrovagonmaş, TVZ ş.a.) şi chinezi (că ăia fac orice). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 04 Apr 2016, 11:31 | |
| Stadler nu are fabrica si in Azerbaidjan? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 04 Apr 2016, 13:52 | |
| Nu ştiu dacă au fabrică acolo sau doar au asamblat trenurile la un partener local (cum face CAF cu trenurile de metrou). Dar în Belarus sigur are fabrică:
CJSC Stadler Minsk 47 Zavodskaya Street 222750 Fanipol, Dzerzhinsk District, Region of Minsk. Republic of Belarus Weissrussland
Phone: +375 17 16 22 475 Fax: +375 17 16 22 446 Email: stadler.minsk@stadlerrail.com
Şi a tras lozul câştigător cu fabrica asta, că în Federaţia Rusă este interzis prin lege importul de mijloace de transport, cu excepţia celor produse în Belarus şi Kazahstan (,,Uniunea Vamală"). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 04 Apr 2016, 20:33 | |
| Din pacate, in "Mersul trenurilor" de pe site-ul CFM (valabil din 27 martie 2016) nu mai apar trecute nici un fel de trenuri de calatori pe distantele:
-Rogojeni- Mateuti- Rabnita- Colbasna (frontiera cu UZ)
-Rediul Mare- Cupcina (Bratuseni)
-Rautel- Glodeni
-Kuciurgan- Dnestrovsk- Crasnoe
-Tighina 2- Tighina 1- Causeni- Cainari
-Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Reni- Giurgiulesti
-Abaclia- Prut 1- Prut 2
-Prut 2- Block Post nr. 8- Cahul
-Cahul- Giurgiulesti
In schimb apare o statiei- Tighina 3 (acolo este trecuta "Bender-3"), care nu stiu unde poate fi situata (pe orice harta, in orasul Tighina, apar doar doua gari).
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 05 Apr 2016, 09:14 | |
| Cred că CFM nu mai este lăsat prin Tirsapol de către autorităţile ruseşti, care au înfiinţat Pridnestrovskaia Jeleznaia Doroga - http://www.pjdpmr.com/. Evident, întreprinderea asta nu e recunoscută oficial (cum să recunoşti oficial ceva dintr-o ţară care nu există?), nu e membră UIC, nu e membră OTIF, nu e membră nici măcar în OSJD. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 05 Apr 2016, 11:14 | |
| Asa m-am gindit si eu , ca au infiintat ei undeva un punct de oprire. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 05 Apr 2016, 11:42 | |
| Pai trenul CFM Chisinau- Odessa nu tot prin Tiraspol trebuie sa treaca ?! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 05 Apr 2016, 20:06 | |
| http://www.pjdpmr.com/passazhiram/raspisanie-poezdov
Trece prin Tiraspol, dar cine ştie ce regim o avea... plus că are doar vagoane de dormit, nu cred că merge cineva la VD de la Chişinău la Tighina. _________________ :TTT:
|
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3616 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Apr 2016, 21:03 | |
| Trenul CFM Chisinau - Odesa are regim de tren accelerat si opreste atat in statia Bender/Tighina 2, cat si in Tiraspol, are doar vagoane de zi, nu de dormit! Desi strabate regiunea transnistreana a Moldovei, asa-zisele autoritati transnistrene nu fac niciun control asupra trenului, nici macar nu urca in el. La Tiraspol opreste normal, ca orice tren. Practic, control de frontiera fac doar granicerii ucrainieni la Cuciurgan/Kuchurhan; deoarece trenul intra/iese din Moldova printr-un punct de frontiera necontrolat de catre autoritatile constitutionale, nu se efectueaza control de frontiera din partea Moldovei, se face doar control vamal moldovenesc la punctul vamal intern de la Bulboaca unde trenul si stationeaza. Vagoane de dormit are doar trenul RJD Chisinau-Moscova si retur care trece si el prin Tiraspol.
In paginile anterioare am postat poze, atat din gara Bender/Tighina 2, Tiraspol, cat si din/cu trenul CFM Chisinau-Odesa.
Trenul CFM Chisinau-Bender/Tighina 3 are, de fapt, ca punct terminus statia Varnita (Bender 3). Varnita este oficial un sat aflat in jurisdictia autoritatilor constitutionale de la Chisinau; practic, Varnita e un cartier sau o suburbie a orasului Bender/Tighina; pt a ajunge in cartierul "Nord" din Tighina, trebuie sa treci prin Varnita. De facto, Varnita, cu gara "Bender/Tighina 3", este o "enclava" administrata de guvernul de la Chisinau in cadrul orasului Bender/Tighina - administrat de separatistii transnistreni de la Tiraspol. Astfel, trenul CFM Chisinau-Bender/Tighina 3 circula doar pe teritoriul controlat de autoritatile de la Chisinau, pana la Tighina, evitand sa mai intre in zona administrata de regimul separatist, pana la gara Bender/Tighina 2. Prin gara Bender/Tighina 2 trece doar trenul CFM Chisinau-Odesa si retur.
Pe hartile wikimapia.org e trecuta gara Bender/Tighina 3 cu denumirea "statia terminus a trenului Chisinau-Bender - CFM Varnita".
Trenurile CFM de cursa lunga si locale care circula in prezent sunt cele de pe site-ul CFM: www.cfm.md: 821 Chisinau - Iasi-Socola (circula L,V,S,D) 06.43 - 10.59 642 Chisinau - Odesa (circula V,S,D) 07.34 - 12.25 047 Chisinau - Moscova-Kievskaia 11.37 - 16.59 601 Chisinau - Ungheni 16.45 - 19.02 105 Chisinau - Bucuresti-Nord 16.45 - 06.04 804 Chisinau - Tighina (Bender) 3 17.55 - 20.01 341 Chisinau - Moscova-Kievskaia 21.32 - 05.18 061 Chisinau - St. Petersburg-Vitebsky (zile impare) 22.26 - 11.43
Mai sunt si trenurile suburbane: - Chisinau - Basarabeasca - Chisinau - Ungheni (doua pe zi) - Chisinau - Revaca - Basarabeasca - Zloti (doua pe zi) - Ungheni - Balti-Slobozia (trei pe zi) - Ungheni - Iasi (doua pe zi) - Balti-Slobozia - Ocnita - Balti-Slobozia - Rogojeni (doua pe zi) Alte trenuri nu mai circula de mult timp!
In nordul Moldovei (Briceni), precum si in sudul ei (Gagauzia), circula si cateva trenuri locale ce apartin cailor ferate ucrainiene UZ, printr-un acord comun UZ-CFM: *regionala UZ Liov/Lviv - trece prin Moldova - raionul Briceni: - tren nr. 968 Cernauti/Chernivtsi UA (8,30) - Criva MD (10,42) - Lipcani MD (11,07) - Secureni/Sokireani UA (14,04) - tren nr. 967 Secureni/Sokireani UA (14,44) - Lipcani MD (17,06) - Criva MD (17,30) - Cernauti/Chernivtsi UA (19,29) - tren nr. 966 Cernauti/Chernivtsi UA (20,55) - Criva MD (23,38) - Lipcani MD (0,04) - Larga UA (0,55) - tren nr. 965 Larga UA (3,15) - Lipcani MD (4,00) - Criva MD (4,35) - Cernauti/Chernivtsi UA (6,58) *regionala UZ Odesa - trece prin Moldova - UTA Gagauzia: - tren nr. 6202 Reni UA (4,40) - Etulia MD (5,57) - tren nr. 6204 Reni UA (17,06) - Etulia MD (18,23) - tren nr. 6201 Etulia MD (6,25) - Reni UA (7,45) - tren nr. 6203 Etulia MD (18,52) - Reni UA (20,12)
Mersul trenurilor CFM detaliat, din pacate nu am gasit decat editia 2014-2015: http://www.fahrplancenter.com/CFM%20Mersul%20Trenurilor%202014-2015.pdf
Am gasit si editia noua, 2015-2016 (intre timp, au mai aparut cateva mici modificari): http://www.fahrplancenter.com/CFM%20Mersul%202015-2016.pdf
Legat de limba folosita, am mai postat o data, la pagina 12 a forumului CFM, fotocopia ordinului dat de ministrul transporturilor din Moldova, prin care se decide obligativitatea folosirii limbii romane in toate institutiile si activitatile ce tin de domeniul transporturilor din Moldova, deci si in activitatea feroviara.
Bilete de tren CFM se mai vand si on-line, pe site-ul CFM (doar pt trenul Chisinau - Iasi-Socola si retur) si in marile autogari (de exemplu autogara de Nord din Chisinau). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Apr 2016, 09:07 | |
| Cateva observatii
-Daca pe liniile secundare scurte, precum Rautel- Glodeni si Rediul Mare- Bratuseni/Cupcini inteleg de ce nu mai circula trenuri de calatori, in schimb consider ca este o greseala din partea conducerii CFM sa nu mai circule trenuri de calatori pe linii importante precum Rugojeni- Mateuti, Basarabeasca- Etulia, Basarabeasca- Prut 1- Prut 2, Prut 2- Cahul, Cahul-Giurgiulesti, Giurgiulesti- Reni, sau Tighina - Causeni- Cainari.
-Când (in ce an) au circulat ultimile trenuri de calatori pe aceste linii ?
-Se remarca numarul foarte redus de trenuri de calatori - de exemplul pe liniile Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia ar trebui sa circule 4 sau 5 perechi/zi de trenuri curse locale.
-O problema este faptul ca marea majoritate a liniilor din reteaua CFM sunt linii simple, ceea ce limiteaza destul de mult capacitatea liniilor.
De exemplul linia Ungheni- Chisinau. Tinand cont ca pe aceasta circula 4 perechi/zi trenuri internationale de lung parcurs ( doua Chisinau- Moscova, unul Chisinau- Sankt Petersburg- Vitebsk si unul Chisinau- Bucuresti), nu stiu daca in privinta capacitatii liniei (chiar cu incrucisari in statii) linia ar mai putea suporta inca 6 perechi/zi de trenuri cursa locale (unul Chisinau-Socola si 5 Chisinau- Ungheni).
De asemenea, ar trebui introdus un tren direct Cernauti- Chisinau. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 11 Apr 2016, 09:47 | |
| dar cum rezolvi tu si ai solutii pentru traficul din Romania, Moldova si Ucraina. Ba chiar si Israelul. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |