|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 10:39 | |
| Pe lângă calea ferată, e necesar şi materialul rulant. Dacă vagoanele pot fi modificate uşor (că există boghiurile folosite la transpunere), cu locomotivele ce facem? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 10:40 | |
| La moldoveni problema nu este ca nu ar fi necesara o cale ferata de ecartament normal care sa ajunga cel putin pana la Chisinau! Evident ca ar fi necesara o astfel de cale ferata- se discuta desre ea inca din 1991!
Insa problema o constituie balamucul politic de la Chisinau, certurile interminabile dintre liderii politici si coruptia generalizata.
Tare imi este teama ca astazi este foarte greu de gasit la Chisinau un politician cinstit (care sa nu fie corupt), care sa fie responsabil si capabil sa formeze un guvern responsabil si credibil. In ultimii ani la ei , de multe ori, un guvern nu apuca sa stea nici un an de zile! In conditiile astea, despre ce fel de stabilitate politica, sociala si economica mai poate fi vorba ?!
La ora actuala, cum se prezinta situatia, Moldova este un stat esuat, fara nici un viitor! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 11:02 | |
| un stat esuat, hai sa il luam noi sa ne unim noi cu ei asta era discutia.
Inapoi la cela ferata, ce vorbim aici? daca le era de cale ferata isi faceau, apoi gaseau material rulant iar intr-o prima faza isi transpuneau vagoanele lor.
hai ca vorbim aiurea
ldh80 daca sint stat esuat la ce au nevoie de o cale ferata pentru marfuri?
pai ei sint undeva ramasi in anii 50.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 11:40 | |
| Din punct de vedere strict tehnic, as vedea aceasta cale ferata de ecartament normal spre Chisinau, astfel.
Cine este de specialitate, in domeniul tehnicii constructiilor feroviare, si in general toti colegii de forum, poate spune mai precis daca- din punct de vedere strict tehnic, al geologiei solului si a terenului, al alunecarilor de teren, etc- traseul propus prezinta puncte slabe sau anumite neajunsuri.
M-am gandit la acest traseu, deoarece ar asigura cea mai scurta posibila legatura feroviara intre Bucuresti si Chisinau, si nu ar necesita lucrari la linia existenta Ungheni-Chisinau.
Aceasta linie noua de ecartament normal ar urma sa se desprinda din linia 604, prin reconstructia HM Podgoriile Husului (cu doua linii), apoi sa faca o curba spre dreapta (utilizând partial fostul traseu al caii ferate inguste din anii 1916/1918- 1940 Podgoriile Husului HM- Albita- Bucovat), sa traverseze paraul Turbata, apoi dealurile Turbata si Dric (aici este posibil sa fie necesara realizarea unor sapaturi sau tunele pentru strapungerea acestor dealuri), sa treaca pe la marginea cartierului Corni (in zona capatului strazii Erou Ursan)apoi sa se intersecteze cu drumul comunal Husi-Duda-Arsura, apoi cu viitoarea sosea de centura a municipiului Husi.
Din acest punct, linia s-ar indrepta spre nord-est (aproximativ in linie dreapta), trecând printre satele Valea Grecului si Duda, apoi pe langa satul Soparleni. Apoi ar traversa DN 28 Albita- Raducaneni- Iasi, si ar ajunge in statia de frontiera Albita CFR.
Statia Albita CFR s-ar putea amenaja la nord si paralel cu vama rutiera Albita, existând teren liber acolo. Tinand cont si de proiectul de amenajare a raului Prut pentru navigatie, care ar presupune si modificarea si îndreptarea, adâncirea cursului raului Prut si in zona Albita, lungimea disponibila pentru o statie Albita CFR (intre pasajul cu DN28 si cursul modificat al raului Prut si implicit un pod feroviar peste acest curs), ar fi de cca 1100 m, ceea ce ar fi suficient. De asemenea, statie Albita CFR ar deservi si un eventual port fluvial Dranceni. Un numar de 6 linii si o instalatie SBW ar fi suficiente pentru o statie de frontiera Albita CFR.
Dupa trecerea Prutului in Basarabia, la nord de vama rutiera Leuseni, s-ar putea amenaja o statie de frontiera Leuseni CFM. De aici, in Basarabia, linia ar traversa soseaua Leuseni- Chisinau, la sud de satul Leuseni (aici intradevar este o zona unde s-au semnalat alunecari de teren, care ar trebui consolidat), apoi ar trece prin localitatile Crasnoarmeiscoe, Sofia, Rusca, nord Loganesti, Vasieni, intre Malcoci si Nimoreni, Dumbrava, urmând a intra in Chisinau in zona Calea Iasilor/Parcul Pruncul (unde ar trebui realizate doua pasaje denivelate cu sosele). Apoi ar traversa parcul La Izvor, si sa ajunga la statia Visterniceni, apoi la statia Chisinau.
Distantele kilometrice ar fi Podgoriile Husului HM km 0, Albita CFR km 15, Leuseni CFM km 19, Visterniceni km 79, Chisinau km 83.
Bineinteles, ar trebui reabilitata si linia 604, si astfel s-ar putea realiza o VS decenta (in tractiune diesel) astfel Crasna- Cretesti 100 km/h (in 1990 era 80 km/h), Cretesti- Podgoriile Husului HM- Husi 40 km/h (datorita configuratiei traseului caii, indiferent ce lucrari de modernizare s-ar face la suprastructura caii pe aceasta distanta, datorita curbelor stranse, nu se poate merge cu mai mult de 40 km/h de la Cretesti la Husi), Podgoriile Husilor HM- Chisinau- 100 sau 120 km/h.
Pentru edificare am marcat traseul propus pe wikimapia.
Cine cunoaste mai multe despre configuratia terenului si geologia solului de pe traseul propus, poate spune mai precis ce probleme strict tehnice ar ridica constructia acestei cai ferate. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 11:47 | |
| - dan tm a scris:
- un stat esuat, hai sa il luam noi sa ne unim noi cu ei asta era discutia.
Inapoi la cela ferata, ce vorbim aici? daca le era de cale ferata isi faceau, apoi gaseau material rulant iar intr-o prima faza isi transpuneau vagoanele lor.
hai ca vorbim aiurea
ldh80 daca sint stat esuat la ce au nevoie de o cale ferata pentru marfuri?
pai ei sint undeva ramasi in anii 50.
In ambele ipostaze (fie ca Moldova va mai ramane un timp asa-zis stat independent, fie ca se va uni mai repede cu Romania), este necesara o cale ferata de ecartament normal care sa ajunga macar pana la Chisinau (despre traseul cel mai potrivit- fie cel propus de mine, fie cel prin Ungheni, putem discuta cu argumente pro si contra), pentru dezvoltarea economica si sociala generala a Basarabiei. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 13:14 | |
| Vad ca insisti cu unirea cu Moldova si o linie de ecartament normal care sa treaca ,musai, pe la tine prin Husi.
Unirea cu Moldova ar fi un dezastru pentru Romania, sper sa nu se intinmple in timpul vietii mele, iar o linie prin Husi nu au decit sa isi aduca linia la Prut, noi avem linie ferata de acolo incolo.
dar ce produse sa vinda ei in UE cind sint vai de c**** lor? femei pentru oamenii cu bani? mersi au aia ale lor poate mai breze. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 13:29 | |
| In momentul de fata din pacate unirea cred ca ar fi daunatoare. Romania nu e un stat suficient de bine consolidat, cu institutii competente si cinstite si nu am fi in stare sa gestionam cum trebuie problemele nou aparute. In felul asta ne-am face un mare deserviciu: am compromite pentru mult timp ideea de unire. Sa ne facem noi mai intii ordine in "gospodarie" si pe urma unirea o sa vina de la sine, or sa se ceara ei in Romania. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 13:39 | |
| Noi avem inca un decalaj urias intre regiuni Ardealul fata de Moldova in afara de Iasi si Bacau restul sunt zone ramase in urma |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 14:38 | |
| Domnilor, nu vreau sa ne mai certam in privinta aspectelor politice ale Unirii Moldovei cu Romania! Eu sper ca in cursul vietii mele (cat a mai fi- maxim 70 sau 80 de ani) sa apuc sa vad Unirea realizata!
Am zis doar daca- este pe acest forum un specialist in constructii feroviare si geologia solului- sa analizeze din punct de vedere tehnic (si in special in privinta stabilitatii terasamentului) traseul propus de mine, pentru o cale ferata de ecartament normal spre Chisinau. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 14:42 | |
| Mare speranta de viata ai, 33+80=113 In alta ordine de idei, cred ca pentru Romania asta ar fi ultimul lucru necesar iar eu unu sper sa nu se intample asa ceva pentru ca ne trage mult in jos. Romania nu are nevoie de inca xxx populatie in carca, macar de ar fi fost un stat cu ceva beneficii dar e sarac lipit. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 07 Ian 2016, 19:01 | |
| http://www.kissfm.ro/article/6920/Fotografiile-care-i-arat-absurdul-vieii-n-Republica-Moldova |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Ian 2016, 00:43 | |
| Ar fi ideal sa fie construite in urmatorii 20 de ani caii ferate cu ECARTAMENT EUROPEAN intre Iasi - Chisinau - Odesa, Ungheni - Balti, Husi - Chisinau si pe locul trei Cahul - Galati.
Deasemenea este probabil ca o viitoare linie de mare viteza intre Bucuresti si Chisinau si mai departe catre Ucraina sa treaca prin Husi, Barlad fiind varianta scurta.
Aceasta linie desigur dupa constructia liniei de mare viteza Bucuresti - Budapesta. Tarile aflate la ESTUL ROMANIEI vor aceste linii care sa faciliteze accesul feroviar rapid catre sudul si vestul Europei, iar ROMANIA este pe TRASEU, desi unii vor legaturi doar cu vestul Europei. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Ian 2016, 04:39 | |
| Cateva aspecte: @ldh80, expert in geotehnica si geologie esti cand mergi si faci foraje.. Nu poti din fata calculatorului sa dai verdict.. vezi cazul autostrazii inchise, ca-n Romania..
@karpaty omul a zis ca in decursul vietii lui, adica in urmtorii 37-47 de ani.
Cred ca cea mai buna ruta este Husiul, pentru ca orasele trebuie sa fie conectate feroviar cu capitala tarii!! Totusi in perspectiva traficului scazut de calatori a modelului geopolitic moldovenesc de migratie, linia cu legatura la Iasi e mai valoroasa pentru ca ajung mai repede in vest produsele si oamenii, si este o legatura economica mai importanta cu Iasiul decat cu Bucurestiu.. Asadar as amana Husiul si as construi un traseu nou in mare parte paralele cu cel de ecartament larg spre Chisinau, iar statia Ungheni as muta-o la Ocnita. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Ian 2016, 11:51 | |
| Romania a treminat toate caile ferate, sunt bune si moderne, avem tot ce ne trebuie, singura problema pe care trebuie sa o mai rezolvam este sa ne aducem pe cap alti moldoveni care sunt saraci lipiti si sa le facem si lor cai ferate, sa ii sustinem finaciar ca la noi e lapte si miere si exact Republica Moldova ne trebuie pe cap. Vai de vai! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 08 Ian 2016, 12:42 | |
| exact, este tot ce ne lipseste, sa ii tinem si pe aia ca doar nu avem pe ai nostrii.
O sa platim taxa de solidaritate ca RFG pentru ridicarea RDG, o sa le facem cai ferate sa poata sa circule cu vinurile de la Cricova si o sa le facem TGV spre Moscova.
Eu nu vreau, insa daca va fi sa se intimple, sper sa se uneasca Moldova cu a noastra si noi sa ne vedem de treaba, eventual noi de aici sa ne unim cu careva.
E destul de anacronic sa mai sustii monarhia si unirea cu Moldova.
Ei au ramas inapoiati si cind au fost cu URS ul cum ar putea sa fie ei mai civilizati cu noi?
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |