|
| Revista presei | |
|
+23KQQ florin94 Adrian78 IonutCFR2009 alexmorph3us ciprian71 CalinIonMihai Re6/6 cardinal LanceR SMDS cfr500 IonutFanRailway kristi kkk ldh80 Vitosa DAS 2011 riciu Ony_x Laurentiu Ciobanu dan tm Dr2005 AeroX 27 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 09:29 | |
| - Dr2005 a scris:
- Statistica ţărilor dezvoltate arată că grosul traficului feroviar convenţional (nu vorbesc de mare viteză) este trafic regional. În Austria şi Germania, din totalul călătorilor, doar în jur de 10% sunt la lung parcurs (asta cu tot cu ICE), iar în Cehia vreo 20%.
2 lucruri. 1) putem avea acces si noi la acele statistici? 2) daca grosul venitului e traficul regional, te rog spune-mi cum asta e menita sa atraga publicul la tren. Practic ce ne zici tu, este ca traficul regional este preocuparea CFRCalatori sau ar trebui sa fie pentru ca asta e baza in tari mai dezvoltate, si ne dai o serie de exemple. Te rog spune-mi cum vrei 1 DA (poate fi si EA, gasesc destule video-uri)+1 vagon sa concureze cu CityJet (din moment ce ai mentionat Austria express). Mie imi pare cinism asta, sincer. Adica aspirati sa ajungeti al aceleasi procentaje ca si Austria/Germania, dar cu DA si EA. Practic e circulaba clasica, vrem schimbare deci procentajele alea dar sa nu schimbam nimic, deci cu DA si EA. Si ciuntiti trenuri clasice IR de lung parcurs gen 1941, 19-habar n-am care unde primii si ultimii 100km un tren de lung parcurs trebe sa fie Regio. Asta e batjocura la adresa calatorului. Daca vrei tren regio bai tren separat dar nu futi inutil timpul calatorului de lung parcurs. Nu cred ca-ti trebe cine stie ce gandire analitica sa iti dai seama ca asta nu va functiona. Sau va bazati ca or sa vina candva ramele alea PESA de scurt parcurs? Pana vin alea, va fi mare minune daca vor mai fi calatori, pentru ca toata lumea e pur si simplu scarbita de ultimii 34 de ani. Sigur, puteti incerca, sa argumentati ca rame noi moderne va aduce publicul calator, dar e o piata dinamica, unde ai o perceptie incimentata in mentalul colectiv. E ceva frumos sa modernizezi cu fonduri europene, dar ai acea perceptie creata care te va faulta, chiar daca serviciul va fi calitativ, populatia tot pe masina se va baza. Atunci urmeaza munca de convingere... - Dr2005 a scris:
La noi vorbim de 40%, asta în condiţiile actuale de circulaţie.
Link or it never happened. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 10:00 | |
| dantm o sa.primesyi răspunsul că alea.oricim.nu contează că sunt trenuri comerciale.nesubventionate SMDS Dr2005 uita să spună că se face 80% naveta cu trenurile regio pentru că alea sunt cele.mai.subventionate și au abonamente simbolice cum.sunt și cele.din Viena 365 de.euro.abonament anual iar grosul de bani se.sttange din trenurile de lung parcurs ICE TGV AVE ETR deși și acolo au servicii lowcost |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 17:30 | |
| - dan tm a scris:
- Doctore, chiar daca traficul regional si de naveta da grosul calatorilor prin alte tari totusi se circula si la lung parcurs.
A fost sora-mea saptamîna trecuta la Munchen cu railJet de la Budapesta si trenul a fost plin, aglomerat. La fel si la intoarcere.
deci la viteze bune ar avea clienti si trenurile de lung parcurs de la noi.
Pierzi din vedere esenţialul... pentru acel un tren RailJet plin mai sunt 100 de S-Bahn-uri pe care se merge în picioare. Am mers şi eu de la Muenchen la Berlin cu ICE-ul... trenul plin, oamenii se mutau de colo colo prin el (că rezervarea nu era obligatorie), câţiva stăteau la capetele vagoanelor direct pe mocheta de acolo. După aia am navetat la Frankfurt/Oder şi Potsdam o săptămână, erau trenurile cu etajate şi pline până la refuz, când mai mă întâlneam cu colegi cu FIP de clasa a 2a şi nu puteam merge la clasa I, stăteam lipit de uşă, că altundeva nu mai era loc. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 17:59 | |
| - SMDS a scris:
- 2 lucruri.
1) putem avea acces si noi la acele statistici? https://presse.oebb.at/dam/jcr:b484aad9-76bb-4359-a7d6-08733e9887ff/OEBB_GB2022_EN.pdf 210,7 mil. călători la regio, 41,8 mil. călători la lung parcurs. Au ajuns la aproape 17% pe lung parcurs, anul trecut au avut 12%. https://ibir.deutschebahn.com/2022/fileadmin/pdf/db_ib22_e_web.pdf 1,980 miliarde călători, din care lung parcurs 132 milioane. Mie îmi iese puţin sub 7%. Şi se pot găsit on-line informaţii din orice stat, trebuie doar căuate şi, eventual, făcut uz de Gogu' Translate. - SMDS a scris:
Si ciuntiti trenuri clasice IR de lung parcurs gen 1941, 19-habar n-am care unde primii si ultimii 100km un tren de lung parcurs trebe sa fie Regio. Asta e batjocura la adresa calatorului. Daca vrei tren regio bai tren separat dar nu futi inutil timpul calatorului de lung parcurs. Mă îndoiesc că conducerea CFR Călători citeşte acest forum... aşa că nu văd rostul exprimării la persoana a doua. Iar trenul ăla (şi altele) e regio pe Constanţa - Mangalia şi pe alte secţiuni pentru că nu se încadrează la criteriul "viteză medie" şi, în plus, trebuie deservite cumva şi localităţile alea sau, după caz, staţiunile. Cred că ştii că de vreo 50 de ani, pe Constanţa - Mangalia toate trenurile CFR sunt taxate ca personal/regio, nu? - SMDS a scris:
- Pana vin alea, va fi mare minune daca vor mai fi calatori, pentru ca toata lumea e pur si simplu scarbita de ultimii 34 de ani.
Sigur, puteti incerca, sa argumentati ca rame noi moderne va aduce publicul calator, dar e o piata dinamica, unde ai o perceptie incimentata in mentalul colectiv. E ceva frumos sa modernizezi cu fonduri europene, dar ai acea perceptie creata care te va faulta, chiar daca serviciul va fi calitativ, populatia tot pe masina se va baza. Atunci urmeaza munca de convingere... Numărul de călători e pe creştere de câţiva ani. Iar trenul de navetă, dacă vine decent (adică nu 2 trenuri pe zi cum visează CFR Călători), e al dracului de atractiv, ai deja exemplele cu aeroportul şi cu Bucureşti - Giurgiu. - Adrian78 a scris:
- Dr2005 uita să spună că se face 80% naveta cu trenurile regio pentru că alea sunt cele.mai.subventionate și au abonamente simbolice cum.sunt și cele.din Viena 365 de.euro.abonament anual iar grosul de bani se.sttange din trenurile de lung parcurs ICE TGV AVE ETR deși și acolo au servicii lowcost
Dimpotrivă, operatorii de transport feroviar încasează mai mult din traficul regional fix datorită compensaţiilor. _________________ :TTT:
|
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 18:56 | |
| - Dr2005 a scris:
Numărul de călători e pe creştere de câţiva ani. Iar trenul de navetă, dacă vine decent (adică nu 2 trenuri pe zi cum visează CFR Călători), e al dracului de atractiv, ai deja exemplele cu aeroportul şi cu Bucureşti - Giurgiu.
De la ultima calatorie cu trenul dinspre Giurgiu, dimineata mai ales este aglomerat trenul (cat sa fie ocupate peste 90% din locuri) Seara trenurile sunt aglomerate in sens opus. Jumatate din calatori aleg sa coboare la Bucuresti Progresu cea ce este convenabil. Acuma nu stiu cat de afectati sunt dubarii dar cand vine vorba de tronsonul dintre Comana si Buc Progresu sau Nord aici CFR este in avantaj. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 19:47 | |
| Dr2005 la.ICE biletele.sunt pe la.100 de euro în sus deci probabil cat da un navetist pe o luna la.abonament la regio Mă refeream că de acolo vin banii din vânzarea biletelor că trenurile alea nu sunt subventionate și sigur Germania subvenționează transportul feroviar la greu mai mult direct sau indirect Probabil noi ce ar trebui sa dăm subvenții pentru trenurile.alea regio și metropolitane la.CJ la.transportul.auto.intrajudetean că de acolo iasă bani pentru șpăgi la ARR RAR accize rovignete asigurări |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 21:03 | |
| https://clubferoviar.ro/prima-locomotiva-modernizata-prin-pnrr/
Trebuie sa recunosc ca noua "Lema" arata chiar frumos. Acum sa speram ca va merge si la fel de bine pe cat arata. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Aug 2024, 21:23 | |
| Sper să aibă și comanda multipla sa nu mai plătească încă un mecanic degeaba |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 00:10 | |
| Locomotivele astea modernizate vor fi constituite in clasa noua de locomotive ? In poza locomotiva are indicativul 0481 De asemenea unele mici detalii sunt facute mai romaneste, deasupra cabinei se poate observa o cutie foarte patratoasa care aduce a trusa de scule.. La Softronic Phoenix nu era asa ceva. Dar in fine cum am spus locomotiva arata foarte bine chiar si cu niste mici scapari de design. Ma intreb care a fost EA-ul care a devenit 0481 001-2 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 09:07 | |
| Toate echipamentele sunt identice cu cele de pe LEMA. Acea ,,cutie de scule" e pentru climatizarea postului de conducere şi se regăseşte pe ultimele vreo 30 de LEMA (sau mai multe?).
Locomotiva a fost încadrată în seria 0481 şi va fi înregistrată ca tip nou de vehicul în registrul ERATV (Registrul tipurilor autorizate de vehicule al Agenţiei Uniunii Europene pentru Căi Ferate). De ce tip nou? Păi, în primul rând, pentru că e considerată modernizare a unei locomotive existente, chiar dacă din locomotiva veche a mai rămas doar partea centrală a şasiului. Asta înseamnă vehiucl modernizat conform Directivei 2016/797 (transpusă la noi prin HG 108/2020): "„modernizare” înseamnă orice lucrare majoră de modificare a unui subsistem sau a unei părți a acestuia care duce la modificarea dosarului tehnic ce însoțește declarația de verificare „CE”, în cazul în care există un astfel de dosar, și care îmbunătățește performanțele generale ale subsistemului;" Cum EA-ul nostru antic şi de demult oricum nu se găseşte în ERATV, cele 2 versiuni modernizate (Softronic şi Reloc) vor fi definite ca tipuri noi.
Apoi, fondurile din PNRR sunt pentru modernizare, nu achiziţie de locomotive noi (aceste fonduri; există şi fonduri pentru locomotive noi). Iar la calea ferată nu merge să faci cum a făcut URAC-ul, adică să declari vehiculele noi ca fiind modernizate doar ca să nu te autorizezi ca producător (până la urmă şi STB în contractul de servicii publice a declarat anii reali de fabricaţie ai tramvaielor, adică 1993 - 2010, nu 1973 - 1989). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 11:10 | |
| - Adrian78 a scris:
- Sper să aibă și comanda multipla sa nu mai plătească încă un mecanic degeaba
Instructia permite locomotiva fara om? |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 11:49 | |
| De curiozitate, mecanicii vor avea nevoie de pregatire suplimentara pe locomotivele modernizate asa cum se face la avioane ? Mi s-ar parea normal ca mecanicii care vor conduce aceste locomotive sa mearga la instructaj la Softronic inainte de a lucra efectiv pe ele. Sau se vor pregati "la locul de munca" :p |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 16:25 | |
| - dan tm a scris:
- Adrian78 a scris:
- Sper să aibă și comanda multipla sa nu mai plătească încă un mecanic degeaba
Instructia permite locomotiva fara om? La Taurus 1116 permite |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 16:27 | |
| - Ony_x a scris:
- De curiozitate, mecanicii vor avea nevoie de pregatire suplimentara pe locomotivele modernizate asa cum se face la avioane ? Mi s-ar parea normal ca mecanicii care vor conduce aceste locomotive sa mearga la instructaj la Softronic inainte de a lucra efectiv pe ele. Sau se vor pregati "la locul de munca" :p
Da trebuie autorizați câțiva mecanici formatori care o să autorizeze după mecanicii Nu știu dacă nu se poate asimila cu clasa 480 adică cu TM 001 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 15 Aug 2024, 18:15 | |
| - Adrian78 a scris:
- Da trebuie autorizați câțiva mecanici formatori care o să autorizeze după mecanicii
Nu știu dacă nu se poate asimila cu clasa 480 adică cu TM 001 Nu cred că mai are cineva de la Călători autorizare pe TM 001, că stă de mai mult de 6 luni. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |