Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+68
rich1974
Vale_ntin
marius664
TER200
Ikarus99
ciprian71
alex1987
teoiasi
DAS 2011
Veaceslav_MD
mielutu zburator
Teodor
Lineus646
riciu
lifetec
TVlad
LanceR
huiu_goe
delfinson
apmatei
spiderpc
alliens
Vitosa
Katalyn
dan tm
kristi kkk
cata
IonutCFR2009
@ndrey
marius_catalin84
baiazid
BlueLight
Re6/6
Volk
Goanga
Vlad
roseanu
trenulet
Sergiu rmn
Adirmvl
cfr500
alex.alexus.tm
mureseanu_976
didinul
EuroNight
popovici
razvan - trenuri
Dr2005
Adrian78
Semafor
mihaiuc
Codrut1985
pannonia express
Luna
DUAL
redeme
ldh80
Vlad-Ar
srazvi
COSTACHE MIHAIL
ultras
didi
Ionutz
ionutz72
Nesebar
Costin.H
cristi CFR
bogdan srl
72 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 44 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 10:39

Pe lângă calea ferată, e necesar şi materialul rulant. Dacă vagoanele pot fi modificate uşor (că există boghiurile folosite la transpunere), cu locomotivele ce facem?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 10:40

La moldoveni problema nu este ca nu ar fi necesara o cale ferata de ecartament normal care sa ajunga cel putin pana la Chisinau! Evident ca ar fi necesara o astfel de cale ferata- se discuta desre ea inca din 1991!

Insa problema o constituie balamucul politic de la Chisinau, certurile interminabile dintre liderii politici si coruptia generalizata.

Tare imi este teama ca astazi este foarte greu de gasit la Chisinau un politician cinstit (care sa nu fie corupt), care sa fie responsabil si capabil sa formeze un guvern responsabil si credibil.
In ultimii ani la ei , de multe ori, un guvern nu apuca sa stea nici un an de zile!
In conditiile astea, despre ce fel de stabilitate politica, sociala si economica mai poate fi vorba ?!

La ora actuala, cum se prezinta situatia, Moldova este un stat esuat, fara nici un viitor!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 11:02

un stat esuat, hai sa il luam noi sa ne unim noi cu ei asta era discutia.

Inapoi la cela ferata, ce vorbim aici? daca le era de cale ferata isi faceau, apoi gaseau material rulant iar intr-o prima faza isi transpuneau vagoanele lor.

hai ca vorbim aiurea

ldh80 daca sint stat esuat la ce au nevoie de o cale ferata pentru marfuri?

pai ei sint undeva ramasi in anii 50.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 11:40

Din punct de vedere strict tehnic, as vedea aceasta cale ferata de ecartament normal spre Chisinau, astfel.

Cine este de specialitate, in domeniul tehnicii constructiilor feroviare, si in general toti colegii de forum, poate spune mai precis daca- din punct de vedere strict tehnic, al geologiei solului si a terenului, al alunecarilor de teren, etc- traseul propus prezinta puncte slabe sau anumite neajunsuri.

M-am gandit la acest traseu, deoarece ar asigura cea mai scurta posibila legatura feroviara intre Bucuresti si Chisinau, si nu ar necesita lucrari la linia existenta Ungheni-Chisinau.

Aceasta linie noua de ecartament normal ar urma sa se desprinda din linia 604, prin reconstructia HM Podgoriile Husului (cu doua linii), apoi sa faca o curba spre dreapta (utilizând partial fostul traseu al caii ferate inguste din anii 1916/1918- 1940 Podgoriile Husului HM- Albita- Bucovat), sa traverseze paraul Turbata, apoi dealurile Turbata si Dric (aici este posibil sa fie necesara realizarea unor sapaturi sau tunele pentru strapungerea acestor dealuri), sa treaca pe la marginea cartierului Corni (in zona capatului strazii Erou Ursan)apoi sa se intersecteze cu drumul comunal Husi-Duda-Arsura, apoi cu viitoarea sosea de centura a municipiului Husi.

Din acest punct, linia s-ar indrepta spre nord-est (aproximativ in linie dreapta), trecând printre satele Valea Grecului si Duda, apoi pe langa satul Soparleni.
Apoi ar traversa DN 28 Albita- Raducaneni- Iasi, si ar ajunge in statia de frontiera Albita CFR.

Statia Albita CFR s-ar putea amenaja la nord si paralel cu vama rutiera Albita, existând teren liber acolo. Tinand cont si de proiectul de amenajare a raului Prut pentru navigatie, care ar presupune si modificarea si îndreptarea, adâncirea cursului raului Prut si in zona Albita, lungimea disponibila pentru o statie Albita CFR (intre pasajul cu DN28 si cursul modificat al raului Prut si implicit un pod feroviar peste acest curs), ar fi de cca 1100 m, ceea ce ar fi suficient.
De asemenea, statie Albita CFR ar deservi si un eventual port fluvial Dranceni.
Un numar de 6 linii si o instalatie SBW ar fi suficiente pentru o statie de frontiera Albita CFR.

Dupa trecerea Prutului in Basarabia, la nord de vama rutiera Leuseni, s-ar putea amenaja o statie de frontiera Leuseni CFM.
De aici, in Basarabia, linia ar traversa soseaua Leuseni- Chisinau, la sud de satul Leuseni (aici intradevar este o zona unde s-au semnalat alunecari de teren, care ar trebui consolidat), apoi ar trece prin localitatile Crasnoarmeiscoe, Sofia, Rusca, nord Loganesti, Vasieni, intre Malcoci si Nimoreni, Dumbrava, urmând a intra in Chisinau in zona Calea Iasilor/Parcul Pruncul (unde ar trebui realizate doua pasaje denivelate cu sosele).
Apoi ar traversa parcul La Izvor, si sa ajunga la statia Visterniceni, apoi la statia Chisinau.

Distantele kilometrice ar fi Podgoriile Husului HM km 0, Albita CFR km 15, Leuseni CFM km 19, Visterniceni km 79, Chisinau km 83.

Bineinteles, ar trebui reabilitata si linia 604, si astfel s-ar putea realiza o VS decenta (in tractiune diesel) astfel Crasna- Cretesti 100 km/h (in 1990 era 80 km/h), Cretesti- Podgoriile Husului HM- Husi 40 km/h (datorita configuratiei traseului caii, indiferent ce lucrari de modernizare s-ar face la suprastructura caii pe aceasta distanta, datorita curbelor stranse, nu se poate merge cu mai mult de 40 km/h de la Cretesti la Husi), Podgoriile Husilor HM- Chisinau- 100 sau 120 km/h.

Pentru edificare am marcat traseul propus pe wikimapia.

Cine cunoaste mai multe despre configuratia terenului si geologia solului de pe traseul propus, poate spune mai precis ce probleme strict tehnice ar ridica constructia acestei cai ferate.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 11:47

dan tm a scris:
un stat esuat, hai sa il luam noi sa ne unim noi cu ei asta era discutia.

Inapoi la cela ferata, ce vorbim aici? daca le era de cale ferata isi faceau, apoi gaseau material rulant iar intr-o prima faza isi transpuneau vagoanele lor.

hai ca vorbim aiurea

ldh80 daca sint stat esuat la ce au nevoie de o cale ferata pentru marfuri?

pai ei sint undeva ramasi in anii 50.

In ambele ipostaze (fie ca Moldova va mai ramane un timp asa-zis stat independent, fie ca se va uni mai repede cu Romania), este necesara o cale ferata de ecartament normal care sa ajunga macar pana la Chisinau (despre traseul cel mai potrivit- fie cel propus de mine, fie cel prin Ungheni, putem discuta cu argumente pro si contra), pentru dezvoltarea economica si sociala generala a Basarabiei.

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 13:14

Vad ca insisti cu unirea cu Moldova si o linie de ecartament normal care sa treaca ,musai, pe la tine prin Husi.

Unirea cu Moldova ar fi un dezastru pentru Romania, sper sa nu se intinmple in timpul vietii mele, iar o linie prin Husi nu au decit sa isi aduca linia la Prut, noi avem linie ferata de acolo incolo.

dar ce produse sa vinda ei in UE cind sint vai de c**** lor? femei pentru oamenii cu bani? mersi au aia ale lor poate mai breze.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8414
Data de inscriere : 16/01/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 13:29

In momentul de fata din pacate unirea cred ca ar fi daunatoare. Romania nu e un stat suficient de bine consolidat, cu institutii competente si cinstite si nu am fi in stare sa gestionam cum trebuie problemele nou aparute. In felul asta ne-am face un mare deserviciu: am compromite pentru mult timp ideea de unire.
Sa ne facem noi mai intii ordine in "gospodarie" si pe urma unirea o sa vina de la sine, or sa se ceara ei in Romania.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 13:39

Noi avem inca un decalaj urias intre regiuni Ardealul fata de Moldova in afara de Iasi si Bacau restul sunt zone ramase in urma
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 14:38

Domnilor, nu vreau sa ne mai certam in privinta aspectelor politice ale Unirii Moldovei cu Romania! Eu sper ca in cursul vietii mele (cat a mai fi- maxim 70 sau 80 de ani) sa apuc sa vad Unirea realizata!

