Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Mar 16 Aug 2016, 16:03
alex.barac.5 a scris:
Nu a fost cumva 15 mai? In aprilie nu a circulat mocanita.
Dap e 15 mai.. am scris gresit aprilie
alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4527 Data de inscriere : 21/05/2013
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Mier 17 Aug 2016, 09:58
ldh80 a scris:
O intrebare- de ce intre Ramificatia Cisnadie- HM Sibiu Grupa Selimbar- Sibiu, nu s-a realizat separarea firului de ecartament ingust, de firul de ecartament normal, si s-a realizat un fir incalecat cu 3 sine ?
Astfel , s-ar fi sporit capacitatea de circulatie si pe firul de ecartament normal, dar si pe cel de ecartament ingust (trenurile de cale ingusta nu le-ar fi incurcat pe cele de cale normala si invers).
Astfel, astazi avem
-Podu Olt- Ramificatia Cisnadie= linie normala dubla, si in paralel (aproximativ intre fosta HM Mohu si Ramificatia Cisnadie) al treilea fir de ecartament ingust
-Ramificatia Cisnadie- HM Sibiu Grupa Selimbar= linie dubla, cu unul din fire incalecat cu 3 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament ingust)
-HM Sibiu Grupa Selimbar- Sibiu= linie incalecata cu 3 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament ingust)
*Din HM Sibiu Grupa Selimbar un fir de ecartament normal duce in Sibiu-Triaj.
Personal ma gandesc ca traficul de cale ingusta nu afecta prea mult pe cel de cale normala. In vremurile bune erau (sper sa nu ma insel) 3 perechi de trenuri Sibiu - Agnita/Vurpar/Sighisoara, iar incrucisarile se faceau in Selimbar si Mohu, unde linia de cale ingusta se separa de cea normala.
Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1171 Varsta : 30 Localizare : Sibiu Reputatie : 6444 Data de inscriere : 19/09/2010
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Dum 20 Mai 2018, 15:52
Ca de zilele mocăniței...
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
Numarul mesajelor : 5 Localizare : Germania Reputatie : 4735 Data de inscriere : 11/12/2011
Subiect: Septembrie 2001? Joi 19 Sept 2019, 19:59
În septembrie 2001, acum 18 ani, CFR a încheiat operațiunile între Sibiu și Agnita. Mă interesează exact când a avut loc ultima călătorie și care a fost motivul pentru dezafectare? Ceea ce îmi este cunoscut, am pregătit pe site-ul meu: http://die-wusch.de/historisches/raetselhaftes/das-abrupte-ende-2001/ Textul există numai în germană, sunt încă mulțumit de indicii!
Julian (Postare creată cu Google Translate)
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
very low speed of the trains and the rise of transport based on buses and microbuses on this route led to CFR's decision to close the line
Yes, in general terms, the line's economic situation was surely bad and also new EU-implied regulation did not ease it. I am sure that the CFR's last narrow gauge line would not have lived much longer.
However, the definitive end in September 2001 came quite suddenly. From one day to another. Some sources talk about an engine's breakdown, others of derailments.
But what happened exactly (and when)?
This is why I am interested in more details.
Best regards, Julian
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
La Mohu era halta pe linia de ecartament normal si HM pe linia de ecartament ingust ?
Daca nu gresesc, dupa Ramificatia Cisnadie, firul de ecartament ingust se separa de firul de ecartament normal (adica intre Ramificatia Cisnadie si pana dupa Mohu sunt 3 fire- doua de ecartament normal si unul de ecartament ingust).
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Mar 05 Ian 2021, 21:21
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Dum 24 Ian 2021, 23:00
O nouă piedică pusă de autorități mocăniței de pe Valea Hârtibaciului. Schimbătoarele de cale, pe care asociația care se ocupă de mocănița sibiană le avea de rezervă, au fost transferate, subit, la Târgu Mureș. https://www.oradesibiu.ro/2021/01/24/piedici-la-mocanita-de-pe-valea-hartibaciului-asociatia-a-ramas-fara-macazurile-de-la-calea-ferata/
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Dum 30 Mai 2021, 17:22
Azi am făcut o plimbare cu mocanita de la Hosman la Cornatel și inapoi. Trenul a fost plin exista cerere pentru încă un tren in plus dar locomotiva nu face fata motorul se răcește cu aer și ar trebui multe opriri iar sambata se efectuează lucrări de intretinere
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Dum 30 Mai 2021, 17:25
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 204 : Sibiu - Cornatel - (Vurpar) - Agnita Dum 30 Mai 2021, 17:29
În afara de vagonul platforma ce transporta și biciclete care este donat de SBB restul garniturii e inchiriata.. In Cornatel se fac manevre ca să mute vagonul deschis în spatele locomotivei pentru ca nu se potrivesc cuplele