Am fost si eu in vizita pe aceasta sectie in data de 31 iulie. Intre Buzau si Vernesti se vedea de-a lungul liniei sirul de sfarimaturi de balast ce a rezultat dintr-o operatiune de ciuruire. Nu stiu cit de recenta e dar mai veche de un an nu cred ca e.
Una dintre barierele de pe aceasta sectie, in apropiere de Buzau nord - cit se poate de clasica, cu taler si felinar:
In multe statii se scot intr-o veselie liniile ramase "in plus". Vernesti este prima dintre ele:
Statia avea si cintar (foarte multe cintare pe aceasta sectie, nu stiu de ce):
Printre sinele scoase, si-au gasit de joaca si ei:
Gara:
Lina 1 a ramas inca in teren, dar numai in fata garii:
Cabina:
Plecam. Vedere spre vest, spre valea Niscovului:
Si in sus, pe valea Buzaului:
Ajungem iar la o trecere la nivel, de data asta nepazita. Pentru a reduce gravitatea accidentelor, s-a impus o limitare de viteza in acea zona. Metoda e folosita pe scara larga pe aceasta sectie:
Trecerea a fost cindva cu bariera, a existat un canton, astazi parasit (dar totusi neafectat de furia barbara a colectionarilor de tigla, caramida, etc):
Cindesti:
Asta e una din cladirile originare. Observ cit de saracacioase au fost si la vremea lor. Spre deosebire de CFR, societatea particulara care a construit si exploatat aceasta sectie in primii zeci de ani, nu a investit prea mult in cladiri si nici in exproprieri sau lucrari de arta. Traseul e foarte sinuos si ocoleste tot felul de obstacole penibile.
Blocurile din Berca in plan indepartat:
In Berca ne asteapta trenul din sensul opus:
Tot felul de utilaje petroliere, de fabricatie romaneasca:
Si un punct de alimentare pentru locomotive (presupun):
Statia urmatoare, Ojasca:
Pe locul unde sta acum placa cu numele statiei, era cindva o linie, probabil infundata:
Linia aceea avea o platforma pentru marfuri, greu vizibila acum printre ierburile din spatele stilpului:
Statia urmatoare, Unguriu:
Si inca o trecere la nivel cu limitare de viteza:
si care a avut bariera pe vremuri:
Si aici au fost desfiintate niste linii:
Sintem deci la Magura: