|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4049 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 16:51 | |
| - Dr2005 a scris:
- Platzkart-ul ar trebui să fie de clasa a IIIa, cel puţin după normele UIC, unde vagonul de dormit clasa I are 2 paturi şi cel de clasa a IIa are 3 paturi.
calatoria in platzkart e cea mai proasta experienta de calatorie care am avut-o vre-o data. 8 ore de zbor langa un hindu puturos nu se compara cu 2 zile in trenul Chisinau - St. Petersburg ))) P.S. Moldova, cu parere de rau, nu e stat membru UIC. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 18:06 | |
| Metoda simplista .. toate internatinalele au doar dormitoare/cusete... trenurile locale facute din automotoare.... Voi nu aveti vagoane clasa 1/2 si asta ar fi ok daca rep moldova ar fi stat gen Rusia unde calatoria ar dura zile... Un tren Bucuresti-Chisinau poate fi facut cu usurinta pe zi cu vagoane clasa la un pret mult mai mic... cu plecari dmineata din ambele capitale Automotor in cazul in care nu ar fi calatori... ar cu pret adecvat eu as estima undeva la 6,7 B'uri calatori...
Cat despre pozele puse de pe acel site,nu cumva acel vagon e facut de Siemens pentru RDZ pentru trafic international?? |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4049 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 18:43 | |
| Exact. Pe toate rutele internationale care le avem (Chisinau - Bucuresti "Prietenia", Chisinau - Moscova "Comunitate", Chisinau - Kiev (vagon ce se cupleaza la Chisinau - St. Petersburg), Chisinau - Minsk (vagon ce se cupleaza la Chisinau - St. Petersburg) si Chisinau - St. Petersburg au doar cuseta / dormitor. Cine prefera luxul si viteza - alege autocarul sau avionul. Trenul Ungheni - Iasi de la CFM e un tren diesel D1 de productie Ungara Malev. Iarna, insa, CFR punea la dispozitie un tren propriu, din cauza ca cel moldovenesc nu se incalzea suficient de bine. Trenurile locale sunt si ele D1, la care nu s-au facut schimabri mari de la 198n incoace. O singura clasa cu scaune de lemn si ventilatie naturala vara (prin geam) sau incalzire de la cojoc iarna (este si autonoma, dar.... stiti voi....) Avem doar 2 trenuri modernizate la Remar, D1M. Astea au 3 clase, WC performant, wifi, climatizator vara / iarna, prize, scaune moi, urne pentru gunoi. Referitor la trenul rusesc Moscova - Nice. Intr-adevar, vagoanele sunt produse de Siemens in Austria, fiind adaptate conditiilor RIC. Cel mai scump bilet in clasa VIP, inregim single costa aprox 1300 euro. Ruta Moscova - Nice, odinioara populara in randurile aristocratiei ruse din secolul an XIX-lea, a fost inaugurata in 1864, iar trenurile au circulat pana in 1914. La 20 septembrie 2010 a fost reluata circulatia trenurilor pe aceasta ruta (practic identica cu cea din sec XIX) Galerie Foto, trenul Moscova - Nice |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 21:43 | |
| Nu cred ca a circulat vreodata D1 pina la Iasi din motive de ecartament. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 22:09 | |
| Putea circula cel mult pana in triaj Socola (grupa C sau grupa D translatie) pe ecartament larg.
In grupa D (translatie) din triajul Socola erau transpuse de pe ecartament normal pe cel larg si invers vagoane de marfa. Nu stiu daca astazi se mai utilizeaza.
Din unele surse am inteles ca in mod exceptional treaba asta se facea acolo si cu vagoane de calatori! |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4049 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 22:17 | |
| Nu stiu ce sa va spun, ca nu am circulat vre-o data pe ruta Ungheni - Iasi - Ungheni cu trenul. Presa de anul trecut scrie ca legatura dintre orase e asigurata de un tren modern pus la dispozitie de CFR si vreau sa cred ca exista o linie cu encartament european pana la Ungheni, deoarece trenul stationeaza pe 1 platforma, si nu in spatiul marcat pentru schimbarea rotilor. http://www.expresul.com/2012/03/02/un-exemplu-demn-de-urmat-cfr-vine-cu-un-tren-modern-la-ungheni/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 22:23 | |
| Va spun cu siguranta (am calatorit pe acolo!): intre statiile Socola (Triaj) si Ungheni Moldova linia este incalecata cu 4 sine (atat ecartament normal cat si ecartament larg pe acceiasi platforma a caii)! Imediat dupa podul peste Prut, la intrare in Moldova, linia "descaleca", cea de ecartament normal separandu-se de cea de ecartament larg! Cea de ecartament normal se termina in statia Ungheni Moldova.
Ar fi interesanta o schita a statiei Ungheni Moldova, cu dispozitivul de linii! |
| | | BlueLight
Numarul mesajelor : 23 Localizare : Chisinau Reputatie : 4049 Data de inscriere : 16/11/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 22:28 | |
| - ldh80 a scris:
Ar fi interesanta o schita a statiei Ungheni Moldova, cu dispozitivul de linii! eu merg la Iasi dupa revelion si revin la Chisinau cu trenul prin Ungheni De ce scheme ai nevoie si unde se gasesc? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 24 Noi 2013, 23:37 | |
| - BlueLight a scris:
- Exact.
Pe toate rutele internationale care le avem (Chisinau - Bucuresti "Prietenia", Chisinau - Moscova "Comunitate", Chisinau - Kiev (vagon ce se cupleaza la Chisinau - St. Petersburg), Chisinau - Minsk (vagon ce se cupleaza la Chisinau - St. Petersburg) si Chisinau - St. Petersburg au doar cuseta / dormitor. Cine prefera luxul si viteza - alege autocarul sau avionul. Trenul Ungheni - Iasi de la CFM e un tren diesel D1 de productie Ungara Malev. Iarna, insa, CFR punea la dispozitie un tren propriu, din cauza ca cel moldovenesc nu se incalzea suficient de bine.
Tren modern pus la dispozitie de CFR. Tu ai scris ca CFM pune D1de aceea ti-am raspuns ca nu cred ca a fost D1 pina la Iasi din motive de ecartament, respectiv schimbarea boghiurilor. Linia este incalecata dar nu pina la Iasi. Schita statiei o gasesti in biroul de miscare, deci cam greu de obtinut , uneori. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 07:58 | |
| - BlueLight a scris:
- ldh80 a scris:
Ar fi interesanta o schita a statiei Ungheni Moldova, cu dispozitivul de linii! eu merg la Iasi dupa revelion si revin la Chisinau cu trenul prin Ungheni De ce scheme ai nevoie si unde se gasesc? Ma gandeam la schita liniilor din statia Ungheni-Moldova. Intradevar, e mai greu de obtinut- se gaseste la biroul de miscare a statiei, insa nu stiu care ar fi ätitudinea"" impegatilor de miscare de acolo si cat de dispusi ar fi sa va divulge astfel de informatii! |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 09:09 | |
| Pai BlueLight daca ati avea ecartament incalecat cu siguranta v-ar trimite CFR'ul o compunere .. Si cu siguranta am avea mai multe legaturi,pentru ca ele ar fi atasate deja trenurilor existente Bucuresti-Iasi .. Astfel ca ,cu o mica conventie nu ar mai costa atat de mult internationalul.Eu personal cred ca este scump datorita schimbarii boghiurilor,si ma asteptam ca macar la Desiroul CFR care merge pana in Ungheni preturile sa fie mai mici.. Cat despre CFR la noi exista cusete in principal seria 44-31 intern,iar WLABmee'ul 71-70(serie veche) e peste clasa a 1'a de la voi .. Insa in Romania e foarte scump dormitorul!E scump ca draq,daca-mi permiti sa adaug,dar 44-31 e recomandat cu inima pentru ca costa cu 32 RON peste pretul unui bilet cls a 2'a. Totusi cu ecratament incalecat exista probleme! Traversele de lemn pentru RO sunt interzise(acestea ar fi cea mai economica metoda) ,apoi ele au VS mic. Traversele de beton folosite pentru asa ceva sunt mega scumpe! De aia eu zic sa desfiinteze un fir ,in cazul ecratamentului mare dublat,sa-l converteasca in normal,iar in portiunile unde este o linie singura nelectrificata pe ecartament rusesc ,sa se dubleze cu o linie normala 1435.Trecerea ar fi facila in statii,unde am putea avea jumatate jumatate,sau incalecate dupa necesitatea traficului!Astfel in fiecare statie ar exista directa de ecartament larg si directa de ecartament normal. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 10:09 | |
| "Traversele din lemn pt RO sunt interzise""!
Nu am inteles ce ati vrut sa spuneti! Adica pe linii incalecate din Romania nu se folosesc deloc traverse din lemn ?! Nu vad care ar fi problema utilizarii traverselor din lemn pe linii incalecate- doar acest tip de linii existau in Romania mult inaintea aparitiei traverselor din beton!
In privinta VS in cazul unei linii pe traverse din lemn (bineinteles, cu conditia ca aceste traverse sa fie intretinute corespunzator, creuzotate la timp, sa nu depaseasca 7-12 ani de utilizare de la data montarii in cale dupa care obligatoriu sa fie inlocuite cu altele-tot din lemn, dar noi, iar linia sa fie ierbicidata conform termenelor recomandate. Este adevarat ca astazi aceste conditii de intretinere, in cazul traverselor de lemn, nu prea se respecta la CFR) bine intretinute, VS (in functie si de alti factori) nu poate depasi banuiesc 100-120 km/h.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 10:13 | |
| O solutie ar fi ca acel automotor modernizat al CFM sa circule pe ecartament larg de la Chisinau pana in statia Socola, pentru evitarea transbordarii calatorilor in Ungheni. Pentru cei care se urca din orasul Iasi nu cred ca ar o problema ca in loc sa se suie in tren din gara Iasi sau din gara Nicolina, sa se urce in tren in statia Socola, mai ales daca ar sti ca nu mai schimba trenul in Ungheni. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 10:42 | |
| Este dificil accesul la statia Socola, ea fiind mai ales pentru CFR-isti care lucreaza in triaj,un alt aspect este legat de vama care se face de la Nicolina la Cristesti,iar ultima mentiune linia larga este in cu totul alta locatie fata de statia Socola (cea cu peron). Traversele de lemn se folosesc inca ,chiar daca in numar redus, si suporta viteza de 100-120km/h! problema eset durata lor de exploatare mai mica fata de cele de beton ceea ce implica costuri mari cu intretinerea. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 25 Noi 2013, 10:54 | |
| Traveresele de lemn sunt interzise de UE,ca au durata de exploatare destul de mica,ca au probleme serioase odata cu imbatranirea la smulgerea tirfoanelor.Intretinerea nu se face prin ierbicidare .. pot sa fie buruienile de 5 metrii ... Atat timp cat terasamentul nu se colmateaza si nu exista posibilitate de pierdere a stabilitatii terasamantului sau de dplasare laterala a traverselor,nu conteaza ierburile ... Exista linia din Sighet spre Ucraina cu traverse de beton cale incalecata,si e in teren de ani buni .. VS ul inca e 70 daca nu ma insel,insa traficul e foarte scazut.Totusi in conditii "normale" de exploatare tot la fel s-ar fi prezentat linia.. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |