|
| Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 | |
|
+22cfr500 Cpi cristi CFR Vitosa Re6/6 ciprian71 Laurentiu Ciobanu vlad237 CalinIonMihai alexspn IDM69MDI ldh80 AeroX tudorstr44 cardinal IonutCFR2009 Dr2005 Adrian78 dan tm razvan - trenuri SMDS ALEXCFR 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mar 19 Noi 2024, 14:10 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Galatiul si Braila au aeroport la 3 ore distanta de unde pot ajunge la Istanbul, Frankfurt sau Doha si de acolo oriunde pe glob. Nu de alta, dar cineva din sudul Bucurestiului cam tot atata face pana la Otopeni intr-o zi aglomerata.
Iar daca faci un aeroport la Galati, ar renta doar cu destinatii gen Milano, Luton sau Madrid si nici cu alea nu sunt sigur ca ai umple un avion si nu l-ai avea in fiecare zi, ca n-ar fi atat de multi calatori.
De banii de aeroport la Galati si de cat te costa intretinerea lui, mai degraba maresti la 160 viteza trenurilor pana la Bucuresti, eventual o maresti si prin Urziceni si iti ajunge trenul la aeroport intr-o ora si jumatate si ai rezolvat mai multe probleme asa.
Oamenii cu multi bani nu vor sa circule cu trenul, decat daca nu au incotro, nu au de ales, la fel si investitorii straini, patronii, managerii. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mar 19 Noi 2024, 16:23 | |
| Da, dar aia poate au nevoie sa ajunga la Frankfurt, la Paris, etc, caz in care tot de pe Otopeni vor decola, ca nu vor fi veci-pururi zboruri Galati-Paris, cel mult vreun Beauvais, de la care ajungi cu autobuzul dupa mai bine de o ora la Porte Maillot. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mar 19 Noi 2024, 18:32 | |
| Alti bani altă distracție pentru un aeroport inutil care sa consume resurse și să aibă angajați niste piloși de partid Cu banii aia reabilitezi M700 și faci legătură cu aeroportul Otopeni |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 03:01 | |
| - razvan - trenuri a scris:
Oamenii cu multi bani nu vor sa circule cu trenul, decat daca nu au incotro, nu au de ales, la fel si investitorii straini, patronii, managerii. Oamenii cu mulţi bani zboară cu avioane private. Călătorile "de serviciu" dar de nivel mai mic (fie ele de la privat sau de la stat) se fac cu curse de linie, iar alea de "navetă" (români stabiliţi peste hotare care-şi vizitează rudele o dată la câteva luni) se fac cu low-cost-ul. Nu merită sub nicio formă să faci un aeroport la nici 200 km de altul dacă zona deservită nu e una de câteva milioane de locuitori (dacă Galaţi era de mărimea Bucureştiului, atunci da, ar fi rentat). Bine, poţi să îl faci "dual use" (e la modă sintagma asta acum), dar nu văd la ce ar trebui un aeroport militar la 2 paşi de graniţa cu Ucraina, în care ruşii ar putea trage direct cu obuzierul de pe celălalt mal al Dunării. În plus, există deja două baze aeriene (Borcea şi Kogălniceanu) în apropiere + aeroportul din Tulcea. _________________ :TTT:
|
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8742 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 08:19 | |
| - Dr2005 a scris:
- la 2 paşi de graniţa cu Ucraina, în care ruşii ar putea trage direct cu obuzierul de pe celălalt mal al Dunării.
Asta presupunand ca rusii vor ocupa regiunea Odesa pana la Reni (care e acum in Ucraina) |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 10:08 | |
| Cel mai bun indicator pentru cat de rentabil e un aeroport e numarul de calatori pe luna din A in B, care B e destinatia finala.
De exemplu, stiu ca intreba cineva daca vom avea curse directe Bucuresti-Perth; raspunsul cuiva din bransa (Imperator, pentru cine a auzit de el) a fost ca sunt 2 calatori pe luna in medie anuala; pentru Sydney ar fi cam 100.
Pe aceeasi logica, ar fi interesant de vazut cati calatori care pleaca de pe Otopeni vin din zona Galati/Braila, de exemplu, si unde se duc mai departe. Eu am pus ca exemple Milano sau Luton, ca probabil e procentul cel mai mare care sa zicem ca ar da 500 de calatori lunar fiecare. La 500 de calatori lunar, ti-ar ajunge un zbor saptamanal, la mai mult ar zbura in pierdere. Sa zicem ca ar fi mai multi calatori si ar renta 2 zboruri pe saptamana. Dar daca zborurile alea sunt in zile cand nu iti convine, atunci tot catre Otopeni te indrepti. Iar asta ar fi calculul catre cele mai uzuale destinatii; ca daca luam in calcul cati calatori pleaca din Galati catre Stockholm, de exemplu, mi-e ca avem 10 calatori lunar, ipotetic vorbind. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 10:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- razvan - trenuri a scris:
Oamenii cu multi bani nu vor sa circule cu trenul, decat daca nu au incotro, nu au de ales, la fel si investitorii straini, patronii, managerii. Oamenii cu mulţi bani zboară cu avioane private. Călătorile "de serviciu" dar de nivel mai mic (fie ele de la privat sau de la stat) se fac cu curse de linie, iar alea de "navetă" (români stabiliţi peste hotare care-şi vizitează rudele o dată la câteva luni) se fac cu low-cost-ul. Nu merită sub nicio formă să faci un aeroport la nici 200 km de altul dacă zona deservită nu e una de câteva milioane de locuitori (dacă Galaţi era de mărimea Bucureştiului, atunci da, ar fi rentat). Bine, poţi să îl faci "dual use" (e la modă sintagma asta acum), dar nu văd la ce ar trebui un aeroport militar la 2 paşi de graniţa cu Ucraina, în care ruşii ar putea trage direct cu obuzierul de pe celălalt mal al Dunării. În plus, există deja două baze aeriene (Borcea şi Kogălniceanu) în apropiere + aeroportul din Tulcea. Categoriile mentionate de mine mai sus NU circula in Romania cu trenul, ei o fac cu masina, cu avionul privat sau cu avioanele de linie. Majoritatea se duc la aeroport cu masina. Nu am mentionat romanii care muncesc in strainatate pe cateva sute de euro sau 1-5.000 euro lunar (nu sunt romani cu multi bani). Ma refeream la romanii care au venituri lunare de 5.000 euro sau mai mult. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 12:30 | |
| Avem pana si pasionati care doar stau si inventariaza toate zdrentele de locomotive...si nu se urca in tren nici o data pe anotimp. Destui se plimba cu masina doar ca sa pozeze un tren. E si problema de mentalitate si faptul ca sunt anumite conditii de calatorit care nu sunt satisfacute asa macar la nivelul de baza. Nu ma refer la fanii vagoane compartimentate, ma refer ca in afara de 2-3 rute avem trenuri foarte proaste, nu sunt punctuale, iarna ingheti, vara fierbi, mizeria si wc-urile defecte sunt exclusiv din vina calatorilor (altfel ni se face gaslighting ca e curat luna si ni se pare), adica in asemenea conditii multi ar prefera sa investeasca si mai putin de 2000 euro intr-o gioarsa de masina second hand decat sa iti vina la tren. De bine, de rau, cerere ar mai fi in deplasarea cu trenul, dar e greu cu "loialitatea" la tren. La omuletii care traiesc cu peste 5000 euro pe luna nici n-are sens sa speri sa iti vina la tren (in Romania). E firesc sa aiba standarde ridicate. Ar veni poate doar daca le-ar placea trenul in mod special, dar din ce am vazut eu, multora le place doar sa-si cumpere machete acasa decat sa se plimbe cu trenul ca e fain. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 12:36 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cel mai bun indicator pentru cat de rentabil e un aeroport e numarul de calatori pe luna din A in B, care B e destinatia finala.
De exemplu, stiu ca intreba cineva daca vom avea curse directe Bucuresti-Perth; raspunsul cuiva din bransa (Imperator, pentru cine a auzit de el) a fost ca sunt 2 calatori pe luna in medie anuala; pentru Sydney ar fi cam 100.
Pe aceeasi logica, ar fi interesant de vazut cati calatori care pleaca de pe Otopeni vin din zona Galati/Braila, de exemplu, si unde se duc mai departe. Eu am pus ca exemple Milano sau Luton, ca probabil e procentul cel mai mare care sa zicem ca ar da 500 de calatori lunar fiecare. La 500 de calatori lunar, ti-ar ajunge un zbor saptamanal, la mai mult ar zbura in pierdere. Sa zicem ca ar fi mai multi calatori si ar renta 2 zboruri pe saptamana. Dar daca zborurile alea sunt in zile cand nu iti convine, atunci tot catre Otopeni te indrepti. Iar asta ar fi calculul catre cele mai uzuale destinatii; ca daca luam in calcul cati calatori pleaca din Galati catre Stockholm, de exemplu, mi-e ca avem 10 calatori lunar, ipotetic vorbind. Un tabel.cu numărul de pasageri Probabil asta e și un indicator care se referă și la.lipsa infrastructurii rutiere https://boardingpass.ro/aeroporturi-romania-traficul-de-pasageri-din-2023-a-fost-peste-cel-din-2019/ |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 12:48 | |
| - Adrian78 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Cel mai bun indicator pentru cat de rentabil e un aeroport e numarul de calatori pe luna din A in B, care B e destinatia finala.
De exemplu, stiu ca intreba cineva daca vom avea curse directe Bucuresti-Perth; raspunsul cuiva din bransa (Imperator, pentru cine a auzit de el) a fost ca sunt 2 calatori pe luna in medie anuala; pentru Sydney ar fi cam 100.
Pe aceeasi logica, ar fi interesant de vazut cati calatori care pleaca de pe Otopeni vin din zona Galati/Braila, de exemplu, si unde se duc mai departe. Eu am pus ca exemple Milano sau Luton, ca probabil e procentul cel mai mare care sa zicem ca ar da 500 de calatori lunar fiecare. La 500 de calatori lunar, ti-ar ajunge un zbor saptamanal, la mai mult ar zbura in pierdere. Sa zicem ca ar fi mai multi calatori si ar renta 2 zboruri pe saptamana. Dar daca zborurile alea sunt in zile cand nu iti convine, atunci tot catre Otopeni te indrepti. Iar asta ar fi calculul catre cele mai uzuale destinatii; ca daca luam in calcul cati calatori pleaca din Galati catre Stockholm, de exemplu, mi-e ca avem 10 calatori lunar, ipotetic vorbind. Un tabel.cu numărul de pasageri Probabil asta e și un indicator care se referă și la.lipsa infrastructurii rutiere
https://boardingpass.ro/aeroporturi-romania-traficul-de-pasageri-din-2023-a-fost-peste-cel-din-2019/ In acest an, 2024, aproximativ 25 de milioane de pasageri vor fi cu transportul aerian de pe aeroporturile romanesti. Cu trenul vor fi doar 75-78 de milioane de calatorii, adica putin peste 3 ori!!!!!!Se pot da o mie de motive si explicatii pentru numarul mic de calatorii la tren in Romania. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 14:11 | |
| Un motiv ar fi si distrugerea intentionata a legaturilor. Sunt zeci de exemple chiar aici pe forum.
Totusi, nu stiu altii cum sunt, dar eu prefer trenul in dauna microbuzelor. Am mers sambata cu microbuzul de Sighet-Baia Mare (Iasi-Satu Mare) si a condus cretinul ala de parca era la volanul bamvaului lui cu volan pe dreapta din 1995, mi-a fost rau de simteam ca nu mai ajung la destinatie pe cei 60 de km, nu stiu cum am reusit sa nu-mi vars matele. Data viitoare mai bine merg cu trenul ocolit prin Beclean si fac 1000 de ani decat sa ma mai simt asa. |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2502 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 14:51 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Un motiv ar fi si distrugerea intentionata a legaturilor. Sunt zeci de exemple chiar aici pe forum.
Totusi, nu stiu altii cum sunt, dar eu prefer trenul in dauna microbuzelor. Am mers sambata cu microbuzul de Sighet-Baia Mare (Iasi-Satu Mare) si a condus cretinul ala de parca era la volanul bamvaului lui cu volan pe dreapta din 1995, mi-a fost rau de simteam ca nu mai ajung la destinatie pe cei 60 de km, nu stiu cum am reusit sa nu-mi vars matele. Data viitoare mai bine merg cu trenul ocolit prin Beclean si fac 1000 de ani decat sa ma mai simt asa. Sincarom cumva? Cred ca in 2018 sau 2019 am calatorit cu ei de la SM pana in Ciocanesti. De la Baia Mare pana la Sighet a mers cu o viteza ca jumate microbusul a vomat. Si apoi, dupa Borsa, a condus ca bezmeticul cu viteza in conditiile in care portiuni de drum erau in modernizare, si altele (dupa Prislop) erau inca neatinse de modernizare, si plin de gropi. 0/10 experienta |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3337 Reputatie : 8742 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 15:42 | |
| - Dr2005 a scris:
- la 2 paşi de graniţa cu Ucraina, în care ruşii ar putea trage direct cu obuzierul de pe celălalt mal al Dunării. În plus, există deja două baze aeriene (Borcea şi Kogălniceanu) în apropiere + aeroportul din Tulcea.
Asta e valabil si pt Tulcea, care e vizavi de Kilia ucrainiana |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 15:44 | |
| Daca nu aruncam biletul (30 de lei a fost), iti ziceam. Era un Sprinter verde deschis deschis IS 40 MDM (ca l-am pozat). Posibil sa fi fost acelasi, ca era modelul dinainte de 2019, chiar usor ruginit pe la colturi.
Am zis eu sa-mi pun centura cand am urcat, dar n-am mai rezistat dupa cativa km. Chiar a intrebat soferul (sa fi avut vreo 30-35 de ani si cam 1.70 inaltime) pe la Baia Sprie "a vomat cineva prin spate?" dar pe un ton d-ala de "sper ca nu trebuie sa dau cu mopul voma voastra"...i-as fi zis eu ceva, dar am zis ca mai am 5 km si scap de el, asa ca am pastrat pentru mine " 'cami-ai pw**a!" de imi statea pe limba, alaturi de greata. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 Mier 20 Noi 2024, 15:54 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Dr2005 a scris:
- razvan - trenuri a scris:
Oamenii cu multi bani nu vor sa circule cu trenul, decat daca nu au incotro, nu au de ales, la fel si investitorii straini, patronii, managerii. Oamenii cu mulţi bani zboară cu avioane private. Călătorile "de serviciu" dar de nivel mai mic (fie ele de la privat sau de la stat) se fac cu curse de linie, iar alea de "navetă" (români stabiliţi peste hotare care-şi vizitează rudele o dată la câteva luni) se fac cu low-cost-ul. Nu merită sub nicio formă să faci un aeroport la nici 200 km de altul dacă zona deservită nu e una de câteva milioane de locuitori (dacă Galaţi era de mărimea Bucureştiului, atunci da, ar fi rentat). Bine, poţi să îl faci "dual use" (e la modă sintagma asta acum), dar nu văd la ce ar trebui un aeroport militar la 2 paşi de graniţa cu Ucraina, în care ruşii ar putea trage direct cu obuzierul de pe celălalt mal al Dunării. În plus, există deja două baze aeriene (Borcea şi Kogălniceanu) în apropiere + aeroportul din Tulcea. Categoriile mentionate de mine mai sus NU circula in Romania cu trenul, ei o fac cu masina, cu avionul privat sau cu avioanele de linie. Majoritatea se duc la aeroport cu masina. Nu am mentionat romanii care muncesc in strainatate pe cateva sute de euro sau 1-5.000 euro lunar (nu sunt romani cu multi bani). Ma refeream la romanii care au venituri lunare de 5.000 euro sau mai mult. Nu ştiu când ai fost tu ultima dată pe un aeroport, dar cel puţin pe Otopeni, grosul călătorilor vine cu taxi/Uber/Bolt sau sunt aduşi de rude/prieteni. Unii vin şi cu maşina personală, dar la 30 euro/zi paracarea de lungă durată, nu prea merită. De la Galaţi/Brăila vin 2 - 3 autobuze pe zi la Otopeni (speculează legislaţia şi se declară curse ocazionale, cu pasagerii scrişi pe tabel), dar cei 100 - 150 oameni din ele se împart la toate avioanele. Sigur că o soluţie mai decentă ar fi, să zicem, nişte trenuri B - Gl o dată la o oră sau două, care să aibă un autobuz de transfer de la Otopeni Nord la Otopeni sau să aibă oprire la Mogoşoaia şi de acolo transfer la trenul de Otopeni. Dar asta e deja altceva. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 | |
| |
| | | | Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2024-2025 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |