Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 22 Feb 2017, 12:48
alex1987 a scris:
Trenul de Odesa a mers doar in februarie si vinerea.Daca stiti cumva ca va continua si in martie puteri posta,ar fi de interes pt mine
In prezent (incepand cu 20 ianuarie 2017), trenul Chisinau - Odesa si retur circula in zilele de vineri, sambata si duminica!
Începând cu data de 20 ianuarie 2017, trenul de pe cursa CHIȘINĂU-ODESA, care, anterior, circula în zilele de sâmbătă și duminică, va fi repus în circulație inclusiv în zilele de vineri. Orarul va fi valabil timp de o lună. Astfel, conform acordului încheiat de CFM cu reprezentanții căilor ferate din Ucraina, trenul va circula temporar de trei ori pe săptămână. Precizăm că, în cazul în care fluxul de pasageri se va menține și ulterior, perioada de circulație a garniturii va fi prelungită. Amintim că, grație colaborării administrației Î.S. „Calea Ferată din Moldova” cu reprezentanții Serviciului Vamal, dar și sprijinului EUBAM, controlul vamal pentru pasagerii cursei respective este efectuat în incinta Gării Feroviare din Chișinău, înainte de îmbarcarea pasagerilor în tren, iar procedura nu se mai repetă și la frontieră. Decizia vine în suportul călătorilor, cu scopul reducerii timpului de călătorie. Astfel, timpul călătoriei a fost redus cu circa 40 de minute spre Odesa și cu aproximativ 50 minute la întoarcere. Trenul de pe cursa Chișinău – Odesa pornește din stația Chișinău la ora 8:11 și ajunge la destinație la ora 12:25. La întoarcere, trenul pornește din Odesa la ora 16:00 și ajunge la Chișinău la 20:15.
Vă reamintim că, începând de vineri, 20 ianuarie, trenurile de pe cursele Chișinău-Odesa și Chișinău-Socola (Iași) vor circula de trei ori pe săptămână, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. Precizăm că din staţia Chişinău, trenul pornește la ora 8.11 şi ajunge la Odesa la ora 12.25. La întoarcere, trenul porneşte la ora 16.00 din Odesa şi ajunge la Chișinău la 20.15 Trenul de pe cursa Chișinău-Socola pornește din capitală la ora 06.43, iar la întoarcere, pleacă de la staţia Socola, la ora 17.12.
De astăzi, 27 ianuarie, călătoriile cu trenul spre Odesa sunt mai ieftine. Reprezentanţii "Căii Ferate din Moldova" au anunţat că, până în 2 aprilie, un bilet va costa 182 de lei. [38 lei rom.]. Totodată, a fost redusă şi durata călătoriei cu până la 50 de minute. Astfel, pasagerii vor ajunge la destinaţie în doar patru ore. Pentru a atrage cât mai mulţi călători, administraţia căilor ferate a mai adăugat o cursă. Astfel, pasagerii vor putea călători în Odesa cu trenul nu doar în weekend, dar şi în zilele de vineri. Durata călătoriei a fost scurtată, după ce s-a decis ca verificările vamale să fie efectuate direct în gara din Capitală şi nu la Bulboaca, aşa cum se făcea până acum.
Directorul General al CFM, Iurii Topala: "Începând de vineri, 27 ianuarie, călătoriile cu trenul spre Odesa sunt mai ieftine. Au intrat în vigoare noile tarife pentru trenul de călători nr. 642/641, de pe cursa Chișinău – Odesa, astfel încât pasagerii să poată benefiia de un discount în valoare de 20% din suma stabilită de CFM pentru distanța parcursă pe teritoriul Republicii Moldova. De asemenea, grație organizării mai multor întâlniri trilaterale cu responsabilii de la Serviciul Vamal și reprezentanților EUBAM, am reușit să reducem timpul de călătorie pentru această cursă, prin efectuarea controlului vamal direct în incinta Gării Feroviare Chișinău, înainte de îmbarcarea pasagerilor în tren. La momentul actual, ducem tratative cu partenerii noștri din Ucraina pentru a pune în circulație spre Odesa trenurile modernizate, pentru că astfel călătorii vor putea ajunge și mai rapid la destinație."
sursa: - www.cfm.md * www.railway.md - pagina oficială de facebook a CFM ("Calea Ferată din Moldova")
alex1987
Numarul mesajelor : 283 Reputatie : 4850 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 22 Feb 2017, 19:32
Dupa cum scrie,orarul va fi valabil o luna,Luna februarie a trecut.Zice ca in functie de flux va putea fi prelungit.Pe siteul ucrainiat apare ca circula doar sambata si duminica începând din 25 februarie
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 22 Feb 2017, 22:00
alex1987 a scris:
Dupa cum scrie,orarul va fi valabil o luna,Luna februarie a trecut.Zice ca in functie de flux va putea fi prelungit.Pe siteul ucrainiat apare ca circula doar sambata si duminica începând din 25 februarie
Orarul din sistema CSI "EXPRESS-3" confirma. Trenul v-a circula Simbata si Duminica!
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: trenuri 2017 Mier 22 Feb 2017, 22:20
Pe langa trenurile CFM care pleaca/sosesc in gara Chisinau, prezentate intr-un mesaj anterior, prin Moldova mai circula si urmatoarele trenuri suburbane si locale:
- tren nr. 6912 Basarabeasca (9,15) - Zloti (10,52) (circula L,M,Mi,J) - tren nr. 6916 Basarabeasca (20,25) - Zloti (22,01) - tren nr. 6915 Zloti (17,55) - Basarabeasca (19,30) (circula L,M,Mi,J) - tren nr. 6911 Zloti (5,55) - Basarabeasca (7,30) - tren nr. 6889 Ungheni (4,08) - Balti-Slobozia (7,08) - tren nr. 893 Ungheni (16,28) - Balti-Slobozia (19,33) - tren nr. 890 Balti-Slobozia (4,51) - Ungheni (7,47) - tren nr. - Balti-Slobozia (16,32) - Ungheni (19,30) (circula cu ordin special) - tren nr. 6931 Balti-Slobozia (8,39) - Ocnita (11,13) - tren nr. 6936 Ocnita (16,47) - Balti-Slobozia (19,12) - tren nr. 6924 Balti-Slobozia (20,40) - Rogojeni (22,36) - tren nr. 6923 Rogojeni (5,23) - Balti-Slobozia (7,20)
Totodata, pe langa trenurile CFM, pe teritoriul Moldovei mai circula si cateva trenuri apartinand altor cai ferate nationale:
1. UZ - caile ferate ucrainene:
- tren nr. 968 Cernauti/Chernivtsi UA (8,30) - Criva MD (10,42) - Lipcani MD (11,07) - Secureni/Sokireani UA (14,04)
- tren nr. 967 Secureni/Sokireani UA (14,44) - Lipcani MD (17,06) - Criva MD (17,30) - Cernauti/Chernivtsi UA (19,29)
- tren nr. 966 Cernauti/Chernivtsi UA (20,55) - Criva MD (23,38) - Lipcani MD (0,04) - Larga UA (0,55)
- tren nr. 965 Larga UA (3,15) - Lipcani MD (4,00) - Criva MD (4,35) - Cernauti/Chernivtsi UA (6,58)
- tren nr. 6202 Reni UA (4,40) - Etulia MD (5,57)
- tren nr. 6204 Reni UA (17,06) - Etulia MD (18,23)
- tren nr. 6201 Etulia MD (6,25) - Reni UA (7,45)
- tren nr. 6203 Etulia MD (18,52) - Reni UA (20,12)
2. CFR - caile ferate romane:
- tren nr. 1062 Iasi RO (5,05), Iasi-Nicolina RO (5,11), Iasi-Socola RO (5,17), Ungheni MD (6,31)
- tren nr. 1061 Ungheni MD (8,02), Iasi-Socola RO (9,22), Iasi-Nicolina RO (9,28), Iasi RO (9,33)
- tren nr. 1064 Iasi RO (13,12), Iasi-Nicolina RO (13,18), Iasi-Socola RO (13,24), Ungheni MD (14,41)
- tren nr. 1063 Ungheni MD (17,07), Iasi-Socola RO (18,22), Iasi-Nicolina RO (18,28), Iasi RO (18,33)
2. RZD - caile ferate ruse:
- tren nr. 066 Chisinau MD (23,12), Tighina/Bender 2 MD (1,02), Tiraspol MD (1,50), Kiev/Kyiv-Passazhyrsky UA (12,18), Moscova/Moskva-Kievskaya RU (5,08) (circula in zilele impare) - tren nr. 065 Moscova/Moskva-Kievskaya RU (16,18), Kiev/Kyiv-Passazhyrsky UA (4,53), Tiraspol MD (15,56), Tighina/Bender 2 MD (16,19), Chisinau MD (18,32) (circula in zilele pare)
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: harti cf Joi 23 Feb 2017, 00:44
- schema cailor ferate moldovenesti (impreuna cu cele ucrainene): http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/ukraine/ukraine.gif
- schema liniilor de cale ferata care nu sunt controlate de CFM, ci de administratia separatista de la Tiraspol:
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 24 Feb 2017, 21:05
delfinson a scris:
- schema liniilor de cale ferata care nu sunt controlate de CFM, ci de administratia separatista de la Tiraspol:
Linia cea ingusta de la nord la Kamenka, e dezasamblata inca in anii '90.
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 24 Feb 2017, 21:10
In video e filmata linia Balti-Floresti-Soldanesti-si putin dupa Soldanesti pina la Halta Lipceni (fosta statie, dezasamblata in 2007-2008)
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 09 Mar 2017, 19:27
Din ziarul "Timpul" :
Premierul Pavel Filip i-a cerut ministrului transporturilor și infrastructurii drumurilor, Iurie Chirimciuc, să dea dovadă de maximă responsabilitate în examinarea problemelor acumulate în cadrul întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova. Solicitarea a fost formulată implicit în contextul anunțării de către angajații acestei întreprinderi de stat a unor proteste pentru ziua de sâmbătă, 11 martie. Prim-ministrul a cerut prezentarea termen de zece zile a unui Plan de acțiuni orientate spre depășirea problemelor cu care se confruntă CFM și angajații întreprinderii, care se plâng că nu li se achită salariul de mai multe luni. Șeful executivului a accentuat necesitatea utilizării instrumentelor financiare internaționale pentru reorganizarea și reformarea CFM. „Aștept o abordare serioasă și elaborarea unui Plan de acțiuni pentru a înțelege cum ne mișcăm în continuare. Comunicați cu oamenii de la Calea Ferată. Ei trebuie să înțeleagă că avem un plan de reorganizare și, în timp, aceste probleme vor fi rezolvate”, a declarat premierul.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 08:42
Conform unor extrase publicate pe forumul Tramclub, din Mersul trenurilor CFM, valabil in perioada decembrie 2016- mai 2017, statiile si haltele de pe liniile pe care circula trenuri de calatori a CFM, sunt:
-Linia Chisinau- Cugiurgan CFM/UZ Chisinau, Chisinau 3, Revaca, Sangera h., Mereni, Karca h., Jemciug h., Socoleni, Anenii Noi h., Bulboaca, Roscani h., Km 1507 h., Satul Calfa h., KM 1503 h., Km 1501 h., Severnaia h., KM 1497 h., Tighina-3 (aflata sub controlul autoritatilor de la Chisinau, este situata in suburbia Varnita. Capatul trenurilor curse locale de la Chisinau), Tighina-2 , Tighina halta h., Ram. Tighina, Ram. Tiraspol, Tiraspol, Novosavitkarea, Cugiurgan CFM/UZ.
-Linia Ungheni CFM- Balti Slobozia Ungheni CFM, Beresti, Zagorancea h., Semeni h., Petresti, Medeleni h., Buciumeni h., KM 23 h., Cioropcanii Noi h., Stolniceni, Scumpia h., Sarata-Veche h., Falesti, KM 51 h., Catranic, Hiliuti, Colhoz h., Rautel, Balti-Oras, Balti-Slobozia.
-Linia Balti Slobozia- Ocnita Balti Slobozia, KM 101 h., Sofia, Drochia, Ghizdita, Tarnovo, Dondosani, Rediul-Mare, Grinauti, Ocnita.
-Linia Revaca- Cainari- Zloti- Basarabeasca Revaca, Parc Revaca h., Daci h., Dobrogea h., Baltati h., Gangura h., KM 34 h., Homutneanovka h., KM 39 h., Cainari, KM 63 h., Carbuna h., Zloti, KM 89 h., Ciuflesti, Satu-Nou h., Km 98 h., Cimislia, Ivanovca h., Iserlia h., Km 111 h., Petrostali h., Basarabeasca.
-Statiile dintre Cernauti si Mamaliga UZ (circula trenuri mixte) Cernauti, Cernauti-Nord, Sadagura, Magala, Boiani, Lihuceni h., Novoselita (Noua-Sulita), KM 40 h., Vanicovtsi h., KM 49 h., Dranita h, Mamaliga UZ.
Pe reteaua CF, nu circula trenuri de calatori pe urmatoarele linii:
-Rediul Mare- Bratuseni/Cupcina
-Rogojeni- Mateuti- Rabnita
-Rautel- Glodeni
-Tighina 2- Tighina 1- Cainari
-Basarabeasca- Abaclia- Etulia CFM
-Abaclia- Bugeac- Prut 1- Prut 2- Block Post nr. 8- Falciu CFR
-Block Post nr. 8- Cahul
-Cahul- Giurgiulesti
-Reni- Giurgiulesti CFM- Galati Larga Grupa B CFR
In zona asa-zisei transnistrii, nu circula trenuri de calatori pe liniile:
-Rabnita- Colbasna
-Cugiurgan- Dnestrovsc- Crasnoe
Trenuri internationale de calatori sunt:
-Chisinau- Valcinet- Kiev- Moscova Doua perechi/zi, cu garnituri a CFM
-Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Cuciurgan- Kiev- Moscova O pereche/zi, cu garnitura a RZD
-Chisinau- Valcinet- Sankt Petersburg Vitebsk, cu vagon direct pentru Minsk. O pereche/zi, pe sensul de dus circula in zile impare, iar pe sensul de intors in zile pare. Cu garnitura a CFM.
-Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Cugiurgan CFM- Odessa O pereche/zi, circula numai in zilele de vineri, sambata si duminica. Garnitura a CFM.
-Chisinau- Ungheni CFM- Iasi- Bucuresti Nord O pereche/zi, cu garnitura a CFM.
-Chisinau- Ungheni CFM- Socola O pereche/zi, circula in zilele de vineri, sambata, duminica si luni. Automotor a CFM.
-Iasi- Ungheni CFM Doua perechi/zi. Garnitura a CFR.
Din cele 7 localitati urbane- in adevaratul inteles al cuvantului - existente pe teritoriul Republicii Moldova (3 municipii - Chisinau, Balti si Tighina, si 4 orase- Soroca, Orhei, Cahul si Tiraspol), numai 5 din acestea au cale ferata (Chisinau, Balti, Tighina, Cahul si Tiraspol), dar numai 4 din acestea (Chisinau, Balti, Tighina si Tiraspol) sunt deservite de trenuri de calatori!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 09:51
In cazul vagoanelor de calatori tip „Ammersdorf, produse inainte de 1990 in fosta RDG si in fosta URSS, vagoane care formeaza mare parte din parcul actual de vagoane de calatori a CFM, vagonul in sine si boghiurile (care sunt asemanatoare cu boghiurile tip Gorlitz), sunt apte pana la maxim 140 km/h.
Problema este cu sistemul de franare- mai exact cu distribuitoarele de aer. Acestea, de productie fosta sovietica tip Matrasov (nu stiu de ce nu au ales distribuitoare de aer mai moderne, eventual care sa fi fost produse tot in fosta RDG) , datorita faptului ca sunt nemoderabile la defranare, combinat si cu faptul ca masa vagonului este mai mare decat la vagoanele CFR (probabil datorita utilizarii unei table mai groase la producerea cutiei vagonului), determina un drum de franare mai mare. Acesta este modivul pentru care aceste vagoane sunt limitate la viteza maxima de 100 km/h, desi repet- cutia si boghiurile lor ar putea circula cu maxim 140 km/h.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 11:41
ldh80 a scris:
(nu stiu de ce nu au ales distribuitoare de aer mai moderne, eventual care sa fi fost produse tot in fosta RDG)
Aveau deja zeci de mii de vehicule feroviare cu acelaşi tip de frână, ce rost avea să se complice? În plus, durmurile de frânare sunt mai mari.
N-are treabă doar tabla, ci vagonul în general, care este mai lat decât cele de la noi (deci automat are mai multă tablă). E drept, se încadrează (la limită) în gabaritul UIC.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 12:58
Trenurile din Portugalia si Spania se incadreaza in gabarit UIC?
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 20:05
ldh80 a scris:
statiile si haltele de pe liniile pe care circula trenuri de calatori a CFM, sunt:
Sau mai anulat niste opriri la unele halte si statii...
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 20:09
legat de acest drum de franare si de vagoanele „Ammersdorf" din parcul CFM!
Daca prin instructii din alte tari, s-at permite in drum de franare mai lung fata de cel permis prin instructii in Romania, aceste vagoane at putea circula cu o viteza mai mare de 100 km/h, in alte tari ?
De exemplul pentru cele care sunt utilizate in compunerea trenurilor international Chisinau- Kiev- Moscova, presupunand ca pe teritoriul Ucrainei sau Rusiei exista portiuni unde infrastructura feroviara permite viteze mai mari de 100 km/h, si presupunand ca acolo drumul de franare stability prin instructiile specifice din Ucraina si Rusia este mai lung decat cel din Romania, si pe unde trec aceste vagoane a CFM, in acele zone, acele vagoane a CFM at putea circula cu viteze mai mari de 100 km/h ?
Ma gandesc ca logic asa ar fi, deoarece cu cat viteza de deplasare a trenului este mai mare si drumul de franare este mai lung! Si deci daca prin instructii specific se permite in drum de franare mai lung, logic ca si viteza de deplasare poate fi mai mare!
Pe teritoriul Republicii Moldova este evident de ce aceste vagoane- si in general orice fel de material rulant feroviar- nu poate circula cu mai mult de 100 km/h- datorita starii infrastructurii feroviare!
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3634 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 13 Mar 2017, 21:13
ldh80 a scris:
drumul de franare stability prin instructiile specifice din Ucraina si Rusia este mai lung decat cel din Romania,
Mergand cu trenul 401\402 pana la Bucuresti in vagon Amendorf, am observat ca mecanicii romani, frineaza mai brusc, decat cei de la CFM-Moldova... chiar se simte, atunci cind dormi in drum si trenul frineaza... energia cinetica da de stire))