|
| CFM-Moldova | |
|
+68rich1974 Vale_ntin marius664 TER200 Ikarus99 ciprian71 alex1987 teoiasi DAS 2011 Veaceslav_MD mielutu zburator Teodor Lineus646 riciu lifetec TVlad LanceR huiu_goe delfinson apmatei spiderpc alliens Vitosa Katalyn dan tm kristi kkk cata IonutCFR2009 @ndrey marius_catalin84 baiazid BlueLight Re6/6 Volk Goanga Vlad roseanu trenulet Sergiu rmn Adirmvl cfr500 alex.alexus.tm mureseanu_976 didinul EuroNight popovici razvan - trenuri Dr2005 Adrian78 Semafor mihaiuc Codrut1985 pannonia express Luna DUAL redeme ldh80 Vlad-Ar srazvi COSTACHE MIHAIL ultras didi Ionutz ionutz72 Nesebar Costin.H cristi CFR bogdan srl 72 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: gara Ungheni - schimbare boghiuri ecartament lat/normal Lun 28 Dec 2015, 01:52 | |
| |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: gara din Chisinau - partea a 2-a Mar 29 Dec 2015, 21:37 | |
| |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: noul mers al trenurilor 2016 - gara Chisinau Mar 29 Dec 2015, 21:55 | |
| noul mers al trenurilor 2016 - gara Chisinau PLECAREA TRENURILOR DE CURSA LUNGA SI LOCALE Nr. trenului | Ruta | Plecarea de la Chisinau | Sosirea la statia terminus | 047 | Chisinau - Moscova-Kievskaia | 11.21 | 16.59 | 061 | Chisinau - St. Petersburg-Vitebsky (vagon pt Minsk) | 21.51 | 11.43 | 105 | Chisinau - Bucuresti-Nord | 17.00 | 06.04 | 341 | Chisinau - Moscova-Kievskaia | 20.37 | 05.18 | 642 | Chisinau - Odesa | 07.34 | 12.11 | 801 | Chisinau - Ocnita | 15.50 | 22.49 | 805 | Chisinau - Ungheni | 08.49 | 12.19 | 821 | Chisinau - Iasi-Socola | 06.43 | 10.56 |
SOSIREA TRENURILOR DE CURSA LUNGA SI LOCALE Nr. trenului | Ruta | Plecarea de la punctul initial | Sosirea la Chisinau | 048 | Moscova-Kievskaia - Chisinau | 19.57 | 23.55 | 062 | St. Petersburg-Vitebsky - Chisinau (vagon de la Minsk) | 20.40 | 07.17 | 106 | Bucuresti-Nord - Chisinau | 19.15 | 09.06 | 342 | Moscova-Kievskaia - Chisinau | 12.43 | 19.27 | 641 | Odesa - Chisinau | 16.48 | 21.44 | 802 | Ocnita - Chisinau | 04.07 | 10.48 | 806 | Ungheni - Chisinau | 15.34 | 19.09 | 822 | Iasi-Socola - Chisinau | 17.12 | 21.13 |
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 29 Dec 2015, 22:03 | |
| Asa da removare! Doar copertinele alea cred ca sint destul de nasoale la caldura, dar nu prea ai ce sa-i faci.
Tabelele alea afiseaza doar trenurile internationale? |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 29 Dec 2015, 22:25 | |
| - Adirmvl a scris:
- Asa da removare! Doar copertinele alea cred ca sint destul de nasoale la caldura, dar nu prea ai ce sa-i faci.
Tabelele alea afiseaza doar trenurile internationale? Da, gara e f frumos renovata si f curata si bine intretinuta; nu e mai cald datorita copertinelor, e mult spatiu si circula bine aerul; tebelele arata trenurile "de cursa lunga si locale" (Moscova, St. Petersburg, Bucuresti, Odesa, Iasi, Ocnita si Ungheni), lipsesc trenurile "suburbane" (personale) care oricum trag la niste peroane speciale, in lateralul garii mari, peroane special destinate pt acest tip de trenuri. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 30 Dec 2015, 00:49 | |
| Lipseste trenul 65/66 Chisinau-Moskwa-Chisinau via Tiraspol. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 30 Dec 2015, 00:56 | |
| - Karpaty a scris:
- Lipseste trenul 65/66 Chisinau-Moskwa-Chisinau via Tiraspol.
stiu, dar am trecut doar trenurile operate de CFM, ala e un tren rusesc |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 30 Dec 2015, 01:00 | |
| Pai nu conteaza asta, ca oricum majoritatea nu stiu asta si nu conteaza de cine e facut, asa si vagonul de Minsk e al BC. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: reportaj trenuri moldovenesti Mier 30 Dec 2015, 02:41 | |
| Un reportaj interesant, zic eu, facut de "Europa libera" despre trenul "Prietenia" Chisinau-Bucuresti si despre trenul "Unirea" Chisinau-Iasi (o remarca, trenul "Prietenia" circula, incepand din decembrie 2015, din nou zilnic):
Cu trenul sovietic în UE Published 02.11.2015
"În ultimii ani, trenul „Prietenia”, care face legătura între Chişinău şi Bucureşti, circulă mai mult pustiu, plimbându-şi personalul dintr-o ţară în alta, în vagoanele de peste 30 de ani. Din cauza numărului mic de călători, cursele nu se mai fac zilnic ca pe timpuri, ci doar de trei ori pe săptămână (n.b. din 13 decembrie 2015 circula din nou zilnic). Ca pe vremea URSS, trenul urmează același „ritual” la graniță - trecerea de la ecartamentul larg, de tip sovietic, la cel european. Să ajungi la București pe calea ferată e și mai scump și durează mai mult decât cu autobuzul, microbuzul sau mașina. Totuși, există doritori. Cine mai gustă astăzi din farmecul acestui serviciu şi care este soarta bătrânului tren vedeți în reportajul Europei Libere:"
- reportajul video il vedeti intrand pe linkul:
http://www.europalibera.org/media/video/27340767.html
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 01:47 | |
| Este TRIST dar situatia NU se va schimba prea curand in bine. Romania NU vrea sa construiasca cativa kilometri de linie ecartament european pana la gara centrala din Iasi. Uniunea Europeana NU vrea sa de-a cateva sute de milioane de euro pentru a construi in prezent (nu peste 10-15 ani) o linie simpla intre Chisinau si Iasi si institutile din Republica Moldova nu au bani. Ar mai fii de adaugat si faptul ca majoritatea angajatilor de la C.F.M. sunt rusi si alte minoritati si pun baza pe trenurile spre Rusia si Ucraina.
Bine cel putin ca restul tipurilor de transport circula bine intre cele doua tari SURORI.
Motive sunt destule pentru a nu face progrese la transportul feroviar dar Romania si U.E. au interesul de-a apropia Republica Moldova. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 02:47 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Este TRIST dar situatia NU se va schimba prea curand in bine.
Romania NU vrea sa construiasca cativa kilometri de linie ecartament european pana la gara centrala din Iasi. Uniunea Europeana NU vrea sa de-a cateva sute de milioane de euro pentru a construi in prezent (nu peste 10-15 ani) o linie simpla intre Chisinau si Iasi si institutile din Republica Moldova nu au bani. Ar mai fii de adaugat si faptul ca majoritatea angajatilor de la C.F.M. sunt rusi si alte minoritati si pun baza pe trenurile spre Rusia si Ucraina.
Bine cel putin ca restul tipurilor de transport circula bine intre cele doua tari SURORI.
Motive sunt destule pentru a nu face progrese la transportul feroviar dar Romania si U.E. au interesul de-a apropia Republica Moldova. Parerea mea este ca totul tine de vointa politica, in special de partea romana. Si eu cred ca lucrurile vor merge pe un fagas bun, inceputul e mai greu la noi intotdeauna, dar sperante sunt. Probabil ai vrut sa spui ca "Romania nu vrea sa construiasca cativa kilometri de ecartament lat, de tip sovietic", de la gara Socola pana la gara centrala din Iasi sau macar pana la gara Nicolina, caci linie cu ecartament european exista si in prezent. Nu cred ca ar fi o solutie sau ar fi una mult prea costisitoare si fara rost sa construim linie de tip sovietic in 2016 sau mai tarziu de la Socola la Nicolina sau la gara mare din Iasi. Cred ca ar fi absurd si mult prea scump sa investim intr-o tehnologie care nu este de viitor, linie lata adica, doar pt a circula pe ea un singur tren; iar daca ne gandim la un viitor european al Moldovei, putem sa ne gandim ca, intr-un viitor mai indepartat sau mai putin indepartat, linia ferata de tip lat din Moldova va fi inlocuita cu una de tip european, cel putin pe traseul Chisinau-Ungheni, asta daca nu se va reusi si reconstruirea vechii linii Bucuresti-Crasna-Husi-Dobrina-Podgoriile Husului-Bucovat-Chisinau, linie ce ar scurta cu mult distanta parcursa de la Bucuresti la Chisinau. Solutia ar fi mult mai simpla si a fost aplicata multi ani intre Polonia (tara cu ecartament de tip european) si Lituania (tara care pana de curand avea doar linii cu ecartament lat). Trenul pleca de la Varsovia si mergea pe ecartament european pana la un oras de granita, oprea la un peron, pe partea cealalta a peronului astepta o alta garnitura care continua drumul la Vilnius pe linie lata, practic calatorii erau transbordati dintr-un tren in altul, ambele fiind trase de o parte si de alta ale aceluiasi peron. Asta este solutia pe care o vad eu, momentan, si pentru trenul Bucuresti-Chisinau; sa se mearga pe linie europeana pana la Ungheni, acolo pasagerii coboara si, de la acelasi peron, urca in alt tren care ii va duce mai departe la Chisinau, pe linie de tip lat; astfel durata calatoriei va scadea cu aproximativ 2 ore si evident ca si costurile vor fi mai mici, odata ce nu va mai fi necesara schimbarea boghiurilor. Deocamdata Moldova nu este in UE ca aceasta sa poata acorda sume uriase necesare schimbarii tuturor liniilor, deci nu cred ca se pune problema de vointa europenilor aici, cine stie, pe viitor poate se va intampla - asta daca Romania va face si mai mult lobby pt Moldova decat a facut pana acum si daca politicienii moldoveni vor intelege ca singura cale este cea europeana si nu se vor mai razboi intre ele fortele pro-europene. Faptul ca anul acesta s-a reusit lansarea trenului CFM "Unirea" Chisinau - Iasi, gara Socola, pe linie lata, fara a se mai pierde timpul cu schimbatul rotilor, cred ca este o reusita extraordinara, important este sa fie cat mai mult promovat, deoarece trenul arata excelent, e f confortabil, face cam la fel, ca si timp, ca microbuzul si, la clasa a 2-a si a 3-a, preturile sunt la fel sau chiar mai mici decat la microbuze. "Majoritatea angajatilor CFM sunt rusi sau de alte nationalitati?" Cine a spus asta, doar nu exista statistici ale angajatilor in functie de nationalitate si chiar nu conteaza acest lucru, probabil se reflecta structura etnica a Moldovei si in cazul angajatilor CFM (71% moldoveni/romani, 11% ucraineni, 9% rusi, 4% gagauzi). In momentul de fata, atat Ministerul Transporturilor de la Chisinau, cat si CFM-ul sunt conduse de reprezentanti ai Partidului Liberal, persoane cunoscute ca fiind pro-europeni si chiar unionisti. Numarul trenurilor este dat de necesitatile concrete: spre Rusia exista 3 trenuri moldovenesti, spre Ucraina unul si spre Romania doua. Dar este stiut faptul ca multi moldoveni lucreaza in Rusia si trenul este acolo un mijloc de deplasare destul de ieftin. Deci nu cred ca pot fi acuzati angajatii CFM ca directioneaza transportul feroviar voit spre rusi, din interese oculte. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 16:05 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Romania NU vrea sa construiasca cativa kilometri de linie ecartament european pana la gara centrala din Iasi.
De ce să construiască altă linie? Cea existentă ce are? ) - razvan - trenuri a scris:
- Ar mai fii de adaugat si faptul ca majoritatea angajatilor de la C.F.M. sunt rusi si alte minoritati si pun baza pe trenurile spre Rusia si Ucraina.
Toate instrucţiile şi regulamentele de la CFM sunt în limba rusă, la fel şi ordinele de circulaţie şi celelalte documente, biletele erau şi ele tot în limba rusă acum câţiva ani. - razvan - trenuri a scris:
- Bine cel putin ca restul tipurilor de transport circula bine intre cele doua tari SURORI.
Tocmai, că nu pot circula nici alte mijloace de transport, cel puţin nu în numărul dorit. Numărul de autorizaţii de transport marfă şi persoane e limitat, pentru că UE nu dă voie nelimitat celor din spaţiul exterior să intre. Evident, pe bază de reciprocitate, nici noi nu putem trimite câte autobuze şi camioane vrem în Republica Moldova. De aia nici nu prea există curse rutiere de mic trafic. - razvan - trenuri a scris:
- U.E. au interesul de-a apropia Republica Moldova.
UE nu are niciun interes să îşi ia în curte problema Transnistriei şi nici Rusia nu ar fi de acord. - delfinson a scris:
- Solutia ar fi mult mai simpla si a fost aplicata multi ani intre Polonia (tara cu ecartament de tip european) si Lituania (tara care pana de curand avea doar linii cu ecartament lat). Trenul pleca de la Varsovia si mergea pe ecartament european pana la un oras de granita, oprea la un peron, pe partea cealalta a peronului astepta o alta garnitura care continua drumul la Vilnius pe linie lata, practic calatorii erau transbordati dintr-un tren in altul, ambele fiind trase de o parte si de alta ale aceluiasi peron. Asta este solutia pe care o vad eu, momentan, si pentru trenul Bucuresti-Chisinau; sa se mearga pe linie europeana pana la Ungheni, acolo pasagerii coboara si, de la acelasi peron, urca in alt tren care ii va duce mai departe la Chisinau, pe linie de tip lat; astfel durata calatoriei va scadea cu aproximativ 2 ore si evident ca si costurile vor fi mai mici, odata ce nu va mai fi necesara schimbarea boghiurilor.
Asta am propus şi eu anul trecut la o întrevedere cu cei de la CFM. Evident, restul celor de la masă au fost de altă părere, aşa că a apărut soluţia actuală cu trenul care te lasă în Socola, la mama cucului, pe câmp. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 16:40 | |
| Cred ca ar fii suficienta construirea celor 5 kilometri de linie larga intre Socola si Gara mare Iasi. Calatori coboara din trenurile care ar veni din R. Moldova (mai multe nu ca acum) si s-ar urca in cele spre ROMANIA. Nu ma deranjeaza daca vin trenuri de tip rusesc in Iasi. Este cea mai ieftina si rapida varianta pana vor fii construite alte linii si ma gandesc mai putin la PROFITUL obtinut si mai mult la ROMANI de acolo. Cu trenul intre cele doua tari merg doar 5-7% dintre pasageri, adica foarte putin. Pana se va schimba aceasta situatie va mai trece multa apa pe Prut si minim 10 ani. Imi place de Ungaria ca are trenuri catre majoritatea localitatilor unde locuiesc maghiari nu doar din Romania dar si din restul tarilor vecine.
Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Joi 31 Dec 2015, 17:28, editata de 3 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 16:42 | |
| Pai si, se merita investiția ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 31 Dec 2015, 17:21 | |
| Eu am zis sa se faca un topic unde sa discutam despre Moldova asta, ca mai erau niste discutii in alata parte.
Acuma CFM plateste TUI pentru linia asta larga? daca e atita cerere de trenuri de ce nu vine Moldova sa spuna ca da si ea ceva bani pentru prelungirea liniei? Sau sa isi mai puna un fir la ei sa fie incalecata?
Nu e chiar ieftin sa prelungesti linia pina la Iasi, trebuie modificate macazurile, semnalele etc. Asa tam nisam noi trebuie sa ne tot ingrijim de ei. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
| | | | CFM-Moldova | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |