Să le trecem în revistă și pe cele care vor ajunge în Constanța.
R 8033 Fetești 4.25 CT 6.24
- R 8036 CT 20.20 Fetești 22.20
Compunere vagoane etajate. Cu aceste trenuri duc la Medgidia și aduc la Fetești vagonul/vagoanele care fac Tulcea vara 8651/8658.
În rest stau în grupa tehnică Constanța. Nu si în perioada când nu este sezon estival când trenurile 8033/8036 sunt înlocuite de trenurile 8031/8034 iar de la 8031 pleacă la Mangalia cu 8383.
În anii trecuți băgau la 12 un drum la Fetești. Acuma dacă pe ăla l-au anulat, eficiența și productivitatea vagoanelor tinde spre zero. Iar despre anulatul 8032 CT 12.00 Fetești 13.30 am mai vorbit, era tren folosit de elevi.
R 8342 Călărași Sud 5.00 Constanța 8.06
- R 8346 CT 18.56 Călărași Sud 22.43
Compunere 2 vagoane etajate. Nici astea nu au unde fi trimise în intervalul 8.06 - 18.56 (le mai trimiteau la Mangalia cu 8385 dar acesta nu circulă în sezonul estival.
Între Medgidia și Ciulnița viteza redusă că duce malaxorul pentru 8578 care intră în programul secției 802 Ciulnița - Slobozia Veche.
IR 10081 operator privat Transferoviar Călători
București Nord 6.10 Constanța 8.55
- IR 10082 Constanța 9.28 București Nord 12.17
IR 1970 Galați 5.35 Constanța 9.11
- > IR 1972 Constanța 18.50 Galați 22.47
Cum am mai spus erau bune să îl suplimenteze cu ele pe 1882/1885, după care reveneau pe tren 1972. Au mai făcut ei combinația asta acu 3 ani când cu ele suplimentau IR 1682 CT 13.00 Buc Nord 14.58, acest tren în GdN rămânea la peron și pleca înapoi ca tren IR 1683 Buc Nord 16.00 CT 18.00, dar cum am mai spus livretul lui 1970 a fost redus la 120 km/h și tare mi-e că I se pregătesc niște vagoane etajate.
R 8001 București Nord 6.24 Constanța 11.21
- > R 8010 CT 14.09 București Nord 19.20
Compunere 2 vagoane etajate 26/36-16. În vara asta poate îi mai pun și un vagon 84-16 ca să aibe Laurențiu Ciobanu cu ce își căra bicicleta la mare
Staționare mare la Medgidia pentru a lua și vagonul etajat care vine de la Tulcea cu trenul 8660 (8650), care acesta se întoarce la Tulcea 8662 (8652).
IR-N 11504 operator privat Astra Transcarpatic
Arad 20.35 București Nord 7.45 - 8.07 Constanța 10.31
- > IR-N 11502 Constanța 17.05 București Nord 19.28 - 19.54 Arad 7.51
Compunere vagoane.
După finalizarea lucrărilor Constanța - Mangalia presimt că vor prelungi trasa până la Mangalia.
IR 11681 operator privat Softrans
București Nord 8.45
CT 11.03
Compunere ramă electrică. Vine de la Brașov ca tren RE 11632 Bv 5.46 Buc Nord 8.25 și pleacă la CT ca tren 11681.
- > IR 11682 CT 15.53 București Nord 18.14
Merge la Craiova ca tren RE 11615 Buc Nord 18.51 Craiova 22.27
IR 11683 OTF privat Softrans
București Nord 10.20 CT 12.37
Ramă electrică. Vine de la Craiova ca tren RE 11614 Craiova 6.14 Buc Nord 9.55 și va pleca la CT ca tren 11683
- > IR 11684 CT 16.55 București Nord 19.09
Merge la Brașov ca tren RE 11635 Bucureşti Nord 19.41 Brașov 22.24
După electrificarea Agigea Ecluză - Mangalia prevăd că își vor prelungi trasele la Mangalia.
R 8201 Buzău 7.47 Constanța 11.58
- R 8204 CT 17.49 Buzău 21.38
Compunere 2 vagoane etajate. În perioada asta văd că are și un vagon 19-56.
IC 538 Brașov 6.54 București Nord 9.30 Constanța 11.37
- > IR 1682 CT 16.30 Buc Nord 19.00
IR 1930 Brașov 7.40 București Nord 10.30 CT 12.57
Vine de la Sibiu ca tren R 2100 Sibiu 3.47 Brașov 7.15
- > IR 1936 CT 14.00 București Nord 16.45 Brașov 19.18
Merge la Sibiu ca tren R 2105 Brașov 19.36 Sibiu 22.59
IR 1881 București Nord 11.30 CT 14.06
La București se formează la peron din IR 1582 CT 8.20 Buc Nord 10.50
La Constanța formează tren IR 1588 CT 15.26Buc Nord 17.58
Care la București formează la peron IR 1887 Buc Nord 18.30 CT 21.06
IR1883 Buc Nord 12.30 CT 15.06
- > IC 536 CT 17.30 Buc Nord 19.54 Brașov 22.08
IR 1983 Buc Nord 13.30 CT 15.59
- > IR 1982 CT 18.15 Buc Nord 21.03
R 8005 București Obor 13.20 CT 17.26
La București Obor se formează din tren R 8006 CT 6.00 București Obor 9.53
8006/8005 văd că nu circulă sâmbăta duminica și în zile de sărbători.
IR 1885 Buc Nord 15.22 CT 17.58
Se formează la peron din IR 1882 CT 11.30 Buc Nord 14.07
IR 1589 Buc Nord 16.33 CT 19.01
Se formează la peron din trenul ce vine de la Brașov RE 3004 Brașov 13.20 Buc Nord 16.01
La Brașov ajung cu tren 1680 CT 5.30 București Nord 8.24 Brașov 10.50
IC 581 București Nord 17.30 CT 19.37
- > IC 582 CT 10.40 Buc Nord 12.47
R 8203 Buzău 16.31 CT 20.25
- > R 8202 CT 7.14 Buzău 11.25
Compunere 2 vagoane etajate pe care vara trecută dar și acum de 1Mai au mers la Magalia 8827/8800.
Cu 8202 duc la Medgidia etajatul care în perioada când nu e sezon estival circulă pe tren 8653/8654.
IR 1681 București Nord 20.27 CT 23.00
Se formează la peron din vagoane care vin de la Brașov atașate la tren 1734 (Brașov 17.23 Buc Nord 20.06)
La Brașov ajung pe filiera
IR 1580 CT 7.30 Buc Nord 10.01
- > IR 1633 Buc Nord 13.03 Brașov 15.29
RE 11081 operator privat Regio Călători
București Nord 21.07 Constanța 0.07
- > RE 11082 Constanța 9.00 București Nord 12.04
11081 vine de la Brașov ca tren RE 11038 Brașov 17.45 Buc Nord 20.42
11082 merge la Brașov ca tren RE 11033 București Nord 12.36 Brașov 15.54
Compunere rame RIO însoțite de locomotivă electrică sau automotoare franțuzești X72500.
Despre 1589 și 581 mai vreau să adaug ceva. Cred că mulți știu sau au văzut cum la Constanța vagoanele alea le atașau la tren 1884 (nu vorbim acum de perioada cu 1Mai când 1884 a fost înlocuit de tren 1886) iar pe cele care veneau cu 581 le atașau trenului 1884 de pleca acesta puțin întârziat (acolo un 15 minute) când 581 nu ajungea în CT ceva mai devreme (19.30), deci Centralul și-a asumat acest risc că poate cu 581 s-ar fi petrecut ceva pe drum și că poate nu ar fi ajuns în CT la timp ca să îl suplimenteze pe 1884, asa și cu vagoanele lui 1589 îl pot suplimenta pe 1984 în Constanța, că poate astea nu pleacă dimineață cu 1680 și pleacă cu 1580, deci suplimentare cu 5 vagoane contează mult în cazul că 1984 vine de la Mangalia doar cu 10 vagoane. Cum am mai spus la Constanța grosul călătorilor coboară și urcă.
Așa și în vara asta să își asume Centralul toate riscurile să avem pe Constanța cât mai multe trenuri cu 15 vagoane. Ar fi ceva dacă garnitura lui 1589 ar atașa-o la 1984 iar pe a lui 581 la 1914 (cu condiția ca 1914/12 să nu mai aibe compunere cu vagoane etajate). O să îmi spuneți păi stai că între 581 și 1914 ecartul e de 23 minute iar între 1589 și 1984 e de 26 minute. Nu-i nimic, cum duminică de duminică s-a putut de la 581 da la 1884 tot așa să se poată și la vară.
Întoarcerea acestor vagoane pentru aș forma trenurile pereche se poate face dimineață cele care fac 581/1914 înapoi cu 1981 și lăsate în Constanța pentru 582, iar pe cele care ar face 1589/1984 atașate la tren 1912 că tot o ia acesta prin Medeea, iar la Constanţa lăsate pentru formare tren 1580.
Clar și cucuveaua aia să aibe vagoane de 72-84 locuri iar etajatele mutate 3 luni pe trenurile IR de scurt parcurs cum văd acum de 1Mai vagoane etajate Craiova - București (IR 1594). Bine din 15 iunie 1594 devine sezonier 1994 și clar va primi saloane 21-76 plus ce i-or mai da. Așa și pe ministerialele alea 5003, 5009, merg puse etajate și să li se ia 3 luni 22-76, 20-83 pentru a compune sezonierele.
În fine, om vedea cât îi duce mintea.