Pe 24 august 2011, cu ocazia unei plimbari la Cernavoda, de la fereastra ultimului vagon am facut o serie de fotografii ca sa va pot arata in ce stadiu se mai afla lucrarile de reabilitare pe acesta magistrala. Pentru ca nu am prea vazut poze facute de altii (desi subiectul e destul de aprins) am facut eu mai multe si vi le arat aici pe cele mai sugestive.
Bucuresti, podul peste Bd. Poligrafiei:
Gara Baneasa. Suspect de multa vegetatie intre liniile din dreapta. Probabil acelea nu au fost refacute si asa o sa ramina..:
Podul Miorita:
Podul Herastrau:
Colhoz urban de Pipera:
Renumitul pod cu "problema de gabarit" de la Sos. Pipera:
Spre Voluntari:
In stinga sub vegetatie sint cantitati mari de gunoi, mai putin vizibile vara.
Bariera Sos. Andronache:
Linia industriala din stinga napadita de balarii...(ma intreb, daca tot au lucrat in zona, de ce nu au dezafectat-o daca nu va mai fi folosita...sau daca va mai fi, de ce nu au refacut-o? Pe Cimpina Predeal nu vezi jumatati de masura de genul asta)
Ne apropiem de "Europa"....
Din stinga vine linia de la Obor:
Statia Pantelimon:
Trafic de marfa:
Cladirea de caramida pare abandonata.
Aici linia cea noua are nista imperfectiuni, introduce balans:
Iesim din statia Pantelimon:
Firul din stinga este legatura cu zona de sud est a centurii. Intr-o zona era atit de napadit de balarii incit m-am gindit ca e abandonat:
Totusi se circula
Trecem pe sub podul rutier de centura si facem jonctiunea cu ramura de nord a centurii feroviare (in dreapta):
Pasarea:
Padurea Pasarea:
Halta Branesti, cu indicatorul de 160km/h:
Branesti:
Islaz:
Spre Fundulea:
Fundulea. Jumatate din statie e in lucru, trecem pe directa:
Plecam spre Sarulesti pe firul 1:
Mostistea:
Cred ca imobilul a fost vindut dar, spre deosebire de alte cazuri, noul proprietar l-a pastrat foarte bine.
Firul 2 este complet pina in Sarulesti:
Sarulesti-gara. Se lucreaza. Aici am vazut prima data o masina de burat in actiune:
Plecam. Firul 2 este in lucru pina dupa podul cel nou:
Noul pod de la Sarulesti. Se vede in dreapta traseul vechi:
Asta cred ca e o masina profilatoare de balast:
Aici firul 2 e reabilitat mai demult, pe bucata asta s-a si circulat:
Vechea statie Preasna. Ma intreb ce se va alege de cladiri...Nu stiu de unde moda asta de a le desfiinta si de a lasa calatorul, iarna/vara, in plin Baragan. Probabil ca asa e modern, european.
Ce spuneam mai sus. Aici avem la dispozitie doua peroane. Punct.
Spre Lehliu:
Declivitate:
Un pic de racoare:
Substatia de tractiune:
Lehliu. Jumatate din statie e gata, restul in lucru:
Linia 2 (directa spre Bucuresti) se pare ca nu va avea peron:
Pleacam. In stinga este linia ce duce la fabrica de biocombustibil. Erau surprinzator de multe cisterne acolo:
Spre Dor Marunt:
Dor Marunt sat:
Dor Marunt:
Spre Dilga:
Dilga. Aceeasi soarta trista par sa o aibe cladirile statiei. In viitor vor fi numai doua peroane, oprire in linie curenta
Spre Dragos Voda:
Bogdana:
Dragos Voda:
Trecem pe firul 2:
Pina la Ciulnita se lucreaza pe firul 1. Firul 2 e functional, reabilitat:
Ivanesti:
Un fost triaj, complet distrus:
Ciulnita:
Plecam spre Fetesti pe firul 1:
Dupa reabilitate, temutele buruieni ale Baraganului au cistigat lupta cu terasamentul...:
O bilbiiala constructiva la trecerea de nivel. Curat 200km/h...:
O noua statie electrica:
Pustiu nesfirsit:
Ogoarele:
Perisoru:
Plecam, tot pe firul 1:
Recolta:
Un vagon nemiscat de cel putin 2 ani. Ma bucur totusi sa il regasesc intreg:
Intram in statia Jegalia:
Peisaj specific rutei:
Stefan cel Mare:
Strajerul la datorie intr-o zi torida:
Baraganu:
Iar peisaj caracteristic:
Intram in statie Fetesti. In dreapta se vede M702:
Gara Fetesti, dupa parerea mea o porcarie:
Se mai fac mici reparatii la sinele care vor fi oricum schimbate in curind:
Plecam:
De aici pina la Constanta se circula pe ambele fire:
Borcea:
Podurile peste bratul Borcea:
Trecerea peste podul lui Anghel Saligny este imposibila acum. Se vede clar in fotografia urmatoare in partea stinga. Linia
este smulsa pe alocuri iar catenara lipseste. A fost, ce-i drept, refacuta pina in punctul vizibil in imagine:
Macazul ce vine de la vechiul pod:
Ovidiu - frumoasa cladire veche:
Plecam din statia Ovidiu:
Pentru ca ma pregateam sa cobor la Cernavoda, nu am mai facut poze cu linia reabilitata care, de altfel, e gata de mult si continua asa pina
la Constanta.
Pentru ca au fost citeva persoane interesate de posibila circulatie pe podul lui Anghel Saligny, pun citeva fotografii lamuritoare.
Aici sintem inca pe malul sting al Dunarii. Dupa cum se vede linia e impracticabila, chiar si cu locomotive Diesel:
Pe viaductul de acces si pe pod linia de contact lipseste:
Pe malul drept al Dunarii (in statia Cernavoda Pod), reabilitarea a readus linia de contact pina la portalul podului. Linia pare, de asemenea,
circulabila.
Mai multe amanunte si fotografii o sa adaug la subiectul dedicat.
Schema lucrarilor, in aceeasi prezentare ca pe Cimpina - Predeal:
Va multumesc pentru atentie