Am zis doar daca- este pe acest forum un specialist in constructii feroviare si geologia solului- sa analizeze din punct de vedere tehnic (si in special in privinta stabilitatii terasamentului) traseul propus de mine, pentru o cale ferata de ecartament normal spre Chisinau.
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 14:42

Mare speranta de viata ai, 33+80=113 Very Happy

In alta ordine de idei, cred ca pentru Romania asta ar fi ultimul lucru necesar iar eu unu sper sa nu se intample asa ceva pentru ca ne trage mult in jos. Romania nu are nevoie de inca xxx populatie in carca, macar de ar fi fost un stat cu ceva beneficii dar e sarac lipit.

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeJoi 07 Ian 2016, 19:01

http://www.kissfm.ro/article/6920/Fotografiile-care-i-arat-absurdul-vieii-n-Republica-Moldova
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8366
Data de inscriere : 26/05/2011

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeVin 08 Ian 2016, 00:43

Ar fi ideal sa fie construite in urmatorii 20 de ani caii ferate cu ECARTAMENT EUROPEAN intre Iasi - Chisinau - Odesa, Ungheni - Balti, Husi - Chisinau si pe locul trei Cahul - Galati.

Deasemenea este probabil ca o viitoare linie de mare viteza intre Bucuresti si Chisinau si mai departe catre Ucraina sa treaca prin Husi, Barlad fiind varianta scurta.

Aceasta linie desigur dupa constructia liniei de mare viteza Bucuresti - Budapesta. Tarile aflate la ESTUL ROMANIEI vor aceste linii care sa faciliteze accesul feroviar rapid catre sudul si vestul Europei, iar ROMANIA este pe TRASEU, desi unii vor legaturi doar cu vestul Europei.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13277
Data de inscriere : 05/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeVin 08 Ian 2016, 04:39

Cateva aspecte:
@ldh80, expert in geotehnica si geologie esti cand mergi si faci foraje.. Nu poti din fata calculatorului sa dai verdict.. vezi cazul autostrazii inchise, ca-n Romania..

@karpaty omul a zis ca in decursul vietii lui, adica in urmtorii 37-47 de ani.

Cred ca cea mai buna ruta este Husiul, pentru ca orasele trebuie sa fie conectate feroviar cu capitala tarii!! Totusi in perspectiva traficului scazut de calatori a modelului geopolitic moldovenesc de migratie, linia cu legatura la Iasi e mai valoroasa pentru ca ajung mai repede in vest produsele si oamenii, si este o legatura economica mai importanta cu Iasiul decat cu Bucurestiu.. Asadar as amana Husiul si as construi un traseu nou in mare parte paralele cu cel de ecartament larg spre Chisinau, iar statia Ungheni as muta-o la Ocnita.
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22394
Data de inscriere : 06/12/2009

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeVin 08 Ian 2016, 11:51

Romania a treminat toate caile ferate, sunt bune si moderne, avem tot ce ne trebuie, singura problema pe care trebuie sa o mai rezolvam este sa ne aducem pe cap alti moldoveni care sunt saraci lipiti si sa le facem si lor cai ferate, sa ii sustinem finaciar ca la noi e lapte si miere si exact Republica Moldova ne trebuie pe cap.
Vai de vai!

_________________
595423CFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_aCFM-Moldova - Pagina 22 Bdeem_8496_a
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitimeVin 08 Ian 2016, 12:42

exact, este tot ce ne lipseste, sa ii tinem si pe aia ca doar nu avem pe ai nostrii.

O sa platim taxa de solidaritate ca RFG pentru ridicarea RDG, o sa le facem cai ferate sa poata sa circule cu vinurile de la Cricova si o sa le facem TGV spre Moscova.

Eu nu vreau, insa daca va fi sa se intimple, sper sa se uneasca Moldova cu a noastra si noi sa ne vedem de treaba, eventual noi de aici sa ne unim cu careva.

E destul de anacronic sa mai sustii monarhia si unirea cu Moldova.

Ei au ramas inapoiati si cind au fost cu URS ul cum ar putea sa fie ei mai civilizati cu noi?

Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 22 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 22 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 44 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Vehiculele din Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Lucruri pozitive (+) la CFR !!!
» Fotografia lunii august 2015

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: